Alfa Romeo 145 1.8 TS, Minimality

#1
Tervitus kõigile Alfa foorumi liikmetele!

Sai siis ka tehtud see samm ja ostetud endale päris oma Alfa Romeo. Alfa erilisus ja feeling ei ole mulle midagi uut, kuna ma olen sõitnud väga paljude erinevate Alfadega, kuid nagu ma hiljuti olen avastanud siis lihtsalt sõitmisel ja omamisel on väga, väga suur vahe.

Igatahes, autost endast siis...

Tegemist on 1998 aasta 145ga 1,8 mootoriga, mis on 104kw(142bhp). Auto on algselt pärit šveitsist ja tundub, et seda on hoitud väga korralikult.

Tehniliselt pisut korrastamist tahtis, praegu on auto juba väga heas seisus, kuid paar asja jääb veel teha.

2-3 nädalat olen sõitnud ja siiani olen tõesti rohkem kui rahul. Praegusel hetkel tundub tulevikus mõne teise auto margi omamine väga väga suure küsimärgi all olevat :D

Väike pildiseeria ka:
http://img838.imageshack.us/img838/7873/dsc0717.png
Pilt
http://img20.imageshack.us/img20/5171/dsc0743.png
Pilt
http://img3.imageshack.us/img3/6153/dsc0737.png
Pilt
http://img855.imageshack.us/img855/18/dsc0724.png
Pilt
http://img38.imageshack.us/img38/7060/dsc0749.png
Pilt
http://img823.imageshack.us/img823/3633/dsc0729.png
Pilt
http://img857.imageshack.us/img857/3432/dsc0740.png
Pilt
http://img703.imageshack.us/img703/3551/dsc0712.png
Pilt
http://img848.imageshack.us/img848/2364/dsc0752.png
Pilt

Alfa Romeo 145 1.8 TS, Minimality

#3
Päris kena. See oli vist päris pikalt müügis, alguses ühe ja siis suht kohe järgmise omaniku poolt. Endale ka meeldib 145 päris hästi ja nillisin seda algusest peale (eelmisest talvest?), aga ühes kuus tekkivate säästude suurusjärk väga ei lubanud uue auto peale mõelda.

Alfa Romeo 145 1.8 TS, Minimality

#4
Jees. Palju selle auto tühimass õigupoolest on?
1.8 peaks seda seljakotti ((c) alfatar) päris ausalt edasi vedama.

145 (ja 146) on ikka kõige fiatim fiat...eee kõige fiatim alfa. Maitse asi muidugi.
I teleport myself everywhere. Walking is for faggots. (Credits to the rightful owner of the saying on bash.org)

Alfa Romeo 145 1.8 TS, Minimality

#5
Tühimass on tal 1245kg, seega liigub täitsa teravalt.

Ma ei saa aru siiski, miks tegu fiatiliku alfaga sinu arvates on? Ma ei näe ühtegi disainilist, tehnilist ega visuaalset põhjust kõige vähemalgi määral, et nii arvata? Äkki selgitad pisut oma arvamust.

Mitte, et ma seda kuidagi väga isiklikult võtaks, igal ühel on loomulikult õigus oma arvamusele aga huvitst, et äkki selgitad lihtsalt :)

Alfa Romeo 145 1.8 TS, Minimality

#8
:icon_hi:

kui juba ajastute kakluseks läks :mrgreen:

mina nt loen Alfade üleminekut Alfiatiks koos 16V mootori tulekuga-> kuna see tuli 155/145/146 peale samal ajal, siis konkreetset piiri mudelite vahele on jube raske tõmmata.

155 nimelt oli joonestuslaual valmis tehnikaga juba 1989 (Kuid kasutas siiski Nordi ja Bussot). 164 kasutas sama põhja näiteks Saab 9000-ga ning selle väljatöötamist alustati Fiatist sõltumatult.

Ehk siis kõige fiatima Alfa auhind läheb siiski 147-le (ja sealt edasi). Ja kõige Opelima Alfa auhind läheb 159-le

ja üldse arvestavad Alfagurud viimaseks Päris Alfaks 1900-t :icon_angel:

Suurepärane eksemplar paistab olevat :icon_thumbup:
Tegelikult ma olen normaalne....

Alfa Romeo 145 1.8 TS, Minimality

#10
Tänud :)

Minu arvamus Alfadest pisut erineb... Nimelt minu jaoks on täiesti ebaoluline, kes oli tehase omanik parasjagu, või isegi platform millele auto rajati. Alfas on midagi enamat. Minu jaoks on alati oluline olnud see tunne, mille auto tekitab sõites. Ning kõikidest auto markidest on Alfa üks väga väheseid, mis suudab tekitada sellise erilise tunde praktiliselt kõikide oma mudelitega. Kui ma hakkan mõtlema, siis võib-olla 159 on ainuke, mis seda teha ei suuda (See muidugi ei tähenda, et välimuselt see auto endiselt sõnatuks ei võta. Tavaline 4 ukseline sedaan, sellise välimusega, tõsiselt?).

Uutest Alfadest on väga hea näide Mito. Jah, see jagab oma põhja Grande Punto ja opeliga. Paberil võib see ju päris halvasti kõlada, kuid kui selle auto rooli istuda...siis ma garanteerin, et see kõik on absoluutselt tähtsusetu ja ununeb vähem kui 5 minutiga. See kuidas Mito teel käitub, ON midagi erilist. Sama põhi või mitte, Alfa insenerid suudavad ikka oma musta maagiat selle peal rakendada ja tulemuseks on hoopis midagi muud.

Kaasaegne autotööstus areneb edasi, olud muutuvad. Kui palju on siis neid autofirmasid järgi, kes opereerivad eraldiseisvalt rajanedes TÄIELIKULT oma toodangule? Enamus on koondunud suurte korporatsioonide alla. Omanikud muutuvad, nõuded loodussaaste ja turvalisuse suhtes muutuvad. Kuid üks asi on jäänud vaatamata kõigele sellele muutumatuks tänase päevani, ning see on Alfa Romeo olemus. Alfa Romeo olemuses on alati olnud teha autosid, mis on erilised, erinevad ja mis annavad erilise tunde. Ma ei näe, et see oleks kuskile kadunud, et leida põhjust tembeldada mõned Alfad mitte-Alfadeks ja teised päris-Alfadeks. Oma vigades ja perfektsuses on kõik Alfad Alfad.

Mitte kellelgi isiklikult võtta, lihtsalt minu arvamus asjast :)

Kuna Alfa Romeo puhul pole tegemist tavalise autoga, tuleb seda ka vaadata teistsuguse nurga alt.

Alfa Romeo 145 1.8 TS, Minimality

#12
Minimality kirjutas:Tänud :)

. Kui ma hakkan mõtlema, siis võib-olla 159 on ainuke, mis seda teha ei suuda...

Muidu ka täiesti sama meelt aga ka 159 nõustuda ei saa.
Juba teise 159 rooli igapäevaselt keerates on temasse (hoolimata vendlusest Opeliga ja umbes 500 üleliiksest kilost) kuhjaga Passione't jäänud. 8) Sama on Breraga

Loomulikult tunnen seda passionet vähe puhtamal kujul GTVga aga ikkagi....

Aga kui teemasse tulla siis kongräts ja palju palju muretuid kilomeetreid kaunitari tujudega harjumisel.. 8)
'12 Giulietta QV/ '06 Brera Q4 / '96 GTV V6 TB

Alfa Romeo 145 1.8 TS, Minimality

#13
Nonii, mõni uuendus siis auto käekäigu kohta.

Praeguseks on siis auto paela otsas olnud 2 korda. Esimesel juhul lendas sidur laiali, väga vaatemängulisel moel, suitsueffektidega ja puha, pannes kinni pool kaubamaja ja viru keskuse vahelisest tunnelist. Survelaager oli sulanud üles tundmatuseni ja siduri ketas kui kest olid pisut kannatada saanud selle tulemusena. Lõppes asi sellega, et terve sidur läks vahetusse. Selle käigus vahetati ka genekas ära kuna ta tegi häält.

Vahepeal on tehtud mitmeid väikseid asju, et igasugused võõrhääled autost välja saada, üks viimaseid asju siis ka tagaratta laagrite vahetus. Peale seda tundus auto mehaanilise poole pealt juba väga heas korras olevat ja igasugused võõrhääled praktiliselt läinud(siia alla ei käi igasugused salonginaginad, mis tunduvad iga päevaga vahetuvat :lol: )

Küll aga eile juhtus selline lugu, et arvatavasti jooksid mootorile klapid pähe, kuid see on veel selgitamisel. Geneka/abiseadmete rihm on pikkupidi lõhestunud ja katki, ning esialgu oli ka hammasrihma näha, et see oli maas(ei tundunud katki, seda vahetati alles 4000~km tagasi aga rihm oli siiski maas). Kahjuks juhtus see insident Tartus ning et üldse mingit selgemat pilti saada oleks see Tallinnasse kõigepealt toimetada(kui kellegil on mingeid soovitusi/pakkumisi treileri osas siis kõik teretulnud hetkel).

Olenevalt tõsidusest on siis ootamas mingi tõsisemat sorti mootoriremont või kui muud moodi ei saa siis mootorivahetus (kellelgi kuskil 1.8 TS või 2.0 TS mootorit ei leidu kuskil täiesti juhuslikult? :icon_problem: ?

Alfa Romeo 145 1.8 TS, Minimality

#14
Oeh, kurb kuulda.
Omal kunagi jooksid ka klapid pähe tänu geneka rihma purunemisele, mille rihma ribad siis jooksid mootoririhma rullikute vahele ning tõmbas üle selle :icon_thumbdown:
Kui mootor ise on suht korras ka kompressiooni poole pealt, ning kolvid siiski viga ei saanud, siis on vaja teha ehk klappide vahetu. Tõenäoline on, et mõni on ikkagi kõver. Seega uus tihend, rihm, õli ja sõidab edasi.

Alfa Romeo 145 1.8 TS, Minimality

#15
Praeguseks on auto Tallinnasse jõudnud ja kalkulatsiooni kohaselt tuleb ette võtta mootori vahetus. Jan1'l oli kohe tagataskust pakkuda paar varianti :icon_thumbup:

@Slicer

Stsenaarium tundub väga väga sarnane nagu sa kirjeldasid ka mul. Ma ei oskagi muud öelda kui ebaõnn lihtsalt, mis seal ikka :/ Aga noh eks sel praegusel mootoril tasapisi hakkasid omad hädad ka tekkima, vb vahetus värskema vastu säästab pikemas perspektiivis mõnest murest.

Ma olen koguaeg unustanud mainimata jätta, aga mul on 2 korda üldse tekkinud sellised liiklusohtlikud olukorrad, kus ma peaaegu sõidan kellelegi sisse. Mõlemal korral on sinu GTA siis vastu veerenud millele ma järgi vaatama jäin ja unustanud täielikult ära, et ma mingis liikluses olen või mis ma üldse teen :D Siis ma ei sõitnud veel alfaga tho.

Mul on kuri kinnisidee endale ka kunagi tulevikus GTA osta ja seda pühapäeva autona hoida.
cron