Alfa 156 Sportwagon 367MET Risto

#1
Publiku tungival soovil siis eraldi teema ka :D

Taust:
Oma eelmine 156 SW JTS 184BST, mis sügisel pimedas impulssostuna soetatud sai, pakkus küll meeletut sõidurõõmu ja kogemusi, aga kevadeks oli selge, et kere ei kannata enam rooste tõttu tõstmistki ja nii ei ole enam autol tulevikku. Ammeco tegi küll väga professionaalse hinnangu ja hinnapakkumise, aga "karpide vahetuse" asemel oleks vajalik töö olnud pigem "auto uuesti maast üles ehitamine"
Maikuus sai silm peale pandud Bussoga Sportwagoonile 413TKX ja suure hooga endale soetatudki. Kahjuks aga lendas 300 000km sõidurõõmu pakkunud legend alt laiali mõnikümmend kilomeetrit peale ostu. Polnud kellegi süü, lihtsalt saatus oli selline. Õnneks ostis müüja tagasi.

Kõrvuti 184BST & 413TKX
Pilt
Ja rohkem Eestis sirgeid bensiiniga 156 Sportwagoone ei paistundki. Sai juba tehtud päringuid Rootsi kuulutustele, kui siis järsku:

Saamislugu:
Ühel heal päeval Rahvusraamatukogust mööda veeredes (linnas olen alati liigelnud ja liiklen edaspidigi jalgrattaga) silmasin parklas üht punast facelift 156 mind jõllitamas. Avastades, et sellel ei lähegi näpud läbi karpide mõtlesin, et lähen haaran kuskilt paberi ja pastaka ning jätan oma kontaktid kojamehe vahele. Järgmine päev tagasi tulles autot enam polnud.
Kolm päeva hiljem veeren Tehnika tänaval ja otse mu ees, rattarata blokeerimas, punane 367MET. Sõidan mööda, saan šokist üle, keeran ümber ja pargin nõutult istuva omaniku kõrvale, sisuliselt küsin kohe kas tahab müüa ja vastus on kohene "jah" - see mõte oli temalgi juba ammu, ning auto ei parkinud mitte niisama, vaid oligi seisma jäänud ja ei käivitunud :D

Kõnealune olukord
Pilt

Pool tundi hiljem oli auto TRK ette veetud ja omanikuvahetus tehtud ilma meetritki sõitmata ja mootorit kuulmata.
Muidugi olid appi tulnud auto omaniku abikaasa ja tema sõber, viimane minugi sõber, mõlemad nii 367MET kui 413TKX omanikud olnud, ning tuli välja, et Kalvo ise on samuti 367MET kasutanud. Väga väike ring!
24h, 60€ ja üks väntvõlli asendi andur hiljem olen veatult toimiva hilise 2005 156 Sportwagooni omanik! Ja punase!! Ja ilma roosteta!!!
Viimati muutis Risto, 15 Juul 2021, 01:25, muudetud 2 korda kokku.

Re: Alfa 156 Sportwagon 367MET Risto

#2
Olevik:

Uus Alfa märk ninale ja suve nautima
Pilt
Pilt
Pilt
367MET veab ringi 1.8 TS, puhtalt, hääletult, sujuvalt.
Muidugi JTS väände ja tõmbe puudumisest on veel jääknähud vist mõnda aega, aga eks õpib arvestama ja rohkem inertsiga sõitma. Vist pole suurt ökovõitu ka - JTS tegi ka 6.2L/100 isegi hoogsa sõiduga. Saab vähemalt rohkem gaasi põhjas hoida! Ja eks Twinspark läheb ka ikkagi lõpuks lõbusalt pöördesse. Ning väidetavalt ikkagi TS-iga rohkem töökindlust.
Samas 413TKX Busso päevist mäletan, et lõpuks tahtsingi JTS rohkem - lihtsalt ideaalne saleda nobeduse kompromiss. V6 tundus vahest nagu üleliigne. Küll maanteel oma 6. käiguga isegi vaiksem ja väidetavalt ka vapustavalt töökindel, aga minimalisti jaoks natuke ikkagi liiga palju.

Muu tehnika kohta polegi pikalt rääkida - kõik töötab ja see on harjumatu! JTS-il ikka pooled aknad ja tuled ei töötanud, kolksud siin ja seal jne.
367MET on üleni tihke ja jäik, käigukast on täpseim mis ühelgi teisel millega olen sõitnud jne. Eks vist oodatav tulemus, kui auto TRKs järjest hoolduspakette saanud :D

Aa ja konditsioneer....see jäi mu JTS-il rihmavahetusel vahelt ära. Selle tähtsust praegu vist ei peagi pikalt seletama.

Ainus to do asi enne talve on üks korralik paksu möksiga roostetõrje ja siis loodetavasti teenib truult.
Ei tahaks nii pikka probleemidelahendamise teemat, nagu kasutajal "Alfa Romeo 33" ja tema Ti-l :D

Isegi kiikse ongi ainult üks: harva, aga täiesti suva hetkedel teeb auto signa mingit pikka piiksu, kuniks ta puldi nupult maha rahustan. Misiganes, tuletab vist meelde, et on Alfa, working as intended. :thumbup:

Re: Alfa 156 Sportwagon 367MET Risto

#3
Õnnitlused uue auto puhul ning muretuid kilomeetreid.
Enda auto kohta, siis palju probleemidelahendust pole - enamus töid on modifikatsioonid, mis pigem täiustavad autot. :)
Aga põhja soovitan kindlasti üle teha, kui võimalik siis ka salong seestpoolt lahti kiskuda ning ka seestpoolt täiendavat korrosioonitõrjet teha - aga õlibaasil möksiga, mitte mastiksi laadse ollusega. See viimane paneb auto veel kiiremini roostetama.
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Alfa 156 Sportwagon 367MET Risto

#4
9 kuud ja 15 000 km hiljem

+ Suvaliselt karjuv signa sai TRKs õige regiooni tarkvarasse ja nüüd on viisakas
+ Uus bensiinipaagi kõri, vanal oli overflow vidin ära lõhutud
+ Termostaat ilmselgelt
+ Õlivahetus ja Mannoli 10W60
+ Mingid suvalised täiesti kinni kasvanud Densod sai Briskide vastu vahetatud + õhufilter, toimus märgatav elavnemine
+ Kleepuv ja kriuksuv siduripedaal sai lahendatud vaid pedaali enda määrimisega
+ Roolivõimendi vedelik oli süsimust, enam mitte
+ Õiged veljed kasutusse võetud :)

- Mazdaabi lubas 4 korda ASAP roostetõrje vastuvõtule võtta, aga lõpuks sinna ei jõudnudki :oops: vannun enne suve lõppu asja ära teha
- Üks esimene puks ägiseb, üks tagumine laager undab
Pilt
Viimati muutis Risto, 25 Aug 2022, 16:55, muudetud 1 kord kokku.

Re: Alfa 156 Sportwagon 367MET Risto

#5
seismine mõjub natuke- kui kriuksumine tekib, siis on niikuinii väsimuse ja määrimisprobleem. 156/147 esisild oli mul mingi aeg varuosapoes kiirvalimise all :D

kord aastas ikka tuli ülemised õõtsad ära vahetada 8kas siis ühel või teisel)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa 156 Sportwagon 367MET Risto

#6
Päev pärast eelmist postitust helistas Mazdaabi ise ja ütles, et tööd on saadud liikuma ja järjekord jõudnud minuni.
2 päeva ja 240€ hiljem on nüüd siis kere ilusti konserveeritud ja möksi täis lastud :) Enne talve oleks parem olnud, aga meistrimehed ütlesid, et oli mida päästa küll.

Re: Alfa 156 Sportwagon 367MET Risto

#7
Kuna mõttes auto maha müüa kellelegi, kes temaga rohkem sõidaks, sai ta TRK-sse viidud ja kõik olemasolevad etteheited lahendatud.

+ Uus aknapesuvedeliku pumbamootor
+ Undav laager vahetatud
+ Laagrivahetusel ilmnes, et hea oleks ka piduritele hooldusring teha, mis ka tehtud sai
+ Kolks esisillas polnud ikkagi lihtsalt mingi määrimistöö, vaid korralik alumise õõtsa vahetus, mille käigus ka amordi alumine kinnitus sai uus
+ Pirniring, kokku oli 3tk kustus tegelikult

Aa ja jäi mainimata, et suvel sai üks keskmisest priskem tutikas AMEGA aku kah peale pandud.

Nüüd on nagu täiesti korras auto :) Nädalavahetusel viin ta kuhugi sügisesse loodusesse fotosessioonile ning +-2000€ eest olen valmis ta järgmisele omanikule pärandama.