Alfa Romeo 155 2.0 TS - janar_t

#16
Tester käis jupp aega tagasi küljes, aga ei olevat mitte ühtegi veakoodi näidanud. Tühikäigumootor sai nädalavahetusel puhtaks (hirmus, mis sealt välja tuli ja veel hirmsam, mis sisselaskes jätkus - pean kunagi suurema pesupäeva ette võtma). Tühikäik läks natuke paremaks, koormuse all töö oluliselt paremaks, aga CE-d olen ikkagi näinud..

Kõntsasest tühikäigumootorist võib ilmselt järeldada, et ega ülejäänud sisselase ka vist kõige puhtam pole. Pole küll praegu aega ühtegi Motronicu veakoodide tabelit läbi vaadata, et näha kas selle kohta on kood olemas või mitte, aga selline keiss. MAF on must ja näitab väiksemat õhuhulka kui tegelikult mootorisse läheb. Samal ajal näitab lambda-andur, et MAF-i andmete põhjal peaks segu rikkam olema. ECU usaldab lambdat, kompenseerib, aga mingitel suvalistel ajahetkedel läheb see vahe liiga suureks. ECU-l jookseb juhe kokku ja paneb protestiks CE põlema, ilma et veakoodi näitaks (sest seda pole olemas ?). :icon_think: Ülevaatuselt meenub, et pööretel kippus segu sinna lahjema poole - nibin-nabin tuli lõpuks alla 1.03-e.

Tegelikult peaks kogu kompoti lihtsalt pulkadeks võtma, ära puhastama-mõõtma ja määrima. Ja enne seda peaks veel kõikvõimalikud seni puutumata pistikud üle käima. Aga teooriaid on ka huvitav arendada :mrgreen:

Alfa Romeo 155 2.0 TS - janar_t

#17
Eelmisel nädalavahetusel sai auto talveks katuse alla. Enne kevadet on kohustuslikus programmis uus jahutusradikas koos kõige juurdekuuluvaga, eesmised amordid koos kõige juurdekuuluvaga, sidur koos kõige juurdekuuluvaga, velgede sirgestamine koos kõige juurdekuuluvaga ja uus väljalase. Pluss siis muidugi ülejäänu, mis liigitub kui-mul-auto-juba-sealt-laiali-on-teen-selle-ka-siis-ära alla :icon_roll:

Lootsin, et saan talvel auto välimust ka vähe Alfale väärilisemaks aidata, aga ei hakka seda üldse praegu pushima. Reaalsed võimalused on, et jõuan ühe nädalavahetuse kuus auto juurde ja kahtlane, et isegi eesmärgiks pandud asjadega kevadeks valmis saan :icon_think:. Aga kui aeg ükskord kevad, eks siis ole näha, mis ja kuidas tehtud sai.

Kokkuvõtteks üks telefoniklõps preilist endast ja teda ära saatma tulnud teisest preilist enne pidulikku auringi ja katuse alla sõitmist.
Pilt

Alfa Romeo 155 2.0 TS - janar_t

#18
Loodetud kuust ajast sai kaks, aga nii see siis algas:
Pilt
Eile sai veel lisaks eelmisel pildil olevale seisule radikad-paisupaak ja ülemine tugitala maha võetud. Pildid seebikast kätte saan, pistan siia veel ehk mõne üles.

Mõned küsimused targematele:
- kui eduliselt annab lahtist jahutussüsteemi läbi pesta, mis hüva kraami selleks kasutada ja millise tehnoloogiaga saab kõige parema tulemuse? Auto minu kätte jõudes oli jahutussüsteemis vesi ja pruuni mögle põhjal, mis eile radikast padrunikomplekti peale nirises võib eeldada, et seda on plokis ka veel parasjagu :sherlock:
- teab keegi, kas 155-ele saab kusagilt tiivatugevdusi (vabandage otsetõlget väljamaa keelest)? Pilt sellest tükist:
Pilt
- on keegi kusagil näinud mõnda korralikku widebody esipamperit või teab kedagi kellelt sellise tüki saada võiks?

Alfa Romeo 155 2.0 TS - janar_t

#19
Kuhjan vaikselt vahetusse minevat kola kokku ja väljalaske kohta küsimus targematele. Kas 16-klapiliste 155-te väljalaskesüsteemi kinnitustel on erinevatel aastakäikudel mingisugused põhimõttelised erinevused? Keskmine summuti on omadega päris otsas juba, aga MY95 masinatele pole suurt midagi saada. Sellepärast uurin 96-97 masina tükkide varianti.

Muus osas. Muutusteta.

Alfa Romeo 155 2.0 TS - janar_t

#20
Eile said selle aasta esimesed hääled kuuldud ja isegi paarkümmend meetrit sõidetud 8)

Kavas oli kiirmenetlusega jahutussüsteemi pesu, et lahtine sodi kätte saada. Õnneks midagi väga koledat sealt välja ei jooksnudki. Loodan, et talvel lahti võtmise ajal radikast välja jooksnud pruun ollus oligi juba kogu lahustuv kraam, mis lihtsalt sinna pidama jäänud oli. Kui ükskord korraliku jahutusvedelikuga sõitma saab, lahustub ehk see viimane õrn kultuurkiht ka, mis praegu veel jäi.

Esimene käivitamine oli täielik pettumus :icon_roll:. Üle poole aasta seisnud mootor, 2 x 10 sekki tühjalt starterit, et õli natukenegi enne ringi ajada, siis poolest pöördest käima ja käima ta jäigi. Senised kogemused on oluliselt rohkem vaeva tahtnud :sherlock:

Järgmiseks uus radikas, kastitäis jahutussüsteemi lõdvikuid ja eks siis juba paistab, mis edasi.

Alfa Romeo 155 2.0 TS - janar_t

#21
Kaevan vana asja üles, et teema päris teisele lehele ei läheks. Pealegi, siin viimasel ajal jälle nõnda vaikne, et tuleb ses suhtes midagi ette võtta.

Niisiis. Ei ole selle auto juures midagi teha jõudnud vahepeal. Juuni alguse ja uue töökohaga kadus kogu senine vaba aeg ja 166-ga takkajärgi ka kogu vaba raha :mrgreen:, aga nüüd on lõpuks lootust, et saab 155-ga ka tegelema hakata :icon_thumbup:. Loodetavasti ei ole pooleteise aastane seismine väga pahandust teha jõudnud. Vähemalt on auto kogu selle aja katuse all seisnud ja ümberringi on 70-aastased saviseinad, nii et tingimused võiks säilimiseks päris head olla.

Teha on auto juures palju, aga kindel on üks - mootor peab välja tulema. Lekib teine kõikvõimalikest avadest kui mahlakask ja võiks selle koha pealt midagi ette võtta. Üle-eelmisel suvel sõidetud 10 000 +/- 50 km-ga oli õlikuluks 4.5 liitrit :mrgreen:. 16-klapiliste TS-de õlikoguseks oli mälu järgi vist 4.3, nii et idee poolest võiks õlivahetus piirduda filtri vahetusega :mrgreen:

Eniveis, järgneb igati loogiline mõttekäik, et kui mootor juba maas on, oleks näiteks jube hea sidurit vahetada ja kaanele võiks remondi teha ja vändale otsa vaadata ja seda vajadusel siit-sealt lihvida ja kolvirõngad ära vahetada (kes teab palju sellest 4.5-st liitrist korstna kaudu välja läks) ja võib-olla on hoopis uusi kolbe vaja ja lisaks veel kamaluga peenemat mudru, mis oleks hea korraga ära teha jne :icon_roll:. Mis teeb kokku potentsiaalselt päris valusa laksaka.

Igaljuhul, kui asi juba nii kapitaalselt ette võtta, miks mitte siis juba sedasi, et nähtud vaevast tulevikus ka rõõmu oleks 8). Mis tähendab, et mõtted käivad juba häirivalt pikka aega 155 V6 TB suunas. Järgi ka ei anna, krt :duh:. Natuke olen selle üle mõelnud, ühtkomateist uurida jõudnud, aga pikemalt praegu teoretiseerima ei hakka, kuniks mingisugune ettekujutus suurematest probleemidest mootorijuhtimise väljavahetamise poole pealt (aftermarket jubina vastu) olemas.

Muudest probleemidest on järgmine kuluallikas keretööd. Vähemalt väljastpoolt on plekid kõvad, avariisid pole see auto näinud (ptüi-ptüi-ptüi), soolaseid teid ka eriti mitte, aga väikseid mõlke on iga paneeli peal. Mitte ükski pole sirge. Esimeseks prioriteediks see töö ei ole, sest lõppkiirus sellest väga ei paraneks, aga arvestatud sellega on. Ainuke koht, kus tuleks kindlasti keevitada, on keskmise summutipüti nagi ümbert. Selle on keegi kunagi vist raudteerelsside lõikamise vahele auto külge kinni lasknud. Kere küljest pudenes too ära igaljuhul korraliku kamakaga otsas, millest jäi järgi auk :evil:. Kui soojemaks minema hakkab ja auto juures jälle liigutada kannatab, teen auto seest tühjaks, saab pilt selgem.

Muudest tegemist tahtvatest asjadest on nimekiri, nagu kõigil teistel 15+ aasta vanustel autodel. Ainuke murekoht, millele ma asjalikku lahendust pole välja mõelda suutnud, on kütusetorustik. See on praeguseks hetkeks tehasemõõdust poole jämedamaks roostetanud ja kõige suurem probleem oli vist kütusepumba ja filtri vahelise toruga (kui õigesti mäletan). Seda enam kusagilt saada ei ole, nii et ehk oskab keegi hea inimene nõu anda, et kuidas asjale läheneda? Tuleb meelde, et härra ts-ga sai seda justkui kunagi arutatud, aga mis tulemusega, kes seda enam mäletab :icon_roll:

Seekord sai ekstra pikk jutt, aga mis sa teed kui mõtteid on rohkem kui pähe mahub :mrgreen:

Alfa Romeo 155 2.0 TS - janar_t

#23
:icon_hi:

kütusevooliku saadavuse probleemi :roll: lahendasin mina sellega, et vahetasin liitmikust tuleva vooliku välja - ajutiselt tavalise kummivoolikuga, perspektiivis läheb sinna asemele punutud toru (kuni filtrini)

keretöö on tore töö :icon_thumbup: edu sellega

V6 TB on poolhuvitav lahendus- kuulu järgi väga lihtsalt teostatav AGA ... isegi kui juhtimise jms korda saad vajad ikkagi difrit, kasti, käiguvahetusmehhanismi, lisanäidikuid ja üpris palju muud huvitavat ...

ja selle tulemusel saad omale esiveolise suht raske ninaga masina, mille jõuülekanne ei ole teps mitte ette nähtud sellist jõudu kannatama (mina nt loobusin lõplikult igasuguse kaasaitamise plaanist- vähemalt niikaua, kuni lahtisest mootorist üllatusi ei pudene :thinking: )- nimelt kogu selle aluspõhjaga masinatest sai omale suurt jõudu lubada vaid GTV/Spider, mille V6 versioonid kasutasid teisi laagreid, teisi veovõlle, amorte jne.

Igatahes edu lappamisel :icon_thumbup:
Tegelikult ma olen normaalne....

Alfa Romeo 155 2.0 TS - janar_t

#24
supp kirjutas:tsiteerides klassikuid: "kas mobiliseeritud või vabatahtlik"
PS võta tagaveoline alfa, siis saad magada kah
Vabatahtlik, oma väljavaadetega rahul ja magamisega pole kah probleemi :mrgreen:. Tagavedune tuleb. Aga alles siis kui aeg õige.
ts kirjutas:...
Need asjad, millest rääkisid, on mul juba peast läbi käinud. Ehk leian täna juba natuke aega ja jõuan asjale süsteemsemalt lähenema hakata. Võiks selle tehtavuse tehnilisest küljest lõpuks mingisuguse selgema pildi ette saada :finish:

Motivatsioon sai üles, nüüd võiks auto juures ka midagi ära teha :thinking:

Alfa Romeo 155 2.0 TS - janar_t

#26
Et ma 166 kapriisitsemise pärast auto juures millegi väga konstruktiivsega vahepeal hakkama pole saanud, pole ka väga siin teemas sõna võtnud. Igaljuhul, täna sai asi siis lõpuks nii kaugele, et mootorit hoiab kere küljes veel ainult kuus polti ja kohe kui endale mootoripuki leian, ta sealt välja ka tuleb :icon_roll:. Ehk :mrgreen:
Pilt

Alfa Romeo 155 2.0 TS - janar_t

#28
Ja ülihästi saab praegu igale poole ligi, kui plekikola ümber ei ole. Peakski ehk igast asjad ette ära remontima, kuni võimalust on :mrgreen:

Täna tõstsin toa tühjaks ja vaatasin vaiba alla. Üldine seis on hindele 4 :icon_shifty:. Eest kõrvalistuja jalgade juurest leidsin ühe pisikese augu, kus seda olla ei tohiks, karbi servades on täies pikkuses pindmist roostet, tagumiste koobaste ees olevate ühtede konkreetsete tüübliaukude juures natuke rohkem ja samuti kobrutab tagaistujate jalgade juures välimistes nurkades. Juhi jalgealust ega pagassi ma uurida ei jõudnud, sest ilm jõudis enne ära keerata, aga tõenäoliselt leian vähemalt juhi jalge juurest suhteliselt sarnase seisu kõrvalistuja jalgealusele.

Boonuseks korjasin vaiba alt, keskkonsooli seest ja tagaistme alt remondifondi peaaegu 5 eurot, kaks krooni kümme senti ja ühe poola sloti :icon_thumbup:. Samuti olen tänasest teadlikult peotäie värviliste plastmassžetoonide omanik ja lisaks tulid tagumise istme aluse mürasummutusmati alt välja täiesti kasutamata OE-plekikruvi ja turvavöö poldi plastmasskapsel :fan: :fan:
cron