Re: Suvaline pläma 2021

#92
Tegelikult on muidugi point olemas :)

Elektriautode tootmise juures on üks väga väga suur mure, mida ei ole võimalik lahendada - akude toormaterjal

Praegu läheb see otsejoones hinnaskaalal üles . Kui 5 aasta pärast peaks kogu euroopa olema vaid elektriautode päralt, siis on võimalik osta vaid linnaautosid (suurematele pole akumaterjali lihtsalt) sama hinna eest, mis praegu keskklassi autode eest küsitakse.

Ja eriti tobe on see, et tegelikult ei ole elektriautod mitte oluliselt efektiivsemaks muutunud võrreldes eelmise sajandi algusega. Akud arenevad aga kõik muu on täpselt sama - sisepõlemismootoritega oleme täiesti teises äärmuses (sajandivanused 10 litrise mootoriga autod suutsid liikuda 3 km liitri kütusega ning arendada 60 hobujõudu).

Praegune sunnitud pööre on poliitiliselt arusaadav aga tehniliselt ja majanduslikult täiesti idiootlik :D

Ja jätkab sellisena niikaua kuni euroopas on elektritootjaid, kes loobivad ahju sütt, et balansseerida tuuleparkide ja päikeseparkide madalaid tootmisperioode.

Ega tegelikult on personaaltransport niikuinii häviv nähtus :D rohepööre lihtsalt kiirendab seda (mingi hetkeni suudab keskklass veel seda mängu kaasa mängida, siis läheb ühistranspordi ülesehitamiseks ja hinnatõusuks ning sealt edasi jääb küsimus, et kes siis bussi lubatakse ja ked jääb pedaalima ka talveperioodil)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Suvaline pläma 2021

#93
See Stellantis meenutab mulle üha enam üht ammust autokonglomeraati nimega British Leyland ja teada on mis sellest monstrumist lõpuks sai :D Kes ei tea trükkigu tuubi "Who killed the British mootor industry", avastate ühe tuttava näo ja saate 20 minutit harivat meelelahutust - soovitan soojalt! :hi:

Mis puutub Alfasse siis see on pööranud alternatiivtootest nišikaubaks, mis maseratistub kosmilise kiirusega. Isiklikus plaanis, viiksin mina oma raha otsemaid Alfa esindusse. Aga mul ei ole midagi osta peale kalli Giulia ja veel kallima Stelvio niiet - no buy.
Puuduvad täielikult niiöelda "peoples car" tüüpi klassid.
Alfas are for nice people...

Re: Suvaline pläma 2021

#94
Mis on muidugi huvitav, sest 5 aastat tagasi olid pakkumises ainult peoples car'id :D

Kusjuures ma selle laylandi võrdluse tooks seoses fiatiga (vaadates mida nad viimase 15 aasta jooksul kokku on keeranud ...)

PSA tundub vähemalt natuke tulevikku suunatud olema (tõsi küll - rõhk sõnal tundub )
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Suvaline pläma 2021

#95
Kah nii ja naa. Giulietta ja Mito oli sisuliselt üks keretüüp eri suurusvariatsioonis. Kui luukpäraversioon inimese jaoks loosi ei läinud olid jällegist hambad.
See 2000ndate mudelivalik tundub täna ikka väga võimalusterohke:
147 - väikeklassi alternatiiv golfile.
156 - kaks keretüüpi + Crosswagon + mootorid/varustused igale maitsele.
166 - sportlik luksus.
GT - hmmm... inimesele kes ei tea mida tahab aga tahab seda jalamaid.
GTV - sportkupee + kabriolett
Alfas are for nice people...

Re: Suvaline pläma 2021

#96
Mito - puudus 5 ukseline, mida algul lubati (vbl taheti mõelda nagu MINI, et aitab kahest uksest, küll ostetakse)
Giulietta - iseenesest OK välimus aga paljusid peletas tõenäoliselt eemale see esiots.
147 - väikeklassi alternatiiv golfile. Algus oli ilus aga siis tuli FL, lasti sajandi DISAINER kallale ja esiots keerati pekki
156 - kaks keretüüpi + Crosswagon + mootorid/varustused igale maitsele. Algus oli ilus (va. massiline rihmade purunemine :) ) aga siis tuli FL, lasti sajandi DISAINER kallale ja taguots keerati pekki.
Siin tegi Autodelta ideaalse combo - uus esiots ja vana taguots :)
166 - sportlik luksus. peale FL (IMHO) läks paremaks
GT - hmmm... inimesele kes ei tea mida tahab aga tahab seda jalamaid. Vot see oli ilus, aga uuena ostes jube kallis meil maksis ~450000 EEKi 2,0 moototiga
GTV - sportkupee + kabriolett. ilusad erilised ja kallid ... 2000 hakkasid juba vanaks jääma aga et müüginumbereid vähendada siis tuli viimane FL ja kole esiots.

ja mis on Itaalia autode põhipuudus ... automaatkastid, mida sai ainult paari mootoriga ja needki olid Selespeedid 2,0 mootoritega või ainult 4 käigulised V6-tel. hiljem sai 166 ka 5 käigulist 2,4 diidlidle. Muudele diislitele ei saanud automaati üldse.
Viimati muutis spark, 21 Mai 2021, 12:31, muudetud 1 kord kokku.
Seitsekümmend Viis

Re: Suvaline pläma 2021

#97
enamuse asjadega nõus- 2003/4 facelift oli kogu mudelirivile üks esteetiliselt kohutav asi (välja arvatud 166, mis ei muutunud koledamaks, küll aga igavamaks)

välja arvatud vast see automaatkastide teema. Tegelikult Alfal ei peaks olema automaatkasti ja topsihoidjat (eelnevale täienduseks, et enne 147 ja GT tulekut polnud ühelgi Alfal topsihoidjat) :D
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Suvaline pläma 2021

#98
Mulle küll FL 156 meeldib, tagaosal pole ka nagu viga (sedaani puhul) - neil lisatud joontel pagasnikul. SW puhul on preFL muidugi ilusam, kuna need pagasnikul olevad jooned ei ole FL mudelil nii ilusad SW puhul. :D
Oskab keegi öelda mis õli on 156 roolivõimendis? Dexron II D, kuid kas tegu on mineraalõli või poolsündiga? Saada on mõlemat varianti Dexron II D puhul. :beaver:
Google ei aidanud, kui googeldasin originaal Tutela õli, ei olnud kusagil kirjas kas tegu on mineraali või poolsündiga.
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Suvaline pläma 2021

#99
Tutela omad on täissündid.

Üldsielt aga pole suurt vahet - kui vedeliku täies mahus vahetad, siis on sünt alati parem (pump on ainus liikuv osa ja seda määrivad mõlemad samahästi )
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Suvaline pläma 2021

#100
Mulle meeldib pre-FL 166 üliväga. Sama värk, mis GTV-ga enne Phase 3: terviklik ühe kunstniku – autori! – nägemus. See, et kogu ühe tootja mudeligamma ulatuses peavad ninad-esivõred päris ühesugused olema, meeldib vast ainult brändikonsultantidele, turundusosakonnale. Kunstnikule mitte, kasutajatele mu meelest ka mitte.

--

Mitmendat talve järjest juhtub, et sügisel peaaegu täis jäetud GTV paak on kevadel kolmandiku võrra tühi. Aga alt kuiv, lõhnu pole. Võimalik, et lihtsalt aurab ära?

Re: Suvaline pläma 2021

#101
ts kirjutas:
20 Mai 2021, 15:27
Tegelikult Alfal ei peaks olema automaatkasti ja topsihoidjat (eelnevale täienduseks, et enne 147 ja GT tulekut polnud ühelgi Alfal topsihoidjat) :D
Kui oleKS olnud soov rohkem neid maha ärida, siis oleKS neid pindanud rohkem olema (tavalisi klassikalisi automaate) ...
. näiteks lõpuaatate 159-id kus pakuti kahte mootorit ja ainult manuaale.
Samas, kui tuldi 159-ga turule olid 1,9 ja 2,4 diislil ja 3,2 besukal ka automaadid, miskipärast pandi 2,2-le selespeed
Nüüd on jälle see häda, et manuaale ei saa üldse :)

aga kummalised FIAT-i otsused ...

Näiteks Freemont ideaalne auto - seest ruumikas kõrge põhi, maasturi ja mahtuniversaali segu. hetkel ainult diislitest :)
Millele pakuti "pooletoobist" 4wd- ainult koos automaadiga (kuskil foorumis keegi kommenteeris selleg sõitmist - oli päris õudne olnud, kui talvel libisema läks)
ja 2wd - ainult käsikastiga
Seitsekümmend Viis

Re: Suvaline pläma 2021

#102
spark kirjutas:
21 Mai 2021, 13:01
ts kirjutas:
20 Mai 2021, 15:27
Tegelikult Alfal ei peaks olema automaatkasti ja topsihoidjat (eelnevale täienduseks, et enne 147 ja GT tulekut polnud ühelgi Alfal topsihoidjat) :D
Kui oleKS olnud soov rohkem neid maha ärida, siis oleKS neid pindanud rohkem olema (tavalisi klassikalisi automaate) ...
. näiteks lõpuaatate 159-id kus pakuti kahte mootorit ja ainult manuaale.
Samas, kui tuldi 159-ga turule olid 1,9 ja 2,4 diislil ja 3,2 besukal ka automaadid, miskipärast pandi 2,2-le selespeed
Nüüd on jälle see häda, et manuaale ei saa üldse :)

aga kummalised FIAT-i otsused ...

Näiteks Freemont ideaalne auto - seest ruumikas kõrge põhi, maasturi ja mahtuniversaali segu. hetkel ainult diislitest :)
Millele pakuti "pooletoobist" 4wd- ainult koos automaadiga (kuskil foorumis keegi kommenteeris selleg sõitmist - oli päris õudne olnud, kui talvel libisema läks)
ja 2wd - ainult käsikastiga
Ma käisin selle Fiat Freemontiga proovisõitu tegemas kui välja tuli.
Jube!!!
Dziip mis oli väga jäik ja põrutav Tallinna teedel, ja kurvides ikka kaldus jubedalt. Kuidas nad küll seda suutsid? Ning sellest jubedast automaat kastist ei hakka parem rääkima. UImane, hüplik. Pask kuubis. Jõudu ka polnud. Imestan alati kui teedel näen neid, et mis selle inimese peas läbi käis kui otsustas osta.

Re: Suvaline pläma 2021

#103
No selles mõttes pole mitte midagi muutunud. Teeb ju Fiat väiksemaid Jeepe, Renegade ja Compass ning nende komb 1.3 mootoriga ühendatud automaatkastist on täiesti ebavajalikult kriiskav ja karjuv sõidukogemus.
Alfas are for nice people...

Re: Suvaline pläma 2021

#104
Ausalt öeldes ei saagi aru, kuhu selle mikromootorite asjaga sihitakse, kui muidugi asjade tootmishinna madalamaks viimine ja sõidumugavuse äravõtmine välja jätta. Eeldan, et see seltskond siin hindab, kui auto ei kräunu ja samas astub siis kui vaja. Selles mõttes, et meil tööl üks Kia Cee'd selle üheliitrise turbomootoriga ja no nagu purjekaga, et kogu aeg ootad tuult :D . Mu arust ei sobi linna ega maanteele, kui 500km keskmiseks on saavutus alla 7l/100 välja tulla. Ja siis praegu Superbi 2.0 turbens sõidad sinna 6 kanti. Busso muidugi pole, aga vahelduseks tore piirduda korraliste hooldustega :oops:

Re: Suvaline pläma 2021

#105
kar kirjutas:
26 Mai 2021, 12:01
Ausalt öeldes ei saagi aru, kuhu selle mikromootorite asjaga sihitakse,
normid ... normid ... trahvid...trahvid ... kõik on kinni nö keskkonna säästus , "piisab kui paberil on numbrid ilusad" ... siis pääseb trahvist :)

kaevame kuskil mujal maailmas, "laps orjatööga ning vere hinnaga" maa pahupidi ja sõidame siin suurlinnades "puhta ka öko" autoga.
Seitsekümmend Viis