Maserati 222 SR, 1994, Luman

#1
Nii.....



Vaatasin, et siin viimasel ajal meestel jubedama hästi jookseb autoteemaline jutt ning mis kõige tähtsam, jutt on täitsa asjalik.



Mind ennast on viimasel ajal hakanud huvitama selline tore sõiduk nagu seda on Maserati Biturbo, eriti just 2,8 liitrise mootoriga isendid, need on siis vastavalt isendid, mis kannavad tunnusnumbreid 430; 228; 222(eksport variandid). Hetkel ei hakkaks teie fantaasiat ja jutuhimu millegi muu konkreetsemaga piirama. Nii et rääkige kõigest, mis antud isenditega seoses pähe tuleb, eks ma hiljem siis küsin mõne konkreetsema küsimuse ka.
Viimati muutis Luman, 22 Juul 2008, 11:42, muudetud 1 kord kokku.

Maserati 222 SR, 1994, Luman

#2
8)



Biturbo mmm...



Küsi midagi konkreetsemat... isiklikult ei osaka kuskilt alustadagi :oops:



lihtsalt märkeks niipalju, et 2xx on kupeed ja 4xx sedaanid



mootoreid oli põhimõtteliselt 6-> 2,0 18V/24V ning mõlema 2,5 ja 2,8l derivaadid



hetkel on Sul valikusse mootoriga lisatud kaks kupeed ja sedaan kõik 2,8l mootoriga? võimsaimaks oled valinud sedaani või on nii 222 kui 228 mõlemad doch mootoriga?



aga üldiselt-> ei ole teps mitte tegu autoga, mida meil siin hoida ja pidada (kui ta just ülihääs korras ei ole)



nii, et natuke veel infokest :roll:
Tegelikult ma olen normaalne....

Maserati 222 SR, 1994, Luman

#3
Teema tõstsin üles sellepärast, et viimasel ajal on ikka jubedasti painama hakanud soov omada mingit projektikat, sellist mõnusat kiiret turbomootoriga pühapäevaautot. Algul sai mõeldud, et võiks võtta nt. Alfa 75 ja sinna ülelaadimise peale aretada, aga tingituna sellest, et endal kohe kindlasti oskustest, vahenditest ja ajast puudu jääks, läheks selline projekt ilmselt natukene kalliks kätte ära.



Seega sai natukene veel uuritud ja leitud, et Biturbo oleks ka iseenesest täitsa hea projektikas. Tema kasuks räägib mitu asja, esiteks juba stokis peal olevad turbod, mis muudab sealt lisahobujõudude välja võtmise tunduvalt lihtsamaks ja odavamaks ning lisaks sellele on ta juba tehasekonditsioonis päris võimas.



Täpsemalt hakkasid huvitama just 2,8 liitrise mootoriga isendid, sest seal on seda ressurssi rohkem. Antud kolm isendit, mis ma nimetasin, peaksid minu teada kõik dohc mootorid olema, lihtsalt 222 ja 430 on olemas nii 18v kui 24v aga 228 on minu teada ainult 18v.



Nende uuemate 24v mudelitega kipub see viga olema, et neile topiti suht paljudele juba katid peale, mis minu eelistus pigem ei oleks, ning lisaks vähemalt 430 versioonil oli ka juba mingi elektrooniline vedrustus, mis pidavat küll autot kõvasti sportlikumaks tegema, aga ma kardan, et see asi on lihtsalt määratud mitte töötama nii vanal autol.



See kas ta on nüüd kupee või sedaan, ei oma minu jaoks just kõige suuremat tähtsust, muidugi pühapäevaautona eelistaksin võib-olla pigem kupeed. Kuidgi Maserati kodulehelt vaadates oli vist sedaan isegi kergem, kui kupee, mis iseenesest oleks suht suur pluss.



Asjad mis mind tegelikult huvitaksid on näiteks see, kui palju hobujõude näteks stok biturbo veermik välja kannatab, enne kui seal pulgad lendama hakkavad. Samuti näiteks ega juhuslikult ei juhtu mootoris olema sepistatud kolvid(nii palju kui ise uurinud olen, on pigem tunne et ei ole). Ja muu seda laadi info. Ma muidugi julegn kahelda, kas keegi selliseid asju juhtub just teadma, ise ma pole vähemalt sellist infot veel leidnud. Aga igasugu teooriad ja mõttekäigud on teretulnud.



Muidugi on ka aktuaalne teema see hoolduse pool. Seda ma usun, et varuosade kättesaadavusega võib tõsiseid probleeme tekkida, samas ega see euroopa mastaabis nii mittelevinud auto ka pole, et tähtsamad asjad vasti ikka kuskilt saaks, mingit orienteeruvat hinnaklassi oleks muidugi hea teada.



Korrasoleku kohapealt niipalju, et mingit ära rööbatud kauna ka plaanis ei ole kohale vedada, auto peaks ikkagi enam-vähem viks ja viisakas olema, samas mingit päris prillikivi ka ei tahaks, sest selleist ei lubaks südametunnistus jälle projektikaks teha.



Sai seda juttu üks jagu, vast keegi viitsib ka lugeda :roll:



P.S ärge pange kirjavigu tähele, jutt sai pikk ja tund on hiline :wink:

Maserati 222 SR, 1994, Luman

#5
:roll:



BiTurbo ise oli muuseas esimene Maserati, mis toodeti DeTomaso alla minekul ning oli ette nähtud 3xx bemmile tagatulede näitamiseks :roll: edukalt (isegi väga edukalt tegelikult)



mootorid....2,8 oli olemas ohc ja dohc versioonides, kui alati pritsega. OHC seadistati vahemikku 225-285bhp ning DOCH 286bhp

suurimaks probleemiks võib mõlema motori puhul saada pritse-> nimelt on tegemist Marelli/Weberi komboga, mis minu mälu mööda kasutab kahte omavahel sünrkoniseeritud juhtplokki



veermik-> kõige võimsamaks BiTurbo'ks sai Shamal (326bhp), mille veermikku esialgsete isenitega võrreldes siiski muudeti.



Sepistatud kolvid olid olemas, kuid.... 2.24R versioonile (2,0 283bhp), ülejäänud mootorite kolvid olid valatud :roll:



tuunimise kohalt on olnud kuulda, et mootorist tuleb 400-425 bhp välja suht kärmelt (remap, waterspray ect) ning kindlasti kannatab veermik samuti selle välja (AGA.... kui kauaks ei ole just eriti selge)



Iseenesest on veermikuosa suht pädev, seega kui kasvatad jõudu "hädised" 30% :twisted: siis tõenäoliselt saaksid vaid siduriga piirduda... kuniks differ alla annab :lol: Difri ja ka kasti saad välja vahetada tegelikult juba Ghibli oma vastu :twisted: mis maksab :shock: :shock: palju raha



ma veel meenutan ja mõtlen ja siis millelgi jätkan :lol:
Tegelikult ma olen normaalne....

Maserati 222 SR, 1994, Luman

#6
cyber kirjutas:Juppe pole, know-how-d pole...:(


know-how probleemi vast ei tekiks (tegemist ei ole ju unikaalse superautoga vaid siiski 40000 toodaguga mudeliga, mille maine on 0 kuna nendest pooled lihtsalt sõideti surnuks-> ehk siis ignoreerides kõike kuni auto seisma jääb :roll: selles osas sai Maserati muidugi 3 seeria bemmile väärilise vastase... ligi pooled bemmid sõidetakse samuti surnuks)

... tõenäoliselt pisikese kaevamisega suudaks Ghibli/Shamal-i manuaali välja võluda -> juppidega on asi jah keerulisem



Tõenäoliselt isegi mitte niivõrd veermiku/mootori jms-ga vaid PIGEM nendega, mis selle pakutud komplekti juurest puudu olid (usu või mitte aga salongi ja keredetaile ei saa mitte-kui-kuradi-kuskilt :lol: )
Tegelikult ma olen normaalne....

Maserati 222 SR, 1994, Luman

#9
Eks ma paralleelselt 75-ga vaatasin ka gtv6 poole. Igati pilkupüüdev ja muidu stiilne auto, aga hetkel on just kihk peal omada fööniga autot. Kui vurriga auto ei oleks eesmärk, siis oleks gtv6 kindlasti väga kõrgel kohal valikus. Ingliskeelseid foorumied lugedes jääb tegelikult mitmeidgi turbotatud gtv6 mudeleid silma ning ameerikamaal pakuti lausa mingit superchargeri komplekti sellele. Hinda küll muidugi ei mäleta.



Tuuningu kohapealt nii palju kui lugenud olen, siis 75 ja gtv6 kannatab ilma probleemidetta 300 hobust ära, aga peale seda pidi asi juba kahtlaseks minema.



Salongi ja kere detailide kohta niipalju, et kui, siis ikkagi vaataks sellist, mis kere poolest komplektne oleks ja millesse roosteuss väga oma hambaid löönud pole. Pigem maksta see paar tuhat eurot rohkem korras auto eest, kui pärast hakata seda kolmekordse hinna eest lappima.

Maserati 222 SR, 1994, Luman

#10
fööniga autod :roll:



aga palun-> 162 seerias on olemas 75 Evo (deriveeritud ringiautost, mootor on DEFORSSEERITUD 350bhp-st allapoole, veermik ja jõuülekanne on suuresti sama :twisted: )



116 seeriast on Giulietta ja alfetta GT turboDelta (ehk siis 1,8Nord, millele on vurr peale seatud)



Muuseas-> transaxle turbiinindus Nord mootoriga on palju parem variant, kui BiTurbo-> kaalujaotus nimelt.



BT kaalujaotus on olenevalt mootorist 60/40-> 65/35 (kui soovi on otsin täpsed numbrid õhtul üles) turbodeltad (k.a. evo) seevastu on 50/50 olenemata kerest. Kuna Sa ilmselt ringima hakkad, siis ei ole tegelikult suurt vahet, kas autol on 260 või 330 bhp, kui kiirelt kurvist väljudes tagumik tantsib nagu sambafestivalil :roll:



Lisaks võiks veel mainida, et AR turboDeltad on kergemad ning TEGELIKULT Kalvol on olemas üsna korralik põhi nende arendamisel/remontimisel



isiklik arvamus lihtsalt :roll: kui kedagi peaks huvitama :lol:
Tegelikult ma olen normaalne....

Maserati 222 SR, 1994, Luman

#13
Huvitavaid autosid on maailmas väga palju :wink:



To TS:

Nendest pakutud alternatiividest, peale EVO, teistega eriti kursis pole, aga kindlasti viin ennast. Samas miskipärast toob mõte suurest turbomootorist suurema naeratuse näole, kui mõte väikesest turbomootorist.



Kuna mul hetkel on lihtsalt mõtted, ühtegi kindlat sammu veel millegi suunas astutud pole, siis on kõik ideed teretulnud.



Ja seda Biturbo asja ideed võiks kohe kindlasti edasi arendada. :wink:

Maserati 222 SR, 1994, Luman

#14
:roll:



njah-> samas oled kindlasti nõus, et suurema turbomootoriga sõiduk, mis on kehvema kaalujaotuse ning samasuguse potensiaaliga (BT) jääb siiski alla kergemale ning parema kaalujaotusega sõidukile :roll:



aga proovin millalgi natuke paberitesse süveneda, ning natuke rohkem ennast biturbo erisustega kurssi viia (praegu tean vaid tehniliselt poolest ja järeleaitamisest niipalju, kui ülal märkisin-> ehk siis marelli/Weber+2xIHI turbiini+ air-air intercooler ning suhteliselt madal -> 0,5-0,7 buust)



Kuuleri vahetuse, veepritsimise ning ka buusti tõstmine ja aju remap (:mrgreen: takistite vahetus?) annab juba suht suure kasvu võrreldes sellega, mida kõike on TB Nord'iga vaja ette võtta



P.S. sepistatud kolbe saad tegelikult tellida kah...

P.P.S. karpamootoriga BT on saadanast (vaatasin praegu karpa ja turbiini referentssüsteemi skeemi :shock: naisss :? kui töötab :lol: ) õnneks aga 2,8 on igal juhul pritsega 8)
Tegelikult ma olen normaalne....

Maserati 222 SR, 1994, Luman

#15
Vot kogu see jutt, mis sa siin järele aitamisest rääkisid, teebki selle asja nii ahvatlevaks :twisted:.



Kaalujaotus on tõesti võrreldes transaxel alfaga tunduvalt viletsam ja seeläbi on ilmselt ka ta rinkaomadused viletsamad. Samas see idee teha lihtsalt omada igapäeva autost vähem võimsat turboprojekti tundub kuidagi imelik :roll:. Sellele tankile muidugi teeks ka vähem võimas kerge auto rinkal ilmselt ilma probleemideta tuule alla, aga tunne jääb siiski...



Samas minu teada on ka Biturbodega mingil ajal rinkat sõidetud, seda küll vist mitte kuigi edukalt.



Seda, et sepistatud kolbe ka Biturbole osta saab ma täiesti usun aga kolbide vahetus eeldab juba terve mootori lahti võtmist, millek käigus oleks kohe mõtekas juba mootori kaprem ära teha. See ei oleks aga esimese asjana eesmärk omaette. Biturbo eelis minu silmis hetkel ongi see, et temaga annaks midagi normaalselt ette võtta ka ilma mootorit kohe pulkadeks tõmbamata.