Page 1 of 2

155 jääb käima

Posted: 19 Feb 2011, 12:19
by zakalwe
peale süüte väljalülitamist. On mõned korrad siin külmade ilmadega juhunud. Lihtsalt käib. Tuled kustuvad ära jne, nagu ikka süüte välja keerates, aga aku tuli jääb (läheb) põlema. Siis tuleb ta lihtsalt välja suretada (noh, nagu esimest korda autokoolis keset ristmikku vms). Kellelgi äkki mõni idee, mis värk on?

155 jääb käima

Posted: 19 Feb 2011, 13:36
by janart
Pritse relee jääb pinge alla või kiilub suletud olekusse kinni ehk? Nii palju kui manualist silmadega üle lastes paistis, tundub kõik mootori eluks vajalik läbi selle relee käivat - kütusepumba releed, süüdet jms manageerib juba Motronic.

Geneka ergutus käib samuti läbi süüteluku, aga selleks teine ots kui pritse lülitamiseks - sellepärast saad laadimistule, kuigi mootor käib.

Sõnaga, kontrolli see relee kõigepealt üle ja vaata igaks juhuks ega relee miskist otsast ergutatuks jää, kui süüte välja keerad.

155 jääb käima

Posted: 19 Feb 2011, 14:40
by zakalwe
Eee...selle relee asukohta oskad näidata? Ma olen elektriasjades ikka harukordselt tuhm.

155 jääb käima

Posted: 19 Feb 2011, 15:28
by ts
aku k6rval on neli releed- yks neist

155 jääb käima

Posted: 19 Feb 2011, 15:47
by E.T.
:icon_clap:
:lol:
ts wrote:aku k6rval on neli releed- yks neist

155 jääb käima

Posted: 19 Feb 2011, 15:58
by ts
E.T.-le

tapsustame siis- motronicul on neli releed- main on dioodiga, edasi pumba relee, syyte relee ja aux

yhendatud on nad enamjaolt jadas- s.t kui yksk6ik milline neist kinni on jaab vool ka teistele releedele peale.

seega k6ik neli releed tuleb v6tta lahti (kaaned pealt) ja vaadata milline on vigane

P.S. tehases on releed ilusti 6igetesse kohtadesse paigutatud aga kui aku alus om maha tulnud (ma ei tea... mootori vahetamiseks nt.) siis kaablipikkused v6imaldavad need suvalistesse kohtadesse paigutada

155 jääb käima

Posted: 19 Feb 2011, 19:39
by supp
kas jääb täiesti tööle või longates ehk kui käigu sisse pande siis sureb välja, kui nii siis on höögsüüde

155 jääb käima

Posted: 19 Feb 2011, 21:35
by zakalwe
jääb täiesti sujuvalt tööle. Käigukangi puudutamine ei muuda asja, kuni sidurit lahti ei lase.

155 jääb käima

Posted: 19 Feb 2011, 21:50
by supp
no kui sidurit lahti ei lase siis mudigi ei muutu midagi :) , no sa ju tunned kas mootor käib vägisi edasi või nagu ludinal

155 jääb käima

Posted: 19 Feb 2011, 22:14
by Kalapea
Hõõgsüüte välistamiseks võta süütepoolilt juhe maha, kui välja ei sure siis on tõesti hõõgsüüde.

155 jääb käima

Posted: 20 Feb 2011, 00:25
by E.T.
Vabandust TS, kui mu rõõmupurse kuidagi negatiivsena tundus ekslikult,
lihtsalt su seletus oli nagu haamrilöök naelapea pihta :)

155 jääb käima

Posted: 20 Feb 2011, 11:47
by ts
hõõgsüüde ei saa jätta autot korralikult tööle- ei tasu unustada, et tegemist on siiski pritsemootoriga- s.t kui mootor jääb käima, siis peaks ka pihustid pidevalt tilkuma, pump töötama jne.

mina panustaks releele siiski (selle kinnijäämiseks pole üldse palju vaja). Testida on väga lihtne- võtad releedel kaaned maha ning vaatad, kas ja kui siis milline neist kinni jääb.

kui süüde väljas, siis võib sama teha- kui releed ükshaaval eemaldada, siis sureb mootor välja (tõenäoliselt ongi tegemist sama releega, mis mängib)

155 jääb käima

Posted: 20 Feb 2011, 13:20
by zakalwe
Eniveis, kõige eelneva testimiseks on ikka vajalik see, et olukord *juhtub*, kui ma nüüd asjast õigesti aru saan. Aga seda on raske ennustada, see pole mingi pidev sündroom ja on esinenud need paar korda just rämeda külmaga kuskil parkimisplatsil. Soovitavalt pimedas. Kodus on ta mul garaažis, siin pole juhtunud.
Ja releede 'vaatamine' tähendab täpselt mida? testri olemasolu? Krt mul pole releede tööpõhimõttest mitte tühisematki aimu, peale selle, et need 'on mingid asjad seal kuskil, mis on ülejäänd stuffi töötamiseks sitaks vajalikud'.
Viimane aeg hakata ennast ka elektrisüsteemiga kurssi viima. Mehaanilisest poolest saan ma vähemalt natukenegi aru, kui ma ka midagi ette ei oska võtta.

Aga jah. Tööle jääb täiesti ühtlaselt, nagu ta ikka tühikäigul käib/nagu polekski süüdet välja keeranud.

155 jääb käima

Posted: 20 Feb 2011, 14:54
by ts
:icon_hi:

relee töötab selliselt, et seal on mähis, millele voolu andes tõmmatakse sisendklemm ja väljundklemm kokku.

Kui see tekib suure külmaga, siis minu parim pakkumine on see, et soe-külm-soe-külm (ehk siis garaaz- välja-garaazi-välja) tõttu tekkinud niiskus külmetab ennast ilusti ümber lülitusklemmi ära (relee ise jääb kinnisse asendisse) ning motronic vaeseke on kindel, et süüde on veel sees.

99% tõenäosusega tekib see olukord siis, kui auto on äsja soojast võetud ja välistemp on alla 20 kraadi :icon_angel:

seega - ära hoia autot sellise külmaga garaazis (soe-külm ei ole üldse kasulik auto "vaimsele" tervisele) ning oota kui ilmad soojemaks lähevad

155 jääb käima

Posted: 20 Feb 2011, 16:24
by zakalwe
ts wrote: 99% tõenäosusega tekib see olukord siis, kui auto on äsja soojast võetud ja välistemp on alla 20 kraadi :icon_angel:
Statistika on võimas teadus (I should know)...aga seekord on tegemist selle 1%ga, millega me tavaliselt ei arvesta. Ühesõnaga, need juhtumid on olnud just nii: auto on VÄLJAS seisnud, nt 3-4 (aga esimene kord, kui see juhtus, ka ca 34) tundi. Ja siis sõidad taga lühikese otsa. Ilmselt siis sellise, kui mootor jõuab soojaks minna, kogu kapotialune seevastu mitte. Ja siis ta jääb käima.
Ehkki, kui ma nüüd mõtlen: Garaaž on 34 kilti sihtkohast. Sellega peaks soojaks minema. Ja ta seisab Tartus mõne tunni. Ja siis sõidad natuke (töölt poodi). Ja siis juhtubki. Peaks selle niiskuse asja tegelt ära seletama.