Page 1 of 3

33katalüsaator hädavajalik?

Posted: 29 Sep 2006, 18:46
by kaido
soov katalüsaator eemalada, kas tuleb mingeid asju ka silmas pidada või võib lihtsalt vahelt ära kookida?? :?:

33katalüsaator hädavajalik?

Posted: 29 Sep 2006, 23:09
by E.T.
pea silmas tehnilist passi... kui seal on märge KAT ja otsustad siiski eemaldada on järgmine märkimisväärne koht mida silmas peab pidama ülevaatus kus sa ausalt enam läbi ei lähe... carbon dioxide, dude !

33katalüsaator hädavajalik?

Posted: 01 Oct 2006, 04:01
by kaido
ei sellega arvestatud, kui tüv kõrvale jätta siis..?? :P

33katalüsaator hädavajalik?

Posted: 01 Oct 2006, 13:31
by E.T.
lihtsalt uudishimu sunnib mind küsima, et millist kasu sa loodad KAT eemaldamisega saavutada?

mis hirmus püss see on mille väljalaskelt tuleb k6rvaldada takistusena näiv KAT?



hmm... yldiselt peaks ju hingamine kergemaks minema,... teoreetiliselt saab ehk paar-kolm lisakilowatti ka... kas neid m66ta suudab, va kas peale seda on minek kuidagi objektiivselt teine ei oska öelda...



pmst kui eemaldad, siie ega sest midagi autole kahjulikku ei tohiks sündida ma usun,...



kunagi 1 semu otsustas yhe oma autoga, et eesti vabariik on nii turvaline koht, et bentsu võib maantee äärest tankida küll... tulemus oli 50km ja 2 kinnipõlenud katti... tahmas mootor... jne



tulemus bents kallati ohtlike jäätmete hulka ja auto sai ca 6000.-kr väärtuses remonttöid :evil:



katikaid ei hakatud uusi panema vaid vanad demonteeriti ja l6igati pealtpoolt lahti... löödi kinnipõlenud sisu välja, keevitati kest kokku ja monteeriti alla tagasi...



ei märganud et muud suurt oleks muutunud kui hääl läks autol mehisemaks... selline metalne tärin tekkis 3000 ja 5000 vahele... igaljuhul mingit lisandunud ekstraerksat minekut ei tunnetand ei auto omanik ega ka muud semud peale seda operatsiooni.



ehk siis küs jääb... miks sa KAT eemaldamist soovid ette võtta?

33katalüsaator hädavajalik?

Posted: 04 Oct 2006, 21:17
by kaido
sest loogiline oleks, kui mootoril väljalase vabam peaks see kütusekulu parandama. hetkel juba kat eemaldatud, ja mootor käib tiba vabamalt küll, mitte et kiirendust tunduvalt parandaks aga mootori töö on vabam.

33katalüsaator hädavajalik?

Posted: 04 Oct 2006, 22:00
by E.T.
võimalik et see KAT oli lihtsalt väsinud ;) aga... nyyd vaja ju atot rajal ka proovida, jälgi teemat üritused ... lähiajal peaks seal uudiseid olema!

33katalüsaator hädavajalik?

Posted: 05 Oct 2006, 10:25
by kaido
mõni alfa üritus oleks super küll aga auto testimisest veel rääkida ei saa, palju teha aga see nõuab raha ja vaene tudeng nagu ma olen siis läheb veel tiba aega. :D

kohal oleks ikkagi. :wink:

33katalüsaator hädavajalik?

Posted: 05 Oct 2006, 12:23
by rodza
kaido wrote:sest loogiline oleks, kui mootoril väljalase vabam peaks see kütusekulu parandama. hetkel juba kat eemaldatud, ja mootor käib tiba vabamalt küll, mitte et kiirendust tunduvalt parandaks aga mootori töö on vabam.
ei usu et kütusekulu nüüd see kati eemaldamine üldjuhul parandab......mul vähenes kui panin kati alla...eelnevalt ostsin oma alfa ilma katita ja villand sai sellest enam-vähem otseläbi sumpast.....bensukulu vähenes liitri võrra

33katalüsaator hädavajalik?

Posted: 05 Oct 2006, 13:23
by mags
katalüsaatori eemaldamine mõjus minu 3.0 164 puhul väga hästi. vana oli muidugi umbes kah, aga vahet märkab siis hästi.

33katalüsaator hädavajalik?

Posted: 05 Oct 2006, 15:09
by kaido
mis enam-vähem otseläbi sumpas halba oli? :?

33katalüsaator hädavajalik?

Posted: 06 Oct 2006, 01:56
by VML
nii..paneks siis teile veidi ``tarka``... mootoril peab olema ka vastutakistus et mootor oma täisvõimsuse välja annaks...-sirvige mõnd raamatut kus räägitakse tööpõhimõttest``läbipuhumis momendist``jms... vahe ons lihtsalt selles et kui vastutakistus täiesti eemaldada tekivad mootori töös häired-tavaliselt suureneb ka kütusekulu -see siis kui nq plaanis päris otsetoru teha eest taha välja. oleneb auto valmistajate arvutustest-tavaliselt jah saab miski 2...3kw juurde kui kat vahelt minema lüüa... ja kusjuures kati eemaldamine ei tähenda alati et ülevaatuselt läbi ei saaks-mul on praktiline näide 2 karpaga 1,7 33 millel peaks katt olema-sai tühjaks löödud ja näitajad jäid normide piiresse-tavaliselt aga see nii ei ole...erand kinnitab reeglit... ja see parem minek on teie kujutlusvõime vili-kui kat on korras-siis selle eemaldamisel tekkivat lisajõudu saategi aint ette endale kujutada-sest reaalselt seda te ei tunneta-kujutlusvõimet aitab tavaliselt mehisem lärin mis nq tähendaks paremat minekut(tõmmates jooni ralliautodega, kuid ärge selle juures unustage, et ralliauto mootor on hoopis teine teema...võrreldes sellega mis teil kapotialt vastu läigib)

teemat pikendades-osta endale sport pütt taha, siis saab lambda ka oma õiged näidud kätte-seejuures jäta katt alles...saad mehisemad hääled-teatud määral ka minekut juurde, selle kujuteldavad 2..3kw kuna tavaliselt on enamus autodel takistav faktor just see viimane pütt...-nimelt hakkab lambda ajule näitama et mootor on külmem ja aju annab rohkem bena peale-sellest ka suurem küttekulu ja ka suuremad heitgaasid-rääkimatta katalüsaatoris olevatest metallidest mis aitavad heitgaaside sisaldust vähendada-puhas keemia-



nu peaks olema piisavalt selge jutt... kui ons küsimusi siis küsige, kui miskit arusaamatuks jäi... kui on parandusi minu jutule siis parandage 8) eks siis kommenteerin neid :twisted:

33katalüsaator hädavajalik?

Posted: 06 Oct 2006, 03:30
by mags
minuarust ei ole katalüsaator seotud vastusurve vajadusega.

jah, osadel autodel on kat ja reso kokku ehitatud... siis küll, aga 33 puhul see kindlasti nii ei ole.

eriti veel karpa puhul, kus minuteada lambdat üldse polegi.



sellest järelduvalt ei saa kati eemaldamine 33-lt midagi halba teha.

nt 164 v6-l on lambda enne kati ja seega pole mingit vahet, kas on kat või tühi toru... tähendab on vahe, aga mootori töö on pigem ladusam, mitte aga häiritud.

33katalüsaator hädavajalik?

Posted: 06 Oct 2006, 09:56
by rodza
kaido wrote:mis enam-vähem otseläbi sumpas halba oli? :?
kui sõidad umbes aastakese paar otseläbi sumpaga ei tahagi teada saada mis mu alfa mootorike selle peale teex....hõredaks lihcalt läheb :?

33katalüsaator hädavajalik?

Posted: 06 Oct 2006, 12:40
by VML
nii... 8) krt mehed...ma tõesti ei viidsi hakata tehniliseks minema... seega jah...kui otseselt 33 ette võtta, siis pidasin silmas seda, et kui teha täis otseläbi toru, siis tõenäoliselt ei mõju see hästi-kui just mitte mootorile siis kütusekulule kindlasti mitte...ja minekut tuleb juurde just nii palju kui eriefectid seda teile ette lasevad kujutada... 33 on tegelikkuses ehitatudki ju sport sumpa põhimõttega...4-2-1 kuid jah-kui tegu on sissepritsega siis on cat vajalik ülevaatuselt läbi saamiseks-kuna heitgaasid lähevad liiga kõrgeks... veel siis sellest et 33-mel töötavad cat ja lambda koos ühtse üksusena- eestikeeli siis et lambda võrdleb sumpas olevat gaasi atmosfääriõhuga-see kantakse elektri impulssidena ajule edasi mis omakorda reguleerib õhu ja bena segu vastavalt nii et toimuks parim katalüüsi protsess catalüsaatoris..-sama ka sinu v6 mootori kohta...vahe on alati... eriti siis kui ülevaatusel sulle lont sumpase lükatakse...

33katalüsaator hädavajalik?

Posted: 06 Oct 2006, 12:45
by VML
oki-sai nati jälle teemat arendatud...aga kui vastata küsimusele mis on pealkirjaks siis ei ole cat just hädavajalik...-aga seda ainult nii kaua kuni pole vaja ülevaatusel käia... aga ehk täpsustad mis 33 sul on? mootor ja aasta...