Page 1 of 2

Ostuabi

Posted: 22 Sep 2011, 23:57
by zakalwe
Kõike.
Esiteks roniks põhja alla.
Siis võtaks testri ja käiks igast pistikud üle.
Alfa puhul (nagu ka muude autode puhul ilmselt) on üsna krutsiaalne teada: kui kaua ta, reo, seisnud on. Mida kauem, seda rohkem kõhklusi.

Ja miks just see mootoriversioon?
2.0 peaks olema samas hinnaklassis saadaval ja ka ilmsesti rohkem levinud.

Ostuabi

Posted: 23 Sep 2011, 00:09
by zakalwe
1120 wrote:Wagon nagu pakum kõige rohkem silmailu.
Word,
nagu õige getomees ütleks.

(ja seda ütlen mina, kes omab hoopis kahte sedaani, onju).

Ostuabi

Posted: 23 Sep 2011, 00:50
by ts
Olulisimad asjad:

rihm- millal vahetatud
6li- mis seisus
kere- mis seisus


1.8-t otsisin tegelikult esialgu ka ise- kuna 2.0 on balanssv6lli ja veidi karmimate tykkidega, siis igap2evaseks kolistamiseks on ka 1.8 piisav (mootor ise on enamjaolt sama)

IGAL juhul v6ta auto n2ppu ja lase p2devas kohas yle vaadata (tyytuid tyypvigu enne 2000 MY 156-l jagub- nagu ka 147-l)

PS sedaanide omanikuna v6in kinnitada, et 155/164 pagass on 156 k6rval nagu katedraal (156 pagassi ei mahu reisil olles peale telkide, madratsite ja 6ngede suurt midagi 2ra- minu omal puudub ka suusaluuk, seega ylimalt ebapraktiline...)

Ostuabi

Posted: 23 Sep 2011, 13:36
by E.T.
ts wrote:1.8-t otsisin tegelikult esialgu ka ise- kuna 2.0 on balanssv6lli ja veidi karmimate tykkidega, siis igap2evaseks kolistamiseks on ka 1.8 piisav (mootor ise on enamjaolt sama)
Balanssvõll on küll viimane asi mida peaks pelgama Alfa ostu puhul.
:icon_hi:

Ostuabi

Posted: 23 Sep 2011, 17:09
by ts
E.T. wrote:
ts wrote:1.8-t otsisin tegelikult esialgu ka ise- kuna 2.0 on balanssv6lli ja veidi karmimate tykkidega, siis igap2evaseks kolistamiseks on ka 1.8 piisav (mootor ise on enamjaolt sama)
Balanssvõll on küll viimane asi mida peaks pelgama Alfa ostu puhul.
:icon_hi:
Ilma balanssvõllita on rihmavahetus oluliselt odavam (kui sõita paari aastaga vahetusvälp täis, siis on selle 100 lisaraha puhul tegu üpris olulise lisakuluga)

Ostuabi

Posted: 23 Sep 2011, 17:58
by E.T.
Minu arvamus on:
Jaksad autot osta, jaksa ka pidada!
(odavalt ei hoia ühtegi alfat elus aastaringselt)

Vahetusvälp rihmale Alfal on teatavasti 60 000km - mis ongi siuke paras 2 - 3 aasta sõit, kui roolis ei ela just. Väga üle ei soovita lasta - võib omale klapid pähe saada - viga on rohkes plastiku kasutamises antud juhul.

Õli võiks vahetada 10 000 järel

Sillaosasid tasuks vahetada kohe kui mingi kolks tekib (siin ei kehti aastad ega läbisõit - minu kogemusena kestavad vähe, vähemalt korra aastas ikka midagi tuli vahetada)

:icon_hi:

Kogu lugupidamise juures:
Kui on vaja igat penni veeretada sõrme vahel ja kahe aasta peale lahtijagatud 100EUR (4EUR kuus) on valulise arutamise ning ostuotsuse langetamise koht, siis võib vabalt mõne odavalt ostetud diiselvolksvaguni, opeli, bemmi vms surnuks sõita - ei lähe nagu hinge ka, erinevalt Alfa kallal teibi ja traadiga sussaanitamisest.

Ostuabi

Posted: 23 Sep 2011, 18:16
by ts
E.T. wrote:Minu arvamus on:
Jaksad autot osta, jaksa ka pidada!
(odavalt ei hoia ühtegi alfat elus aastaringselt)

Vahetusvälp rihmale Alfal on teatavasti 60 000km - mis ongi siuke paras 2 - 3 aasta sõit, kui roolis ei ela just. Väga üle ei soovita lasta - võib omale klapid pähe saada - viga on rohkes plastiku kasutamises antud juhul.

Õli võiks vahetada 10 000 järel

Sillaosasid tasuks vahetada kohe kui mingi kolks tekib (siin ei kehti aastad ega läbisõit - minu kogemusena kestavad vähe, vähemalt korra aastas ikka midagi tuli vahetada)

:icon_hi:

Kogu lugupidamise juures:
Kui on vaja igat penni veeretada sõrme vahel ja kahe aasta peale lahtijagatud 100EUR (4EUR kuus) on valulise arutamise ning ostuotsuse langetamise koht, siis võib vabalt mõne odavalt ostetud diiselvolksvaguni, opeli, bemmi vms surnuks sõita - ei lähe nagu hinge ka, erinevalt Alfa kallal teibi ja traadiga sussaanitamisest.
nagu ma aru saan, siis Sinu hinnag asjale on see, et kui mootoril ei ole balanssvõlli, siis pole mõtet seda osta :roll: kah huvitav lähenemine

jutt oli puhtalt selle kohta, et 1,8 on lihtsam, kui 2,0 ; mitte selle kohta, et keegi siin penne veeretab :mrgreen:

P.S. Alfa korras hoidmine (nimetetakse hoolduseks) on odav- parandamine on kallis

P.P.S. ostuabi teemas on jälle jumala õige jutt


EDIT- mida vähem tükke, seda väiksem võimalus, et midagi saba annab :grandpa:

Ostuabi

Posted: 23 Sep 2011, 19:52
by E.T.
Kulla TS, ma tegelikkuses ei viita ju et mingi mootor oleks parem (2.0 ja 1.8 kW vahe on nii pisike, et sellest pole mõtet rääkida - mingi hull püss pole neist kumbki ju reaalselt) kui teine vaid ütlen, et balanssiirvõll ei peaks nüüd küll olema takistus - see on kõige viimane asi millele ostu ajal mõelda. Järgides loogikat, kus iga lisanduv osa toob pähe hallid karvad võiks oletada, et diisel on parem kui turbodiisel / karburaator etem, kui sissepritse / vändaga aken mõnusam, kui kliimaseade jne

Hullemad sümptomid on eelpool korra ka loetletud, rooste (millega tegelemata jätmise korral on auk läbi peagi - kui juba ei ole), erinevad elektri ja mehaanilised vead.
Hooldus nagu õlivahetus, rihmavahetus, piduriklotside vahetus jms kilakola pole Alfal mingil moel kuidagi teistmoodi kui näiteks toyotal või volvol... mingi aja tagant vaja teha vastavalt hooldusjuhendile, auto elektroonika mõõtmistulemustele või detaili füüsilisele kulumisele ja seda KÕIKIDE autode puhul tootjanimest sõltumatult.

Küll aga viitasin, et Sillaosad võivad kuluda kiiremini, kui mõnel teisel mudelil, margil - silladetailid, rooste ja elektriprobleemid ei kuulu minu arust tavapärase hoolduse alla - ei ole ju nii, et iga 10 000 tagant kallad 4L uut õli mootorisse, vahetad filtrid ja lisaks filtritele sillaosad ning ka paar pistikut, kuna need on hooldusprogrammis kuluossad.

Alfal on mõned eripärad ja iseloom aga
Ostad ju antud juhul ikkagi auto mis tervikuna vaimu kirgastab, mitte hoolduskulusid või tehnilisi üksikasju...


OFFTOPP KÖEB fakk küll...


Mina seda autot pole vaatamas käinud, seega konkreetsele teemaalgataja küsimusele tegelikku vastust ei tea ja udutan siin nagu enamus teisi kaaskõnelejaid

Vaata põhjaalune üle, on suht roostealdis!!!
Vaata esimeste rattakoobaste sisse - just sinna osasse mis ei ole plastist logariga kaetud. on VÄGA roostealdis
Tiibade servad - ega värv ei kooru?
Karpide esimesed osad - ega värv ei kooru?
Karpide ja tagatiiva ühendus, ega ühenduskohas ei ole anomaaliaid - mõrad täitemastiksis ntx !!!
Ega küljepeegli jalgadel värv ei kooru?
Kas kõik elektrilised lisad töötavad (sinna hulka loeme alfal paraku ka kõik tuled ja signaali) - aknad, heli, soojendus jms kontrolli ka üle.
Kliima toimetab?
Mootoris võõraid helisid ei esine? (ei tohi olla "diislihäält" tühikäigul - alfa bentsukad ei ole korras olles erilise häälega)
Kas tühikäik on paigas kindlalt (ei tuigu - ei kohapeal ega hoo pealt neutraalile lülitades)
Minek on ühtlane, ei esine mingeid äkilisi sööste või poomisi mingis pööretevahemikus. (võib viidata sisselaske ebatihedusele)
istemed ei ole lääpas?
alusvanker ei tohi klobiseda - viitab reeglina läbi puksidele / zarniiridele.


Millal viimati hooldati - mida tehti?
Kas autoga kaasneb ka mingi usutav dokumenteeritud hooldusajalugu? (kui ei siis rihmavahetus ja üldine ülevaatus ning kõige vedela vahetus / mingi 1000 - 2000 EUR ikka võiks arvestada reserviks)


:roll:

Ostuabi

Posted: 23 Sep 2011, 20:05
by mrt
Kui nüüd sillaosade peale jutt läks siis tasuks paigaldada poluretaan puksid ja sarniirid lasta taastada kui vajadus tekib. Julgen väita et kestavad sama kaua kui originaalid aga hind on märkimisväärselt odavam.

Ostuabi

Posted: 23 Sep 2011, 20:16
by E.T.
Ma ise küll ei oma kogemust aga 156 puhul PU vist enam jäigemaks ja ebamugavamaks ei tee kulgemist... st ta on niigi ju tehasest suht kange.

:icon_thumbup:

Ostuabi

Posted: 23 Sep 2011, 20:21
by mrt
Kartsin hullemat aga tõesti arusaadavat vahet tavaliste puksidega ei ole

Ostuabi

Posted: 23 Sep 2011, 20:48
by zakalwe
E.T. wrote:Vaata põhjaalune üle, on suht roostealdis!!!
yea.
E.T. wrote:Ega küljepeegli jalgadel värv ei kooru?
Nigunii koorub
E.T. wrote:Kas kõik elektrilised lisad töötavad (sinna hulka loeme alfal paraku ka kõik tuled ja signaali) - aknad, heli, soojendus jms kontrolli ka üle.
Ja armatuuri tulukesi ei saa uskuda. Sestap: tester.
E.T. wrote:alusvanker ei tohi klobiseda - viitab reeglina läbi puksidele / zarniiridele.
Hm. Alustaks stabikakontide vaatlusest. Suuremate kolksude korral panustaks hoopis amortidele/sellega kaasnevale. Teeb palju koledamat häält kui šarniirid etc.

Ostuabi

Posted: 27 Sep 2011, 22:11
by kallurautojuht
hei.

rihm:
http://www.ebay.de/itm/Zahnriemen-Satz- ... 19c8faee78" onclick="window.open(this.href);return false;


http://www.ebay.de/itm/Zahnriemensatz-Z ... 45fd394e1b" onclick="window.open(this.href);return false;


sild:

http://www.ebay.de/itm/Groser-Rep-Satz- ... 56365c3e51" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.ebay.de/itm/Querlenker-satz- ... 415d986556" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.ebay.de/itm/ALFA-ROMEO-147-1 ... 5ae290fe51" onclick="window.open(this.href);return false;


samas võin ka enda 2.4 jtd 2000a sportwagon maha müüa.

Ostuabi

Posted: 28 Sep 2011, 18:34
by E.T.
Remondi ja hoolduse hinnad on mõtekas küsida Pilotist ja TRK-st.
Alati võib ju paluda ostueelse ülevaatuse teha, saab juba täpselt teada mis logiseb ja palju remont maksab ;)

(internetis on neetult raske neid hindu siin määrata kõhutunde peale)

Ostuabi

Posted: 29 Sep 2011, 13:09
by E.T.
See ei ole ju ei 156 wagon ega isegi mitte 147 millega teemaalgataja ka leppima pidi.
Sisu oma olemuselt ju nagu päevinäinud secondhand Belgia mööbel... (mina isiklikult vaataks 166 puhul vaid nahka aga muidugi on maitseid erinevaid).
Mootor kõige pisem mida antud isendile paigaldati.
Juhi jalgade all paistab olema pisemat sorti auk vaipkattes (kui sealt vesi on alla jooksnud siis mädaneb ka põhi juhi jalgade all tõenäoliselt).

muus osas 166 oldschool on sellise eriti wise pilguga auto :)

Nagu ka eelnevalt öeldud - vaata nelja põhikategoriat:

1 kere seisukord
2 alusvankri seisukord
3 eletri seisukord
4 jõujaama seisukord

NB! Samas ta ei maksa ka ju midagi... kui kere ei mädane ja elekter hetkel kebasti liigub ning mootor nurrub nagu täissöönud kass ahju peal, siis muu on lihtsasti tehtav...