Page 1 of 1

paremate pidurite paraad

Posted: 30 Oct 2009, 10:58
by Jarmo
ts wrote::icon_hi:

Küs Jarmole-> kas Su auto tagapidurid on Zimmermannilt või kuskilt mujalt pärit :?:

TS@otsib praegu effektiivsemat pidurdamisvõimalust ja tee või tina-> ei saa aru, mis pagana kettaid zimmermann siis tegelikult pakub (neli erinevat kohta näitavad kolme erinevat pilti)

:offtopic: :D

Tagumised on zimmermannilt jah. Kuigi klotse ma taha tugevamaid ei leidnud. Seega taga on originaal klotsid. Aga zee zimmermann on natuke kahtlane värk... mulle saadeti kaks ühepoole ketast :icon_moron:

paremate pidurite paraad

Posted: 30 Oct 2009, 11:41
by ts
:mrgreen:

selge-> zimmermann on vist siis no-no :banned: (ilmselt nad ei teegi mitte sümmeertilisi paare, vaid vorbivad lihtsalt samast vormist niipalju, kui torust tuleb :mrgreen: )

:icon_shifty: siis peab vist ikkagi Brembo või black diamond'i poole kiikama (kuigi Brembo tõsisem pidurisüsteem maksab samapalju, kui auto ise :| ja siis juba ka uusi velgi ja pidurivõimendit vaja... )

:icon_censored: palju-palju raha vaja jälle

P.S. :offtopic: jätkuks-> leidsin vea, miks esimene pidur pääl on :evil: klotside vahetusel "üldtuntud universaalses kohas" oli seatud piduriklotsi kulumisandur (mis muidgi oli ühendamata, kuan keegi oli kunagi teise poole ära lõiganud sealt) ilusti viisakalt supporti vahele pinge alla... seega välimine klots oli viltu ning viltu kulunud... ja kuna ilmselt liugtapid seda mängu kästi mängida ei tahtnud, siis on alumine kõveraks väädunud (ilmselt siis sellega, et ülemine tapp lasti lahti ning alumist ei kruvinud keegi) :banned: no kurat küll... ******* ei saa isegi klotse korralikult vahetatud :guns:

paremate pidurite paraad

Posted: 30 Oct 2009, 16:05
by cyber
ts wrote: :icon_shifty: siis peab vist ikkagi Brembo või black diamond'i poole kiikama (kuigi Brembo tõsisem pidurisüsteem maksab samapalju, kui auto ise :| ja siis juba ka uusi velgi ja pidurivõimendit vaja... )
Mul on auto all terve ring Black Diamondit, nii kettad kui klotsid, julgen kiita. Carshop.ee-st tehti hind viisakamaks ka, kui terve ringi ostsin..:D

paremate pidurite paraad

Posted: 30 Oct 2009, 18:41
by rizto
cyber wrote:
ts wrote: :icon_shifty: siis peab vist ikkagi Brembo või black diamond'i poole kiikama (kuigi Brembo tõsisem pidurisüsteem maksab samapalju, kui auto ise :| ja siis juba ka uusi velgi ja pidurivõimendit vaja... )
Mul on auto all terve ring Black Diamondit, nii kettad kui klotsid, julgen kiita. Carshop.ee-st tehti hind viisakamaks ka, kui terve ringi ostsin..:D

ring brembot ,ferodo-klotse ei saa ka nuriseda millegi üle.... samuti ostetud carshop.ee -st ja samuti kohendati hinda meeldivamaks kui kõik korraga ostsin
Saaks veel nüüd need esimesed Goodridge piduri vollad ka veel külge ...

Oi kurja hirmsasti läks nüüd lappama :offtopic:

paremate pidurite paraad

Posted: 30 Oct 2009, 23:43
by ts
ts wrote::oops: :oops: :oops:

nooh tegelikutl väga möödas kah pole... tegelikult olen ju Raplas ja uurin veidi rajavärki :captain:
nii split tehtud- kas keegi veel tahab info ja kogemustega kaasa lüüa :?:

paremate pidurite paraad

Posted: 31 Oct 2009, 00:36
by H.E
Ootaks siis siit targemate inffi. Kas peasilinder/servo mängib suurt rolli pidurdusjõul või pidurdab ainult support ja ketas?

paremate pidurite paraad

Posted: 31 Oct 2009, 01:41
by ts
:icon_hi:

pidurdusjõud tekib vaid klotsi ja ketta kontaktpinna koostööl... mida suurem on ketas, seda kergem on seda jahutada ning mida rohkematest kohtadest (rohkemate kolbidega) klotsi vastu ketast surutakse, seda paremini on kontaktpind jaotatud (samuti võimaldab see suurendada klotsi pinda- kui piduriklots on meetripikkune, kuid seda surutakse vaid ühest kohast keskelt, siis pole asjal just suurt mõtet)
ketastest veel- augud ja sälgud on kuumuse paremaks jaotamiseks, mitte meeletult paremaks pidurdamiseks tänaval (kuigi ka see on kõrvalmõju)

küll aga peab meelde tuletama keskkoolifüüsika ning läbi selle meenutama, et hüdraulikasüsteemis on rakendatav jõud alati kogu süsteemis sama- ehk siis kui vajutada pedaali mingi jõuga, siis on see üle kantav koheselt ka "teisele" poole (kuid siis juba kogu süsteemis- ehk siis kõigil neljal rattal) Seda on kõige efektiivsem teha selliselt, et surutav anum (peasilinder) on täpselt samasuur, kui vastuvõtvad anumad (pidurisadulad)

võimendi peab aga küll olema vastavuses peasilidriga ning mida suurem on support, seda rohkem on sinna vedelikku ja jõudu vaja (seega- kui tahad oma autole paigaldada 330 mm kettad koos nelja kolviga sadulatega, siis paratamatult pead kogu süsteemi välja vahetama)- kui aga kavatsed olemasoleva süsteemi puhul võimendi ja peasildri välja vahetada, siis sellest kasu ei ole

põhjus selles, et kokku surudes pidurivedelik kuumeneb... :wink: ja selleks, et pidurid ei vedelduks peab olema vedelikku rohkem... kui aga vedeliku on täpselt samapalju ning seda kaks korda suurema jõuga kokku suruda, siis kuumeneb see lihtsalt kiiremini... kuid hõõrdetegur klotsi ja ketta vahel on ikka täpselt sama :grandpa:

vastuseks siis- :grandpa: suurem võimendi/peasilinder annab originaalsüsteemil potensiaalselt kehvema tulemuse kui originaal :grandpa:
aga nelja kolviga sadulad ning 330 mm kettad jms annavad suurema võimendi&silindriga palju parema tulemuse

võimendi vaid suurendab "jalajõudu" - seega suurem võimendi ei aita kah teps mitte eraldiseisvalt

P.S. korrektne pidurisüsteem on ehitatud siiski komplektselt (kettad, klotsid, supportid, voolikud, peasilinder, servo, töösilinder, KINDLASTI rõhuregulaator ... kas siis mehhaaniline või elektrooniline- ilma selleta on libedal kiirelt sõitmine veidi ohtlik - eriti juhul, kui tagumised ja esimesed pidurid on suht sama suurusega :wink: )

paremate pidurite paraad

Posted: 31 Oct 2009, 02:44
by H.E
Henrik on siis suurtel kiirustel libedaga ohtlik. :icon_shifty: