Page 1 of 4

Termostaadi nõu vaja

Posted: 18 Nov 2009, 15:27
by heavy
Nii klubilised.

Probleem nimeli järgmine, et vahetasin termostaadi ära, kuid endiselt on nii, et linnas tõuseb temperatuur 85 kraadi peale, kuid maanteel sõites kukub see praeguste ilmadega 70 kraadi peale.

Radika vahetan ära teisipäeva paiku, kuid kas see aitab ma ei usu eriti.

Küsimus siis selline, et kas see võib alfa gtv 3.0 puhul olla normaalne või on siiski viga milleski muus ?

Andke nõu.

ette tänades :)

Termostaadi nõu vaja

Posted: 18 Nov 2009, 16:56
by segusilm
siis peab ikka termostaadi viga olema või siis temp anduri või veepumba viga, vesi peab ju ringi käima ikkagi,
kui kohapeal käiates suur radikas soojaks ei lähe on midagi küpse ikka

Termostaadi nõu vaja

Posted: 18 Nov 2009, 17:01
by heavy
eiei - auto läheb kohapeal käiates soojaks ja ventikas tuleb ka järgi jahutama, kuid maanteel sõites kukub 70 kraadi peale. Maanteel salongi õnneks sooja õhku puhub, kuid ei tea mis saab siis, kui väljas miinus 25 kraadi?

Ma mõtlen, et kas on keegi sarnase jamaga kokku puutunud ja mis on lahenduseks saanud?

maanteel ei tohiks temp lambist alla kukkuda ju?

Termostaadi nõu vaja

Posted: 18 Nov 2009, 17:51
by segusilm
no mul ol ikah nii et linnas 85 ja maanteel kukkus ära tagant, aga termostaadi vahetus aitas ja hoiab koguaeg 90 peal.
Niiet kui oli uus termostaat siis ikkagi tasuks üle vaadata kasvõi keevas vees et ega midagi järsku vahele pole läinud.

( mul vana termostaat oli pidevalt poollahtises olekus )

termostaadi kontroll muidugi tähendab jälle natuke lammutamist, aga 2,5 ja 3.0 mootori puhul ei ole seal midagi rasket, ainult et siis jahutusvedeliku võiks läbi mingise filtri lasta tagasi pannes.

Termostaadi nõu vaja

Posted: 18 Nov 2009, 17:57
by cyber
itaalia on soe maa ja radikaski ehk arvestatud rohkem sealse kliimaga. Talveks jupp pappi radika ette panna vaja ehk..:) Vanasti oli mossel lausa salongist liigutatav ribikardin radika ees sellise asja tarbeks..

Radika vahetus teeb sul jahutuse veel paremaks, mitte halvemaks..:)

Tegelikult tasuks ehk jahutusvedeliku tegelik temperatuur ära mõõta ja mitte uskuda seda nõelakest, mis salongis on ..:) Minu arusaamist pidi on see kaheksakümmend viiski liialt madal. Normaalne töötemperatuur oleks seal 90(+) juures. Arvesta, et surve all oleva jahutussärgi keemistemperatuur on ülevalpool sadat (selle tarbeks ta surve all ongi, et seda keemistemperatuuri üles saada).

Termostaadi nõu vaja

Posted: 18 Nov 2009, 21:02
by heavy
Radika peab igal juhul ära vahetama, kuna see lekib, kuid siis näeb ära, mis toimub.

Äkki kellelgi on kogemusi jagada, kellel on ka alfa gtv 3.0?

Termostaadi nõu vaja

Posted: 19 Nov 2009, 01:28
by AaduT
Mul on põhimõtteliselt sama mootor mis sinul. Ja oli täpselt sama jama kui talvel sõitsin - papp tuli ette panna, et mingitki temperatuuri hoida. Muidugi lõpetas siis ka salongi ventilaator töölepingu mis tegi asja veelgi huvitavamaks, aga see on juba teine lugu. Kui termostaadi korpuse avasin, siis kahtlust polnud, klapi kummiserv oli ribadeks ja vesi vulises vabalt läbi.

Enivei, muud polegi, kui veendu kas näidik äkki ei valeta ja kui ei valeta, siis viga termostaadis. Mujal nagu lihtsalt ei saa probleem olla minuarust .Et siis kas: termostaatklapp, andur või kell. Loogiliselt võttes ei tohiks ka mingit vahet olla mis maa turule see radikas tehtud on, sest kui ta liiga hästi jahutab, siis lihtsalt klapp sulgeb vastavalt temperatuurile ja ei lase rohkem vett radikasse, vahe saab tulla termostaatklapi enda ettenähtud töötemperatuurist. Seal on küll vahet kas on tegu nö. varem või hiljem avaneva termostaadiga.
Vedeliku tase mängib kah rolli, aga minu teada siis just kipub üle kuumenema kui toda vähe on.

Correct me if I'm wrong!

Termostaadi nõu vaja

Posted: 19 Nov 2009, 01:51
by heavy
Pakun välja, et näidik ei valeta, kuna linnas saavutab 85-87 kraadi (muidu ripuks vast koguaeg 70 kraadi juures)

Termostaat sai ka just vahetatud TRK-s ja midagi ei muutunud.

Tundub, et tuleb minna selle papi variandi peale vast :(

AaduT - kas salongi vent lõpetas töölepingu seoses papi ette panekuga (vist suht rumal küsimus) ?
Ja kui mul vahetusse läks termostaat, siis oli see koos termostaatklapiga või ilma - kas termostaatklapp on termostaadi osa (hind oli ca.600 Eek)?
Äkki sain lihtsalt valesti aru :)

Termostaadi nõu vaja

Posted: 19 Nov 2009, 02:52
by H.E
Jätkame teemat... :lol:
Vaevlen sama probleemi käes... ise kaalusin järgmise sammuna kuumemat termostaati.
Loogika ütleb samuti, et asi PEAB olema termostaadis, näidikus või anduris. Anduri-seieri korrasolekut saab kontrollida, kui lasta autol kohapeal käia... kui jahutusventikas hakkab tööle sealmaal, kus seier on 90C' kandis, siis peaks nigu näit õige olema.
Igasugused ummistused/õhk süsteemis jne peaks vastupidist toimet omama. :icon_think:

Termostaadi nõu vaja

Posted: 19 Nov 2009, 03:18
by heavy
Kas gtv-le pakub 2 erinevat termostaati? - Trk Kalvo ütles, et peaks ainult 1 variant olema.

Termostaadi nõu vaja

Posted: 19 Nov 2009, 16:30
by AaduT
Heh, kirjutasin jah niiviisi, et sai erinevalt välja lugeda. Kuid ei, papi ette panemine salongi ventikat ei mõjutanud, täitsa 2 iseseisvat riket olid need.

Hmm müstiline lugu sellega, rääkisin eilesellel teemal ka 1 sõbraga ja ta ütles, et oli sama jama kunagi, vahetas termostaadi ära ja probleem ei kadunud. Tema lahendaski mure papitükiga ja kuna kõik seejärel toimis siis ei pidanud ta vajalikuks rohkem torkida. :)

Termostaadi nõu vaja

Posted: 19 Nov 2009, 18:24
by H.E
AaduT wrote:Heh, kirjutasin jah niiviisi, et sai erinevalt välja lugeda. Kuid ei, papi ette panemine salongi ventikat ei mõjutanud, täitsa 2 iseseisvat riket olid need.

Hmm müstiline lugu sellega, rääkisin eilesellel teemal ka 1 sõbraga ja ta ütles, et oli sama jama kunagi, vahetas termostaadi ära ja probleem ei kadunud. Tema lahendaski mure papitükiga ja kuna kõik seejärel toimis siis ei pidanud ta vajalikuks rohkem torkida. :)
Kui termostaat laseb läbi vett temperatuuriga kõvasti alla 82/88 kraadi, siis ei saa ju asi olla puuduvas papitükis vms. :roll:

Termostaadi nõu vaja

Posted: 19 Nov 2009, 20:31
by AaduT
No a mis sa teed kui tuliuus termostaat ei aita? :lol:
Minu loogika ütleb, et mitte miski muu ei põhjusta enneaegset jahtumist kui termostaat, kõik muud jahutussüsteemi rikked põhjustavad ju kuumenemist. Aga kui osta poest ainus sellele autole mõeldud termostaat ja see midagi ei paranda, mis siis edasi?

Papi ettepanemine on ainult 1 variant ja see pole tõesti kõige viisakam lahendus. Ka ma ise olen niipalju pedant, et asja nii ei jätaks, aga lets feiss it, see töötab. :mrgreen:

Teine variant on poeosa ise tuunima hakata - jäigem vedru sinna sisse leiutada näiteks.

heavy wrote:Ja kui mul vahetusse läks termostaat, siis oli see koos termostaatklapiga või ilma - kas termostaatklapp on termostaadi osa (hind oli ca.600 Eek)?
Äkki sain lihtsalt valesti aru :)
Termostaatklapp on sama mis termostaat - vist on niiviisi korrektne öelda. Mina ostsin vist ca. 900.- eest enda oma, TRK-st vist kui õigesti mäletan. Sain selle eest alumiinjumkorpuse mille sees oli termostaatklapp - seda kooslust võiks vist eraldi termostaadiks nimetada. Kusjuures alumiinjumkorpusega koos müümine on vist mingi läbimüügi suurendamise trikk, sest see tegelikult ei rikne. Piisab kui vahetada ainult sinna sisse kinnituv klapp.
Image

Termostaadi nõu vaja

Posted: 19 Nov 2009, 22:29
by supp
paljudel autodel ongi termostaat ainult koos korpusega, nagu ülaltoodud pildil, niiet nimes vahet pole. teromostaat ja termostaatklapp on üks ja sama asi kutsu kuidas tahad seda

Termostaadi nõu vaja

Posted: 19 Nov 2009, 23:17
by AaduT
:offtopic:
jep, aga kas keegi teab ka miks peetakse vajalikuks koos korpusega müümist? Mulle isiklikult tundub, et lihtsalt hinna suureks puhumiseks.