Re: Alfa Romeo 159 2.2 JTS, 2006

#16
Välismaa foorumitest jäi teiste markide puhul küll silma, et ikka on ette tulnud selliseid asju - just alumiiniumist õõtshoova puhul, mis on suht rabe materjal. Teras veniks aga alumiinium läheb kohe krõpsti katki.
156 insenerid olid õnneks targemad ja tegid alumise õõtshoova terasest, mitte alumiiniumist.

Sai täna inspekteeritud autot väheke ja õnneks miskit väga hullu ei juhtunud. Kõik mahlad jäid sisse peale käigukasti õli, mis voolas välja tänu sellele, et veovõll otsustas käigukastist lahkuda. Õnneks nii käigukasti poolne, kui ka veovõlli enda poolne nuut jäid terveks. Käigukasti korpusel ka mingeid vigastusi ei tuvastanud.
Juhipoolne poritiib vajab vaid vahetust, seega kui kellelgi pakkuda vasaku poole kasutatud originaal poritiiba, siis ei ütleks ära. Plaanis oligi see aasta soojemate ilmadega autol keretööd ette võtta. Eesmised poritiivad ja karbid mõlemalt poolt värvida.
Pilt
Oskab keegi öelda kuidas seda käigukasti küljes paiknevat simmerlingi vahetada? Lihtsalt kruvikeeraja taha ja tuleb välja? Neid ümber olevaid polte pole vast vaja lahti kakkuda sellejaoks?
Antud varuosakood mida vahetada mõtlen on 71734264

Kõige suurem probleem tuleb õõtsa vahetusega, kuna hea oleks seda kanali peal teha. Sest enamus polte asub suht ligipääsmatus kohas, kui koopast ligineda neile.
Plaanis oli auto all olev õõtshoob parema kohapealt pooleks lõigata, et muretseda doonoriks kasutatud õõtshoob, mis samast kohast sobivaks lõigata ja siis alumiiniumelektroodiga nad omavahel kokku keevitada. Saaks vähemalt ajutiselt 4 ratta peale liikuma ja auto kanaliga garaazhi lükata, kus oleks juba lihtsam vana õõts alt kakkuda.
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Alfa Romeo 159 2.2 JTS, 2006

#17
simmeri kangutamiseks on eraldi konksud muidu olemas aga üldjoontes umbes nii see käib küll

õõtsa osas on asi muidugi natuke keerulisem- ma arvan, et Sa ei saa seda selliselt keevitusega kokku lastud, et see seal turvaliselt kinni on (ma arvaks, et alumiiniumi keevitada välitingimuses auto all, piiratud liikumisega on asi, millega võrreldes on õõtsa eemaldamine nagu jalutuskäik pargis)- põhjakatte pead ju niikuinii ära võtma :) ja selle sisemised kinnitused on pea samades kohtades

ma ise pigem tõstaks auto kõrgemale üles, turvaks väga mitme pukiga ära ja roomaks mingi korraliku sooja tekiga sinna alla ning keeraks tagumised õõtsapoldid lahti - natuke nüri see on aga seal on neid polte vaid paar tükki ja vahetatud õõts naljalt uuesti pooleks ei lähe (koopast saab kõik ülejäänud asjad ilusti lahti).

isegi, kui ei saa neid polte ilusti lõpuni kinni, siis vähemalt ei juhtu sama asi uuesti.
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 159 2.2 JTS, 2006

#18
Vahepeal niipalju toimetanud, et nv-l sai auto kallal nokitsetud ning lõpuks eemaldus sealt murdunud õõtshoob koos käändmiku ja veovõlliga.
Õõtsa eemalduseks kulus palju roppe sõnu "remondisõbralikku" kohta paigaldatud poltide pärast ning ajaliselt nii 6-7 tundi. :D
Õnneks 2.2 mootoriga isendil pääsesin alumise õõtsa eesmisele kahele poldile ligi mootoriruumist, kui sai eemaldatud aku koos aku alusega. Seejärel tekkis piisavalt vaba ruumi, et võtmetega poltidele ligi pääseda.
Ainuke suurem probleem oli tagumise õõtsakinnituse kolmanda kaugema poldiga, kus ma pidin samuti oma käe mootoriruumist sisse ajama, et ulataks silmusvõtmega mutrile ligi, mis asub sillatala peal.
Kuid sellele mutrile piirab ülevalt ligipääsu stabikavarras, kuidagi sai pika jamamise peale silmusvõtme selle mutri otsa, et mutter ringi ei käiks ja siis altpoolt sai narrega lahti keerata.
Edasi peab vajaminevad jupid tellima ja auto uuesti kokku laduma. :)
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Alfa Romeo 159 2.2 JTS, 2006

#21
Risto kirjutas:
12 Mai 2022, 14:01
Alfa Romeo 33 kirjutas:
06 Mai 2022, 21:42
Niipalju siis nädalavahetusel uue õõtsa allapanekust, kui juba uue jupi saab poolenisti lagunenuna kätte... :thumbdown:


https://www.upload.ee/image/14117774/IM ... 201336.jpg
Mis tootja oma?
Tootjaks oli EGT.
Sai nüüd teist korda tellitud Premium klassi FAG õõtshoob - vaatab kas tuleb tervena kohale. Otsustavaks sai TRW vs FAG puhul see, et FAG komplektis on ka uued poldid ja mutrid.
FAG toodetega üldiselt väga head kogemused - laagritega.
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Alfa Romeo 159 2.2 JTS, 2006

#22
Aega läks aga asja sai. Murdunud õõts sai uue vastu vahetatud ning auto on jälle nelja ratta peal ning liigub. Lisaks kõigele muule said vahetatud ka käsipiduri trossid (ei olnud just meeldiv töö tervet salongi laiali kakkuda aga tehtud ta sai 3-4 tunniga), vasaku poole sisemine veovõlli ots koos käigukasti simmerlingiga ning vasaku poole ülemine õõtshoob.
Käigukasti õli läks 75W80 ning sisse sai kallatud 500ml rohkem, kui tehas ette näeb. Nii jäi erinevatest välismaa foorumitest kõlama, et tehas pani õli kogusega väheke mööda ning soovitatav on lisada 500-600ml rohkem.
Kontrolli käigus tuvastasin, et vahetust vajab ka parempoolne alumine õõtshoob, mis sai ka ära tellitud. Jaanipäeval üritan selle õõtsa ka ära vahetada ning siis on auto valmis jälle liikluses osalema. 8-)
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.
cron