Page 1 of 1

156 2.4 JTD ning käivitamisprobleemid

Posted: 05 Oct 2011, 15:34
by movie19
Tere

Autoks on 156 2.4 JTd 110 kW
Viimase nädala aja jooksul on tekkinud alfale probleem, kus pikema seismise järel (rohkem kui umbes 7h järjest), ei taha mootor esimese käivitamisega tööle minna. Alguses ei anna ta üldse elumärke, mõne korra järel mootor juba turtsatab korraks. Täna hommikul näiteks kulus umbes 15 käivitust, et Alfa liikuma saada :icon_shocked:
Iga käivituse järel läks armatuuris põlema mootorituli ning kui ka mootori tööle sain, siis see jäi põlema ning ekraanile viskas teate 'Motor Control System Failure'.
Kui juba Alfa sõitma saan, siis tuli kustub kuskil 5 min jooksul ära ning hiljem (kuni pikema seismiseni) probleeme pole. (Ehk kui käivitan näiteks tunni aja pärast uuesti, siis on kõik korras ja tuli ka ei lähe põlema). :icon_problem:

Ainus muutus, mis sai vahetult enne selle probleemi tekkimist tehtud, oli (ostujärgne) rihmavahetus.

Milles võiks probleem olla? Mulle on pakutud, et äkki süüdet ei reguleeritud piisavalt täpselt paika? Või siis hakkavad eelsüüteküünlad ära väsima?

156 2.4 JTD ning käivitamisprobleemid

Posted: 05 Oct 2011, 15:45
by mrt
Eelsüütes selle mootori puhul probleemi ei ole, selliste ilmadega käivitub vabalt.
Kuidas sellel mootoril süüdet regullitakse? Kui rihm on valesti peal siis ei ole ju vahet kas mootor on soe või külm. Diagnost ütleb ära kui on vända või nuka viga.
Kas kiirendades mingit probleemi ei ole, välja ei sure?
Äkki hakkab sul paagi pump ära väsima, ei suuda kütet peale anda. Korras süsteem tõmbab vabalt ka tühjaks sõidetud pagist kütte üles.

156 2.4 JTD ning käivitamisprobleemid

Posted: 05 Oct 2011, 16:14
by movie19
mrt wrote:Kas kiirendades mingit probleemi ei ole, välja ei sure?
Äkki hakkab sul paagi pump ära väsima, ei suuda kütet peale anda. Korras süsteem tõmbab vabalt ka tühjaks sõidetud pagist kütte üles.
Kui ma ta juba käima saan, siis astub ikka väga hästi edasi (ei mingit probleemi kiirendamisel) ning väljasuremist ka ei tule.
Töökoja remondimees, kes rihma vahetas, rääkis, et ta oli mitu korda rihma juures märke üle kontrollinud, et kõik ikka paigas oleks.

---
Esmane diagnostika andis veainfoks, et nukid on paigast ära.
Auto jäi hommikut ootama, et selgitada, mis mittekäivitumisel viga annab.

156 2.4 JTD ning käivitamisprobleemid

Posted: 06 Oct 2011, 00:30
by bnd
Kas seda ohtu ei ole, et kütus tagasi vajub pika seismisega.
Kogemusi teiste tootjate diislitega- kui kuskil on väike õhuleke, pragunenud tihend, siis peale 5-x h seismist võid nööriga käima vedada, starteriga kütust annab vändata, enne võib aku otsa saada

156 2.4 JTD ning käivitamisprobleemid

Posted: 06 Oct 2011, 16:08
by mrt
Olen selle süsteemiga üritanud tühjast paagist kütte kätte saada, võib õelda et maksimum 5 sek käiamist.
Samas kui vea teada saad siis anna teada, tulevikus hea lugeda kui kellelgi sama mure

156 2.4 JTD ning käivitamisprobleemid

Posted: 07 Oct 2011, 16:05
by movie19
Hetkeseis on selline, et laupäeval läheb vahetusse nukkvõlli andur.

Esimene peatus: DIA
Sealt öeldi mulle, et tekib veakood P1320, mis mootorit käivitada ei lase. Kui veakood ära kustutada, siis läheb ilusti tööle. Alfa-stiilis salapärane on see, et kui mootor viimaks soojaks läheb, siis veakoodi ei tule enam ning käivitub probleemideta.
Et rihm oli nädal tagasi vahetatud, siis arvati, et ju vist sai siis kehvasti peale. :icon_problem:

Teine peatus: remonditöökoda
Eile võeti seal rihm maha ning lõpuks koostöös DIA-inimestega diagnoositi, et eespool nimetatud andur vajaks vahetust.
Sarnast probleemi antud veakoodi kohta on ka siin kirjeldatud: http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... ngine.html

Homme saan siis alfa kätte ning loodan, et P hommikul pole käivitamisega rohkem probleeme ning on võimalust ikka Raplasse sõita :D

156 2.4 JTD ning käivitamisprobleemid

Posted: 07 Oct 2011, 16:07
by Jarmo
:icon_thumbup: :icon_thumbup:

156 2.4 JTD ning käivitamisprobleemid

Posted: 07 Oct 2011, 21:38
by Thema55
Veits kahtlane muidugi, et juhuslikult samal ajal rihmavahetusega annab otsad ka nukkvõlli andur ...äkki pigem ikka klassikaline juhtme-pistiku jama?

Need andurite vahetused pole Alfadel ikka üldse lihtsaks tehtud.. siiani arvasin, et 156 pöörete anduri kättesaamine on üks igavene :icon_censored: , siis viimaselajal selgunud, et nukkvõlli omal rihm maha ning 159l temp andur mootor maha töö..