Alfa Romeo 155 2.0 TS - janar_t

#1
Tegu 1995. aasta widebody 8) 16 klapilise Alfa 155 2.0 TS Sport-iga. Tehasest veeres välja 09/1995, Eestis alates 08/2005. Värviks sinine metallik, veereb originaal 15" Speedline'del, lisadest nahkkattega rool ja käigukangi nupp, 2x elektriaknad, elektripeeglid ning kliima. Kui keegi midagi täpsemalt teada tahab, võib küsida :)

Mõned pildid rustikaalses miljöös ka:
Pilt
Pilt
Pilt
Auto ajalugu (endale ja teistele järje pidamiseks)

29.05.2010 @ca 215 000 km
- auto minu õue peal

03.06.2010 @215 350 km (Pilot)
- õlivahetus (Shell Helix Plus 10W-40)

17.06.2010 @215 700 km (Pilot)
- hammasrihma vahetus (rihm + rullikud + veepump + variaator + vajalikud tihendid-simmerid)
- klapikambrikaane keevitus (kliimapumba kohalt nurk puruks pingutatud)

02.07.2010 @216 200 km (Pilot)
- parema pooltelje välimine kaitsekumm
- uued esimesed õõtsad
- vasak eesmine stabika kont (vana pooldus õõtsavahetusega)
- sillastend
- uued rehvid (Barum Bravuris FR 195/55 R15 - Gründer, grunder.ee)

05.07.2010 @216 300 km (Inmar Auto - autoklaas24.ee)
- uus esiklaas

16.07.2010 @216 500 km (Pilot)
- pidurisupportite täishooldus (uued tihendid, tolmukatted, liugtapid jne)
- uued pidurivoolikud ees ja taga
- Brembo puurimata ja joonimata kettad ees ja taga
- Ferodo Premier klotsid taga (eesmised ka nüüd olemas, vaja külge torgata - oli mingi probleem kataloogi (või autoga), uued peaksid kataloogi järgi minema Q4/V6-le)
- paari meetri jagu uut piduritorustikku
- uus piduriõli
- mootori õhufilter
- uus katalüsaator

25.07.2010 @218 000 km
- Ferodo Premier klotsid ees
- jahutusradika termoandur

24.08.2010 @221 000 km (Pilot)
- uus pidurdusjõu regulaator + regulaatori vedru
- veel mõni meeter piduritorustikku

To be continued aka makaronid ketšupiga, jee
Viimati muutis janart, 25 Aug 2010, 12:21, muudetud 3 korda kokku.

Alfa Romeo 155 2.0 TS - janar_t

#4
Pildi peal tundub tõesti üsna kena :mrgreen:. Karm reaalsus on natuke midagi muud, aga ei midagi ületamatut. Vist. Hea on vähemalt see, et autol on üllatavalt vähe roostet :icon_thumbup:

@Anthrax - jep, viimasel hetkel sain käpa püsti :icon_wave:

Auto kohta ka update'i. Neljapäeval sain Kalvi käest uued esimesed klotsid ja radika termoanduri. Kogu mudru on tänase seisuga eduliselt ilma midagi ära lõhkumata küljes - radika vent toimetab nagu muiste ja pidurid tunduvad ka esimese 50 km põhjal üsna paljulubavad 8)

Alfa Romeo 155 2.0 TS - janar_t

#5
:icon_hi: Raporteerin.

Mootori jahutusega on olnud paar tagasilööki. Vana radika, aukliku paisupaagi ja radika küljes oleva termoanduri kombo ei ole kuuma ilmaga jahutusvedeliku jahedana hoidmiseks piisavalt hea lahendus :icon_thumbdown:. M2.10.4, M1.5.5 jne pritsete juures kasutatav radikavendi juhtimine läbi mootori ECU tundub sellisel puhul natuke lollikindlam lahendus. Igaljuhul, ehk saab lähiajal uue radika ja paisupaagi muretsetud. Praegu sõidan olude sunnil jälle otse ühendatud radikavendiga.

Eelmisel pühapäeval sai suvepäevadest taastumiseks ja puhkuse alguse tähistamiseks 155 ja esimese põlve Jetta kojamehe vartest komplekt uusi varsi valmis nikerdatud. Hämmastav kui palju sõltub kojameeste puhul vartest - suvalised juustud Championid, mis ma uuele esiklaasile ajutiselt ostsin, et seda vanade luudadega kohe ära ei lörtsiks, pühivad nii puhtalt ja vaikselt, et vähemalt praegu pole enam plaanis neid välja vahetada. Pildimaterjali lähitulevikus.

Pühapäeval andis keset Hiiumaad saba torujupp esimese resonaatori ja selle eesmise kinnituse vahel. Tervitused esmaspäeva hommikustele ärkajatele Tõrvaninas :icon_wave:. Esmaspäeva hommikul sai pöördutud härrade poole Mameta H-s, kes võtsid auto kohe ette, keevitasid uue tüki vahele ja raha ka peaaegu ei küsinud. Lisaks sai kuulda kuidas sellist Alfat nad veel remontinud polegi ja kuidas kunagi sai ühel vanakooli V6-l klapivahesid reguleeritud. Soovitan, kui kellegil peaks kunagi Hiiumaal autoga mõni probleem tekkima :icon_thumbup:

Lisaks on mootori juures tekkinud miski anduri (ühenduse) kala :icon_think: - kui sõidu ajal raputab või gaasi lahti lasen (st kui mootor peal liigub?) jätab mootor mõnikord korraks vahele ja viskab pihustitule põlema (mis suht-koht kohe ära kustub). Pihustituld on ta ka paar korda varem näidanud, aga mootori tööle pole see siiani kuidagi mõjunud. Igaljuhul, tänane õhtu on pistikute liigutamise, klemmimäärde ja suruõhuga sisustatud :sherlock:

Alfa Romeo 155 2.0 TS - janar_t

#6
Lubatud paar plõksu klaasipuhastaja varte tegemisest.

Mõõtu lõigatud ja peaaegu kujusse käiatud 155 vars. Originaalkojamehe raami kinnitusavad jäid väga tobeda koha peale.
Pilt
Juhipoolse alumine külg enne viimistlemist. Kõrvalistujapoolsel muutsin natuke tehnoloogiat, see sai alumise külje peal oluliselt parema väljanägemise
Pilt
Kõrvalistujapoolne peale viimistlemist. Puhas käsitöö 8)
Pilt
...viilijälgede ja värvi mahalihvimine ning kruntimine-värvimine, mida igaüks ise suudab ette kujutada...

Mõnisada kilomeetrit pruugitud toode auto küljes
Pilt
Pühkimise koha pealt said need väga head, välimust tuleks paari koha pealt neil veel natuke järgi aidata, aga üldjoontes midagi häbenema ei pea :icon_roll:

Edit: parandasin piltide lingid
Viimati muutis janart, 17 Veebr 2012, 23:08, muudetud 1 kord kokku.

Alfa Romeo 155 2.0 TS - janar_t

#8
:icon_think: Eks kõvasti on kinni tootjas. Mõne tootja raamiga kojamees kestab kauem kui mõne teise raamita, aga 156 küljes näevad raamita kojamehed ikka edevamad välja küll :mrgreen:

Mine küsi Kalvi käest Trico kohta. Olen nende kohta ise häid asju kuulnud ja ka härra ise soovitas mulle neid. Raamiga kojameeste puhul oli hind väga mõistlik (155-le oleks komplekti teflonkattega luudasid saanud ca 400-450 eek-uga), raamita luudade kohta ei tea. Foorumites olen ka SWF-i kohta häid asju lugema juhtunud (miski Continentali kontserni kuuluv ettevõte, kui õigesti mäletan), aga neil pidi ka hind kallimapoolne olema.

Boschi ära üldse vaata - maksad 700+ eek-u komplekti eest ja viskad need kahe kuu pärast minema :icon_thumbdown:. Omal 156 pealt Boschi kogemus olemas - algusest peale jätsid nad klaasi uduseks, ca kuu pärast hakkasid veetriipe vedama ja kui need mõned korrad üle jää käisid (talvel mööda klaasi ikka mõni nire kusagile jookseb ja ära külmub), ajasid nad ainult vee klaasile laiali. Rahast lahtisaamise rõõm ainult :mrgreen:

Alfa Romeo 155 2.0 TS - janar_t

#9
Slicer kirjutas:On need ilma raamideta kojamehed nii head? Ma vaatan, et mu GTA' l on juhipoolse kojamehe otsast mingi 6cm pikkune riba otsast lahti... peab mõtlema vahetuse peale.

Raamita= talvel head, jääl pole kohta, mida kinni jäätada :icon_thumbup: ja ei hakka kolisema- pole ju neid needituid ühendusi = väga vaiksed.

Aga suur miinus on see, et kui külastad autoga ka meie naaberriike, kus võid sõita ka üle 100/110kmh, siis tea, et raamita hakkab laperdama. Mul oli kpl raamita, aga mõned käigud väljamaal :mrgreen: , kus saad nii 130+kmh kellale, siis vihmaga sõites laperdavad hullult ja seepärast jääb neil ka 40% tööst tegemata vähemalt. Lisaks väike asjaolu, et 156 kõrvalistujapoolne peaks olema ka natuke paindes ülespoole. Raamita on aga sirge ja jookseb alla selle plasti peale nurgast.

Tänu sellele laperdamisele kiirustel, on mul jälle raamiga kojamehed- tricod.
See suvi siis Volvoga : XC60 R-Design Polestar :)

Alfa Romeo 155 2.0 TS - janar_t

#12
Eile said külge uus pidurdusjõuregulaator, selle vedru (tehasetellimus ja kuu aega ootamist 140.- jupi järel) ja veel mõni meeter uut piduritorustikku. Piduritega selleks korraks ring peal :icon_thumbup:. Said üsna head 15 aastat vana auto kohta :mrgreen:

Kiiretest asjadest on järjekorras tasakaalustusvõlli rihm, uus jahutusradikas+paisupaak+uued lõdvikud, kütusetorustik pidi päris mäda olema, nagu eile kuulsin ja peaks talverehvide peale ka mõtlema hakkama. Rihm on olemas ja selle install järgmisel kuul plaanis, ülejäänud asju vaatan rahavoogude kujunemise järgi. Ehk saab enne talve kõik kriitilisem mudru uueks :icon_think:

EDIT: Pihustituli pole ennast ka viimase paarisaja kilomeetri jooksul enam ilmutanud :icon_thumbup:. Häda oli ilmselt MAF-i pistikus, mis oli kõigist, millele mootori pealt ligi sain, konkurentsitult kõige kõntsasem.

Alfa Romeo 155 2.0 TS - janar_t

#14
Viimased süžeepöörded 155 saagas.

Balansivõlli rihma install, mis pidi tulema jäi ära, sest ikkagist tuli vale rihm. Lahkete härrade loal sai selle vahetamine määramatusse tulevikku edasi lükatud. Muudest asjadest on selgunud veel esiamortide ja käiguhoovastiku vahetamise vajadus.

Eelmisel nädalavahetusel tegin kiire Tartu tripi ja sain kasutajalt alfatar :icon_hi: uue soojendusventika kiirusregulaatori ja täitsa kabeda paisupaagi (sorri, et need veljed kaubaks ei läinud). Kiirusregulaator sai eduliselt külge. Install võttis plaanitud tunni asemel ca 8, hõlmas lõpuks armatuuri alumise poole välja kiskumist, aga nüüd vähemalt toas soe ja boonusena jäi armatuuri naginaid vähemaks ning isegi kindalaegas ei kuku aukudes enam lahti. Paisupaak on pärit 8-klapilise pealt, mis tähendab, et tollel pole jahutusvedeliku nivooanduri jaoks vastavat ava, aga pole ilmselt probleemi see auk sinna teha või nivooandur panemata jätta. Praegu sõidab see pagassis niisama kaasa ja ootab uut radikat koos lõdvikutega. Väljasõidu kõige nõrgemaks lüliks osutus jälle väljalase, kes peab nüüd saatest lahkuma.

Praeguste plaanide kohaselt tahaks auto talveks katuse alla lükata, et teda siis kevadeks-suveks vormi ajama hakata. Tegemist on seal nii, et tapab, nii et eks näis, kuidas asjad kujunevad. Praegu on igaljuhul kõik vaimsed ja finantsvahendid 156 võistluskorda saamisele suunatud, nii et 155 oma probleemidega peab mõne aja ootama.

:?: Ahjaa, üks küsimus mootorispetsidele. Milline tükk võiks kalada, kui
1. Check Engine tuli läheb põlema ja
2. tühikäigul olles kukuvad pöörded 700-750-ni ja koguvad ennast kümnekonna sekundi jooksul normaalse tühikäiguni (välja ei sure) ja
3. käiguvahetuse ajal ei hoia mootor pöördeid, vaid laseb neil gaasi lahti laskmisel kohe tühikäiguni vajuda.
CE-tule süttimisel mootor vahele ei jäta, pöördesse läheb täpselt samamoodi nagu ilma CE-tuleta ja Examineriga mingit veakoodi ei leitud. Tühikäigumootor?

Alfa Romeo 155 2.0 TS - janar_t

#15
::itpnt::

esimene asi- lisaõhk, teine asi lamda andur, kolmas asi tühikäigumootor. Kui muidu on tühikäik normis, siis jääks pigem tühikigumootor ja lisaõhk (kui Ce põleb, siis mine lase Pilotis tester külge panna- kui on tühikäigumootor, siis on see välja loetav)
Käiguvahetusel tühikäiguni kukkuvad pöörded viitab justnagu tatisele tühikäigumootorile (mälu järgi peaks auto liikumisel jääma pöörded kuhugi 1200 kanti ), sealt tuleb edasi lamda (kuna segu on paigast, siis annab veateate)
Tegelikult ma olen normaalne....
cron