Re: Alfa Romeo 156 2.0 JTS TI, 2004, Alfa Romeo 33

#151
albertini kirjutas:
19 Juul 2019, 13:50
Imeliselt kena masin küll!
Tänud. :angel:

Vahepeal on juhtunud see, et tekkis esisilda väikene kolks. Kuna see häiris jubedalt, siis otsustasin sukelduda esisilla võludesse ning tuvastasin, et üks välimine rooliots on omadega läbi ning ega teiselgi pikka pidu pole.
Mõeldud-tehtud, sai tellitud uued TRW välimised rooliotsad ning täna sai ette võetud nende vahetus.
Nagu auto remondiga ikka kipub olema, siis välimiste rooliotste vahetusest sai ka esimeste piduriketaste ja klotside vahetus. Kuna sai tuvastatud, et üks klots on omadega täiesti läbi. Esiteks oli kate õhukeseks kulunud ja teise asjana oli klotsi kate hakanud plaadi küljest lahti lööma. Kuna uued pidurikettad ja klotsid olid olemas, siis sai need ka kohe külge pandud. Seega 30 minuti pikkusest tööst sai nii 3-4 tunnine protsess.
Nüüd vajavad veel esimesed pidurivoolikud vahetust ja esisild sillastendi ning peaks täitsa hea olema.
Proovisõidul enam kolksu ei tuvastanud, seega pääsesin kõigest rooliotsa vahetusega. :D
Mõned pildid ka protsessist:



Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Alfa Romeo 156 2.0 JTS TI, 2004, Alfa Romeo 33

#152
Ahoi.
Vahepeal pole päris pikalt midagi kirjutanud aga see ei tähenda, et midagi pole autoga toimunud.
Eelmine kuu üks hetk otsustas Temake, et hakkab veidike kapriissust üles näitama ning mootor hakkas puterdama. Veateateid loopis igasuguseid huvitavaid (P1172, P1173, P1175 ja P1176) ning lisaks ka tagumiste lambda andurite veateateid (P0139 ja P0159).
Sai tellitud uued tagumised lambda andurid (NGK) ning need ka külge kruvitud, misjärel see probleem kadus ja mootor töötab jälle ühtlaselt.
Lisaks sai lambda andurite vahetuse käigus vahetatud ka õhufiltri kopsik korralikuma vastu, kuna vana oli suht räsitud olemisega ning kinnitused olid suhteliselt nukras seisus.
Pilt



Lisaks sellele sai vahetatud ka üks õhulõdvik ja MAF anduri külge kinnituv kummilulla (mõlemad jupid alfistiman käest).
Pilt



Ühe asjana häiris laadimise teema, nimelt ventika järgi lülitumisel lõi laadimise hetkeliselt 14.2V pealt 12.3V peale ja siis kohe 14.2V peale tagasi. Sai multimeetriga kontrollitud ventika takisti üle ning tuvastatud, et see jubin on omadega läbi.

Vana takisti:
Pilt


Seejärel sai külge kruvitud uus takisti, misjärel see probleem lahenes ning nüüd langeb hetkeliselt ventika järgi lülitamise hetkel laadimine 14.2V pealt 13.9V peale ja kohe kui ventikas käima hakkab tõuseb 14.2V peale, mis on igati normaalne - enne lülitus järgi ventika teine aste, mis tekitas suurema pingelanguse.

Uus takisti:
Pilt



Lisaks sai lastud vahetada mingi aeg ka tagumised pidurikettad ja klotsid uute vastu (Brembo kettad ja Ferodo klotsid) ning uued esimesed pidurivoolikud (TRW).
Järgmisse aastasse Temakesega tööd veel jagub, kuid see aasta läheb Ta sooja garaazhi ning talvekülma ja soola ei näe. :beaver:
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Alfa Romeo 156 2.0 JTS TI, 2004, Alfa Romeo 33

#153
Vahepeal pole miskit erilist toimunud, auto on seisnud garaazhis, läbi on saanud kindlustus ning kohekohe lõppeb ka TÜV.
On kogutud uusi juppe kevadeks (sisemine ja välimine veovõlli ots, esimene rattalaager, generaatori pingeregulaator ja starteri harjad).
Sai üle kuu aja auto käima pandud ning mootor töösoojaks lastud, et garaazhis teisele autole paariks päevaks ruumi teha, mis vajab veidike putitamist, et talveks ideaalne oleks. :)

Väikene video ka lõppu:
https://youtu.be/6FV6j4BerSE
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Alfa Romeo 156 2.0 JTS TI, 2004, Alfa Romeo 33

#154
Kuud on möödunud, auto seisab garaazhis ja ootab millal suvised plusskraadid ja päike taas Eestit paitaks, et saaks taas teedel ringi vurada.
Vahepeal olen nipet näpet auto kallal asjatanud ning vahetasin tagumised numbrimärgi valgustid ära uute vastu. Lisaks sai uued pistikud paigaldatud numbrivalgustusele, kuna vana numbrimärgi juhtme otsas istus lihtsalt valgusti pirni pesa, siis uuel oli asi teistmoodi - nimelt valgusti pirni pesa saab eraldi vahetada.
Vana pirni pesa oli mustaks kärsanud ja plastik muredaks läinud, seega otsustasin selle välja vahetada.
Pilt
Pilt
Pilt



Ning uus numbrivalgusti küljes:


Pilt
Pilt
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Alfa Romeo 156 2.0 JTS TI, 2004, Alfa Romeo 33

#156
Täna sai ette võetud taas "to do list" autoga.
Alustuseks sai ära vahetatud paisupaagist jahutussärki minev voolik, kuna jahutussärgi poolne vooliku ots oli paksuks paistetanud ning kätevahel pehme nagu plastiliin. Kuna endiselt oli jahutusvedeliku leke ja tegin kindlaks, et tegu on välise lekkega, mitte mootorisse, sest põhjakaitse on kõrvalistuja poolsel küljel märg.
Seega oli kaks varianti, kas leke on sellest paisupaagi voolikust või halvimal juhul plastikust jahutussärgist. Auto all vaadeldes ei osanud lekke täpset kohta tuvastada. Nüüd jääb üle vaadelda, kas leke jääb pidama peale seda vooliku vahetust või tuleb edasi otsida. :)

Vana voolik:

Pilt

Uus voolik küljes:

Pilt

Lisaks sai vooliku vahetusele vahetatud ka paisupaak uue vastu, kuna vana oli päris läbipaistmatuks muutunud, nüüd saab ilusat roosat jahutusvedelikku nautida :D :

Pilt

Sai youtubes't vaadatud vana paisupaagi puhastamise kohta videoid ning proovisin ka ise järgi (riis, nõudepesuvahend ning kuum vesi) ja seda raputada korralikult kuni 30 minutit seal paisupaagis. Tulemus oli päris hea, vana läbipaistmatu ja must paisupaak muutus uuesti ilusaks läbipaistvaks. Mõnest kohast on veel väheke musta laiguline, kuid jätsin ta nõudepesuvahendi vee sisse likku, ehk lahustab selle mustuse ära ja proovin mingi päev uuesti seda raputamise varianti, ehk saab uueväärseks. :angel:

Pilt

Peale selle töö sai ette võetud ka esimeste lambda andurite vahetus, külge läksid uued Boschi lambdad, seega on nüüd nii esimesed kui tagumised lambdad uued:

Pilt
Pilt

Põhja all uurides tuvastasin, et õlijahuti voolikud on mõrasid täis ja puiseks muutunud, seega mootoriõli vahetusega peab ka uued voolikud panema :) :

Pilt
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Alfa Romeo 156 2.0 JTS TI, 2004, Alfa Romeo 33

#157
Vahepeal on jälle kuu aega mööda läinud ning selle aja sees otsustas 5 aastat vana aku, et Temaga on kõik.
Sai ostetud eelmine nädal uus Exide Premium aku 72Ah 720A, mis sai ka koheselt välja vahetatud. Kuna aku vahetuseks oli vaja maha kakkuda õhufiltrist drosselklappi minev toru, siis sai vahetatud ka vana jahutusvedeliku temperatuuri andur uue (Hella anduri) vastu, kuna mingil kahtlasel põhjusel ei taha ventikas rakenduda, kui kliima väljas on, kliima sees väntab ka iga 10 sekundi tagant, kuid kui temp üle 90 tõuseb, siis püsivalt ei rakendu ei esimene ega teine aste.
Seejärel vaatasin üle ka drosselklapi, mis oli päris must - see sai maha võetud ning drosselklapi puhastusvahendiga lihtsalt puhtaks lastud.
Peale selle tuvastasin aku plussklemmi peal olevas kopsikus, et kaitsmed on korralikult oksüdeerunud - polnud ühtegi haljast kohta mis tagaks korraliku ühenduse - kõikide kaitsmete kontaktpinnad sai liivapaberiga puhtaks tehtud ning kontaktisprayga üle käidud ja kõige lõpuks silikoonmäärdega õrnalt kokku tehtud, et edaspidi ei oksüdeeruks.
Panin jupid külge tagasi ning täna autot käivitades auto esimese korraga ei käivitunud, teisel korral jäi mootor käima ning tiksus paar minutit ja suri välja piiksumise saatel, mis kostus salongist (terve see aeg, kui auto töötas oli ka kliima sees, kuid kliimapump nagu ei rakendunud, sest ma ei näinud, et jahutusventikas oleks iga 10 sekundi tagant rakendunud). Kuna ma ei olnud sel hetkel salongis, siis ei näinud kas mootorituli põlema läks. OBD seadmega kontrollides ühtegi aktiivset veateadet polnud.
Esimene mõte oli, et ega ometi hammasrihm järgi andnud, kuna olen lugenud et piikumine ei tähenda head, kui see peaks koos mootoritulega olema. Kakkusin hammasrihma katte lahti ning hammasrihm on korralikult peal ja ilusti ka pingul. Seega õnneks hammasrihm järgi ei andnud.
Proovisin uuesti autot käivitada aga ikka ei midagi, käiab aga käima ei lähe. Proovisin ka vana jahutusvedeliku temperatuuri anduri juhtme külge ühendada, et ehk on uus andur vigane aga ka vana anduriga ei käivitu.
Sai üle vaadatud ka need juhtmed mis plussklemmi peal olevas kopsikus on, kus kaitsmed asuvad ja need on ka ilusti kinni.
Süüde sees on kuulda, et drosselklapp kõriseb aga liblikas seal sees ei liigu. Hetkel ei meenu ka, et kas enne on süüde sees drosselklapp sellist häält teinud. Ehk oskab keegi öelda, kas see on normaalne heli? Kahtlane, kui drosselklapp järgi andis, sest liblikat ma seal sees ei puutunud vaid lasin klapi seest aerosooliga puhtaks ja panin külge tagasi.
Releede juurest on kuulda ka kahtlast plõksimist (mitte tavaline relee heli, kui ta rakendub), kui süüde sees, nagu relee ei saaks kontakti, kuid seda saan hiljem kontrollida, kuna sellel hetkel, kui ma releeni jõuan on plõksimine kadunud ja ei saa aru mis relee alt see täpsemalt tuleb - nii juhtub, kui pole antud Usain Bolti kiireid jalgu. :D
Kellelgi mingeid mõtteid või ideid, mida edasi kontrollida?
Sai vaadatud ka kaameraga silindrisse, esimene silinder tundus märg olema (teisi ei saanud vaadata, kuna kaamera otsustas et valgustust enam vaja pole), nagu kütust kätte saab aga sädet pole. :think:
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Alfa Romeo 156 2.0 JTS TI, 2004, Alfa Romeo 33

#158
Piiksumine tähendab seda, et mingi aktiivne kriitiline viga leiti - ma ei mäleta praegu kas õlirõhk piiksus või mitte 156 peal.

Iseenesest kui auto välja suri, siis on õlirõhk loogiline süüdlane

Mina läheneks selliselt, et vaataks esmalt üle fuel cut off nupu (kuigi see peaks armatuuris särama), siis vaataks üle kas mingi ekraan plingib ja siis mõistaks edasi.

Kahtlustas siinkohal ennekõike drosselklappi või selle ühendusi - liblikas ise avaneb ainult gaasipedaalihga - selle all on teine kanal, mis tegeleb tühikäiguga ( kui sellega midagi juhtunud on, siis peaks auto käivituma, kui käivitamise ajal hoida pedaali natuke all )

Teine asi, mida tasub vastata on obd järgi mootori pöörete arv käivitamisel ( kui kumbki anduritest ära suri, siis võib seal pöörete arv olla üle 10k - ehk siis üle max piiri mistõttu auto käima ei saa minna)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 156 2.0 JTS TI, 2004, Alfa Romeo 33

#159
Tänud kaasa mõtlemast, ts. :)
Kontrollisin Su soovitatu üle ning drosselklapp oli OBD seadmega vaadates täitsa toimetav. Pedaali vajutusele vaikselt põhja reageeris ilusti sujuvalt (läks kuni 100 välja) ning tasakesi pedaali lahti lastes läks ka sujuvalt alla tagasi.
Hakkasin releesid uurima ning tegin neile kiirelt vahetuse, ehk siis tõstsin ringi, sest viimane kord sai ka releede oksüdeerunud kontaktpindu kergelt puhastatud ja see eilne klõbin ühel releel tundus kahtlane.
Vahetasin siis releed omavahel ringi ning auto nagu paugupill ja enam välja ei sure - tundub, et üks vigane relee läks kuidagi moodi puhastuse käigus ikkagi vahetusse. Kõik need 3 releed on ühe numbriga ja samapalju Ampreid.
Uut releed oleks aga nüüd ikkagi vaja, sest see relee läks ventika kohale tagasi ja ventikas ei funktsioneeri hetkel (temp läks näidiku põhjal kõvasti üle 90 kraadi aga ventikas ei rakendunud). Aeromotorsist ja Ladu24 sai releel oleva numbri järgi otsitud releesid, kuid annab 20A ja 25A releed, 30A releed ei leia kusagilt.
Relee number on 46520412 232005 ning tegu 30A releega, ehk keegi oskab kaasa rääkida, kust sellist releed leida?
Tegu siis sellise releega:
Pilt

EDIT:
Üks asi veel tundus kahtlane, nimelt seal aku plussklemmi peal olevas kopsikus, kus on suured MAXI kahvelkaitsmed, on viimase kaitsme FAN2 30A all jooksev juhe ainult ühel pool kahvelkaitset, teiselt poolt midagi edasi ei lähe ning kusagil lahtiseid juhtmeotsi ka ei ripu. :wtf:
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Alfa Romeo 156 2.0 JTS TI, 2004, Alfa Romeo 33

#160
Vahepeal sai vahetatud releed ning täna ka auto soojaks lastud. Kontrolli mõttes ühendasin ka OBD veakoodide lugeja järgi ning jälgisin temperatuuri läbi selle, et võrrelda näitude erinevust näidikuga ja jälgida kas ventikas rakendub temperatuuri peal, mille peal ta peaks rakenduma - esimene aste siis 95 kraadi ja teine 102 kraadi.
Uue temperatuuri anduriga näitas ECU temperatuuriks 74 kraadi ja auto näidik kõvasti üle 100 kraadi. :wtf: Vana anduriga kippus ECU suuremat tempi näitama kui auto enda näidik. Näiteks ECU näitas 84 kraadi enamuse ajast aga auto näidik oli tsipa üle 75 kraadise kriipsu. Vana anduri vahetasin just seetõttu, et ventikas ei tulnud järgi, kui temp tõusis üle näidu mille järel peaks üks astmetest rakenduma, lootuses et ehk on anduri viga.
Pildimaterjali ka, samal ajal on screenshot tehtud, kui pilt näidikust.
Pilt
Pilt

Kas selle temperatuuri anduri peaks üle aia viskama ning sellele järgi jooksma ja seejärel selle veel kaugemale viskama? Tegu Hella anduriga, mis ei tohiks kvaliteedilt üldse halb olla, peaks kuuluma Premium klassi varuosade alla aga tundub vist, et sattusin praagi otsa. :think:
Vaatasin, et Alfa originaalandur peaks olema toodetud Prantsusmaal, ehk keegi teab öelda kas võib tootjaks olla originaalanduril Calorstat by Vernet?
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Alfa Romeo 156 2.0 JTS TI, 2004, Alfa Romeo 33

#162
Selge. :)
Oleks ise ka ühe neist anduritest ostnud aga ei Boschi ega TRW andurit 156le Eestis müügis ei ole.
Kas üritada leida originaalandur või minna mingi Itaalia firma anduri teed? EPS või KW näiteks? Mõlema puhul peaks olema emaettevõtteks Facet. Nende kohta annab varuosale OE Equivalent. :roll:
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Alfa Romeo 156 2.0 JTS TI, 2004, Alfa Romeo 33

#164
Temperatuuri anduri saaga vist võib lõppenuks lugeda, sai tellitud EPS temperatuuri andur ning eile sai see külge monteeritud - ECU ja näidik näitavad nüüd sarnast temperatuuri.
Ventika rakendumist ma hetkel veel proovida ei saanud, kuna temperatuur ei tahtnud kohe kuidagi nii kõrgele tõusta - eks seda saab kontrollida jooksvalt, kui auto taas liikuma saab.
Järgmise asjana vaja vahetada pöördel ragisevat heli tekitav välimine veovõll - selle käigus vahetan ka sama poole sisemise veovõlli ära, siis saab üks külg uus. Ning siis võiks juba autoga vaikselt ülevaatusele minna. 8-)
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Alfa Romeo 156 2.0 JTS TI, 2004, Alfa Romeo 33

#165
Nonii, vahepeal on auto läbinud ka TÜV ja vahetatud vasak ülemine õõtshoob ning vasak välimine veovõll.
Tagumine vasak udutuli kipub tegema diskot, millegipärast otsustas ta, et lakkab koostööd tegemast, kuigi sai uus pirn pandud. Alguses peale vahetust toimis ja siis mõne aja pärast otsustas mitte põleda. Kontaktid tunduvad samas pesal korras olema, need sai ilusti puhtaks tehtud kui pirni vahetasin. Eks tuleb uuesti lahti kakkuda ja vaadata mis karul kõhus on.
Lisaks on veel üks probleem, mille lahenemist ma lootsin välimise veovõlli vahetusega - nimelt, kui käik sees on ning võtad gaasipedaalilt jala on kuulda koputavat heli kusagilt eestpoolt. See heli tekib kõigi käikudega, kui gaasipedaalilt jala võtad ning eriti annab see siis tunda, kui käik on sees ja mootor hakkab nö. käiguga end ise pidurdama. Kui käigu välja võtad või käik sees gaasipedaali vajutad, siis tundub nagu korras olema ja see heli kaob. Ehk keegi oskab öelda mis seda heli tekitada võib?
Rattapoldid on üle kontrollitud ning kinni ja midagi kusagilt vastu ei tundu ka käima. :tired:

Eile sai auto ka veidike poleerimist ning Fusso 12 kuulise vaha selga:
Pilt
Pilt
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.
cron