Page 1 of 2

155 õlilekked

Posted: 28 Mar 2012, 13:14
by zakalwe
See peaks küll varuosade alla minema, aga: kust nordile uut õlikorki (filler cap) saab? St. ma tean küll, kust saab, aga... 40£ (alfaholics.com) on ikka naeruväärne hind. 75 eur (alfisti.net) seda enam.

Eeldades muidugi, et probleem ON õlikorgis või selle tihendis...
Ühesõnaga, õlilekked on muutunud ebameeldivaks. Ma tean, et surve peabki mingi 3.9 - 5.9 bar olema, aga korgi alt ei tohiks ikka midagi välja pritsida. Ja kindlasti ei tohiks õli sattuda nendesse õnarustesse mootori pinnal, mis pihustite taga on. Klapikambri kaas/tihend? Läbisõidu suurenedes leke süveneb. Eelmise õlivahetuse tegin vähem kui 5000 km välbaga. Esimesed, ütleme 1000-1500 km on leke marginaalne. Siis hakkab läbi ajama. Nii ülevaltpoolt kui ka alumise korgi vahelt. Praegune õli on napilt üle 4000 sõitnud, kusjuures sinna on juurde valatud. Rohkem kui 1 kord. Eile näiteks. Tehase välp on, mida, 10000? Võimalikud diagnoosid?

Okei, ma pean ta nigunii pulkadeks võtma: ta on mu käes ka 30Kkm olnud ja palju üle elanud, ilmselt on suurem hooldus due, pluss igast talavahetused ja värki, aga mõnd aega peaks ta veel vastu pidama. Millest alustada õliprobleemi lahendamisel?

155 õlilekked

Posted: 28 Mar 2012, 14:56
by ts
Normaalsurve mootoril muuseas peaks olema mitte rohkem, kui 4 (kui reduktsiooniklapp töötab) ja sellel puhul kuskilt midagi ei tilgu.

Kui reduktsiooniklapp on kinni, siis saab surve vabalt 5,5 -6 peale ning sealt jama algabki :wink: esimene asi on tihendilekked, siis lööb korgile mõra sisse, siis jääb tuulutus kinni ja ... kui panna veel vedelat õli kah sisse (mis on põhjus, miks leke läbisõiduga suureneb), siis lõpuks saad ilusti oma kaks liitrit 15 tuhande peale kätte :)

Ehk siis- mootor lahti, puhtaks, reduktsiooniklapi vedru ja pall korda ja on ka õlilekked kadunud ja alles siis kork välja vahetada (kork muuseas on identne V6 omaga- aga ka see ei päästa palju, kuna lihtsalt neid ei ole :mrgreen: )

TS@kolm korki läbi ajanud (kõigi puhul on probleem üks ja sama- mingil hetkel käib lihtsalt klõks ja pragu on sees)

Ja kokkuvõtteks-> jumal tänatud, et TS peaga Nord on selliselt konsutrueeritud, et lajatab õli välja korgi ja tihendite vahelt, mitte klapisäärte ja plokikaane vahelt või ei löö simmereid minema (nagu 16V armastab teha) :wink:

155 õlilekked

Posted: 28 Mar 2012, 15:24
by supp
ma endale tellisin korgi itaaliast 10.- aga millal tuleb ei tea, mingi ca 1 aasta läheb aega, aga mul kiiret pole ka

155 õlilekked

Posted: 28 Mar 2012, 15:41
by zakalwe
ts wrote:Normaalsurve mootoril muuseas peaks olema mitte rohkem, kui 4 (kui reduktsiooniklapp töötab) ja sellel puhul kuskilt midagi ei tilgu.
Sooja mootoriga ongi stabiilselt 4 või milligramm alla. Kui alla nelja juba palju läheb, tasub hakata õlitaset vaatama.
Ja kulu on pigem 2 liitrit 5 tuhande peale. Mitte 15.

Ja räägi mulle, kus see reduktsiooniklapp paikneb? Kas sellele saab ligi ilma mootorit lahti kiskumata? Ehk näiteks alustaks sellest puhastamisest...

Aga tänud, eks ma katsun siis mingil hetkel laiali hakata võtma. Ehk peab veel kuukese või paar vastu seni.

155 õlilekked

Posted: 28 Mar 2012, 16:07
by ts
:icon_hi:

reduktsiooniklapile pääsed ligi siis, kui mootori lahti võtad (Sul on vast manual olemas- seal on engine osas detailselt selgitatud)

kui soojana on pööretel 4 ja siis ei ole asi selles (juhul, kui soojana on tühikäigul 2-2,5 ja pööretel 4, siis on klapp korras)

155 õlilekked

Posted: 28 Mar 2012, 16:10
by zakalwe
Soojalt tühikäigul 4 ja pööretel 5-6. Kusjuures päris algusest peale ja ma olengi seda nagu normaalseks pidanud... Nii et siis?
Manual on ikka. Eks tuleb siis veel natuke kannatada ja loota, et midagi tükkideks ei lenda.

155 õlilekked

Posted: 28 Mar 2012, 16:12
by ts
zakalwe wrote:Soojalt tühikäigul 4 ja pööretel 5-6. Nii et siis?
Rõhuklapp :roll: või vigane andur

Võid igaks juhuks lasta mehhaaniliselt üle mõõta...

155 õlilekked

Posted: 28 Mar 2012, 16:15
by zakalwe
ts wrote:Rõhuklapp :roll: või vigane andur
Võid igaks juhuks lasta mehhaaniliselt üle mõõta...
Andur vaevalt. Ta paistab kenasti reageerivat nii õlitasemele, gaaspedaalile kui temperatuurile. Üsna kahtlane, et ta lihtsalt nalja pärast kogu aeg 1,5-2 bar üle tegeliku rõhu näitab.
Võiks ju mingi asendusanduriga proovida...aga ma ei tea, kas 16v oma on sama (sellel, muide, pole isegi rõhunäidikut armatuuris)

155 õlilekked

Posted: 28 Mar 2012, 16:39
by horza
See kuramuse kork, millest ma sulle rääkisin: http://www.alfaholics.com/2010/07/s4-oil-filler-cap/. Postikuluga 35 eurot, ma kujutan ette. Pakun, et nädala lõpuks on olemas, kui nende juttu kiirest teenindusest uskuda. Sünnipäev on sul möödas, aga kui muud moodi ei saa, siis ma võin sulle järgmise aasta kingituse ette ära teha.

Aga isegi kui see ja reduktsiooniklapp korda teha, siis kindlasti tuleb vaadata tuulutust. Mäletatavasti siis, kui me ükspäev töötaval mootoril õlikorgi maha keerasime, siis tühikäik ei muutunud, räägitakse, et see näitab, et tuulutus on umbes.

Lisaks on sul vaja veel alumine kork korda teha. Viimati lekkis see ikka suht korralikult, kui me nüüd ausalt mõtlema hakkame. Targemad mehed ehk oskavad öelda, kas uus vint ja uus kork pluss seib aitavad. Lisaks veel äkki teflonteipi vahele, see peaks selle temperatuuri ära taluma küll.

Ja neljandaks klapikambrikaas üle vaadata. Kas on asi ainult tihendis, nagu mina arvasin, või peab seda tõesti siit-sealt lihvima. Millimeeter või paar maha võtta ei tohiks nukkade mahtumisele mingit mõju osutada.

Ahjaa, õliradikat sul ei ole, onju? Reaalselt peaks 2.0 olema õliradikaga, aga ega seda vist ümber ei lapatud, kui see tegevus käsil oli?


Edit: manuaal näitab kahte pressure relief valve'i, kumb see õige on, kas filtri või pumba juures?

155 õlilekked

Posted: 28 Mar 2012, 17:03
by zakalwe
horza wrote:See kuramuse kork, millest ma sulle rääkisin: http://www.alfaholics.com/2010/07/s4-oil-filler-cap/. Postikuluga 35 eurot, ma kujutan ette. Pakun, et nädala lõpuks on olemas, kui nende juttu kiirest teenindusest uskuda. Sünnipäev on sul möödas, aga kui muud moodi ei saa, siis ma võin sulle järgmise aasta kingituse ette ära teha.
Huvitav, et mina seal tuhlates seda ei leidnud...aga pointless. Kingi parem uus vasak esitiib. See on sama hinnaga. Äärmisel juhul teen vanale korgile uue tihendi. Aga 35 euri on igal juhul mõttetu hind. Vähemalt seni, kuni ta päris pooleks ei ole.
horza wrote:Aga isegi kui see ja reduktsiooniklapp korda teha, siis kindlasti tuleb vaadata tuulutust. Mäletatavasti siis, kui me ükspäev töötaval mootoril õlikorgi maha keerasime, siis tühikäik ei muutunud, räägitakse, et see näitab, et tuulutus on umbes.
Ma ei imesta. Eriti millegi üle, mis seal umbes võib olla. Pean tunnistama, et pole probleemi enne süvenenud, kui õli ikka massiliselt pritsima on hakanud. Aga mul pole antud hetkel võimalust hakata sügavamalt tutvuma sellega, kuidas tuulutus on ehitatud.
horza wrote:Lisaks on sul vaja veel alumine kork korda teha. Viimati lekkis see ikka suht korralikult, kui me nüüd ausalt mõtlema hakkame.
Alumine kork maksab rubla nelikümmend ja on muretsemisel. Aga probleem pole korgis, vaid karteripõhja vindis. Ma väga ei julge teda nagu üle ka keerama hakata...Pealegi: sealne leke on tühine võrreldes sellega, mis mootori peale pritsib. Ja noh, see on selline tühine ja arusaadav sümptom: alumine kork ei pea korralikult. Lihtne. Ülemised lekked on palju murettekitavamad ja nende põhjused/tagajärjed ilmselt palju karmimad.
horza wrote:Ja neljandaks klapikambrikaas üle vaadata. Kas on asi ainult tihendis, nagu mina arvasin, või peab seda tõesti siit-sealt lihvima. Siit-sealt millimeeter või paar maha võtta ei tohiks nukkade mahtumisele mingit mõju osutada.
On plaanis.
horza wrote:Ahjaa, õliradikat sul ei ole, onju? Reaalselt peaks 2.0 olema õliradikaga, aga ega seda vist ümber ei lapatud, kui see tegevus käsil oli?
Pole aimugi, aga nii visuaalsel vaatlusel küll ei paista seal midagi, mis võiks õliradika moodi välja näha.

155 õlilekked

Posted: 28 Mar 2012, 18:03
by ts
õliradikat ei usu, et seal on- see oleks kohe näha olnud :wink:

muidugi täiesti umbes tuulutus hakkab juba ka kergelt mootorit pooma (tuulutuse potsik võiks olla otse mootori taga vaheseina küljes - tuulutuse väljund on keti kohal- s.t. õlikorgist otsejoones edasi)- see tasuks üle vaadata ja vajadusel pudeliharjaga puhtaks nühkida :wink:

Andur töötab takistuse suurendamise põhimõttel-> s.t. kui mass on kehva või andur ise vigane, siis näitabki vaikimisi rohkem :wink:

aga ülejäänud sümptomite puhul kahtlustaks siiski liiga suurt rõhku ka päriselt.
Muuseas-> kork on täielikult rikutud alles siis, kui seal mõra sees on (enne uut tihendit tasuks igal juhul tuulutus üle vaadata)

155 õlilekked

Posted: 29 Mar 2012, 11:42
by zakalwe
ts wrote:õliradikat ei usu, et seal on- see oleks kohe näha olnud :wink:

muidugi täiesti umbes tuulutus hakkab juba ka kergelt mootorit pooma (tuulutuse potsik võiks olla otse mootori taga vaheseina küljes - tuulutuse väljund on keti kohal- s.t. õlikorgist otsejoones edasi)- see tasuks üle vaadata ja vajadusel pudeliharjaga puhtaks nühkida :wink:
Hm. Ega sa pilti ei saa panna? Mul töö juures pole eriti võimalik manuali vaadata. Ma VIST kujutan ette, mida sa mõtled selle potsiku all. Äkki puhastaks teise õhtul ära...Sinna potsikusse jookseb (klapikambrist?) sisse üks lõdvik? Kui ja, siis selle lõdviku mootoripoolse klambri ümbrus on ka õlisoga täis. Nagu pressiks sealt midagi välja.

155 õlilekked

Posted: 29 Mar 2012, 12:18
by ts
täpselt- pildil siis sisselaskekolle küljes
Image
155-l puhul pagitati see veidi mujale

155 õlilekked

Posted: 29 Mar 2012, 14:19
by zakalwe
Tack. Seda potti mõtlesingi.

155 õlilekked

Posted: 29 Mar 2012, 19:15
by kallurautojuht
Sellel pildil on 2 jagajat? :icon_shocked:

huvitav