Re: Suvaline pläma 2016

#559
And now for something completely different

seoses auto registreerimisel järgmise aasta juulikuust lisandunud maksuga (mis ei ole valitsuse hinnangul maks, vaid on lõiv, kuid mis tegelikult on ikkagi maks) oskab ehk keegi juhatada maanteeameti alginfoni kus on kirjas näiteks Alfade CO2 heitmed (olen teadlik sellest, mis need tegelikult on ja millistel masinatel need on määratud, millistel mitte KUID teatavasti on maanteeameti andmed väga kahtlase kvaliteediga ning ei allu mingile asjalikule loogikale). Peamine huvi siis sellest, et Co2 ja kw registreerimismaksu vahe on umbes 10 kordne.

156 näitel-> 00-02 ei olnud tegelikult CO2 määratud 1.8 ja 2.0 ning V6 Q-systemi puhul, samas 97-00 olid need olemas (kuna mnt näeb kurja vaeva lubatud rehvimõõtude leiutamisega, siis oleks huvitav teada, kas neile mudelitele on ka heitmemäärad leiutatud või mitte). Samuti on 156 Q4 puhul heitmed määramata jne.
mnt päring näitab samas, et 1.6 on ilma heitmenormita, samuti on 1.9 110kw ilma normita, 8V selle eest normiga jne

GTV puhul tekkisid normid samuti alles 98 ning varasemad Alfad peaks kõik käima kw alla... aga
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Suvaline pläma 2016

#560
Kel on Eesti päritolu Alfad, saavad seda Maanteeameti e-teenindusest ehk vaadata.
Samas näit. sellel, Eestist ostetud autol, ei ole CO2 norme kirjas: http://www.auto24.ee/used/2370926

Igal juhul on see veidi idiootselt läbi mõeldud maks. Okei- Eestis esmasel registreerimisel maksu maksta, saan aru, aga igal omanikuvahetusel.. Milleks siis omanikuvahetuse riigilõiv on loodud? + iga-aastased ülevaatused, mis on ka tasulised ja peaksid tagama puhtama ökosüsteemi.
--
Urmas

Re: Suvaline pläma 2016

#562
küsimus ongi ajendatud sellest, et kui näiteks selle ülaltoodud auto passis hetkel heitmenäitajat ei ole, KUID itaaliast toodud auto omal on (tegelikult on JTS-i näitaja tehase poolt täiesti olemas- 212 vist oli), siis kuidas ostja peaks teadma, kas autole tuleb kw põhine või co2 põhine summa.

JTS puhul on erinevus kw põhiselt 178.- ja Co2 põhiselt 498.-, seega kokku 320.-
keskmise 1.6 mootori puhul on asi veel hullem: kw põhiselt 36.-, CO2 põhiselt 378.- (10 kordne vahe) 1.6TS puhul on erinevus neljakordne

Kuna tegemist on suure katteallikaga, siis oleks huvitav teada, millisel hetkel maanteeamet otsustab, et hakatakse tüübikinnituse järgi heitmeid arvestama.

Kõige murettekitavam selle juures on asjaolu, et sellise skeemi puhul vananeb autopark veelgi suurema hooga (kuna enne 97 registreeritud autodel REEGLINA ei ole Co2 näitajat ning 97-2006 vahemikus on 95% masinatest 160+ co2 näitajatega, siis on suhteliselt ebareaalne oodata mingisugustki autopargi uuenemist )

positiivsema poolena muidugi toob see olukorra, kus autoremondi töökodadel ja romulatel saavad rasked ajad läbi :-D

ah jaa- pilti kah
Pilt
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Suvaline pläma 2016

#563
urmask kirjutas: iga-aastased ülevaatused, mis on ka tasulised ja peaksid tagama puhtama ökosüsteemi.
Riiki ei huvita see puhas ökosüsteem. Neil on tähtis eelarvet täita ning hea on autojuhte kottida sellega. Kui riiki nii väga ökosüsteemi puhtus huvitaks, siis maksustataks kõigepealt need diiselkorstnad nagu bussid, veoautod, mis väljutavad ikka jubeda saaste. Foori taga seistes rohelist oodates, kui peaks mingi buss või veoauto Su kõrval seisma, siis ausalt pane aken kinni ning lükka siseõhu peale ümber, et jumala eest väljast ei võtaks auto värkset õhku, muidu saad korraliku laksu heitgaase hingamisteedesse. Lisaks see must tossupilv mis need masinad kohalt minnes teele jätavad, vanemad sõiduautodest diiselkäkid samamoodi, kel filtrid umbes. Oota mitu minutit enne kui pilt selgineks ja näeksid kuhu liikuda. :D
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Suvaline pläma 2016

#564
Mu 156 GTA puhul on CO2 määr 287.0 g/km. See teeb lõivuks 558 eurot!
Kui võtta võimsuse järgi (184kw) siis teeb riigilõivuks 238 eurot.

Re: Suvaline pläma 2016

#565
keskkonnaga ei ole sel maksul kindlasti mingit pistmist :-) saastab ikkagi ju töötav auto, mitte omanikuvahetus.

ja saaste puhul üldiselt on CO2 kõige väiksem probleem (diisliosakesed jms on suurem), tuletades meelde, siis umbes 1997 hakkas kehtima EURO normistik (sel hetkel hinnati kogu euroopa sõidukite poolt toodetud co2-te umbes 3% peale kogu euroopa heitgaaside tootmisest), mis on praegu jõudnud euro5 peale ning millel on erladi keskkonnamaks. Nimelt maksavad tootjad "toodangu keskmise" CO2 ületamise puhul iga auto pealt makse (praegu on piir vist umbes 100 juures ja iga ületav g/km maksab 95 eurot auto kohta). Ehk siis uute autode puhul maksavad tootjad juba niikuinii keskkonnahoiu kinni.

siiski on kuidagi arusaamatu see, kas 01.07.2017 on maanteeametis olemas mingi avalik tabel,kuhu tüübikinnitustega kantakse kõik olemasolevad normid.
Sarnaselt kunagisele bensiin-kat lahendusele, kus esialgu nõuti katti vaid siis, kui märge oli tunnistusel, hiljem kanti registrisse tüübikinnituse andmed ja päevapealt muutusid kasutuskõlbmatuks autod, millel katti polnud-> sama asi ootab nüüd , kui hakatakse ülevaatusel tegema obd testi dpf ja egr jaoks.

Eriti niru variant oleks see, kui see kehtestatakse tagantjärgi (st registreerid 02.07.2016 ümber 1998 aasta auto, millel on 55kW ja co2 norm puudub ning aasta lõpus saad lisaarve kuna vahepeal on kuskilt co2 määr välja ujunud).
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Suvaline pläma 2016

#566
Meenub jutt sellest üürist tulenevast tulumaksust :p
Saad bruto palka, maksad maksud (sh tulumaks), saad netos kätte.
Üürid korteri välja ja üürnik maksab oma netopalgast (ehk tulumaks juba makstud) sulle ja sina pead saadud raha pealt tulumaksu maksma :D

Autoga seoses on tehase poolt saastemaks, kütuse pealt on saastemaks, egr, dpf teema on rõvedalt kallis ja nüüd lisatakse co2 maks juurde. Lisaks tuleb raudselt ka rehvimaks ja siis üleüldse auto omamise maks, mis on "saastamise maks" tegelikult. Elektriautod peavad ka maksu maksma, sest nende tootmine saastas nt Canadas loodust :) ja nüüd saastab Kiviõlis loodust, et autole elektrit toota.

Kui astmeline tulumaks tuleb, siis võiks juba automaksu ka sissetulekuga siduda. Ja siis käibemaksu ja sotsmaksu jms :)

Et kui juba lolliks mindi siis..
--
Urmas

Re: Suvaline pläma 2016

#567
siinkohal tuletaks meelde, et ka lolliks saab minna progresseeruvalt :-) nagu automaksuga praeguseks ka mindud on

esialgu oli valitsuse idee maksutada võimsamad sõidukid kõrgemalt (n.ö. luksusmaks), praeguse käsitluse puhul hakkab co2 näitajaga 1.6l bensiinimootoriga 98 aasta 156 maksma veidi rohkem, kui uus diiselmootoriga q7 ning umbes 10 korda enam, kui hübriid q7.

tegelikult ongi automaks juba progresseeruvalt astmeline... eeltoodud näitel 900.- auto puhul 400.- on pea pool summast, 171 tuhandese hübriid q7 puhul aga 0.000midagi%

rääkimata sellest, et kui maks juhtub tulema liisingauto täiesteenuse sisse, siis lisandub sellele veel käibemaks.

muuseas- unustasin... uute autode müügil maksavad salongid juba samuti aktsiisi. Rehvide puhul makstakse juba samuti aktsiisi (pigem vist küll panti vms aga mõte ikka sama- utiliseerimine ei ole tasuta ning rehvide maaletoojad maksavad müügil selle juba kinni... )

P.S. vaatasin korraks euroopa kohtupraktikasse ning KUI maanteamet ei saa oma 01.07.17 co2 heitmeid tüübikinnitustega seotud, siis on õigus kõigil eeldada, et kui Eestis ei ole ühel või teisel mudelil määratud co2 määra ei tohi seda määrata ka samadele mudelitele, mis on peale seda aega riiki toodud. Kui aga määratakse mõnele autole, siis tuleb see tagasiulatuvalt määrata ka kõigile neile, millel EI OLE senimaani CO2-le määratud.

P.P.S seda suppi helbivad kõik osapooled veel aastaid (arvestades, et autoregister ei määra auto omandilist kuuluvust, siis jääb 2/3 alla 3000 euroseid autosid ümber vormistamata ja lõpuks kaovad need kõik metsa alla või ebaseaduslikesse lammutustesse, kuna lammutus ega metallikokkuost ei võta vastu autosid, mis tuuakse kohale ostu-müügi lepingute pakiga. Kuna aga lõiv on oluliselt suurem, kui auto eest saadav summa, siis....)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Suvaline pläma 2016

#568
Ühesõnaga kõigil kellel on veel natuke maksta liisingut (ala 2017 lõpp), siis soovitaks ennem 01.07.2017 selle ära maksta täies ulatuses. Sest peale liisingu lõppu tuleb kohe maksta riigile autovahetuse maksu. Liisingust sinu nimele.

Re: Suvaline pläma 2016

#569
üldiselt kõigil, kel on plaanis järgmise 18 kuu jooksul auto soetada, tasuks seda teha järgmise 6 kuu jooksul (oi tuleb ütlemata hea automüügi poolaasta- aasta teine pool jääb vist tuul väljal kategooriasse)

EDIT: ja kes julgeb riskida võib omale osta hulga autosid kokku ning hakata neid rentima (enne 01.07 võtad auto oma nimele ning hiljem vahetad ainult vastutavaid kasutajaid... ma arvan, et autorahaks tüüpi ettevõtete ärimudel on siin väga soliidselt õigustatud-> järelmaksuga 50% aastas autode pealt, millel pole vaja automaksu maksta ja mis saab lõpuni lasta ära ruunata ning viimaks metalli viia vahetades vahepeal kolm korda vastutavat kasutajat ning mis põhiline- saad autot välja rentida sujuvalt stabiilselt 400.- odavamalt, kui teised...)
Tegelikult ma olen normaalne....
cron