AR 156 SW 2.4JTD 103kW '01

#1
Tere kõigile alfistidele. Otsisin endale autot, millega oleks mõnus sõita, mitte ainult liiklusvahendi ning leidsin Alfa Romeo-d. Ausalt öeldes, ei ole midagi teadnud ega kuulnud sellest auto märgist ennem, Peale ostu sooritamist juba hakkas kõlama igalt poolt "elektroonika probleemid, õli isu nagu bmw-del, roostetavad" jne. Teiselt poolt aga oli minu sõber, kes ise omal ajal sõitis nelja erineva alfa romeoga ning tema sõnul ei olnud seal midagi erinevat probleemides võrreldes teistega, kuid bensumootorid tõesti armsalt söövad õli. Diislimootorid on nobedad ja erksad, sõidavad hästi, kütusekulu on madal. Vaatasin paar autot ning tõepoolest auto tundus mulle väga meeldiv. Esimesena käisime vaatamas 1.9JTD sedaani, mis vajas päris palju tegemist väljas: üks tiib oli kahjustatud koos veljega, esiklaas mõlkis, väiksed täpid igalpool. Aga, samuti värvilakk oli nagu uus, pidurid korralikud, midagi kolises eespool vahepeal. Kahjuks, auto lasis ka musta gaasi vajutades ning pritsis ühest torust õli (intercoolerist). Ning mis mulle ei meeldinud sedaani juures on see, et tagaistmed ei ole allaklapitavad.

Seega läksin vaatama ainukest Harjumaal diisli, mis oli müügiplatsil. Ma oleks viimasena sinna läinud, aga õnnestus leida vana auto24 kuulutuse ning rääkida eelneva omanikuga. Tema sõnul auto oli hea, tagaamordid vajasid vahetust (siiamaani vajavadki) ning suht probleeme autoga pole olnud.

Kohapeal ma nägin autot, millel oli küll tegemist, kuid ta jäi mulle silma ja sinine on mu lemmikvärv ja nii naiselikult valik oli tehtud. Lisaks mootor töötas ühtlaselt, salongis kõik toimis peale kliima ja ühe tagumist aknatõstukit. Väiksed jamad siin ja seal. Pakkusin oma hinda, kaubeldasin ja diil tehtud.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Universaal keres või nn. SportWagon, 140 hobusejõuda / 103kW, maht 2.4L.
Tekstiil sport sisu, nahk rool (olemas on veel koledamad), manuaal käigukastika, 4x elektritõstukid, kliima (tühi), esitulede pesurid. Tegelikult, üsna tavaline komplekt AR puhul. 16" veljed uueväärsete suvirehvidega oli mõnus boonus. Isegi arvestades vanust, auto sõidab hästi ning kiirendab väga nobedalt, peale 1500p/min on tunda kiirendust küll.

Olen selline tüüp, kellele meeldib midagi ise parandada ja meisterdada väikese remondi, seega pidan väikese päeviku kah, eks sellest on mingit kasu teistedele aflistidele.

Re: AR 156 SW 2.4JTD 103kW '01

#2
22.07.16 - Esimesena mis sai tehtud on sisemine puhastus tolmuimejaga. See on kõige kiirem viis ennast kurssi viia kuidas lood on sinu salongis. Ja minu puhul see oli rohkem vajadus, sest auto oli alguses ilma matideta ning suht must.

Enne:
Pilt
Peale puhastust:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Revisiooni käigus oli avastatud, et on olemas kaablid subwooferi jaoks:
Pilt
Ning leitud olid mõned jupid. Esimest ja viimast olen juba tuvastanud, ülejäänud 2 on minu jaoks siiamaani saladus, eks oskab keegi kommenteerida?
Pilt

Re: AR 156 SW 2.4JTD 103kW '01

#3
Järgmisena on loogiline teha väike hooldus. Õlifiltri ja kleepsu järgi õli oli vahetatud 1000km tagasi, ülejäänud aga võiks küll vahetada. Alustasin kõigest lihtsamast - salongifiltrist.

Manuaalis pakutakse maha keerata klaasipesurit, kuid mina sain hakkama ilma.
Pilt
1. Võtame maha kummiliist vasakult
Pilt
2. Keerame 2 mutri lahti, mis hoiavat plastmass kate kohal
Pilt
3. Tõstame selle kate ülesse ning näeme filtri, millel on kinnitused paremal ja vasakul. Teeme need lahti ning võtame filtri lahti
Pilt
Vana filter juba üsna kaua elanud selles autos, võib ka uut panna
Pilt
Pilt
Tuli välja, et uus filter on veits suurem. Ma surusin teda küll sisse, kuid küljelt ta natukene vajutas ennast sisse.
Pilt
Edasi aga paneme kõik kokku in reverse mode :). Võtsin ka mootori kate maha ning avastasin, et mootor on väga must. Vana õli, tolm ja kes teab veel. Pidin aru saama, kes klapikaane tihend lekib või midagi muu, seega otsistasin teha mootoripesu.
Pilt
Pilt
Eks see on tavapärane, et vana mootoril on mingi leke, kuid võimalusel seda probleemi võib eemaldada :). Lõpuks sai kapotialune tsoon selliseks:
Pilt
Filtri maksumus: 5,50eur. Teist korda aga ma ei osta seda firmat enam.

Re: AR 156 SW 2.4JTD 103kW '01

#4
02.08.16 - Järgmisena sai vahetatud õhufilter. Ostsin Knecht LX 914, maksis 13euri. Knechti on minu arust normaalne brand, mis teeb korralikke filtre (reklaam :D).

Protsess pole raske, kuid olin küll masenduses paar korda selle käigus ning ropendasin iga minuti tagant.

1. Alguses võtame U-kujulisel torul klambrid maha. Mul ühel pool oli tavaline klamber, teisel pool mingi kaval kinnitust. Kuna teist klambrit polnud, siis võtsin maha ainult üks pool, mis oli õhufiltri korpuse peal.
Pilt
Teise poole uurimisel aga avastasin, et torus on auk. See nüüd seletab miks vahepeal ta ikkagi lasis natukene heledat musta kiirendades (teine kord aga ei olnud). Kahjuks ma ei saanud seda detaili kuidagi tuvastada ning siiamaani ei tea kust uut / asendus toru saab. Niikaua vana teipi asemel ajutiselt panin 23mikrooni kile ümber ning teipiga panin kinni. Aga nagu teada on, kõige kauem kestab ajutine.
Pilt
2. Edasi on vaja välja võtta aku. Selleks on vaja tema rihma maha võtta.
Pilt
Vasakult on üks polt, mida keerame lahti. Ärme nüüd unustame tagasi teda pärast panna, mina küll unustasin. Hiljem panin aga korralikult tagasi.
Pilt
3. Edasi on vaja kaitsmeploki poldid maha keerata (nad asuvad ploki all) ning teda tõsta eest ära natukene. Pilt puudub.

4. Tõstame aku välja ning näeme, et eelmisest sügisest siin on palju prahti. Tolmuimejaga teeme kõik ilusti korda.
Pilt
5. Edasi jälle pilt puudub. Aga, U-kujulise toru all asub MAF (mass air filter) toru. Võtame sealt pistik välja ning keerame 3 pildi, mis hoiavad selle toru seal. Kõik oli roostes ning pärast sai oma litooli portsjoni.

6. Keerame õhufiltri kaanel 3 mutri välja. Siin mind ootas üks üllatus. Koos kruviga tuli välja see alumine osa, kuhu kruvi keerab ennast sisse. Ma ei pannud tähele alguses sellele ning kui panin kõik tagasi, mingi 10 minutit üritasin aru saada miks kaane ei taha kinni ennast keerata. Masendav. Panin epoksiidliimile teda oma pesasse tagasi.
Pilt
7. Õhufiltri korpus sees oli üsna tolmune. Võtsin lapi ning puhastusvahendit ja tegin seal sees kõik puhtaks. Selline seisukord ju ei ole normaalne
Pilt
Vana filter polnud üldse vana. Tundub, et teda vahetati 1000km tagasi koos õliga ning nägi välja ta noorelt ja värskelt. Pean aga ütlema, et sees oli MANN-i filter ning võrreldes minu ostetud Knecht filtriga ta oli veits kvaliteetsem silma järgi. Näiteks, Knechtil oli metallvõrk ainult sees, MANN-il on aga väljas ka olemas. Teist erinevust ma ei leidnud. Panin ikkagi uue filtri sisse, MANNi oma jätsin varuosana.
Pilt
8. Paneme filtri sisse ning edasi paneme kõik kokku.
Pilt
Ütlen ausalt välja, et mulle ei tundnud see eriti mehhaanikusõbralik protseduur. Osad kruvid olid suht raskelt kättesaadavas kohas, kus mina oma instrumendiga sain küll ligi, kuid napilt. Küll aga võib iga üks öelda, et see on lihtsalt minu instrument on vale :D.

Re: AR 156 SW 2.4JTD 103kW '01

#6
spark kirjutas:Väga hea, et keegi viitsib koos piltidega tehtud töid üles riputada :hi: :beaver: :beaver: :beaver: :thumbup:

Ja veel üks asi - saan aru , et su emakeel ei ole Eesti keel (seda reedavad mõned sõnade ja käänete lõpud) , aga kuidas sa seda nii hästi oled kirjutama õppinud. :hi:
Tore, kui keegi viitsis lugeda minu kirjutamist kah. Kuidagi iseseisvalt olen õppinud kirjutama. BTW, kui keegi saab midagi konkreetset soovitada teemal, mida ma võiksin üle vaadata keele grammaatikas, siis andke märku :). Küll mulle meeldib õppida.

Re: AR 156 SW 2.4JTD 103kW '01

#8
Nii siis. Järgmine olid eespool olevad stabilisaatorid või nn. kondid. Neid oli hästi kuulda. Sõber ütles, et nende vahetus on ülilihtne, aga kuna tegin seda esimest korda elus, siis ikkagi nägin natukene vaeva, vähemalt ühe poolega. Võtsin suht odavad kondid Fortune Line FZ7017, mis maksid 5eur/tk. Vaatame kaua nad kestavad, järgmine kord aga panen kallimaid, et võrrelda mis on mõttekam panna siis.

Nii siis, võtame eespool üks ratas maha, tõstame auto ühelt poolt. Paneme kohe WD40 poltidele ning jätame 5-10minutiks, et asi liiguks natukene kergemini. Muidu peab neid maha lõikama, aga mul masinat pole.
Pilt
Ja hakkame vaikselt lahti keerama. Mõned teljed hakkavad keerama koos poldiga, ühel järgmisel pildid näitan kus peab kinni võtma, et teda lahti keerata:
Pilt
Lahti keerates, mul tekkis üsna tõsine minu jaoks väljakutse. Need "teljed" (või otsad/vardad) stabilisaatoritel olid kinni jäänud ning ma ei saanud neid kuidagi lahti sealt kinnituskohast saada. Ma kohe ei saanud aru, et terve stabilisaatorivarras pressib tema peale ning seepärast ma ei saa teda kätte. See moment võttis mul ca 50 minutit, et lahti saada. Juba tahtsin tagasi vanad poldid keerata, sest ega haamri või mingi teise instrumendiga ei saanud teda kätte.
Pilt
Aga õnneks oli mul selline gaasivõti.
Pilt
Kontrollida kas kondid on korras või mitte on ülilihtne. Need otsad üleval/all ei tohi üldse liikuda, kui näpida neid. Uuel stabilisaatoril nad seisavad ülikindlalt kohal. Vanal aga käisi igale poole. Mul olid mõlemal pool stabilisaatorid ära väsinud.
Pilt

Huvitav, et uuel oli poldi sees mingi plastik. Nagu ma aru sain, see oli mingi stopper, et polt ei keeraks ennast lahti.
Pilt

Laseme vasemäärega stabi otsad peale, et pärast oleks lihtsam neid lahti keerata ja näeme uue probleemi ning seletuse, miks vana ei tahtnud välja minna.
Pilt
Terve amortisaatori ots pressis teda maha, seega pidin teda ülesse natukene tõstma
Pilt
Absoluutselt teine jutt ju:
Pilt
Keerame kõik kinni
Pilt
Nüüd kui te ei saa vana lahti keerata, siis arvatavasti sellepärast, et polt keerab ennast koos teljega. Selleks on olemas kinnituskohad, kus kas näpitse või kuustahukaga saab kinni hoida. Vanal ja uuel need kohad olid erinevad:
Pilt
Ja ongi asi valmis. Kordame protseduuri teisel pool. Kusjuures, teine pool sai valmis väga kiiresti, mingi 20minutiga lebo tempos. Avastasin kah, et juhipoolse varda kumm on katki. Peaks ära vahetama.
Pilt
Ja eespoolt piduriklotside kulumisnäiduki kaabel on katki:
Pilt
Pidurikettad tahaksid vahetust, kuid sellega peaks natukene ootama. Terve pidurisüsteem saab oma uuenduse, aga veits hiljem.
Pilt

Re: AR 156 SW 2.4JTD 103kW '01

#9
Oli autos üks väike pisike jama, mis ei seganud sõitmist, kuid häiris mind hullult, nimelt, ära vajutatud päikeseširm/kaitse.
Pilt
Ta nagu viskas kulpi kogu aeg mulle, aga häiris rohkem seetõttu, et teisele poole ta vajutas ennast ka üleliigselt.
Pilt
Demonteerimine on ülilihtne. 1 kruvi ning ongi ta käes.
Pilt
Ma ei teadnud, kas see osa jamas või širma sees oli midagi valesti, aga mina ei saanud kuidagi seda parandada ise.
Pilt
Ta kogu aeg oli vales positsioonis.
Pilt
Seega ostsin romulast 5euri eest vahetust
Pilt
Tegin teda puhtaks
Pilt
Ja ongi rahu majas. Saab taas sõita nagu valge inimene :D
Pilt

Re: AR 156 SW 2.4JTD 103kW '01

#10
Teine pisike probleem sai lahendatud 2euriga. Spidomeetri valgustus oli läbi üleval.
Vahetusprotsess on ülilihtne, kui oskad kruvikeerajat kasutada. Siin on veits põhjalikum report:
http://forum.alfa156.net/forum/forum_po ... ev+counter

Keerad üleval ühe kruvi lahti ja saad sellise pildi:
Pilt
Alumises osas keerad veel 2 viimast kruvi lahti
Pilt
Nüüd kätte teda saab ainult sellise positsiooni kaudu, muidu ta jäi sinna sisse.
Pilt
Ja ongi need pirnid meile kättesaadavad. Siit juba saab tangidega neid lahti keerata (5mm vastupäeva). Saab aga korpusest neid maha võtta.
Pilt
Üleval lingil nad võtavad korpuse maha. Siis saab spidomeetri koos noolikuga kätte, btw. Mul keegi üritas koprust kah kunagi lahti teha ning tegi kinnituse ühelt poolt katki. Nii et olge ettevaatlikud.
Pilt
Näeme, kes ei viitsinud enam valgustada. Vahetame välja (kaupluse juures tegin lahti ning võtsin selle pirni välja. sain uue 40sendi eest, võtsin 5 korraga = 2eur).
Pilt
Kontrollime ja "olgu valgus majas - ütles elektrik"
Pilt

Nüüd oleks vaja õhureguleerija juures neid vahetada.

Re: AR 156 SW 2.4JTD 103kW '01

#11
Kütusefiltri vahetus tundus suhteliselt lihtne, kuid tegin kõik esimest korda ning intuitiivselt.

Filtri ostsin MANNi oma 23euri eest varuosatark.ee lehel.
Pilt
Võtame mootorikate maha, näeme filtri üleval
Pilt
Paneme midagi alla, et diisliga enda mootorit ei pritsi. Mul pakendikile tegi oma tööd ilusti ära.
Pilt
Tegin 5L veepudelilt reservuaari filtrist kütuse jaoks
Pilt
Võtame kütusetorud maha. Üsna lihtsasti käivad lahti. Mina olin veel paranoia sees, et kütus hakkab pritsima ning seega panin esimese kinni.
Pilt
Siis võtame teise maha. Ja keerame 2 poldi lahti, mis hoiavat korpust kere küljes.
Pilt

Edasi on kaks võimalust. Kui teil on veeandur seal (on ju see vee andur?) siis tuleb teda ennem ära ühendada ning ühendust maha keerata. Mul oli tavaline tops seal (vt esimest pildi) ja ma keerasin teda lahti ning lasin kõik kütus välja. Ligi 0.4L tuli välja.

Nüüd keerame filtri maha, niipidi oli mul mugavam.
Pilt
Nüüd võib ka reservuaari välja võtta. Kusjuures, selles mustas osas on kütusesoojendus :).
Pilt
Edasi keerame filtri tagasi külge. Nüüd tegelikkus ei pea siin diislit filtri sisse valama, kuid mina seda tegin. Idee järgi, kütusepump hakkab töötama kohe, kui keerad võtit. Ärme unustame selle kaabli tagasi panna.
Pilt
Keerame kõik poldid kinni. Paneme torud tagasi.
Pilt
Edasi paneme võti sisse, ei käivitu mootor aga ootame 5seki. Mina ootasin isegi kaks korda, et kindlam oleks.
[youtube]https://youtu.be/Gupz8NLnq6A[/youtube]

Re: AR 156 SW 2.4JTD 103kW '01

#12
Valmistan ennast ette talveks. Ostsin 15" veljed ning talverehvid. 195/65/15 Continental ContiWinterViking 2. Loodan, et nendega saab normaalselt sõita meie nn. talvel.

Veljed on kõige tavalisemad.
Pilt
Pesin neid puhtaks
Pilt
Kuivatasin ära :o)
Pilt
Veljed ei ole ideaalses seisukorras, aga talveks sobib ju!
Pilt
Pilt
Pilt
Talvesaapad läksid maksma mulle 120euri.

Re: AR 156 SW 2.4JTD 103kW '01

#13
Alfat on ju hea remontida. 156 jupid ei maksa eriti midagi. Mäletan, kui enda oma korrastasin, pagassitäis veermikujuppe jm jama oli miski paarsada eur kõik kokku. Suht alusetu kartus paljudel, et hull kallis ja ei tasu Alfat remontida. Lõpuks võtab keegi kätte ja käib terve masina paarisaja euroga üle ja korras ta ongi.
See suvi siis Volvoga : XC60 R-Design Polestar :)

Re: AR 156 SW 2.4JTD 103kW '01

#14
10.08.2016 - Hammasrihma vahetus.

Esialgselt oli plaanis teha selle operatsiooni töökojas, aga õnneks minu sõber Valgevenemaalt, samamoodi alfist ning mehhaanik on öelnud, et saame ise hakkama, sest ta on enda 156 alfal juba 2 korda teda vahetanud (PS: Aitäh kasutajale [*]kar[/*], kelle kaudu ma ostsin mu sõbra alfale juppe, soovitan!). Enamasti tegi tema, mina olin ainult abiks, seega raport võib olla mitte kõige täpsem.

1. Tellitud oli SKF rihmakomplekt, kõige odavamalt ta oli saadaval hlautoosad.eu e-poest, 110euri.
Pilt
2. Komplekti sisu oli järgmine
Pilt
3. Esialgselt võtame parema tiiva alt tolmukaitset
Pilt
4. Siis üleval ülemine mootori padi, ning keerame jahutusvedeliku karbi poldid lahti, et ta teda saaks eemale liigutada ning rohkem ligipääsu anda rihmale.
Pilt
5. Proovime vana pingutit, kuidas ta pingutab üleüldse.
Pilt
6. Edasi võtame maha kõik plastmass kaitsmed, mis kaitsevad hammasrihma
Pilt
7. Siitkohast ma ei ole kindel mis järjekorras olid tegevused tehtud. Igaljuhul, peame vana pumpa maha võtma. Originaalis pumba kinnitatakse torxi poltidega mida mu sõbra soovitusel on soovituslik vahetada tavaliste 10 peaga poltide peale, siis on järgmine kord lihtsam neid maha võtta.
Pilt
8. Enne kui hammasrihma maha võtta, teda peab selle noolekese järgi välja panema:
Pilt
9. Alt peab samuti rihmarull olema õiges positsioonis. Siin mul on vale osa märgitud. Tglt selle rulli peal on üks väike koht, mis peab näitama kella 9 paiku (pildi pealt ikka teda näha).
Pilt
10. Võtame vana rihma maha:
Pilt
11. Võtame pumba maha. Paneme uue tagasi. Viskame uue rihma peale. ning pingutame ülemise rulli. See nooleke peab näitama täpselt keskele.
Pilt
12. Proovime veelkord teda paigutada ning korras, täiesti keskel:
Pilt
Edasi hakkame kõike panema tagasi vastupidises järjekorras. Aega võttis ca 3 tundi, aga üksinda seda teha on üsna raske. Eriti kui te pole seda kunagi teinud, siis absoluutselt ebareaalne.

Nüüd väike õudsus teile, see on vana pinguti. Esiteks, ta on plastikust!!! Teiseks, saate ise näha kui kulunud keskmine osa.
Pilt
Olen ka täitnud kleepsu mis tuli komplektida, aga õnnestus teda kaotada samal päeval. Õnneks, sai pilt sellest tehtud:
Pilt
Viisin sõbra pärast šašlõkki sööma ning olin talle ülitänulik!

Re: AR 156 SW 2.4JTD 103kW '01

#15
Järgmisena oli tehtud jahutusvedelikku täielik vahetus sest tol hetkel seal oli mingi must pada ning hammasrihma vahetuse ajal oli sinna pandud tavaline vesi, mis segas minu und täiesti. Toimus see 12.08.2016.

1. Otsime alumise toru, mis viib radika juurde all. Auto alla paneme mingi mahuti.
Pilt
2. Valmistasin ette ning ostsin 15L distileeritud vett, et süsteemi läbi pesta.
Pilt
3. Jahutusvedelik Polar.
Pilt
4. Kui kellegil vaja läheb teada saada palju igasse mootorisse mahub:
Pilt
5. Edasi käis kõik nii, et valasin nii palju kui võimalik seda mustust välja, panin distil. vett sisse ning lasin mootoril töötada paar minutit samal ajal vajutades jahutusvedeliku toru peale (anum oli lahti muidugi sel ajal). Ning kogu protseduur korrata mitu korda.
Pilt
6. Sitta oli päris palju ning kui hakkas puhas vesi tulema, siis hakkasin vee asemel kasutama juba jahutusvedelikku.
Pilt
cron