Re: Alfa Romeo 156 2.0 JTS TI, 2004, Alfa Romeo 33

#226
ts kirjutas:
08 Aug 2024, 07:54
:beaver:

Pakkudega on selline lugu, et 2.0 jts'il on teise profiiliga pakud kui ts mootoritel (millel muuseas on kaks eraldi profiili -1.6 ja 1.8/2.0)

Kui hankisisid pakud kuskilt viisakast kohast, siis äkki saad tagastada muidu lihtsaim viis oleks kas proovida rääkida kellegiga kel on pakud olemas ja siis lihvida pakud nende järgi õigeks (kuna ei tea täpselt, milline osa ei sobi, siis ei julge ka pakkuda seda varianti, et ehku peale lihvima hakata)
Kirjade järgi on tegu täiesti 2.0 JTS mootorile mõeldud nukapakkudega - ning pakend oli kiles ka, et eelnevalt pole lahti tehtud ja kellegi pool tagastatud. Ostetud sai Aeromotorsist ja tegu KS Toolsi tütarfirma Brilliant Tools tootega.
Vist ühe isiku leidsin, kes on nõus laenama enda omasid, loodetavasti Tema omad sobivad, siis vaatan üle kus on täpsemalt minu pakkude probleem, et peale ei istu. :)
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Alfa Romeo 156 2.0 JTS TI, 2004, Alfa Romeo 33

#227
Nii, tänasega sai rihmavahetuse tehtud. Uued rihmad läksid Dayco omad koos kõigi uute rullikutega - ka soonrihmale sai pandud uus pinguti ja rullik.

Sisselaske nukkvõll oli ilusti paigas:
Pilt
Väljalaske oma oli aga veidike paigast, oli vaja hilisemaks keerata:
Pilt
Peale paika keeramist:
Pilt
Uued rihmad peal:
Pilt
Lisaks sai paigaldatud ka uus Boschi nukkvõlli asendi andur, kui juba nii kaugel olin, et rihmad ja rihmarattad maas olid - ei tahaks näiteks paarituhande km pärast avastada, et andur otsustab siit ilmast lahkuda ja siis hakka uuesti kogu rihmamajandust maha kakkuma.
Pilt
Vana hammasrihm, mis 6 aastat peal oli:
Pilt

Järgmise asjana vahetama kaks pisikest voolikut mis lähevad õlijahutisse - siis saab ka jahutusvedeliku sisse lasta ja mootori soojaks lasta käia.
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Alfa Romeo 156 2.0 JTS TI, 2004, Alfa Romeo 33

#229
Täna sai vahetatud 1 voolik, mis läheb õlijahutisse - asendatud sai see silikoonvoolikuga. Teine voolik oli väga korralik ja näppima ei hakanud.

Sai mootor soojaks lastud ning täheldatud, et temperatuur kipub üle 90 minema (OBD seade näitas 99 kraadi) - kõik lõdvikud olid katsudes kuumad ning sai ka lõdvikuid masseeritud, et õhk välja tuleks. Samuti salongiventikas sai pandud MAX peal kuuma puhuma. Lõpuks puhus salongi ka päris kuuma õhku.
156 ju mingit õhutusniplit-kruvi pole nagu 159, et õhk süsteemist välja lasta?
Millegipärast ventikas ei aktiveerunud. Oskab keegi öelda, mis temperatuuri pealt peaks 156 2.0 JTSil jahutusvent aktiveeruma?
Paar aastat tagasi sai vahetatud ka takisti, mis asub ventilaatori küljes, kuna vana oli läbi põlenud.
Termostaat sai ka vahetatud kusagil 2017 aastal. Termostaadi küljes olev temperatuuri andur sai vahetatud 2021 (EPS firma anduri vastu).
Samuti said vahetatud paar aastat tagasi ka releed, mis asuvad mootoriruumis uute vastu, üks neist oli vigane.

Enne rihmavahetust vaevas vastupidine probleem, temperatuuri ei saanud üldse 90 kraadi peale näidiku järgi. Pidevalt kõikus 75-85 kraadi vahel.

Positiivse asjana saan öelda, et tühikäigul pole see mootor veel nii ühtlaselt käinud.
Peale eelmist rihmavahetust oli auto taga seistes summutit vaadates aru saada, et mootor aegajalt puterdab (misfire). Praegu on tühikäik väga ühtlane - mitte ühtegi vahelejättu tühikäigul. Aga see on siis, kui kliimaseade on väljas.
Kliimaseade sees kipub ikka lonkama. Keegi oskab öelda mis seda põhjustada võiks?
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Alfa Romeo 156 2.0 JTS TI, 2004, Alfa Romeo 33

#230
Vaata jahutusventika releed üle- mälu järgi on 156'tel kõigil kaks kiirust, esimene alustab umbes 95 juures ja lõpetab 80 midagi peal, teine alustab umbes 100 juures (ja koos kliimaga). Kas siis kui kliima on järgi hakkab vent tööle?

Kõige olulisem on kontrollida seda, et kas radikas läheb kuumaks (mul oli kunagi sarnane juhtum, kus vesi ei käinud mingi roosteklimbi tõttu ringi ja mootor kuumenes lihtsalt üle), sama võib juhtuda ka siis, kui termostaat on kinni.

kui kliima see lonkama hakkab, siis arvaks, et see on tingitud lisakoormusest (vaata testi mõttes üle, et kui paned kõik tuled ja aknasoojendude peale, siis kas läheb hullemaks või mitte-> kui läheb hulemaks, on tõenäolsielt mõistlik gaasisiiber puhastada ja muud pisihoolduse asjad teha , kui mitte, siis on tõenäolsielt mingi prbleem kiimasüsteemis- kas on määret vähe vms)

tegelikult peaks ecu tõstma koormuse kompenseerimiseks natuke .

EDIT- jah 156 peaks olema ilusti ise võimeline õhumullid välja ajama (küll aga tasuks nina ülespidi lasta pööretel mõned minutid käia, et saloongiradikast õhk välja saada.
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 156 2.0 JTS TI, 2004, Alfa Romeo 33

#231
ts kirjutas:
24 Aug 2024, 21:47
Vaata jahutusventika releed üle- mälu järgi on 156'tel kõigil kaks kiirust, esimene alustab umbes 95 juures ja lõpetab 80 midagi peal, teine alustab umbes 100 juures (ja koos kliimaga). Kas siis kui kliima on järgi hakkab vent tööle?

Kõige olulisem on kontrollida seda, et kas radikas läheb kuumaks (mul oli kunagi sarnane juhtum, kus vesi ei käinud mingi roosteklimbi tõttu ringi ja mootor kuumenes lihtsalt üle), sama võib juhtuda ka siis, kui termostaat on kinni.

kui kliima see lonkama hakkab, siis arvaks, et see on tingitud lisakoormusest (vaata testi mõttes üle, et kui paned kõik tuled ja aknasoojendude peale, siis kas läheb hullemaks või mitte-> kui läheb hulemaks, on tõenäolsielt mõistlik gaasisiiber puhastada ja muud pisihoolduse asjad teha , kui mitte, siis on tõenäolsielt mingi prbleem kiimasüsteemis- kas on määret vähe vms)

tegelikult peaks ecu tõstma koormuse kompenseerimiseks natuke .

EDIT- jah 156 peaks olema ilusti ise võimeline õhumullid välja ajama (küll aga tasuks nina ülespidi lasta pööretel mõned minutid käia, et saloongiradikast õhk välja saada.
Katsetan releed järgi, kui auto juurde saan. Proovisin kliima väljas kas ventikas rakendub, kuna kliima sisse lülitades uhab ventikas iga 30 sekundi järel teatud aeg - ehk mingi 30 sekundit ja siis lõpetab 30 sekundiks ja siis jälle uuesti. Nii ei saanud aru kas ventikas reaalselt rakendub või toimetab ta, kuna kliima sees.

Radika mõlemad küljed olid kuumad, kui katsusin. Esialgu võttis päris kaua aega, et alumist lõdvikut soojaks saada, mis radikasse läheb. Lõpuks sain ta päris kuumaks.
Ning auto oli ka kallaku peal - esiosa oli kõrgemal, kui õhutasin. Kuna olin kusagilt kuulnud ka, et nii soovitatakse õhutada jahutussüsteemi. :)

Lonkamise osas proovin üle ka aknasoojenduse ja muude lisade sisselülitamise. Gaasisiiber on korralikult puhastatud - ehk siis maha võetud ja mõlemad küljed throttle body cleaneriga puhtaks tehtud - ka liblika ümbrus. Tegin selle puhtaks siis, kui oil catch cani lisasin. Peale seda on autot suht tagasihoidlikult liigutatud - ei tohiks veel must olla. :D
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Alfa Romeo 156 2.0 JTS TI, 2004, Alfa Romeo 33

#232
Vahepeal sai tegeletud releedega ning kontrollitud kas ventilaatori mõlemad astmed töötavad - jah töötavad aga tuli välja, et keegi on eelnevalt kunagi releede asukohta muutnud. Ei vastanud üldse asukohale, mis on märgitud plastikust kaanele. Ning ventilaatori esimese astme relee pistik oli ka veidike kuuma saanud.
Pilt
Sai releed uuesti paika pandud nii, et vastaksid asukohale, mis on märgitud kaanele.
Pilt
Sain ka kiirelt korraliku relee pistiku ostetud, kuna tundub, et sellel kuuma saanud pistikul on klemmide asukohad tsentrist väljas ja isegi painutades tundub, et ei saa õigesse kohta - seega pole kindel kas relee istub ilusti pistikusse, nii et puudutaks 100% klemme.
Kuid küsimus relee pistiku asjus, et kuidas need klemmid sealt pistiku seest kätte saaks? Ei taha jõuga lammutama hakata, kuna plastik on kindlasti habras ja murdub kergelt.
Ehk keegi on kokku puutunud selle pistiku lahti võtmisega ja teab milliseid nagasid vaja painutada, et klemmid pistiku seest välja tuleks?
Pilt
Pilt
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Alfa Romeo 156 2.0 JTS TI, 2004, Alfa Romeo 33

#233
Ma ei tea kui võimalik see on, kuid äkki kuskilt leiaks klemmi otsa? Ja siis lõigata praegused juhtmed läbi ning uuesti sisse panna?
Kuid eeldan, et oled juba otsinud ja see praegune variant (kiudagi lahti saada) on ainuke. Või kui leiad kuskilt kasutatud klemmi koos juhtmetega, siis saad katsetada kuidas neid sealt välja oleks kõige parem saada, kartmata et enda auto otsa ära lõhud.

Re: Alfa Romeo 156 2.0 JTS TI, 2004, Alfa Romeo 33

#234
tegelikult on olemas pistikuavajad- nt https://www.autokaubad24.ee/et/tooted/e ... uhendamine

nendega saad klemmid kätte ja siis uued klemmid asemele panna.

ma olen ise lahendanud 164'l vigastel pesadel probleemi ka selliselt, et lõikasin klemmi maha ja panin uue ilma releejalata (ilus ei ole aga töötab). sama saab ka jalaga teha (kui sellel on uued klemmid olemas)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 156 2.0 JTS TI, 2004, Alfa Romeo 33

#235
Pistiku vahetuseni ei ole veel jõudnud aga uue kontrolli käigus tuli välja, et ventilaator toimib. Lülitus ilusti ~95 kraadi juures ja lõpetas töötamise, kui näidiku järgi oli temperatuur alla 90 kraadi.
Nimelt sai vahepeal asendatud ventika relee igaks juhuks uuega ning see relee pandud kliimapumba alla, kuna mingil põhjusel oli kliimapumbale sattunud liiga väikese A relee - 20A.
Tuli välja, et viga oli ikka relees - Boschi oma, mis sai kunagi ostetud.
Tuvastasin relee vea nii, et see relee sai pandud kliimapumba relee asemele ning kliimat sisse-välja lükates ei käinud enam klõpsu mootoriruumist ning ventikas ka ei uhanud enam ~30 sekundi tagant.
Sai selle relee asemele pandud teine relee ja kõik ilusti toimib.
Seega nagu öeldakse, kui asi toimib, siis ära näpi ja seega ei hakka esialgu pistikut vahetama - jääb nii nagu on. :)
Pistiku sain muidu lahti, kuigi paar klemmi said eemaldamise käigus kannatada aga need sai uued ostetud. :)
Aitäh kõigile kaasa mõtlemast. :D
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Alfa Romeo 156 2.0 JTS TI, 2004, Alfa Romeo 33

#236
Sai täna auto välja aetud ning tehtud paar pilti.
Sain ise ka esimest korda kogu kupatust kaugelt vaadata, nii et tervest autost mingisuguse kujutuse ette koos uute pidurisadulatega.
Võib tehtud tööga rahule jääda ning selline pisike upgrade annab auto välimusele veidike kurjema ilme. :)
Järgmise aasta plaanid on tagasi panna originaal küljelaiendid (garaazhi koristusega kadusid kusagile originaal karbilaiendi kruvid - taolisi topelt keermega kruvisid suht raske leida) ja, kui kusagilt jääb silma esistange alla minev Alfa 156 WTCC stiilis splitter, kas siis carbonist või läikiv must, siis võiks selle ka lisada. Siis võiks kogu kupatusega rahule jääda. :)

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Alfa Romeo 156 2.0 JTS TI, 2004, Alfa Romeo 33

#239
Slicer kirjutas:
24 Sept 2024, 14:52
Väga viis. On vahet ka tunda pidurdamisel?
Aitäh. :) Pidurite kohta ei oskagi kosta kas on tuntav vahe sees või mitte. Eelmised ühe kolviga pidurisadulad olid ka taastatud ning toimisid ka päris hästi. :)
Ma väikese kiiruse pealt proovisin pidurit vajutada ning piisas väikesest vajutusest, et peaga vastu rooli ära käiks. :D

Sai soetatud originaal NGK 2513 (kahe elektroodiga plaatinum) süüteküünlad, kuna välismaisest margifoorumitest jäi selle mootori puhul kõlama, et originaal küünlaga töötab JTS mootor paremini, kuna on kapriisne. Lisaks ka Pilotist kunagi öeldi, kui seal pihusteid vahetamas käisin, et paneks originaal küünlad ka, kuna see mootor olevat kapriisne ja tahab vaid originaali saada.
Panin uued küünlad peale (vanad olid Denso IK20TT) aga erilist vahet tühikäigul nagu ei tuvasta võrreldes Denso iriidium küünaldega.

Sai seejärel süütepooli minevatelt juhtmetelt maha kakutud kellegi eelneva poolt peale topitud teip, mis juba kuumaga oli murenema hakanud (ei kujuta nagu ette miks keegi oli süütepooli minevaid juhtmeid Mägiaivari teibiga teipinud, see nägi ikka päris jube välja :D ) ning neljanda silindri süütepooli minevast neljast juhtmest ühel oli rüül kahes kohas vigastus ning traadid kergelt rohekad.
Kas lõigata see juhe vigastatud kohtadest maha ja joota uus juhe vahele või käia roheka oksüüdi all olevad traadid kergelt liivakaga üle ja kasutada elektrijuhtmetele mõeldud vedelteipi nende parandamiseks? :)
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Alfa Romeo 156 2.0 JTS TI, 2004, Alfa Romeo 33

#240
aga miks mitte uued juhtmed?

ma lõikaks need kuskilt piisavalt kaugusest ära, teeks uued joodisliited ja paneks uued pistikud-klemmid otsa.
juhtmete parandamine ei ole väärt tegevus (kui rohelist juba paistab, siis on päris kindel, et seda pudi on seal kaugemalgi.

kui pistikuid ei taha päris vahetada, siis sama soovitus, mis eelpoolgi-> pistikuavaja, uued klemmid ja voila.

NB! kui juhtmeid vahetad, siis püüa leida sama värvi juhtmestik VÕI märgi neile järejestus peale.

Küünalde osas-> kui küünlad on uued, siis ei ole 1 või mitu elektrroodi vahet, kui on juba mingi 20kkm+ sõitnud, siis on vahe sees...
Tegelikult ma olen normaalne....