Page 1 of 1
166 automaatkastil rike?
Posted: 26 Jul 2011, 12:08
by smi
Tere.
Autoks Alfa Romeo 2001 166 3,0l 166kw. Nimelt probleemiks see, et automaatkast on vist "avarii" rezhiimis, sest sellele viitab armatuuris põlev tuli ja sõit käib ainult ühe käiguga, milelks vist on kolmas. Lisaks vahedades P-D-R jne vahel käib läbi väga suur jõnksatus läbi terve auto.
Millal ja miks antud viga tekkis seda ma ei tea.
Küsimus nüüd selline, et kas selle avarii rezhiimi saab arvutiga lihtsalt maha võtta või viitab see peetis kastile. Kas veakoodide lugemine antud autol näitab ka käigukasti kohta mingit infot? Saab seda teha ise mingi netist saada oleva programmi ja kaabliga või on vaja mingit kangemat tehnikat? Kuhu antud veaga pöörduda?
166 automaatkastil rike?
Posted: 26 Jul 2011, 15:53
by nielsek
Mina ei ole kuulnud/leidnud, mis proge ja adapteriga selle kasti kallale saaks. Alfadiag/FiatEcuScan/Unidiag selle ZF kastiga ei ühildu.
Tean, et Pilotis nad saavad ilusti ligi sellele.
Minu on ka paar korda avarii reziimi läinud. Tegemist on olnud ajutiste vigadega, st. hiljem tuli ära kustunud.
166 automaatkastil rike?
Posted: 26 Jul 2011, 16:31
by smi
Aga sa oled käinud siis pilotis endal asju korda seadmas või ongi lihtsalt ise korda läinud? Muidu sel käigukasti hoiatus tulel on kaks "asendit" vilkuv ja põlev. Kui vilgub siis on kasti õli lihtsalt kuum ja oleks mõistlik peatuda ja kui kui tuli põleb siis on avarii rezhiimis. Mul igastahes tuli põleb ja ise ta küll ära kustuda ei taha.
166 automaatkastil rike?
Posted: 26 Jul 2011, 18:20
by nielsek
Kuna põlema pole mul jäänud, siis Pilotis pole viga "kustutamas" käinud. Küll on seal hiljem vaadatud veakood/kirjeldus järgi. Pole neilt küsinud, kas käivad sellel Examineri või mõne muu loomaga küljes.
Kui mure, siis mina soovitan sul Pilotis ära käia. Ega teagi, kas sellele kastile minnakse ligi läbi mootori ECU, või otse kasti ECU külge.
166 automaatkastil rike?
Posted: 26 Jul 2011, 18:41
by smi
Helistasin TRK-sse. Meister soovitas käigukasti aju keskkonsooli alt üles otsida ja vaadata ka salongi radikas on jahutusvedelikku sinna peale lekitanud või mitte. Pooltel juhtudel see pidi nii olema ja aitab käigukasti aju remont või vahetus. Kui seal all kõik on korras, alles siis võib kaabli külge panna autole ja täpsemalt uurima hakata, mida nad ka vajadusel teevad.
Ootan nüüd nädalavahetuse ära, et siis auto juurde asja uurima minna.
166 automaatkastil rike?
Posted: 26 Jul 2011, 20:14
by roll
mul oli ka üks kord sama jama..et kui panid D pealt R i peale või vastupidi käis jõnksatus läbi aga mul oli mingi muff või asi läbi sealt..täpselt peast ei mäleta. Kas sul on piisavalt õli kastis ?
166 automaatkastil rike?
Posted: 26 Jul 2011, 21:43
by smi
Nagu ma kirjandust sirvides aru olen saanud, siis sellel autol saab käigukasti õli taset kontrolida ainult kuidagi elektrooniliselt. Samas kiire vaatamisega ei tuvastanud ise ka mingit mõõtevarrast.
166 automaatkastil rike?
Posted: 27 Jul 2011, 13:05
by roll
ei ole jah mingit varrast ega ka filtrit ma ise kahtlustan et sul on see mootori ja käimakasti vaheline puks või muhv läbi või siis liialt vähe õli

aga eks meistrid ütlevad kui auto teenindusse viid

166 automaatkastil rike?
Posted: 10 Aug 2011, 21:34
by smi
Vahepeal on palju solki merre voolanud ja autoga ka natuke tehtud.
Üks hetk helistasin TRKsse, et kas saaks sinna autoga veakoodide lugemisse minna. Sealt soovitati kõigepealt käigukasti juhtplokk keskkonsooli alt üles otsida ja vaadata kas see on jahutusvedelikuga üle valatud. Oligi nii. Kiskusin selle käigukasti aju siis autost välja ja viisin TRK-sse kust see saadeti veel edasi järgmise spetsialisti juurde parandusse. Päevaga tehti ära - mingite elektroonika komponentide vahetus ja uue prgrammi paigaldus ajusse. Maksma läks 150 euri ja tulemus oli positiivne, st. käigukasti tuli kustus armatuuris ära ja käigud vahetuvad.
Kui aju oli remondist kätte saadud võtsin fixusest ligi ka uue soojendusradika mis maksis mõned kopikad alla 50 euro. Selle vahetuseks kulus terve päev ja veits veel, aga tehtud see sai ja ega kruve ja mutreidki liiga palju pärast alles ei jäänud

Nüüd vaja kont ka uuesti täita siis on asi 100% korras.
166 automaatkastil rike?
Posted: 11 Aug 2011, 12:40
by nielsek
Tore, et korda said! Arvestades nende ECU'da saadavust ja hinda, siis läks sul vist päris hästi! Kas see ECU mässiti kuidagi kinni (pandi mingi present peale), või jääd lootma, et uus radikas ei leki?
Veidi offtopic, aga alates viimasest FiatECUScan versioonist (3.2) on toetatud ka ZF 4HP20 käigukasti ECU'le ligi saamine. Ise pole küll proovinud, pole vajalikku adapterit (veel).
166 automaatkastil rike?
Posted: 11 Aug 2011, 13:20
by smi
Hea mõte. Panengi sinna vist mingi kiletüki peale. Kuigi tegelt ega see leke oli suht pisike ja ilmselt kestnud juba aastaid. Sams see karp kus see see radikas pesitseb tundus ka olema päris kinnine nii et jäi arusaamatuks mis moodi seal jahutusvedeleik üldse välja sai, aga ju ta ikka kuskilt ühenduskoha vahel läbi tilkus.