Alfa Romeo 159 JTS 2,2 Selespeed 2008

#1
Tervitus kõigile.
Värske foorumlasena annan teada, et mul siin olemiseks pisuke põhjus ka.
Pealkirjas olevat kuldset värvi Alfat sai juba paar kuud auto24's vahitud. Kolmapäeva (03.06.2020) õhtul näitasin naisele auto pilti ja oh seda elevust. No tulemuseks oli see, et järgmise päeva hommikul olin ma rongiga teel Tallinna, et sealt juba autoga tagasi sõita. Nii saigi tehtud ning hetkeseisuga olen siis kolmandat päeva õnnelik Alfa Romeo omanik.
Masin on sedaankerega, sisuks must nahk. Edasi liigutab teda 2,2 liitrine JTS bensumootor ja käigukast on Selespeed. Ratasteks on 17 tollised veljed, kuhu peale pandud 235/45 rehvid.
Praeguseks olen ma kolme päeva jooksul osanud maha sõita natuke üle 500 kilomeetri. Muljed - praegu on naerul nägu ees, sest oma olemuselt peale hulga saksa ja jaapani autode omamist on Alfa täiesti midagi erinevat. Oma raskuse kohta liigutab see mootor autot nobedalt edasi ja keskmine kütusekulu on praegu jäänud 8,6l/100km.
Loomulikult kohe järgmiste asjadega vaatan üle veermiku ja lähemalt kapotialuse, et asjast sotti saada. Üht-teist veidrust olen juba youtube' abiga avastanud. Näiteks õhufiltri asukoht :). No mis teha, kui ta on sinna pandud, ju siis peab seal olema.
Hetkel on kõnealune Alfa 159 mul õue peal kolmas masin. Alles jäävad kasutusse ka senised autod, milleks on Honda Accord Coupe 2,0 automaat ja 2000 aasta väljalase ning teine on Opel Frontera Sport RS 2,2 manuaal, mis on ostetud eesmärgi päraselt jahil käimiseks.
Lähiajal teen kusagil ontlikumas kohas Alfast esitlemiseks mõned pildid.
Viimati muutis Preester, 11 Juun 2020, 15:14, muudetud 1 kord kokku.
Ei noh - Teoorias olen ma tugev ;)

Re: Alfa Romeo 159 JTS 2,2 Selespeed

#2
:beaver:

Ega ülemäära palju rohkem sel veidrusi polegi (igasuguseid mugavusvidinaid aga leidmiseks jagub )

Ootame pilte :)

Ja kui juba , siis selle accordi osas - ma võis üsna kindlalt väita, et kui läheksid teeksid ühe ringikese kas GT või 156-ga siis oleks accordi vahetamine kah päevakorras (need on 159-st täiesti erineva käitumisega) :)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 159 JTS 2,2 Selespeed

#3
159 on juba oma ülesehituse tasemelt puhas sakslane :P Seega esimeseks Alfaks kindlasti parem valik kui 156/GT/147. Ning kui said hästi hooldatud Alfa siis ei tohiks mingeid muresid väga olla. Mina avastasin näiteks 2.a. hiljem, et mul on jahutusega panipaik juhiistme vahel. Esialgu avastasin ainult selle pealmise, kuhu mahuvad väga väiksed asjad, kuid selle all oli palju sügavam tasku kuhu sai vabalt alumiinium purgid panna :)

Palju õnne ja muretuid kilomeetreid!

Re: Alfa Romeo 159 JTS 2,2 Selespeed

#5
Tere taas.

Jah, auto on NPautod platsilt pärit. Müügimees suhtles minuga väga ontlikult ja asjalikult, kuna ma kargasin ligi ja küsisin:"Kas sina oled siin boss?" Kerge kõhkluse peale noogutas rõõmsalt ja asusime asju ajama. Nimeks Lauri Meos. Ostma julgustas auto Eesti päritolu ja väidetavalt kontrollitud olek. Täna just käisin hommiku poole ülevaatusel ka ära. Läksin külmalt peale, et tuleb mis tuleb. Noh - usaldasin autoplatsil kuuldut. Auto läks puhtalt läbi ja mingit irinat ülevaatajalt ei tulnud. Ajas veel kulmud kõrgemale ja üllatus, et kõik asjad on korras. Kutsus mind alla ka ja see esimene poolraam on jah alt kergelt "rebane" aga ei miskit hullu. Lähiajal hakkan seda värki seal töötlema. Ainuke koht kuhu oli soovituslik märkus oli summuti sukk. Ülejäänuga tõesti mingeid vigasid ei leitud. Mul muidugi selle peale naerul nägu ees ja süda rahul.
OBD'st skännimisega leidsin vana vea, mis koodide järgi rääkis küünalde vahetusest. Peale veateate kustutamist ei ole see tagasi ilmunud. Kasutan OBDII bluetoothi koos ostetud Torque appiga.
Mugavusvidinaid olen kasutusjuhendit sirvides juurde leidnud. See keskkonsooli jahutus, selle leidsin kohe esimesel päeval ise üles ja vaatasin, et "Ohhoo, kae mis peen värk kaasa pandud" :) . Veel avastasin "Follow Me" tulede teema ja selgeks sai ka pagasniku avamine ja selle seadistamine menüü kaudu. Täis laksu mugavusi tal ei ole. Tagumisele istmereale eraldi kliima nuppe pole, ainult istme alla soojendus kanalid ja keskkonsoolis tuulutus avad. Küljepeeglid on käsitsi kokku lapitavad. Helivärk on küll väga mõnusa häälega, kuid tavaline SB05 makk. Siiani ei ole aru saanud, kas ta MP3 plaate ka sööb aga brittide (barbarite) foorumist lugesin, et plaat tuleb kõrvetada "Finish session" režiimis ja mitte jätta "Multi-session" plaadiks. Eks katsetab. Igatahes on Aliexpressist Alfa jaoks sobilik USB'd ja SD kaarti sööv jublakas juba tellitud. Mingi 30 öirot läks maksma see lisa asjandus.
Kuna eelnevalt olen sõitnud põhiliselt jaapanlastega, siis japside tavalised käigukastid on oma jälje jätnud minu harjumustesse ja arusaamistesse. Kõige etem on olnud siiani Mitsubishi Galanti automaatkast, mis oli iseõppiv ja jättis su sõidustiili meelde. Ja kõige suurem ikaldus oli kunagise VW Passati 4 käigune VW Audi grupi käigukast. Selespeed tundus alguses veider, kuid viimased päevad olen sellega sõbraks saanud ja selle kasti käitumisest aru saanud. Tundub ka olevat säherdune, mis su sõidustiili justkui mälusse talletaks. Juba olen Selespeedi kohta tuhninud läbi ka erinevad euroopa Alfa Romeo foorumeid ja uurinud, mis õli peaks sinna kasti sobima tehase poolt soovitatu asemel. Sain aru, et alates DEXRON III täissünt õlist ülespoole. Äkki oskab siin keegi soovitada, mida teised Selespeediga masina omanikud sisse valavad.
Praegu on autos vahetevahel kuskil kohas paremal mingi imelik klobin, kui aukudest läbi ja muhkudest üle sattun sõitma. Ka käib sekka mingi veider, justkui pukside kägin. Eeldan, et mingi kummipuks kuskil kägiseb peale aastast autoplatsil seismist. Klobina suhtes peaks ka selgust võtma. Ülevaatusel ei tuvastatud all veermikus mingit anomaaliat. Praktikast on tuua selline näide, et üks mu kunagise Mitsu klubi kaaslase autost leiti klobina kaebamise peale autost kuskilt istme alt, või kus kurat ta nüüd oligi, veinipudel :) . Mehel oli auto värskelt teise inimese käest ostetud ja garantii teema ka veel peal. Peale teenindusse viimist tunnikese pärast helistati, et võib autole järgi tulla. Koha peal pandi pudel veini lauale ja öeldi, et "Nehh, siin see klobistaja on. Laske hea maitsta." :).
Pildid tegin ka kodu lähedal Aravete kardiraja parklas ära aga tööarvuti va sinder ei lase piltidele ligi ja telefonis on ilge kanitell neid üles panna. Õhtul kodus oma läpakaga on ikka kindlam selliseid toimetusi teha.
Praegu tundub esmapilgul auto igati tipp-topp olevat. Loodame, et see nii ka on. Eks loomulikult üllatusi ja väljaminekuid hakkab tulema aga ikka loodad ju parimat. Eks ise peab ka valvas olema.

Seega õhtul laen pildid üles.

Oma kasutaja nime "Preester" seletaks ka lahti. Ei! Ma ei ole ei püha isa, usutegelane ega usuhull :) . Nime kasutan oma lemmikbändi Judas Priest pärast.
Viimati muutis Preester, 11 Juun 2020, 09:31, muudetud 1 kord kokku.
Ei noh - Teoorias olen ma tugev ;)

Re: Alfa Romeo 159 JTS 2,2 Selespeed

#7
ts kirjutas:
06 Juun 2020, 11:45
:beaver:

Ja kui juba , siis selle accordi osas - ma võis üsna kindlalt väita, et kui läheksid teeksid ühe ringikese kas GT või 156-ga siis oleks accordi vahetamine kah päevakorras (need on 159-st täiesti erineva käitumisega) :)
Honda Accord Coupe on mul omaaegne unistuste masin, mille lõpuks umbes 14 aasta möödudes omale ideaalis sobiliku mudeli leidsin (beež nahksisu, 2 liitrine mootor, tumerohelist värvi ja automaatkastiga). Olgugi, et masinal on 335000km odomeetril. läheb ta siiani ülevaatuselt läbi puhtalt. Ülevaataja tegi korra oma aparaatidele isegi restardi, kuna CO oli ikka kuradima väike. Lõppu kommenteeris, et selle masinaga ei saa isegi enesetappu teha, sest CO on olematu. Honda VTEC mootorihääled ülespoole 4000 pööret on omaette elamus. Umbes samalaadne teema nagu Alfa mootoritega :)

Alfa 156 Honda asmele kindlasti ei tule, kuna Alfa 159 juba on ja rohkem sedaane ja seda enam universaale ma ei soeta. Mahukuse jaoks osta juba Ford Transit, VW Caravelle või miskit säärast. Pigem vaatan (kui vaatan) kas Alfa GT või Alfa Brera. Kui juba, siis juba kupee masin. Poisid on mul täiskasvanud ning elavad omaette ja taha istmele istuma saamine ei ole enam minu asi. Mina istun kas rooli taga või kõrval istmel. Igapäevaselt ronib taha istmele mu isase kassi suurune koer. No ja kui keegi tahab kaasa reisida, siis see on tema mure, kuidas ta sinna taha istmele saab ja ära mahub :)
Ei noh - Teoorias olen ma tugev ;)

Re: Alfa Romeo 159 JTS 2,2 Selespeed 2008

#9
Hiljuti sai lastud vahetada mootoriketid koos pingutite, kelkude ja asjadega. Kuna see värk juba lahti käis, siis vahetati ka veepump, geneka- ja kliima ning roolivõimu rihmad koos pingutuga. Noh ja loomulikult kapotialused igatsugu filtrid, õli ja jahutusveselik. Takkapihta uued küünlad kah.
Põhjus, miks selle ette võtsin, oli küllalt tihedalt ette lööv veateade P1600 - Camshaft Crankshaft Correlation. Vända ja nuka vaheline kett oli veninud ja tänu sellele oli masina ajul oma arusaam nukkvõllide ja väntvõlli omavahelisest suhtlusest. Kui tööd tehtud, lõppes ka veateate kuvamine.
Puht füüsiliselt kuulates muutus ka mootori tühikäik, seda nii külmast kui ka soojast peast. Enne natuke puterdas, nüüd töötab sirinal.
Ei noh - Teoorias olen ma tugev ;)

Re: Alfa Romeo 159 JTS 2,2 Selespeed 2008

#10
Tervitus üle pika aja.
Vahepeal on siis nagi.ee kinni pandud ja mu auto pildid on ka kuhugi interneeduse avarustesse kaduma läinud. Peab vist uued tegema.
Vahepeal siis auto kallal tehtud järgmisi asju nagu eelmise aasta lõpu eel jõuludeks vahetati ja värviti mõlemad küljekarbid. Vasak pool oli paremast poolest rohkem rebaseks muutumas. Loodan, et ennetasin suuremat probleemi. Sel suvel sai lasta ka mõlemad alumised õõtsad vahetatud, kuna korralik kägin tuli kuuldavale. No nagu vana vedruvankriga sõidaks. Veel hakkas pidurdades "Mehhaaniline ABS" tööle, ehk siis tagumiste piduriketaste ja klotside vahetusega see pidurdamisel pedaali võbin kadus.
Hetkel on viimasest õli vahetusest mingi 15000km sõidetud ja oktoobri alguses läheb õli ka vahetusse. Kuigi jah, 30K kilomeetreid on antud õlivahetus välbaks aga ma olen siiani vahetanud õli oma autodel rohkem õli värvi järgi. Kui ikka mustaks läheb, siis õli vahetusse.
Ja öelge nüüd mulle, kogenud Alfa mehed. Kui 15000km peale olen kuni 3 liitrit õli juurde valanud, kas see on normaalne? Olen lugenud, et Alfadel ongi kalduvus "õlimaias" olla. Vastab see ka Alfa 159 2,2 bensumootori puhul tõele (tegu siis GM'lt laenatud mootoriplokiga) või pean mingi töö ette võtma? Minu arust 5000km peale liiter juurde valada on justkui liiast. Samas ega ma oma Alfaga vanakese moodi ka ei kulge. Annan ikka nukkvõllile määret, kui sõidan. Ehk siis tahhokas käib ikka sinna punase juurde :).
Ahsoo. Selline huvitav asi ka - Meie kandi kohalik autolukksepp, kes mu autodel siiani suuremaid töid teinud teatas, et mu Alfa on Teneti filmis kahel korral näha. Vaatasin siis filmi ära ja umbes 1:29:30 peal Lasnamäe kanalis ja sõidab tagurpidi :). On jah minu Alfa :)
Ei noh - Teoorias olen ma tugev ;)

Re: Alfa Romeo 159 JTS 2,2 Selespeed 2008

#11
See õlisöömine on 2.0 mootorite asi rohkem, küll aga hästi tallates võib ka teistel juhtuda.

Kuskilt on meeles, et 2.2 ja 3.2 tekitasid omanike seas segaduse, kuna erinevalt Alfa enda mootoritest need õli ei tarbinud.

Aga ma ei mäleta et Alfa oleks mingi recalli teinud ja õlikulu peale keeranud.

See liiter 5000 peale peaks kindlasti olema märgata (kas siis välise lekkena või suitsuna vms). Võid teha klassikalise testi muidugi (mõõdad 0-100 kiirenduse ja vaatad kuidas see tehasenumbritega võrreldes on). Sellega saad mingi pildi ette kas mootor on äkki hõre. Kui sealt midagi väga hullu ei paista, siis võiks kriitilise pilguga mootoriruumi üle vaadata ja sealt mingeid lekkeid otsida (nii palju seda ka ei ole, et pidevalt immitseks) ja katsetads madalamate pööretega sõita (kõrged pöörded kulutavad kindasti rohkem õli).

15 tuh km on meie kliimas ülemine piir, kui tahta, et auto vähegi kestaks :)

P.s. huvi pärast - palju karbid maksma läksid :)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 159 JTS 2,2 Selespeed 2008

#13
ts kirjutas:
27 Sept 2021, 08:03
P.s. huvi pärast - palju karbid maksma läksid :)
Oma Alfale sain küljekarpide remondiplekid (sirged ilma rattakoobaste kõverusteta) ALLCAR OÜ kaudu ja kaks plekki läks kokku maksma koos transaga (toodi koju kohale) 68,15€. Plekksepp, kes mu autot tegi, kirus küll, et peab neid kõverikke hakkama ise põlve otsas tegema aga ära ta selle töö tegi ja auto sai jälle ilusaks. Muidu oli remondikarbi profiil kõik nii nagu olema peab. Ainult jah need rattakoobastesse ümaraid ühendusi ei olnud.
Ei noh - Teoorias olen ma tugev ;)
cron