Alfa Romeo 166, 1999 - janar_t

#1
Neli kuud olen korralike piltide tegemiseks hoogu võtnud, et autole teema ära teha. Aga et siiani pole õnnestunud, siis vaevalt, et need lähema aja jooksul tehtud saavad :icon_roll:

Niisiis... Et aprilli alguses läks 156 paremat peremeest otsima, sai aprilli lõpus järgmine Alfa majja võetud. Vahelduseks mõtlesin küll ka muude markide peale ja hoidsin põhiliselt saabikutel silma peal, aga (osaliselt ka tänu ühele saabisõbrast kapialfistile, kes siin foorumis aeg-ajalt luusimas käib :icon_wave:) läks nii, nagu eelmisel ja üle-eelmisel korral :)

Auto siis 99. aasta 2.5-ne automaat 166. Värviks IMHO sellele autole kõikidest võimalikest variantidest kõige paremini sobiv Rosso Proteo. Toas on tume nahk. Olulisematest lisadest on olemas püsikiirushoidja, (veel mitte toimiv) vihmasensor, navi (miskise Kesk-Euroopa plaadiga), CD-Box ja tegijam helisüsteemi versioon (10 kõlarit, tehasevõim, DSP). Ehk siis kõigest võimalikust, mida 99. aastal 166-le külge pandi on olemas vist kõik peale ICS-ga integreeritud telefoni, ksenoonide ja täis-elektritoolide ( :mrgreen: ).

Probleeme, mis tee peale jätaks (ptüi-ptüi-ptüi) pole autoga olnud. Siiani on pisemad hädad olnud seotud eelmise omaniku üliväikese läbisõiduga. Jutu järgi kahe aastaga ainult 7000 km. Ja seismist kannatab Alfa peaaegu veel vähem kui hooletut omanikku. Muus osas... Rihmade-rullikute jm mudru vahetus on ees aprillis (eelmine kord tehtud TRK-s), küünlad on alles üsna värsked, esivedrud on vahetatud, korra on vahetatud ülemisi õõtsasid ja vahetatud-tehtud on veel hulk muud peenemat mudru (kliima täitmine, jahutusvedelik, mingid tihendid jne-jne-jne). Nii, et päris hooldamata autoga tegu ei ole :). Kuigi 12 aastat vana auto on 12 aastat vana auto - mõlke, kriime jms elatud elu märke auto küljes jagub.

Sõita on... V6. Punkt. Saaks veel korralikud rehvid ka lõpuks alla oleks veel parem (Dunlop SP Sport Maxx on :icon_censored:, vähemalt selle auto all). Neljakäiguline automaat ei ole selle mootori otsas samuti kõige pädevam, aga et IMHO peab suurel autol olema automaatkast, olen olemasoleva komboga üsna rahul 8)

Kohatäiteks ka üks ajutine (igavene) telefonipilt:
Image
Auto ajalugu minu ajaarvamise järgi:
21.04.2011 @ 127 500 km
Auto soetatud

04.05.2011 @ 128 000 km
Õlivahetus. Mobil 3000 5W-40

18.06.2011 @ 130 000 km
Tagumised kettad-klotsid

30.06.2011
Uus aku. Exide miski-asi (72Ah/720A)

13.08.2011
Talveveljeks originaal 16"

27.08.2011 @ 136 000 km
Ülemised õõtsad
Eesmised stabikakondid
Uus jahutusvedelik

17.09.2011 @ 136 500 km
Eesmised ketta-klotsid

24.09.2011 @ 137 000 km
Uued alumised õõtsad
Eesmine parem välimine poolteljeotsa kattekumm

27.09.2011
Uus vihmasensoriga esiklaas
Klaasi liist
Klaasialuse raami roostest puhastamine koos kruntimise jm juurdekuuluvaga.

01.10.2011
Uus pidurivedelik

05.10.2011 @ 137 500 km
Tagumiste alumiste õõtsade Powerfleximine
Tagumised ülemised õõtsad
Tagumised käändmikupuksid
Sillaregull

26.10.2011
Bridgestone Noranza 2 EVO naelad

13.12.2011 @ 140 300 km
Õlivahetus. Shell Helix Ultra Racing 10W-60

10.02.2012 @ 142 300 km
Roolilati sisendvõlli simmeri vahetus
Vasak sisemine rooliots
Dexron III roolivõimu õli
Sillastend

13.03.2012 @ 143 800 km
Soonrihm, pinguti, juhtrullikud

22.03.2012 @ 143 850 km
Uued roolivõimendi tagasivoolutorustiku voolikud (lati ja radika vahel)
Dexron III roolivõimu õli

14.07.2012 @ 150 000 km
Tagasilla püstvarraste puksid (Powerflex)
Eesmised ja tagumised stabikapuksid (Superpro)

16.07.2012 @ 150 000 km
Parem sisemine rooliots

19.07.2012 @ 150 400 km
Sillastend

21.07.2012 @ 151 000 km
MAF (Bosch)
Mootori õhufilter

27.07.2012 @ 151 200 km
Õlivahetus (Shell Helix Ultra 10W-60)

12.08.2012 @ 152 500 km
Soojendusradikas (Nissens)
Õhufilter (Fram)
Uus jahutusvedelik

23.09.2012 @ 154 000 km
Uus summutisüsteem (Kuuri Engineering :mrgreen:)

4.10.2012 @ 154 000 km
Uued ülemised õõtsad (Delphi)

9.11.2012 @ 154 000 km
Tagumiste pidurisupportide kolvid, kolvitihendid, tolmukatted ja pidurivoolikud
Käsipiduritrossid

15.11.2012 @ 154 000 km
Tagumised piduritorud

To be continued...
Last edited by janart on 03 Dec 2012, 21:09, edited 14 times in total.

Alfa Romeo 166, 1999 - janar_t

#2
No õnne siis igaljuhul!
:icon_thumbup: 8)
Krt...mida rohkem ma 166-te vaatan, seda rohkem meeldima hakkab :icon_silent:
155, 2x166, 159 ja 75?

Alfa Romeo 166, 1999 - janar_t

#3
Jarmo wrote:Krt...mida rohkem ma 166-te vaatan, seda rohkem meeldima hakkab :icon_silent:
Õujee, 166 on üliseks massin 8). IMHO eriti just see nina, millega kõik end koguaeg harjutada püüavad :icon_roll:

Saagasse kah. Tulin just ülevaatuselt. Kässari eest korduv :icon_censored:. Vähemalt on nüüd pool laupäeva hommikut sisustatud. Hakkasingi juba muretsema, et mida ma oma nädalavahetusega peale hakkan, kui ring peaaegu peale saanud ja auto all enam mõtet vedeleda pole :icon_clap: :mrgreen:

Alfa Romeo 166, 1999 - janar_t

#5
Doh! Krt, viimase aja jamamistest kuul nii koos, et ei ühendanud absoluutselt tänast ja pühapäevast kuupäeva ära :icon_crazy:

Eks näis, mida Laki tänava härrad mu pidurite hooldamise skillist arvavad. Selle järgi pean oma käimised sättima.

Alfa Romeo 166, 1999 - janar_t

#6
Ülevaatus ka olemas. Piduritel iseenesest ei olnud häda midagi. Vasakpoolse supporti küljes olev hoob oli kergelt ussitanud trossi pärast lihtsalt pooles vinnas ja ei surunud selle pärast kolbi piisavalt palju välja. Elustatud tross ehk kestab kuu jagu, kuniks uued külge saab.

Kui Alfajumal ka edaspidi soosib, vean end samuti Raplasse (kaasaelajaks) kohale :captain:

Alfa Romeo 166, 1999 - janar_t

#7
Oikrtkuidas mulle see auto meeldib :icon_shifty: (ja nüüd homme kukub midagi niisugust küljest, mille pärast end tumeroheliseks täpiks vihastan :icon_roll:)

Saagasse. Vasaku eesmise stabikakondi mutter keris end eelmise nädala keskel lahti. Kadunud ja pärast auto kokku tagasi saamist uuesti välja ilmunud vedruseibi asemele improviseeritu ilmselgelt seal ei pela. Sai õige asi õige koha peale tagasi.

Talverehv sai ka täna tellitud. Pärast pikka kalkulli sai võetud Noranza 2 EVO-d. Tundusid üsna head ja küsitud raha eest lausa väga head. Eks näis, kuidas asi tegelikult välja nägema hakkab :captain:

Alfa Romeo 166, 1999 - janar_t

#8
Blaah. Midagi asjalikku muljetada polegi. Rohkem aja parajaks tegemiseks kuniks Top Gear hakkab :mrgreen:

Rehvid käes, velgedel ja linnavahel üks prooviring ka ära krõbistatud. 205 laia rehviga ei olegi trammijuhi moodi sõita - et keeruta barankat kuidas tahad, läheb ikka mööda rööpaid :P. Esialgu olen rehvidega rahul :). Ja need tumehallina tunduvad talveveljed on suvevelgede noorendamise ajaks ka mõningaid ideid tekitada jõudnud :icon_think:

Muudest asjadest. ICS on uue triki ära õppinud - timmib pimedas ekraani taustavalguse tugevust. Suht juhuslikult. Ja kõige rohkem tühikäigul. Sõidu ajal on seda värelemist nagu vähem, laetulede põlema panemisel (kui ICS ekraani valguse maksimumi peale sätib) pole üldse, ja samamoodi pole probleemi kui süüde väljas. Valgussensori kinni katmine rohkemat või vähemat värelemist ei põhjusta. Näis mis sest kõigest saab.

Rattalaagrid peaks üle kontrollima. Süüdistasin "tolles" müras seni noid Dunlopi plönne, mis all, aga samasugune noot on veermikumüras ka talverehviga :icon_problem:. Ja lisaks seni pooleliolevale on vasaku sisemise rooliotsa juures üks lõtk arenema hakanud, mis tähelepanu tahab. Aga ülejäänu... Oleks justkui hea - auto sõidab kui muiste 8)

PS. Üks asjalik küsimus oleks. Millega määrida uksehingi ja -stoppereid, et uksed ei krooksuks? 156 peal proovisin igast sodi järgi ja ükski neist mõistlikku lahendust ei toonud (maksimum oli kuu aega vaikust miskise sünteetilise määrdega).

Alfa Romeo 166, 1999 - janar_t

#10
Ei, läbi ei ole. Piirajad ei naksu. Tagumised uksed, kust vähem käimist, krigisevad jaheda ja niiskega. Probleem on selles, et ükski möks ei ole sinna eriti pikalt pidama jäänud ja tahakski teada, et ehk oskab keegi miskit määret soovitada, millega kuu aja pärast seis jälle nullis ei oleks :)

Alfa Romeo 166, 1999 - janar_t

#11
Kui lammutada viitsid, siis kõige parem oleks, kui sa piiraja küljest ära keeraksid ja rullidele endale õli/määret laseksid.
See tähendab muidugi seda, et uksepolster tuleks vist eemaldada.
Igatahes... jõudu tööle!
155, 2x166, 159 ja 75?

Alfa Romeo 166, 1999 - janar_t

#12
:icon_censored:

Kolmandat korda pooleteise aasta jooksul suudab proua auto kusagile ära äestada. 156-e ajas eelmise aasta alguses poolteist meetrit mööd lumekuhja üles (radikas, pamper, õhufiltri resokas ja kotitäis rõvekallist plastikut), paar päeva enne aastavahetust lajatas ühele Golfile õue peal nurka (radikas, pamper, parem esituli, parem esitiib). Nüüd helistas just, et keeras vasaku küljega parklas kusagile posti või seina või... Notramaivõi! :guns:

Ja kui proovin talle ennetavas mõttes selgeks teha, et roolis tegeletakse auto juhtimise, auto juhtimise ja ainult auto juhtimise, mitte telefoniga rääkimise ja kotist mingi sodi otsimise ja huuleläike jms kraami paigaldamise ja raadiost oma poppkräpi taga ajamisega (kõike seda üheaegselt, BTW). Tuleb vastu pikk monoloog teemal, kuidas naised on paremad multitaskerid jms sügavmõtteline. Joppantonio... Et kohale ka juba ükskord ei jõua :icon_wtf:

Alfa Romeo 166, 1999 - janar_t

#13
:icon_think:

võlusõna selliste asjade ärahoidmise jaoks on ZIL131 :icon_thumbup: pole raadiot ega midagi... ja multitaskingu jaoks kah aega ei jää :roll: ja isegi kui millelegi otsa sõidetakse, siis jääb "auto" terveks

loodame, et ei ole midagi hullu - (mul on 164-l siiani vasak tiib mõlkis )- aga igaks juhuks otsi Jano jumber foorumist üles :roll:

EDIT: järgmise monoloogi soovitaks lõpetada sügavamõtteliselt sellega, et kui inimene multitaskingu asemel tegeleks korraga ühe asjaga, saaks see oluliselt parem :roll: näiteks auto jõuaks ühes tükis koju
Tegelikult ma olen normaalne....

Alfa Romeo 166, 1999 - janar_t

#15
Post tuli terve auto külje kõige tugevama koha peale, isegi krunt paistab terve olevat ja nagunii oli TÄPSELT seal üks koht, kus värvi all juba enne miski protsess toimus (autol on parem külg kunagi maha sõidetud ja terve külg on esitiivast tagumise ukseni väga kehvasti üle värvitud). Koopaäärele surus milli jagu mõlki sisse, aga ukseplekk on täiesti sirge, ju andis uks siis piisavalt palju eest minema veel. Kahjud õnneks minimaalsed :icon_roll:

Ilmselt tõmban sinna talveks miskit ajutist peale - nagunii oli kunagi kevadel plaanis värv vähe tõsisemalt ette võtta. Ei näe pointi jupitama hakata :icon_think:

Pilt kah:
Image
ts wrote:võlusõna selliste asjade ärahoidmise jaoks on ZIL131
:mrgreen: See ei pela - IMHO on hullem kui sajatuhhiseid mersusid lapikuks või siis näiteks Kristiine keskust päris pikali sõitma hakataks.

Pigem tuleb preilile linnavahele midagi pisikest, punast, odavat ja vabalthingava diisliga leida :icon_think:. See mahuks igalt poolt välja keerama, punane paistaks hästi silma, isegi kui auto kusagile otsa jälle aetakse, poleks sellest kahju ja 0-100-ni jõuaks see ka alles ülehomme :mrgreen:. Passiiv-aktiivne ohutus :butt:

Teine variant oleks muidugi uus naine leida, aga hakka uut korterit otsima ja kolimine ja kogu aja ja närvikulu ja... Lihtsam on naisele auto osta :mrgreen: