Page 1 of 1

Laagrite taastamine?

Posted: 02 Nov 2009, 14:35
by AaduT
Olen sarniiride ja rooliotste taastamisest palju head kuulnud. Sellest tulenevalt tekkis ükskord küsimus, et kas ka laagreid taastatakse? Aga tookord polnud probleem terav ja mõtteks see jäigi.
Aga nüüd kui hakkasin lamellrihma :mrgreen: vahetama, siis avastasin, et juhtrullikute laagrid tätsa logisevad. Uued aga maksavad üle 1000.- tk.

-Avastasin netist sellise teenuse "Bearing repack" (http://www.alfissimo.com/index.php?productID=591" onclick="window.open(this.href);return false;). Ei tea kas veidi lähemal kui Ameerikas kah mõni mees sama asja oskab teha? Ja kas sealgi uusi kuule pannakse või pressitakse lihtsalt teine määre sisse?

-Üks säästuvariant millele mõelnud olen on veel see, et lasta treialil pesa parajaks teha ja sinna lasta õigete parameetritega laager sisse keevitada. Võiks ju kah sama hea kui uus olla? :)


Andke nõu kes sellel teemal arvamust või teadmisi omab.

Laagrite taastamine?

Posted: 02 Nov 2009, 16:08
by mrt
Laagril ei aita sellest kui kuulid ära vahetatakse. Tavaliselt on kuulid laagri saalele haiget teinud ja sinna on lohud sisse tulnud mille tulemusel laager hakkabki häält tegema.
Laagri välja treimine(freesimine) on tegelikult suht arvestatav võimalus. Kuigi laagri saale on väga kõva kannatab teda treida küll. Ja laager käib sees pinguga mitte keevitades :grandpa:

Laagrite taastamine?

Posted: 02 Nov 2009, 18:59
by AaduT
mrt wrote:Ja laager käib sees pinguga mitte keevitades :grandpa:
Pinguga? Äkki õpetad lolli veidi? Miks keevitada ei või, kas ajab kõveraks?

Laagrite taastamine?

Posted: 02 Nov 2009, 22:47
by mrt
Pinguga sellepärast et pesas ringi käima ei hakkaks ja välja ei kukuks.
Keevitus pole kõige parem sest laagri saale on termiliselt töödeldud ja võib juhtuda et saale muutub pehmeks. Aga keevitades ju metall paisub ja täpsetele pindadele pole see kuidagi hea. :book:

Laagrite taastamine?

Posted: 02 Nov 2009, 23:19
by bnd
Variant, mida tudengipõlves sai kasutatud kui raha ei olnud, lasin treida laagripesad miskisse universaalsesse mõõtu. st geneka laagrid muidu suht kallid, lasin teha uue mõõduga pesa ja laager 45eek. samuti sai peale teist veepumba vahetust sinna ka universaalne laager sisse pandud ja neid kohti oli veel.
Muidugi selle ökonoomitamisega veel üks asi- töömehed panid pegoo bussile õige rihma pinguti asemele toyota (igikestvuse maine eestis ju) oma, läbimõõt mõni mm väiksem, kinnituse sai lihtsalt ümber teha. Mis aga juhtus - jooksis nii 2000km pärast kinni- pöörete vahemik, kus oleks pidanud ta töötama, oli teine, väiksem d andis ka oma osa.
Keevitamine laagrile kindlasti ei sobi, üks asi on metalli omaduste muutumine nii ektreemkuumuses, teine asi on metalli täpsuses pärast.

Laagrite taastamine?

Posted: 03 Nov 2009, 01:47
by AaduT
Just just, ka endal taaskord koolitee jalgealla võetud ja rahadega on nagu on. Hakkan siis treialit otsima.

:thanksspin:

Laagrite taastamine?

Posted: 03 Nov 2009, 10:27
by Luman
Kas siis mingite laagritega tegelevate firmade käest vastavalt mõõdule ei ole õnnestunud leida?
Selle muu "pornograafiaga" on nii nagu bnd ültes, asi võib lõpptulemusena kallimaks minna, kui lihtsalt kohe asi korralikult teha.

Laagrite taastamine?

Posted: 03 Nov 2009, 11:07
by cyber
AaduT wrote:Olen sarniiride ja rooliotste taastamisest palju head kuulnud. Sellest tulenevalt tekkis ükskord küsimus, et kas ka laagreid taastatakse?
Aga kas kondoome lapitakse?

Kui laager on kulunud, siis ta asendatakse. Kui õiget asja ei saa/ei jõua osta, siis tuleb leida alternatiive (vt. Bnd kirjeldus eespool). Aga sellega peab ka ettevaatlik olema (vt. Bnd kirjeldus eespool).

Teemaalgataja lingil on üldse mingi kahtlane jutt. Kõlab nagu see, et me määrime teie laagrid Krytox'i toodanguga üle ja saabki parem... BS. Mitte et Krytoxi toodangul midagi viga oleks, aga kõlab kondoomilappimisena see. Ja nad tõesti ainult määrivad. Sama hästi võid ju siitmaalt omale selle moosi otsida ja ise määrida..:P Loll jänki laseb suure raha eest laagris määret vahetada..:P (kõigepealt ostab veel suurema raha eest laagri...)

Laagrite taastamine?

Posted: 03 Nov 2009, 20:44
by AaduT
cyber wrote:Aga kas kondoome lapitakse?
No sorry, olen enamuste siinsetest gear-headide kõrval siiski küllalt noor ja kodenematu veel. :roll: Lootsin, et kohe suupihta lööma ei hakata kui pärin. :lol:

Enivei täna viisin rulliku kooli ühele meistrile kaeda. Tema juhendusel võtsin 1 laagrikaane maha ja nägin, et määret küllaltki vähe järgi ja seegi üsna kole. Ta mudis seda näpuvahel ja ütles, et kui ära pesen ja uue määrde sisse panen, siis käib veel tükk aega. Andis mulle tikutoosiga mingit vene määret kaasa kah (lidool vms. [aga mitte solidool]).
Tundus väga kogenud mees olevat. Talitan ilmselt tema juhenduste järgi.

Laagrite taastamine?

Posted: 03 Nov 2009, 23:40
by Luman
AaduT wrote:
cyber wrote:Aga kas kondoome lapitakse?
No sorry, olen enamuste siinsetest gear-headide kõrval siiski küllalt noor ja kodenematu veel. :roll: Lootsin, et kohe suupihta lööma ei hakata kui pärin. :lol:

Enivei täna viisin rulliku kooli ühele meistrile kaeda. Tema juhendusel võtsin 1 laagrikaane maha ja nägin, et määret küllaltki vähe järgi ja seegi üsna kole. Ta mudis seda näpuvahel ja ütles, et kui ära pesen ja uue määrde sisse panen, siis käib veel tükk aega. Andis mulle tikutoosiga mingit vene määret kaasa kah (lidool vms. [aga mitte solidool]).
Tundus väga kogenud mees olevat. Talitan ilmselt tema juhenduste järgi.
Kui laagri saaled ikka kulund on, siis seda uus määre korda kindlasti ei tee. Raske on muidugi hinnata, kui kulund need laagrid sul on, aga kirjeldus "laagrid täitsa logisevad" viitab pigem siiski kulundu saaledele, kui laagri loomulikule loksule.
Aga eks hoia meid siis kursis, kaua vastu peavad.

Laagrite taastamine?

Posted: 04 Nov 2009, 00:09
by AaduT
Mulle hakkab tunduma, et dramatiseerisin ehk seda loksu veidi üle - toon jälle vabanduseks kogemuste puuduse. Võrdlesin seda tutika survelaagriga mille sain kätte ja paigaldasin u 2 nädalat tagasi. Uus oli ikka uus ja absoluutselt siledalt jooksis see. Rullikul tõesti on teatav loks olemas, kuid kiiruga kontrollides ei pruugigi seda märgata, kuid näpuvahel mudides ikka tunneb ära selle. Eks jah, hoian auto teema all kursis kuidas vastu peab, plaanis on seda autot veel pikemat aega omada - kes see loll siis korras autot müüb*. :lol:

*Tegelikult vihkan igasuguseid tillimehi kes müües "unustavad" auto tehnilisest olukorrast uut omaniku informeerida. Veel enam kui seda varjavad.

Laagrite taastamine?

Posted: 04 Nov 2009, 11:19
by mrt
Minu alfal on ka genekarihma pinguti rullikul enda pandud laager sees. Läbisõitu sellega on juba kuskil 50000 ja pole probleemi. Põhjuseks miks ma sinna ise laagrid sisse surusin oli see, et ei olnud aega oodata millal see uus pinguti itaaliast tuleb :phonecall: (muidugi hinna vahe oli ka päris mõnus).
Ja kui ühte laia laagrit ei leia siis pane kaks kitsast, töötab samamoodi(vahele võid muidugi mingi puksi panna) :sherlock:

Laagrite taastamine?

Posted: 04 Nov 2009, 12:51
by AaduT
Just just, leidlikud inimesed peavad vähem maksma kui mugavad.
Vahetevahel on muidugi kõige leidlikum osta midagi uut või kasutada kellegi teenust, but still... :drillsergeant: