Olen tükk aega foorumis käinud, kuid nüüd sai registreeritud.
Üks alfa diislite probleemiks on rihmarullik, mis hakkab tegema jubedat häält, nagu keegi saeks mootorit ja samal ajal vilistaks sepapoisse. Lisaks sellele kulub rullik üsna kähku ja ei maksa just kõige vähem. Vabandust nirude piltide pärast, polnud normaalset kaamerat käepärast.
Vajaminevad tükid:
Rihm
Rihmarullik (alumine)
Laagrid 6301 (2tk)
Laager 6203 (1tk)
M12 polt (pikkust ei mäleta)
Vajaminevad tööriistad:
Tõstuk
Rattavõti
Kruvikad
Paar lehtvõtit (sh 15 ja 32 lehtvõti)
Kuuskante
Torxi komplekti
Puuri
Keermelõikurit (M12)
Haamrit
Töökäik:
Võtad parempoolse ratta alt ära, eemaldad rattakoopa (paar kruvi).
Lähenedes mootorile pealtpoolt, eemaldad ülemise rinmaratta kasutades 13 võtit, see lihtsustab hiljem rihma äravõtmist.
Nüüd mine tagasi rattakoopasse ja kasutades 32 võtit vääna pingutusrulli kinnituse juurest pingsus rihmalt maha ja kolmanda käega eemalda rihm, niipalju, et ta ei segaks.
Kasutades torx võtit eemalda väntvõlli küljest rihmaratas, keskmist polti pole vaja torkida.
Seejärel eemalda 3 polti mis hoiavad pingutusrulli "amorti" kinni.
Kasutades jõudu ja abivahendeid, tõmba see amort mootorivahelt endapoole nii, et ta ei oleks enam pinges.
Eemalda kuuskant polt ja saidki pingutusrulliku kätte, allpool vaatame, kuidas seda remontida.
Nüüd on veel üks rullik jäänud, selle saab kätte 15 lehtvõtmega, ning on võimalus, et polt jääb mootori ja mootoripadja vahele kinni, kasuta mõistust ja sa saad selle kätte.
Kui kõik läks hästi, siis peaks sul maas vedelema hunnik polte ja varuosi.
Pingutusrulliku taastamine:
Keera rullikut kinni hoidev polt välja.
Kasutades puutükke ja haamrit anna vanale laagrile hagu, kui ei tule, siis tee nii, et tuleks või kasuta pressi, aga arvesta sellega, et rullikut ennast läheb veel vaja.
Kui said vana laagri kätte, siis pane uued sinna asemele, ideejärgi peaksid mõlemad sinna ilusti ära mahtuma.
Nüüd on probleem, sest vanal laagril oli sisemõõt 10 aga uutel on 12, selleks lähme rulliku kronsa kallale.
Võta kronsa, puuri rulliku poldi auk suuremaks ja keera sinna sisse uus keere M12 poldi jaoks.
Nüüd pane rulliku ja kronsa vahele väike seib, et rullik hakkaks samamoodi jooksma nagu ennem.
Pane keermeliimiga kokku tagasi ja see osa on valmis.
Ülemise rulliku taastamine:
Võta rullik ja löö või pressi vana laager välja.
Laager tuleb välja ainult ühele poole, teiselpool on plastikust krae ees.
Kui vana laager käes, siis uus asemele ja see rullik on valmis.
Alumise rulliku taastamine:
Selle rulliku taastamine on suht mõttetu, sest treialil läheb tund kallimaks kui see rullik väärt on ja tulemus pole kah arvatavasti sama.
Seega mine autopoodi ja osta uus, hind on umbes 600kr.
Uue rihma pealepanek:
Pane pingutusrullik vastupidises järjekorras tagasi.
Nüüd vingerda rihm geneka ja pingutusrulliku vahelt läbi ja pane paika, seejärel tõmba ülevalt poolt rihm ka roolivõimu pumba peale.
Pane ülemine ja alumine rullik tagasi, alumine jäta lahtiseks, et hiljem saaks pingutada.
Tõmba nüüd rihm ka konditsioneeri pumba peale.
Ära rihma veel alumise rulliku peale pane, ennem monteeri väntvõlli otsa rihmaratas tagasi.
Nüüd kasutades kolmandat kätt ja 32 võtit tõmba pingutusrullikut tagasi, et saaks rihma täielikult peale panna.
Seejärel pinguta ka alumine rullik ja keera kõvasti kinni.
Valmis:
Nüüd proovi järgi ja ära unusta rattakoobast ja ratast uuesti alla panna.
Korista enda järelt kõik sodi ära ja mine puhka ennast välja.
Kui vahetada kõik tükid, siis on selle remondi maksumus umbes 4300kr (2700kr pingutusrullik, 600kr ja 800kr rullikud, 200kr rihm), kuigi saaks hakkama umbes 1000kr (200kr laagrid, 200kr rihm 600kr rullik).