Page 1 of 1

164 saaled

Posted: 28 Jun 2010, 21:06
by AaduT
Vaja vahetada raam- ja kepsusaaled. Uurin ühe ja teise koha pealt mis maksab, kuna- ja kas üldse saab. Aga igaltp poolt küsitakse, et mis värvi komplekti tahan. Punane/sinine/roheline? Mul mõistus munadega triikis. Andke nõu!
Tänud.

164 saaled

Posted: 28 Jun 2010, 21:21
by tohoo
Antud värvid vastavad erinevatele möötudele.Kui võimalik siis mõõda(või lase mõõta)väntvõlli pinnad ära.Hea kui saaks mikromeetriga.Selle järgi saad õige mööduga saaled valida.Samas võib olla ka vändal kuskil mingi värvi täpp kuskil,selle järgi ka võimalik valida.Iseasi kui vänt pole juba üle lihvitud. :icon_hi:

164 saaled

Posted: 28 Jun 2010, 22:53
by AaduT
Seni on kõik mulle öelnud, et värvitäpid peavad olema saalede peal (seni pole leidnud), aga eks vaatan vända kaa siis üle.
Nii suurt mikromeetrit mul endal pole aga tavaline stangel näitas 52,7 ja 52,8 mm vahele (kui õigesti mäletan) võlli läbimõõdu kepsukohapealt olevat.

EDIT: Oskab keegi öelda kust seda värvimarkeeringut siis täpselt otsima peaks? Või mida pean kuidas mõõtma, et teada saada mida ma ära tellima peaksin. Oma peaga ma kahjuks seda väla ei mõtle :oops:

164 saaled

Posted: 29 Jun 2010, 09:20
by tohoo
Enda autol täheldasin värvitäppe nii väntvõllil kui ka mootoriplokil.Eri värvid,eri mõõtkavas detailid.Uuri vänta ja plokki,peaks omavahel sobima,kuid ei pruugi.

164 saaled

Posted: 29 Jun 2010, 11:15
by cyber
Ega sa enne ei tea, kui teed kindlaks, kas vänt läheb remontmõõtu lihvi või ei. Väntvõlli vist näpu vahel ei mõõda ka. Pärast seda ütled poes, et kas originaal või esimene remont või teine remont... Sina ei pea neid paganama värve teadma..:) Ütle, et sa oled värvipime..:)

164 saaled

Posted: 29 Jun 2010, 12:47
by AaduT
Kas see tähendab, et vänt tuleb maha võtta? Tegelt kaa ei viitsi :icon_crazy:

164 saaled

Posted: 29 Jun 2010, 14:35
by tohoo
Noo,kui tahad saalesi vahetada siis :icon_roll: vänt ikka maha.

164 saaled

Posted: 29 Jun 2010, 15:35
by AaduT
Päris karm värk... ma ei tea kas saan hakkama selle remondiga enam siis :( . Nii pakitud garaazi kah, et ei saa kuskile mujale viia tegemisse.

Kindel, et ei kannata kuidagi teha ilma vänta maha võtmata, kõhualt pääseks nagu ligi küll ju ?

164 saaled

Posted: 29 Jun 2010, 16:42
by cyber
Aga lähenedes nüüd asjale uuesti ja maainimeselikult... Miks sul see asi üldse laiali on, et sa neid vahetama pead, eriti veel raamsaaled?? kas vaid kepsud väljas (ilmselt on, sest vänt on mootoriplokis endiselt). Kui lahti võttes mingeid anomaaliaid saalede ja vända peal näha pole (lihvima ei pea, mõõtma peaks siiski üle mikromeetriga), võta poest originaalmõõdus asjad. Mingi võimalus säilib muidugi, et keegi on kunagi remontmõõtu lihvinud selle, aga ilmselt ei ole.. :mrgreen:

Sellise töö jaoks võetakse üldiselt mootor maha ja tehakse puki peal tööd ära ja pannakse mootor tagasi, eks erinevate mootorite eripärade tõttu on ka erinevaid võimalusi. Mu 4 pütisel tehti küll mootorit maha võtmata kolvirõngaste vahetus ära, aga alt ja pealt oli laiali ikka. Ja korralikult varustatud töökoda oli ka... Raame küll siis vist laiali ei pidanud võtma, vaid kepsud tuli lahti lasta (teema ise).

164 saaled

Posted: 29 Jun 2010, 17:53
by supp
ma ei ole küll kursis 164 aga osadel uuematel autodel näiteks ei piisa teadmisesst mis möötu vaja on vaid asi käibki nende täppide järgi ehk siis samadel mootritel on erinevat tüüpi sisud ja need ei ole omavahel vahetatavad ning ka margi esindus ei tuvasta mis antud mootoril sees on enne kui lahti ei kisu ehk siis kõigepealt tuvastad täpid ja siis vastava täpi järgi valid mis rem mõõtu vaja on, kas ka konkreetsel alfal nii käib ei tea, seega soovitan kõigepealt targematelt (nende puudust ei tohiks olla, internetist saab ju ka uurida kui kohalikud ei tea) uurida täppide tähendusi ja siis edasi liikuda

164 saaled

Posted: 29 Jun 2010, 20:05
by AaduT
mootor on koos poolraamiga maha võetud ja ripub selle kohal. kõhualt lahti ühesõnaga. kuna karteri vahelt ajas mõnuga õli läbi siis sai tihendi vahetus ette võetud. kuna asi nii kaugel, siis otsustasin saaled kaa üle vaadata.
http://img28.imageshack.us/i/dsc03345c.jpg/

Kas kepsu ja raamsaalesid ei vahetatagi ühel ajal? :oops:

hirmus tahtmine oleks vanad saaled tagasi panna ja see asi ära unustada aga nad näevad suht koledad välja:
Image

164 saaled

Posted: 30 Jun 2010, 13:28
by VML
Teoreetiliselt on asi nii, et 24v mootoril väna ei lihvita, kuna-The nitring treatment carried out on the crankshaft does not allow any grinding operation-kui on kulunud, siis uus :!: Värvidest siis niipalju, et raam saaltel kolm värvi: vastavalt raami kaela mõõdust siis: ROHELINE: 59,961 kuni 59,967mm; SININE 59,967 kuni 59,973mm; PUNANE 59,973 kuni 59,979mm.
Kepsu kaela värvid siis:PUNANE 51,990 kuni 52,000mm; SININE 51,980 kuni 51,990mm.
Ka saalesi saab mikromeetriga mõõta, nende paksuse erinevused ka antud manuaalis, kuid kuna juba silmaga kulumist näha, siis pole selle kirja panekuga mul mõttet vaeva näha.
Tahad hästi teha, siis peaks jah väntvõlli maha võtma-kõige vähem võimalust hõõrdepindu kahjustada+ kõige enam võimalust, et saad väntvõlli otsa viimase pukki nii paigaldatud, et see ka õli pidama jääb ning ega sa muud moodi raami kaela mõõda ka.
Lisaks, kui uued saaled kätte saad, siis neid ei tohiks paljakäsi näppida-kui siis ainult külgedelt näppuvahel hoida-ilmselt vältimaks hilisemat roostetamis/oksüdeerumis protsessi.

164 saaled

Posted: 30 Jun 2010, 15:42
by AaduT
Tänan ammendava vastuse eest! Eks hakkan vaimu selleks valmistama siis :icon_eh: