AR 155, 1993, zakalwe

#1
Nojah, vedasin siis selle punase 155 (millest ostuteemas juttu) koju. Kuulutused on maas ja ise pole veel jõudnud pilte teha, edaspidi need.
See on nüüd mul juba teine alfa, kus passis ja reaalsuses on hoopis erinevad mootorid...omaniku sõnul on sinna 1.8 asemel 2.0 installeeritud, kuna originaaliga olla tiba halvasti läinud.
Ma pidin ostes oma 'korras' kriteeriumeid pisut langetama, aga noh...olgu: tagaklotsid/kettad olid põhimõtteliselt lahkunud, metall kriiksus vastu metalli. Teel remontima (mööda kruusa) kadusid pidurid täiesti ära. Põhjus: parem välimine klots oli supporti vahelt jeehat tõmmanud ja kolb täiesti väljas, hea et see kaduma ei läinud, dot-i nirises nagu vett kraanist. Teisel pool olid liugurid ja silinder jälle jumala kinni. Meelitasin lahti, puhastasin ära, uued klotsid ja kettad külge. Töö, mis komplikatsioonideta võiks ka suitsupausidega võtta mitte rohkem, kui tund-poolteist, võttis aega umbes 7. Jäidki teised korralikult üle õhutamata, töötavad nagu Zilil, kahe vajutusega: läks pimedaks ja jalg väsis ka ära. Eks peab uuesti ette võtma. Kuigi mulle NÄIS, et kõikide rataste puhul pritsis doti niplist täitsa joana ja nagu oleks OK...no ei ole. Ma loodan, et ta kuskilt mujalt õhku sisse ei ime. Kettaid fikseerivaid polte (neid pisikesi noh, mitte rattapolte) pole ei ees ega taga (on need kuskilt saadavad kah eraldi üldse?)
PS: TS, kui kolvid on puhtad, on nad üsna edukalt tagasi keeratavad+surutavad ka lihtsalt näpitsaotstega, pole miskit spetstööriista vaja. Ega ka mitte pitskruvi. Tõsi on, et uute klotside/ketaste puhul peab nad täiesti sisse keerama. Sellest raskem osa on tolmukaitse silindris soonde toppimine + see, et kolb täitsa otse paigale asetuks. Vastik näputöö, milles ma ei ole üldse osav.
Veermikus: paremal ühte puksi (mis on selle püstise varda küljes) enam sisuliselt ei ole, metall kolgib vastu metalli. Kuidas iganes selle varda nimi on ja kas neid pukse on võimalik kuskilt saada?
Mõningased elektriasjad: juhipoolne aken ei funka, üks laetuli ei põle, tagumine salongivalgusti töötab vastavalt oma isiklikele vajadustele. Vähemalt kustub ta lõpuks ära, aga tema süttimine ei allu mingile loogikale. Kuigi ma mõistan, et see peaks sõltuma uste avamisest. Muu enamvähem toimib.

Aga sõita on hea. Inimese tunne kohe rooli istuda, kui eelnevalt on ligi 2 aastat AUTOMAADIGA sakslasega liigeldud. Urgh.

Oh, ja klaasipesuvedeliku paagi kork on kuskile jalutama läinud. Millal kurat ta seda jõudis teha...ostes nagu oleks olnud. On kellelgi mõni üle?
I teleport myself everywhere. Walking is for faggots. (Credits to the rightful owner of the saying on bash.org)

AR 155, 1993, zakalwe

#2
::itpnt::

kongräts :icon_thumbup:

ja muretut kulgemist

------------------------------------

sadulatest-> olen tõsiselt üllatunud, et need näpitsatele alluvad :mrgreen: minu viimane sellelaadne kogemus oli... kodus laua peal olevate sadulatega (kui vedeliku vastusurvet ei ole)

igatsugu saab tellida autopoest ja maksavad nood 155-le a 200.- tükk :wink: võib ka netist tellida (ma eeldan, et mõtlesid stabikaotsa?)
Pilt
kui esimene ei põle ja tagumine lülitab ennast välja nagu jumal juhatab, siis on suht tõenäoline, et juhtplokis on midagi nihu- või siis on kavalpääd õigest kohast õige asja kohale vedanud :roll:
Tegelikult ma olen normaalne....

AR 155, 1993, zakalwe

#3
ts kirjutas:sadulatest-> olen tõsiselt üllatunud, et need näpitsatele alluvad :mrgreen: minu viimane sellelaadne kogemus oli... kodus laua peal olevate sadulatega (kui vedeliku vastusurvet ei ole)
Ühelt poolt võtsin terve sadula küljest, st voolik ja käsipiduritross lahti.
Teiselt poolt sain suht mugavalt ligi ka lihtsalt trossi eemaldamise järgselt. Vedeliku vastusurvest ei saanud seal tühjagi olla: süsteem enamvähem tühi, paagi kork lahti, õhutusniplid (mis muide liikusid hämmastava kergusega) lahti. Kolvid ilusti puhastatud ja mingid väiksed roostekrammid ka imepeene liivapaberiga üle käidud. Mis häda tal seal siis liikuda. Pisut jõudu muidugi tuli rakendada.
ts kirjutas:igatsugu saab tellida autopoest ja maksavad nood 155-le a 200.- tükk :wink: võib ka netist tellida (ma eeldan, et mõtlesid stabikaotsa?)
Midagi niukest ta välja näeb. Neid on ilmselt mõtet paarina vahetada, eks?
I teleport myself everywhere. Walking is for faggots. (Credits to the rightful owner of the saying on bash.org)

AR 155, 1993, zakalwe

#4
alati on mõtekas vahetada paarikaupa... samas, kui teine pool on korras, siis on tegu raiskamisega :P

ehk siis paarikaupa vahetamine on mõeldud vanaduse tõttu väsinud asjadele.

meie teede puhul ei oma detaili vanus tähtsust :mrgreen: kui pauk käib, siis vahetad (ei kehti muidugi amortidele)
Tegelikult ma olen normaalne....

AR 155, 1993, zakalwe

#5
ts kirjutas:alati on mõtekas vahetada paarikaupa... samas, kui teine pool on korras, siis on tegu raiskamisega :P
NII korras ta nüüd ka ei ole. Seal on lihtsalt natuke rohkem kummi ja metall ei kolgi vastu metalli. See kolks on ikka nii kole paremal pool, et kui ma siuksest 'õige suurusega' august läbi sõitsin (mida kruusa peal ikka leiab) ja pauk käis, siis kartsin küll, et vedru läks pooleks ja amort ainult hoiab või juhtus midagi veel hullemat
ts kirjutas:(ei kehti muidugi amortidele)
Miks nii?
I teleport myself everywhere. Walking is for faggots. (Credits to the rightful owner of the saying on bash.org)

AR 155, 1993, zakalwe

#6
Õnnitlused ja pikka kannatust 8)! Auto saadi lõppeks enam-vähem käima?

PS. Kui eelmine nädalavahe Tartus käisin, kuulsin jutte, et su massina mootor on pärit Selle Kollase pealt :sherlock:

AR 155, 1993, zakalwe

#7
Käimine on tema kõige väiksem probleem, käib hästi.
Mille pealt see mootor täpselt on, ei tea.

EDIT: käisin vaatasin dot-i, paagis sama palju kui eile, seega läbi kuskilt ei lase, ilmselt ikkagi on 'Zili sündroom' ebapiisava õhutamise probleem. Kui mingid peasilindrid ja värgid on töökorras ma eeldan. Aga miks nad ei peaks olema, üleeile alles olid.
Mootori ID label (mootori peal olev) on JÄLLE mingi kuradi lõdviku all varjus, poolpimedas ja vihmaga ei viitsi kuidagi sügama hakata. Aga see oleks ilmselt oluline teada, et mis mootor tal siis ikkagi on. '2.0' üksi on tiba ebamäärane. Repair manuali uskudes pole neid mitte üks variant.

Kust ma saan owner's manuali? Repair manuale on lademetes netis, aga ma tahaks ilgelt teada mida ja miks armatuuris mis tuluke näitab; repair manual seda paraku ei kirjelda. Või noh, pole tervet manuali vaja, piisab armatuuri pildist koos tulukeste kirjeldusega. Samamoodi ei ütle RM midagi paagi reservi kohta. St mis litraaži juures kollane tuluke stabiilselt põlema jääb. Ma mõistan, et nagu 33-l, on 155 bensunäidik pehmelt öeldes ebatäpne ja usutav ainult ühtlase kiiruse juures maanteel, aga ikka tahaks teada. Ka selle info leiaks OManualist, mitte Rmanualist.
I teleport myself everywhere. Walking is for faggots. (Credits to the rightful owner of the saying on bash.org)

AR 155, 1993, zakalwe

#8
Hmh. Käisin nalja pärast õues suitsu tegemas ja seesinane salongivalgusti töötab nüüd viisakalt kõigi uste avamise juures. Eile veel ei töötanud, kas ta seda homme teeb...eks näha ole.

Otsustatud: homme varuosapoodi ja stabika varda otsad vahetusse. See kolin ikka imeb küll.

Ja ikkagi, andke mulle owner's manuali (vt eelmine post).
I teleport myself everywhere. Walking is for faggots. (Credits to the rightful owner of the saying on bash.org)

AR 155, 1993, zakalwe

#9
tule külla, ma teen Sulle enda omast tõmmise :mrgreen:

Alfad jagunevad kahte kategooriasse:
1. need millele on netist lademetes saada remondimanuale
2. need millele on netist lademetes saada kasutajamanuale

Minu oma nt on saadud autoga salongist kaasa, ise on soomekeelne ning trükitud tavapaberile :mrgreen:

ma enam ei mäleta aga kellelegi vist oli olemas ka hollandikeelne ning kuskilt olen ka itaaliakeelset kohanud

155 mootorid on nelja tüüpi- Nord (see, mis Sul on); 16VTS; TD (huhh) ja TB -
Sinul on 100% kindlusega Nord :icon_thumbup:
See kas tegemist on 1,8 või 2,0 mootoriga muutub oluliseks alles siis, kui mootorisse tükke vahetama lähed (nende erinevus on IMHO vaid kolvikäigus- 80 mm vs 90 mm) See aga tähendab sisuliselt juba seda, et saad ka lihtsalt mõõdu järgi selgeks, kumb see on)

EDIT: reserv on niikaua kuni küte otsa saab- mina kasutan näiteks kollase tulukese ilmumist selleks märgiks, et on aeg tanklasse minna (absoluutselt alati tasub vältida paagi tühjakssõitmist- uputatava pumbaga võib sellega kaasneda igati toredaid juhtumisi) pidevalt põleva tulukesega pole kunagi üle 10 km sõitnud
Tegelikult ma olen normaalne....

AR 155, 1993, zakalwe

#10
ts kirjutas:tule külla, ma teen Sulle enda omast tõmmise :mrgreen:
Tõmmis oleks kena küll. Vähemalt armatuuri leheküljest.
ts kirjutas: EDIT: reserv on niikaua kuni küte otsa saab- mina kasutan näiteks kollase tulukese ilmumist selleks märgiks, et on aeg tanklasse minna (absoluutselt alati tasub vältida paagi tühjakssõitmist- uputatava pumbaga võib sellega kaasneda igati toredaid juhtumisi) pidevalt põleva tulukesega pole kunagi üle 10 km sõitnud
Mnjah. 155 bensunäidik on veel ebausaldusväärsem kui 33 oma. Teatud kurvides hakkab ta juba mingi 20 liitri peal vilgutama ennast. Näib, et seal käib ujuk küljelt küljele (33-l käib ette-taha). Peab vist testimise lõpetama ja hakkama tankima, kui näidik on min. poole paagi peal, nagu nt. 33 puhul soovitatakse. Vähemalt linnasõidul.

Eile õhutasin pidurid ka üle (vt viimane post). Oma meelest sai heasti, aga ikka käib kuskil poole vajutuseni mingi 'vssshhh'. Noh, vähemalt võtavad korralikult esimese vajutusega, olgugi mitte päris algusest; ei pea hoidma mingit sajameetrist pikivahet, juhuks kui keegi ees mingeid trikke teeb. Selle protsessi kohta ka mõningaid lõbusaid pilte, kui ma fotoka juhtme üles leian.
Viimati muutis zakalwe, 01 Nov 2010, 01:24, muudetud 1 kord kokku.
I teleport myself everywhere. Walking is for faggots. (Credits to the rightful owner of the saying on bash.org)

AR 155, 1993, zakalwe

#11
Hmh.
Kas on reaalne, et 155 el.peeglid ja tagaklaasi soojendus on sama kaitsme all? Ma ei saa elektriskeemidest mitte mõhkugi aru ise, olenemata sellest, kui palju ma neid diagramme jõllitan.
Kui laks käis ja soojendus töötamast lakkas, siis loobusid ka peeglid liikumast.
Kuda ma kaitsmekarbile ilma midagi lõhkumata ligi pääsen? Mul on alati jube hirm juhtmete, pistikute ja plastikkatete ees, kuna nad näivad nii haprad ja ma olen neid plastiknuppe küll ja küll ära murdnud.

Ja kuskil 110-120 vahel tekib hull vibra sõites, eriti rängalt tunda seal tallinn-tartu neljarealisel siledal teelõigul. Kondid vahetatud (see oli lõbus tegemine). Ma saan aru, et see vibratsioon võib olla hoopis pooltelgedest tingitud, nagu ühes muus teemas siin kajastus?
I teleport myself everywhere. Walking is for faggots. (Credits to the rightful owner of the saying on bash.org)

AR 155, 1993, zakalwe

#12
Peaks küll sama kaitsme all olema, jah. Kaitsmekarbile ligi pääsemiseks pole teoorias vaja midagi lahti võtta - minu omal on see hingede peal. Siduripedaalist vasakul üleval peaaegu vastu vaheseina kaitsmekarbi küljes on hoob, millest tõmmates kogu tükk alla tuleb. Kui see millegipärast ei õnnestu, siis armatuuri alumine vasak pool on (vist) kolme kruviga kinni - üks vasakul ukse sisse mineva õhukanali all, teine vasakul all ukseposti kõrval ja kolmas roolisamba all (võib-olla, et oli mõni veel, aga kõik neist on näha).

Vibra võib olla näiteks pooltelgedest, halvasti tasakaalustatud või kõveratest velgedest, minema lennanud raskusest, kandilistest või vanadest (surnud/puruks traatidega) rehvidest jne.

AR 155, 1993, zakalwe

#13
Böö.
Vaatasin siis sinna alla, hirmust judisedes, seal pole kaant olemaski, kaitsmed kõik näha....aga see, mis millise kaitsme all on, on ju just selle kaane peal (sees) kirjas, eks?
janar_t kirjutas:armatuuri alumine vasak pool on (vist) kolme kruviga kinni - üks vasakul ukse sisse mineva õhukanali all, teine vasakul all ukseposti kõrval ja kolmas roolisamba all (võib-olla, et oli mõni veel, aga kõik neist on näha).
Jees. Leidsin kõik üles, kui nende eemaldamist kunagi vaja peaks olema. Lahe värk on see, et mul kui lihtsal inimesel (33-ga harjund, noh) oli põnev vaadata, et need kõik olid tavapärase ristpea asemel (kulunud) sisekuuskandiga:)

Kas keegi saaks selle katte siseküljel oleva skeemi kuidagi provaidida (pildina nt), üldse ei tahaks hakata ükshaaval kõiki kaitsmeid välja kiskuma ja üle vaatama. Või siis öelda, et 'vaata salongi poolt vadates vasakul reas kolmas kaitse, 10A' vms. Oleks väga tänulik.

Vibra osas...kuna ikka on mingi kolks ja 'kummaline hääl', siis kahtlustaks ikka veermikujuppe, mitte rehve/velgi. Eks näis, mis ta peale talvekate allakruvimist teeb, selle hetkeni pole enam kuigi palju aega.
I teleport myself everywhere. Walking is for faggots. (Credits to the rightful owner of the saying on bash.org)

AR 155, 1993, zakalwe

#14
:icon_hi:

Sinu armatuuril on kolm kruvi- ukse juures õhukanali all, roolikõrguse regulaatori all ning ! kapotiavamise kangi taga. Edasi on vaid nagadest tirimine (ise olen alati ka roolikatte ümbruse eemaldanud)

kaitsmeplokk lase julgelt tagant lahti ning sikuta alla- seal ei ole midagi mis saaks katki minna. Tagaakna soojendus on Sinu versioonil uksepoolses reas alt teine või kolmas kaitse vist (igatahes on 30A), peeglid on eraldi 7,5A kaitsme all

ja kuigi ma kunagi selliseid asju testimast ei unusta, siis igaks juhuks võiks üle vaadata kas peeglipistik sai ilusti tagasi :oops: ma ei mäleta, et oleksin peegleid peale ukse kokkukruvimist liigutanud (peeglipistik on kergelt totaka ehitusega ja võis sealt välja tagasi lipsata).
However- igaks juhuks võta lahti see ühejuhtmeline pistik, mis armatuuri allservas enamvähem nähtaval ripub ... enne oli see lahti - äkki siis pidigi olema :(

P.S. :roll: siit loo moraal- mitte kunagi ei tasu võtta nokitsemist kui nii vara pimedaks läheb :mrgreen:
Tegelikult ma olen normaalne....

AR 155, 1993, zakalwe

#15
ts kirjutas::icon_hi:
kaitsmeplokk lase julgelt tagant lahti ning sikuta alla- seal ei ole midagi mis saaks katki minna. Tagaakna soojendus on Sinu versioonil uksepoolses reas alt teine või kolmas kaitse vist (igatahes on 30A), peeglid on eraldi 7,5A kaitsme all
See oligi see kirjeldus, mida tarvis. Hommikul vaatan.

ts kirjutas: ja kuigi ma kunagi selliseid asju testimast ei unusta, siis igaks juhuks võiks üle vaadata kas peeglipistik sai ilusti tagasi :oops: ma ei mäleta, et oleksin peegleid peale ukse kokkukruvimist liigutanud (peeglipistik on kergelt totaka ehitusega ja võis sealt välja tagasi lipsata).
Seega, seda tuleks vaadata uksepolstri TAGANT, ma saan aru?
ts kirjutas: However- igaks juhuks võta lahti see ühejuhtmeline pistik, mis armatuuri allservas enamvähem nähtaval ripub ... enne oli see lahti - äkki siis pidigi olema :(
See on õnneks tühiasi, seal on mingi 2-3 pistikut, ju ma selle ühejuhtmelise leian.

ts kirjutas:P.S. :roll: siit loo moraal- mitte kunagi ei tasu võtta nokitsemist kui nii vara pimedaks läheb :mrgreen:
Jees. Ja oma naabrimehele patsuta õlale...kui poleks olnud seda poolikut rauasaelehte, istuks ma vist siiani su maja ees, ratas alt, uus kont pihus, ja nutaks kibedaid pisaraid:)
I teleport myself everywhere. Walking is for faggots. (Credits to the rightful owner of the saying on bash.org)