Page 1 of 2
Nord'i keti pingutamine
Posted: 10 May 2011, 10:42
by ts
:icon_hi:
asjalood siis sellised, et seoses palava ilmaga (ja kliimapumbaga, mis kahjuks on keldris) sai eile aken lahti sõidetud üle pika aja
ja mida ma kuulen :icon_censored: :icon_censored: :icon_censored: keti krõbin - ja mitte väike (mida ka varem on vahel koha peal korra visanud) vaid meeletu - õlikork maha näpp ketile peale :icon_censored: :icon_censored: :icon_censored:
meeletu lõtk sees... nonii-
1. vaatame siis manuali- keti pingutamise algus näeb välja selline, et tõstad mootori maha... jah muidugi
gugl ja foorumid
1. jätad mootori soojalt tühikäigule tiksuma ja keerad pinguti lahti ning uuesti kinni... WTF? :icon_wtf: eeee... seda ma ei tee
2. keerad pinguti lahti, paned 5-da käigu sisse ja lükkad autot niikaua tagasi, et mootor teeb ühtpidi ringi ja siis edasi, et teeks teistpidi kaks ringi :icon_wtf: :icon_wtf: :icon_wtf: kui ma pinguti lõdvaks lasen ja siis mootorit edasi tagasi kruttima hakkan on pea 100% tõenäosus, et plõks ära käib
3. keerad pinguti lahti ja lükkad 2 käik sees autot ettevaatlikult kaks mootoriringi edasi [ok makes sense- kuigi kett vist liiga pingule minna ei saa- või saab?]
4. klapikambri kaas maha, ratas alt ära, OT kell paika - jah muidugi
lühidalt- kas kellelgi on kuskil mingit juhendit, kuidas tehas on seda ette näinud
Nord'i keti pingutamine
Posted: 10 May 2011, 16:55
by horza
hmm, selles mõttes, et ma ei tea midagi nordidest, aga kas sa märkide järgi nukkasid õigesse asendisse ei saa fikseerida ja siis kiirelt pinguti lahti pinguti kinni... põhimõtteliselt peaks see olema täpselt sama protseduur, mis uue keti installatsioon. aga noh, ma oletan, et seal on mingi komplikatsioon.
Nord'i keti pingutamine
Posted: 10 May 2011, 16:59
by ts
komplikatsioon on selles, et vedru on liiga nõrk selleks, et ketti ise pingutada- seega on kõikjal öeldud, et igal juhul tuleb kett "käsitsi" ära pingutada selleks, et vedru oma tööd teha suudaks :icon_thumbdown:
Nord'i keti pingutamine
Posted: 11 May 2011, 16:07
by Stihl
Mul üks sihuke praegu just pukis
...ja ootab kaant ning minuarust on see vedru ikka sigakõva.
Sesmõttes, et peaks vabas olekus ära pingutama küll....
Põhiline, nagu manuaalgi ütleb, et järgijooksev osa oleks lõdva ja vedav pool ketist pinges. (sellest ka see mootori keerutamise vajadus).
Homme saan kaane remondist kätte ja siis võin ka täpsemalt kirjutada, kuidas selle ketiga on.
Nord'i keti pingutamine
Posted: 11 May 2011, 16:27
by ts
tegin testi
pinguti lahti- kolmas käik 3 meetrit edasi ja pinguti kinni - pealevajutades on lõtk mõnevõrra väiksem, kui enne aga on ikka alles (kõrin on peaaegu kadunud- aga vahepeal lööb ikka sisse... kui see just veepump, genekas vms pole, mis kustuma hakkab)
Samas jälle- loogika järgi peabki ketil selline mm-paar lõtku olema, et ketti ära ei lõhuks...
ma vist saan juba selle kaane eemaldamise pointile pihta- õlikorgi august ei ole eriti palju võimalik ketti torkida- napilt ulatab nukkide vahele...
kõige masendavam on see, et manual ei räägi sellest protseduurist mitte sõnagi :banned:
Nord'i keti pingutamine
Posted: 11 May 2011, 19:19
by Stihl
Ainuke koht, kust ta kõriseda saab:
On küll genekale ohtlikult lähedal, aga isegi kui stetoskoopi käepärast pole, kuulab mingi metalltoikaga selle õige koha ära.
Paned töötamise ajal kordamööda vastu veepumba laagrit, geneka otsi ja plokki ning teine ots vastu kõrva. Saab aru küll, kus lärm kõige suurem on.
Samas, genekas ja veepump peetis olles undavad reeglina ikka ühtlaselt, mitte hooti...
Keti(de) vahetuse poole kisub vist?
Pinguti vedrule seibe alla laduda kah nagu suht masendav lahendus...
Nord'i keti pingutamine
Posted: 18 May 2011, 17:12
by ts
niisiis- teistkordne pingutamine oli siiski vist edukas :icon_thumbup: lähtusin edasilükkamise loogikast aga tegin seda veidi karmimalt (ehk siis mootor tööle- pöörded hetkeks üles ja siis enne lõplikku allavajumist käik sisse, süüde välja ja sidur lahti. Siis pinguti lahti ja uuesti kinni- mitte mingit lõtku enam ei ole
AGA kerge kõrin jäi, kuna pinguti ju teist poolt pingutada ei suuda :icon_thumbdown: ning seetõttu pole vist ka seibidest abi (pealevajutades tundus, et kett on veninud umbes veerandi hamba võrra)
Kuulamise teel kinnitati kahtlust ja kõhklust, et kett kõriseb vahelduva eduga vastu talda (kuna aga ilma kaant eemaldamata ning mootorit kruvimata on võimalik pingutada saab ainult pinguti enda poolt, siis jah... kisub vahetuse poole)
Kõrin õnneks ei ole väga hull ning esineb vaid tühikäigul, seega loodetavasti "koheselt" saba ei anna.
Kuna kett on vahetatav ka ilma mootorit mahatõstmata, siis tuleb koguda siiski oluliselt väiksem number raha, kui algselt tundus

Nord'i keti pingutamine
Posted: 18 May 2011, 19:53
by Jarmo
Plokikaane peab ikka pealt ära kruttimaa keti vahetuse ajaks. Seda otsakaant ei saa muidu kätte, kuna see leevendus tald on nii pikk ja jookseb plokikaane sisse ::itpnt::
Nord'i keti pingutamine
Posted: 18 May 2011, 20:00
by Kalapea
Ketipingutil polt tagant välja, ning sura sealt kruvikas sisse, sellega lükkad keti pingule, sammuti võib keegi samal ajal mootorit ringi ajada.
Nord'i keti pingutamine
Posted: 18 May 2011, 22:06
by ts
[b]tark teatmeteos[/b] wrote:Ketti saab vahetada ka ilma pead eemaldamata- kaas maha, OT 1, pinguti lahti-ketiklamber lahti- uus kett vana külge- ring läbi mootori - klamber kinni
Nooh- tegelikult võtab see muidugi veidi rohkem aega ja vaeva :icon_shifty:
Üldiselt ma kahtlustan, et kui kett on tõepoolest nii loperdav, siis seibide ladumine jms pingutamismeetod hakkab ajastusele mõjuma

jutud käivad, et see ei mõju mootorile üldse eriti hästi

Nord'i keti pingutamine
Posted: 18 May 2011, 22:18
by supp
mul küll pole ketti pingutada kavas, aga miks seda mootorit peab maha kiskuma - ees on ju ruumi nii te lõõ või tantsu
Nord'i keti pingutamine
Posted: 18 May 2011, 22:28
by ts
supp wrote:mul küll pole ketti pingutada kavas, aga miks seda mootorit peab maha kiskuma - ees on ju ruumi nii te lõõ või tantsu
on on... aga see ei aita :icon_angel: KUIGI ma arvan, et 164 peal isegi mahuks seda kangutamata vahetama
Nord'i keti pingutamine
Posted: 18 May 2011, 23:04
by Jarmo
Ülemise ketti saab jah nii vahetatud :icon_roll:
Aga on ju ka alumine kett, mida ei saa muud moodi vahetada, kui otsa kaan tuleb lahti kruvida
Nord'i keti pingutamine
Posted: 18 May 2011, 23:15
by ts
If it aint broken- dont fix it
tegelikult ei ole ma enne klapikambrikaane eemaldamist üldse kindel, et kett vahetust vajab- võibolla piisab ikkagi korralikust pingutamisest
kui ka alumine ära võtta siis on 164 peal ka see teoreetiliselt tehtav ilma mootorit maha laskmata... (ruumi pole küll palju aga oleks tehtav
kui aga mootor juba maas on siis tasuks korraga ka saaled ja rõngad ja klapid ja tihendid ja ja... :icon_censored: millegiga peab niikaua sõitma ju kah [ja kuskilt peab see raha kah tulema]
:icon_angel:
P.S. kuskohast Eestis tasuks ketti otsida

Nord'i keti pingutamine
Posted: 18 May 2011, 23:16
by supp
sul mootor puhta keereldi peal ju :icon_wtf:
ts wrote:supp wrote:mul küll pole ketti pingutada kavas, aga miks seda mootorit peab maha kiskuma - ees on ju ruumi nii te lõõ või tantsu
on on... aga see ei aita :icon_angel: KUIGI ma arvan, et 164 peal isegi mahuks seda kangutamata vahetama