Page 1 of 1
155 afm-i probleem
Posted: 17 Jul 2005, 03:50
by uno1
Auto on 97` 1,8 16v TS,ja tema puuduseks on suur kütusekulu ja auk pritsungi töös.Olen vahetanud oxy.sensori,küünlad(Faktos tehtud diagnostika põhjal).Vahetamata on veel air flow meter,aga see maksab 7k.Alfaowner.com-is olen kohanud küll,et afm kaotab oma täpsuse juba 2a.järel,aga ikkagi tahaks kindel olla enne tellimist.Kas on kellelgi kogemusi selle

vidinaga,või ongi normaalne et Boschi asjad enam ei kesta.
155 afm-i probleem
Posted: 18 Jul 2005, 13:23
by ts
boshi asjad kestavad vist nadimalt küll....
samas jälleega midagi ei kesta igavesti
soovitus- otsi välja osa kood ja otsi autoxp.ru saidilt sobivad analoogid ning sõidukid, mis neid kasutavad. seejärel mõtle kõik sõbrad tuttavad läbi ja üsna kindlasti leiad sõitva auto, millelt saad ehk sobiva afm-i laenata.
ts@ kasutab 2,0 omega afm-i
muuseas kui diagnostika annab malfunktisooni afm kohta, siis reeglina on seal määratud ära kas nõrk või tugev signaal- viimasel juhul ei ole mitte reostaat ise pees vaid pigem on kas plaadil või kuskil juhtmetes lühis.
kontrolli ka temp andurit- 99% juhtudest diagnostika seda ei leia (kuna igal juhul annab ta mingisuguse väärtuse ning ka veidike mutub)
oma kogemused- afmi vahetusega sai ainult tühikäigu korda, kütusekulu see ei mõjutanud mitte natukenegi.
155 afm-i probleem
Posted: 19 Jul 2005, 13:24
by Stihl
Minu kogemused AFM-ga:
1.L-Jetronicu puhul sõltub viimase vedrupingusest kütusekulu OTSESELT. Ehk siis mida lõdvem vedru, seda suuremad puhusti lahtiolekuajad ja seda suurem kütusekulu. Edasine sõltub juba nukkadest, sisselaskest ja pööretest, et kas mootor selle kütuse kõik ka ära tarvitab...
Kas sooja mootoriga ajab gaasitades sumbutist "musta" ka..?
2. Boschi vanemad mehaanilised AFM-id on peaaegu igavesed võrreldes tänapäevaste, traadiga õhukulumõõtjate kõrval. Endal (Alfa 75, 3,0, 1987) on peal praegu 79a BMW 735 oma ja töötab laitmatult (26a vana!)
3. Suure kütusekulu puhul kontolliksin, nagu ts-gi, ESIMESE asjana temp. andurit, mis saba andes uputab sooja mootori pidevalt kütusega üle. Pealegi, temp. anduri väärtusi oommeetriga mõõta on ju imelihtne.
155 afm-i probleem
Posted: 19 Jul 2005, 17:48
by uno1
See neetud afm on "hot film" tüüpi,nii et reguleerida pole seal midagi.Kontrollisin ta pingeid-signaal on 5. voldi asemel 3(max koormusel).Aga kuna oli haruldaselt kuum ilm,siis proovin jahedama ilmaga uuesti.Summutist musta ei tule,tundub et ta käib lahja seguga,kuna ei tea reaalset õhukulu.Viga ilmneb just siis eriti teravalt,kui sisselaske nukk pöördub varasemaks,ehk mootor läheb teise reziimi- umbes 1800p/min pealt.Temp anduri parameetreid pole veel jõudnud täpsemalt jälgida(ja ei tea neid ka),aga minged kilo-oomiseid andmeid ta näitas.
155 afm-i probleem
Posted: 19 Jul 2005, 19:40
by Stihl
Aaa - Sul on ikka see uuem, traadiga mõõtja.
Sellega pole suurt midagi teha, tuleb lihtsalt poodi minna....
Kasutatud mõõtja ei pruugi ju ka kaua kesta.
Lohutuseks niipalju, et neid vahetavad pidevalt ka Audi (A4 1,9TD, 1,8-4,2 bens.) , MB E bens., 156 2,5, VW uuemad ja veel misiganes autoomanikud.
Mis teha, autoäris on ajad karmiks muutunud...
155 afm-i probleem
Posted: 22 Jul 2005, 22:05
by ts
väljendite täpsustus

:
AFM- Air Flow Meter- kopsik, mille sees on klapp, mis avaneb vaakumiga ning liigutab reostaadi nõela, näitamaks milline kogus õhku mootorisse läheb
nagu stihl ütles-:) peaaegu igavene
MAF- Mass Air Flow- traadiga agregaat, millel kuumutatakse traat meeletu temperatuurini ning mis arvestab traadi jahtumise järgi sissetuleva õhu kogust
nagu kõik niidikesed (tuletagem meelde hõõglapide elutsüklit) põlevad ka need läbi suht tihti

155 afm-i probleem
Posted: 11 Aug 2005, 16:00
by ts
huvitaval kombel enne ei märganud fraasi:
"Temp anduri parameetreid pole veel jõudnud täpsemalt jälgida(ja ei tea neid ka),aga minged kilo-oomiseid andmeid ta näitas."
seega siin temp anduri näidud:
töötemperatuur 250-400 oomi
toatemperatuuril - 2,000-3,000 oomi
alla 0 välistemp juures 7,000-10,000 oomi
155 afm-i probleem
Posted: 16 Aug 2005, 00:46
by uno1
Tänan andmete eest,temp andurid on korras.MAF on ainus teada olev tõrkuv organ,aga praegu pole aega sellega tegeleda(enne tellimist tahan veel ebay hindasid uurida).
155 afm-i probleem
Posted: 22 Sep 2005, 15:16
by feeling
uno1 wrote:Tänan andmete eest,temp andurid on korras.MAF on ainus teada olev tõrkuv organ,aga praegu pole aega sellega tegeleda(enne tellimist tahan veel ebay hindasid uurida).
pakun 155 juppe, terve auto seisab, sest esisild on paigast ära ja pole aega korda teha. mootor ja kere on ok.