DIY tehnikaabi nurgake (sisaldab ka Manuale)

#18
Special tools

Mu meelest võiks siia rubriiki koguda ka seda infot, kuidas minna käepärasemate vahenditega ringi eritööriistade vajadusest, mida suurem osa ilmselt ei oma ja ei hakka ka iga jubina jaoks eraldi hankima (kui see üldse võimalik on).

Isiklik kogemus: 155 (ja 145 ja 146, need on samasugused) amordipadja vahetus. See on suhteliselt totra ehitusega,
Pilt
see kinnitusmutikas on seal nii sügaval sees, nii et igast silmused ja lehed ei mahu sinna kuidagi ligi. Lihtsalt padruniga keerata ei saa, sest seest tuleb kuuskandiga kinni hoida. Ümmargust padrunit peaks torutangidega keerama, aga a) seda ei jaksa/libiseb ja b) ilge Vasja tunne tuleb peale.
'Special tool' näeb suht pervo välja, aga mul pole hetkel manuali käepärast, et pilt leida.

Eniveis, 'enne lõhu, siis mõtle' lähenemine, viis mind algselt sellise tulemuseni:
Pilt
Suurt kahju sellest polnud, padi oli nigunii läbi ja terve amort kah, kolksus niisama. Pealegi oli sinna (paremale) vasaku poole oma vägistatud (kes tahab tappa saada?). Aga nii loomkatsete mõttes (ja vedrut oli mul vaja nigunii) sain ta lõpuks lahti.
Samas, uue amordi kokkulappamiseks (amort, vedru, laager, kaitsekumm, padi) poleks see lähenemine sobinud, seega:

BAM:
Pilt
pikem 18 padrun, mis on tegelikult küünlavõti. Stokkeris kaks rubla kolmkümmend. 21 leht selle keeramiseks. 6 hex ja sinna otsa 1/4 narre pikendustoru, et jaksaks kinni hoida kolbi.

Andke oma headest mõtetest ka teada!
I teleport myself everywhere. Walking is for faggots. (Credits to the rightful owner of the saying on bash.org)

DIY tehnikaabi nurgake (sisaldab ka Manuale)

#19
niisis- kuna mitmest kohast (ka auto 24 ja siinsamas foorumis) on olnud kuulda ja lugeda suurest murest, mis painab vahelduva eduga AlFiatiomanikke, siis paar pisikest näpunäidet, mida teha selleks, et jätkata sõitu siis, kui auto on kahekäiguline :roll:

kindlasti toimib see 156/147 peal kuid samalaadne konstruktsioon on ka 145/6 ning 155 (eelduslikult ka GTV ja GT)

Põhjuseks on see, et käiguhoovastikus on üks tross või heebel eemaldunud ning ametlik parandus näeb ette sellisena, et auto tõstukile, summuti täies pikkuses alt, kaitsekatted maha ning käiguhoovastiku/käsipiduriplokk maha.

Tegelikult tasuks aga enne puksiiri kutsumist kiigata korraks kas ehk ei ole põhjus nii lihtne, et on koheselt remonditav. Üpris kindlasti saab abi juhul, kui käigukang käib käik sees seinast seina (ükskõik kas on olemas kõik käigud või vaid kaks)

ehk siis:
käigukangi kate tuleb eemaldada
PIC-00001.jpg
avaneb vaade kummikattele, mis kinnitub igast servast kere külge
PIC-00002.jpg
kui see kate nüüd ülaltservast (mootori poolt) eemaldada, siis paistab hoovastik, mis peab olema alt servast ilusti koos
selliselt-
PIC-00003.jpg
mitte selliselt-
PIC-00005.jpg

juhul kui see on laiali, siis on viga leitud- nimelt kipub esimese ja teise käigu juures käigukangi mummu pesast välja vajuma ning serva taha kinni jääma. Juhul, kui see serv on ilusti koos, siis on eemaldunud tõenäoliselt hoovastik altpoolt ning lihtsama vastupanu teed minnes tasuks korraks üle vaadata jube rumalas kohas asuv kastikinnitus :roll: kui ka seal on kõik OK, siis tuleb ikkagi liikuda lähimasse Alfatöökotta ning panna ennast valmis kõige halvemaks (kogu kangialune korpus on plastist ning üldiselt sealt midagi head oodata ei ole
süüdlaseks nimelt on selline puksike, mis peaks mummut hoidma tihedalt pesas (ning läbi selle hoidma ka käigukangi liigsest "logisemisest")
PIC-00004.jpg
Juhul, kui see puks on ära tulnud, siis on võimalik käepäraste vahenditega siiski alumine serv kokku tagasi lükata ning sõit saab järkuda kuniks uus puks on leitud/vana parandatud ning hiljem see ära vahetada;

PUksi tagasipanek on lihtne, kuid eeldab tugevaid näppe ning nurga alla pööratud näpitsaid- mina näiteks kasutasin sellist toimetamist, et lükkasin hiiva nii laiali kui võimalik, panin teise käigu sisse, asetasin puksi pessa ning surusin seda näpitsatega niikaua edasi, kuniks see jõudis ilusti mummu peale, tehi klõpsu ära ja jäi ilusti paika
PIC-00007.jpg
seejärel siis kasutades suurt kruvikeerajat surusin vaikselt (ja serviti- s.t. kruiku poldipea ja kere vahele ning mitte väänates vaid keerates) hoova õigesse positsiooni (vt ülemist pilti) tagasi NING kõik on suurepärane :icon_thumbup:

Säästetud raha- treiler+poole auto laialivõtmine :-)
Tegelikult ma olen normaalne....

DIY tehnikaabi nurgake (sisaldab ka Manuale)

#21
Alfa 166-le audio in kaabli ühendamine läbi kassettmängija. Originaal teema asub siin: http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-164 ... 166-a.html


Kõigepealt on vajalik eemaldada ICS, step-by-step juhend (kolmas postitus): http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-164 ... ide-2.html

Minul tuli kõigepealt ICS-i paneel lahti ja siis ühendasin juhtmed järelt ära ning peale seda eemaldasin ülejäänud. Aga tasub ettevaatlik olla, sest mõned juhtmed on väga õrnad. Kui kogu ICS käes siis on näha,et ta koosneb nn. kompuutri osast ja pealmisest ehk kassettmängija osast.
Pilt
Eemaldada pealmine kaan, et pääseda ligi kassettmängija mehhanismile. Vajalik on TORX otsikuga kruvikeeraja või võti. Valge ringi sees on üks metallots, mis surub kassetti puudumisel väikse lüliti peale. See ots tuleb üles väänata, et mängija arvaks, et kassett on sees.
Pilt
Järgmisena tuleks kassetmängija osa eemaldada kompuutri küljest, sest juhtmete ühendamiseks on vaja alt poolt ligi pääseda. Ei ole keeruline töö, kõik kruvid on näha mis vaja eemaldada. Kui see on tehtud siis peaks alt selline pilt meile vastu vaatama (siin pildil juba juhtmed ühendatud).
Pilt
Sellel pildil on ühendatud nelja juhtmega audio kaabel, mina ise kasutasin kolme juhtmega 3.5mm isase otsaga juhet. Sellises juhul läheb parem kanal R+, vasak kanal L+ ja maandus kas siis R- või L- (vahet ei ole, sest need on omavahel ühenduses ja takistus null). Testeriga otsiku pealt järele kontrollida, mis juhe millele vastab. Kõige alumine rõngas on maandus, keskmine on parem kanal ja ots on vasak kanal (pildi peal vasakult paremale).
Pilt
Mina jootsin juhtmed ilusti külge ja osa juhtmest kinnitasin teibiga trükiplaadi külge. Juhul kui, kasutada emast otsikut, võib keskkonsooli teha augu ja siis sinna ots kinnitada või siis nt. niimoodi:
Pilt

Kuna mina kasutasin isast otsikut, siis ei mina ei saanud niimoodi teha. Mina viisin juhtme külje pealt välja (ICS-i ploki ja eesmise paneeli vahele ei mahu juhe). Kui nüüd näoga sõidusuuna olla, siis juhe läks paremalt ICS-i ploki juurest välja ning jooksis küljepaneeli alt kuni käigukangi tunnelini ja sealt tuhatoosini. Loomulikult tuleb juhe ilusti kinnitada, et ta nn. tunnelis lahtiselt ei jääks. Mina eemaldasin tuhatoosi ja hoian väljaulatuvat juhtme osa seal tuhatoosi pesas. Kui Mp3 mängijat ei kasuta, on juhe keritult peidus ja vajadusel saan ta sealt välja võtta.

Muusika kuulamiseks on vajalik vajutada CC nupule, et hakkaks kassetmängija režiim tööle. Vastasel juhul ei jõua heli kõlaritesse. Minul on helikvaliteet väga okei, kassetmängija on tühjalt töötades väga vaikne, mingisuguseid probleeme pole olnud. Kui midagi jäi selgusetuks, küsige üle. :)

DIY tehnikaabi nurgake (sisaldab ka Manuale)

#22
ts kirjutas:Niisiis... alfaman'i idee ja soovitus:

Ehk siis, siia võiks siis hakata koguma kõiksugust tehnilist infot iseremontijate huvide ja vajaduste rahuldamseks

Jääks võibolla nii mõningi teema samade soovituslike linkidega olemata 8) Kuna näiteks ainuüksi see link http://193.219.82.238/~manual/Workshop%20manual's/" onclick="window.open(this.href);return false; figureetib foorumis vähemalt kuues eri teemas, siis edaspidi palun paneme ka kõik sellised lingid siia

Kas on võimalik, et see link ei tööta. Igatahes tahaks kangesti facelift 147-e repair manuali lugeda. Mitte et midagi remontida oleks vaja, aga niisama. Trenni mõttes. Äkki kunagi läheb vaja... :weightlifter:

DIY tehnikaabi nurgake (sisaldab ka Manuale)

#25
Et mul 166 isetumeneva peegli ühendamise kohta miskisegi info leidmine üsna palju aega võttis, siis jätan siia märgi maha (leidsin laepolstri alt ainult kehvasti lõigatud otstega juhtmed).

Polstri all kolmene kimp juhtmeid, kus:
lilla - vool peale, läbi süüte (12V), peegli küljes klemm 1
must - mass, klemm 2
sinine - tagurpidi käigu lülitamise signaal, klemm 3

:thinking: Ja vihmasensori juhtploki pistiku kohta ka siis natuke infot:
klemmid 1 ja 6 - kojameeste mootori juhtimine
klemm 2 - vool peale, läbi süüte (lisaks on vihmasensori juhtplokil ülejäänud kojameeste majandusest eraldi kaitse :grandpa:)
klemm 3 - mass
klemm 5 - signaal kojameeste hoovast

DIY tehnikaabi nurgake (sisaldab ka Manuale)

#26
nii , kui kellegil teist jäävad alfal (156) pidurituled pidevalt põlema siis on vaja korraks eemaldada tahhomeeter ja selletagant korraks pistik ära ja siis tagasi ,tahhomeeter tagasi oma kohale ja ongi kõik ok :icon_roll:

mul oli just probleem ja imelikul kombel aitas tahhoka tagant juhtme korraks ära võtmine :icon_shocked:
selle tahhokani jõudsin ma natuke interneti avarusi uurides.


aga kui sul on diisel auto ja gaasipedaal hakkab reageerima alles poolepealt, siis ära tüki veel seda reostaati pedaali juures vahetama, vaid eemalda kindalaegas.Kui kindalaegas on eemaldatud, siis vasakul ääres läheb kollase kattega juhtmepunt (sama kollane nagu airbagide juhtmed) valgesse ühendus pessa ja sealt pesast lähevad edasi musta kattega juhtmed. võta korraks see valge pistik lahti ja pane tagasi kokku, igaks juhuks võid kontrollida pistiku korras olekut ja peale seda reageerib su gaasipedaal nagu vanasti, st. päris algusest.

Uskumattu eks mul endal tuli küll naer näole. See alfa on ikka üks kummaline masin :icon_shocked:
(Palun vabandust puuduvate kirjavahe märkide ja muude trükivigade eest :icon_shifty: )

Re: DIY tehnikaabi nurgake (sisaldab ka Manuale)

#28
ts kirjutas:
AaduT kirjutas:Kas keegi sellest oskab midagi arvata?
http://forums.trinituner.com/forums/vie ... hp?t=68303" onclick="window.open(this.href);return false;

:icon_eh:

põhimõtteliselt saab muidugi ka peedist pesumasinale trumli teha... kas see ainult ära tasub :icon_roll:

põhimõtteliselt jääb ju puks ikka väsinuks- lihtsalt väga katkised kohad on uuesti lapitud :icon_shifty:

pukside lappimine on selline... huvitav lähenemine muidugi :wink:


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Aga kuidas on lood 147 ga????


aga teemasse kah kunagi sai lubatud, et kirjutan ABS-i kontrolli kohta. Nüüd siis see aeg käes :wink: :
ABS-i kustumisest annab alati märku põlev abs-i tuluke. kõik ABS-i kontrollmoodulid sisaldavad enesediagnostika funktsiooni ning kõigist on võimalik koodid ka tulukese vilgutamisega kätte saada.

Ar märki kandavad sõidukid omavad vist kõik diagnostikapistikut, millel on kolm otsa: puna-valge, must ja sini valge ning üldiselt kipub neil kõigil olema ka ilusti kate peal (164 on see juhipoolse esitule taga releeploki küljes; 155-l juhipoolse amordi juures; 145/146 -l on see kõrvalistuja poolse tiiva juures.. 156 ja 166 puhul pole veel otsinud kuid kahtlustaks umbes samu kohti).
Kui selle pistiku sini-valge juhe tuleks ühendada massi (mina kasutasin selle jaoks tavalist juhtmejuppi, mille ühe otsa toppisin pistikusse ja teise kruvisin mootoriploki külge)

Seejärel istud autosse, keerad süüte sisse ja ootad kuni kõik tuled kustus on. Siis hakkab ABS-i tuluke vilgutama kahekohalisi koode.

esimene ja viimane on alati 12 ehk siis vilks ja vilks vilks :lol:

see näitab reziimi sisenemist ning sealt väljumist. vahepeale on 2 seeria moodul võimeline talletama kolm erinevat koodi.

Kõiki koode vilgutatakse kolm korda :wink:

koodid iseenesest on järgmised (koodid on võetud ABS5.3 näitel; 2E ja 2SI kasutavad vähem koode, kuid need kattuvad 5.3 omadega):


12- kontrollreziimi sisenemine ja testi lõpp
-----------------------
16 vigane esimene vasak laadimine (solenoid liigub ühtpidi)
17 vigane parem esimene laadimine (solenoid liigub ühtpidi)
19 vigane solenoidi juhtrelee (äkki Q4 on vahetatavad releed- sellisel juhul on tegu sellega, mis mis torustiku poole on (esimene on ABS-i pumba relee)
25- vigastatud ABS-i hammastik (ükskõik, mis rattal)
26 vigane vasak tagumine laadimine (solenoid liigub ühtpidi)
27 vigane parem tagumine laadimine (solenoid liigub ühtpidi)
28 vasak esimene leevendamine (solenoid liigub ühtpidi)
29 parem esimene leevendamine (solenoid liigub ühtpidi)
31 vasak tagumine leevendamine (solenoid liigub ühtpidi)
32 parem tagumine leevendamine (solenoid liigub ühtpidi)

35 vigane pump

37 piduripedaali andur vigane
------------------------
39- esimene vasak andur vigane
41- esimene vasak andur ühendamata

42- esimene parem andur katki
43- esimene parem andur ühendamata

44- esimene vasak andur katki
45- tagumine vasak andur ühendamata

46 tagumine parem andur katki
47 tagumine parem andur ühendamata
--------------------------------------------
48- liiga väike pinge
55 kontrollplokk vigane
56 diagnoosi tööviga
74 viga kellaploki ühendustes


masendavat poolt kah- kui diagnostika annab releevea, siis on asi väga pahasti- nimelt kodanikud Boschi teab mis osakonnast otsustasid, et peale 93-dat aastat toodetud pumpadel peavad ABS-i releed olema püsivalt fikseeritud. Seega näeb standartne protseduur ette mõnekümne kroonise relee vahetamise asemel kogu elektroonikaploki vahetamist :evil: :evil: :evil:

Re: DIY tehnikaabi nurgake (sisaldab ka Manuale)

#29
:hi:
sweta4 kirjutas: Aga kuidas on lood 147 ga????
147 on diagnoositav läbi diagostikaseadmete -> kui Sul jonnib korraga ABS, veojõukontroll ning turvapadi, siis soovitaks liikuda lähima dignostikapunktini ja lasta seal vead välja lugeda (üldiselt on uutel autodel veakoodid üheselt ja kiirelt kätte saadavad).
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: DIY tehnikaabi nurgake (sisaldab ka Manuale)

#30
ts kirjutas: 147 on diagnoositav läbi diagostikaseadmete -> kui Sul jonnib korraga ABS, veojõukontroll ning turvapadi, siis soovitaks liikuda lähima dignostikapunktini ja lasta seal vead välja lugeda (üldiselt on uutel autodel veakoodid üheselt ja kiirelt kätte saadavad).
Kui sul jonnib korraga ABS, veojõukontroll ja turvapadi, siis on tegu kuradi targa autoga, mis saab aru, et ainus TEGELIKULT väärtuslik turvaelement on selline: http://www.carbibles.com/images/steering_spike.jpg

Ma soovitan selle artikli kõigil muidugi läbi lugeda: http://www.carbibles.com/nannycars.html
Sait on läinud aastatega reklaamisemaks ja sitemaks, aga artikkel ise on jätkuvalt klassika.

Oh, mis ma tegelikult öelda tahtsin...
Kui kvoorum tõstab käe, mõtlesin kirjutada veidi 156 (147) roolivõimust, selle pumbavahetusest. Võtmes a la '155 radikas'. Mida on piinlik lugeda takkajärgi, sest see on nii palju lihtsam tegelikult, aga see selleks. Lollus ei anna häbeneda. Keegi meist pole perfektne, isegi mitte mina:P

Noh, kui huvilisi on selle teema vastu. Seda iroonilisem, et TEGELIKULT polekski olnud vaja pumpa vahetada, KUI....
I teleport myself everywhere. Walking is for faggots. (Credits to the rightful owner of the saying on bash.org)