Differ sai täieliku uuenduskuuri jah. LSD osa sai vana välja võetud ja uus sisse ning samuti läksid vahetusse kõik laagrid. Hetkel tundub, et sai täitsa hea. Vana LSD-d pole jõudnud veel lahti võtta, et vaadata mis seal sees siis saba andis, aga plaan on see millalgi pulkadeks võtta ja kui õnnestub, siis ka korda teha, et tulevikus oleks mida võtta, kui uuesti tükid taga peaks olema.E.T. kirjutas:Tagadifrist said "vana Ikaruse" välja VKM abiga ?
Maserati 222 SR, 1994, Luman
#303Sai siis täna käidud ja autot madalamaks lastud, eks paistab, kas nüüd sõita ka kannatab, või mitte. Välja näeb parem igal juhul
Samuti tõmbasi just vana LSD pulkadeks aga minu silm ei suutnud sealt küll ühtegi viga leida. Seega tekkis kohe küsimus, et äkki olime ise rumalad, sest härrad VKM-ist ütlesid, et tõstukiga üles tõste ja mootoriga silda ringi ajades käis ainult üks ratas ringi.(minu arusaama kohaselt peaks LSD puhul ikka mõlemad käima) Selle nähtuse ja päris koleda hääle tõttu mis sealt diffrist tuli sai järeldusele jõutud, et viga peab LSD-s olema.
Kui uus differ sisse sai, siis vahetati alguses ära ainult diffri tagateljesuunalised laagrid(gardaani suunalised ei paistnud vahetust vajavat), aga kuna koormuse all olla kerge hääl sisse, siis vahetati ka gardaani suunalised ära ja see lahendas ka selle probleemi.
Nüüd küsimus, et kus sai loll oldud. Kas eeldades, et LSD puhul peavad mõlemad rattad ringi käima ja seetõttu LSD asjatult välja vahetades, või ei suuda ma aru saada, kuidas ilma ühegi purunemata hammasrattata LSD katki saab olla.
Väitekirjad esitada kuus seletusega. Vastuste eest stiilis, ma arvan, et esimene variant, saab 0 punkti :banned:
:sherlock:
Samuti tõmbasi just vana LSD pulkadeks aga minu silm ei suutnud sealt küll ühtegi viga leida. Seega tekkis kohe küsimus, et äkki olime ise rumalad, sest härrad VKM-ist ütlesid, et tõstukiga üles tõste ja mootoriga silda ringi ajades käis ainult üks ratas ringi.(minu arusaama kohaselt peaks LSD puhul ikka mõlemad käima) Selle nähtuse ja päris koleda hääle tõttu mis sealt diffrist tuli sai järeldusele jõutud, et viga peab LSD-s olema.
Kui uus differ sisse sai, siis vahetati alguses ära ainult diffri tagateljesuunalised laagrid(gardaani suunalised ei paistnud vahetust vajavat), aga kuna koormuse all olla kerge hääl sisse, siis vahetati ka gardaani suunalised ära ja see lahendas ka selle probleemi.
Nüüd küsimus, et kus sai loll oldud. Kas eeldades, et LSD puhul peavad mõlemad rattad ringi käima ja seetõttu LSD asjatult välja vahetades, või ei suuda ma aru saada, kuidas ilma ühegi purunemata hammasrattata LSD katki saab olla.
Väitekirjad esitada kuus seletusega. Vastuste eest stiilis, ma arvan, et esimene variant, saab 0 punkti :banned:
:sherlock:
Maserati 222 SR, 1994, Luman
#304LSD puhul ei käi käega lükates mõlemad rattad koos sama kiirusega ringi -hea kui üldse teise poole liikuma saad
enamus lsd-dest nimelt reageerib kas pöörlemiskiirusele (ehk siis kiiruse suurenedes jagatakse jõud laiali) või siis väändele (siis, kui jõudu on liiga palju) KUID need mõlemad variandid toimivad IMHO vaid kardaanilt tulevale jõule ... loogika siis selles, et kui üks pool käib vaikselt ringi ja teine mitte, siis on mehhaaniliselt jõud olemas ja pingutama ei pea KUNA tegelikult on LSD mõeldud ju ikkagi selleks, et jagada läbilibisevalt rattalt jõud teisele poole (ehk siis kui üks ratas on "maast lahti", siis sellel koormust ei ole ning seetõttu ei ole sinna vaja ka koormuse all olevalt poolelt jõudu kanda)
Kui Sul on muidugi all n.õ. jäiga lukustusega differ (ehk siis jäigalt ühendatud suhtega näiteks poolepöördelisele erinevusele) siis peaks küll ühe ratta ringiajamisega ka teise ringi saama...
difri toimimist saaks kontrollida pigem mõlemad rattad maast lahti ning "kuivalt" sõites
enamus lsd-dest nimelt reageerib kas pöörlemiskiirusele (ehk siis kiiruse suurenedes jagatakse jõud laiali) või siis väändele (siis, kui jõudu on liiga palju) KUID need mõlemad variandid toimivad IMHO vaid kardaanilt tulevale jõule ... loogika siis selles, et kui üks pool käib vaikselt ringi ja teine mitte, siis on mehhaaniliselt jõud olemas ja pingutama ei pea KUNA tegelikult on LSD mõeldud ju ikkagi selleks, et jagada läbilibisevalt rattalt jõud teisele poole (ehk siis kui üks ratas on "maast lahti", siis sellel koormust ei ole ning seetõttu ei ole sinna vaja ka koormuse all olevalt poolelt jõudu kanda)
Kui Sul on muidugi all n.õ. jäiga lukustusega differ (ehk siis jäigalt ühendatud suhtega näiteks poolepöördelisele erinevusele) siis peaks küll ühe ratta ringiajamisega ka teise ringi saama...
difri toimimist saaks kontrollida pigem mõlemad rattad maast lahti ning "kuivalt" sõites
Tegelikult ma olen normaalne....
Maserati 222 SR, 1994, Luman
#305Aga nii ju tehtigi.. Tõstuki pealts kirjutas:difri toimimist saaks kontrollida pigem mõlemad rattad maast lahti ning "kuivalt" sõites
Maserati 222 SR, 1994, Luman
#306Elukas ise on põmst selline:
Ja nagu mina VKM härrade jutust aru sain, siis nad nii mõlemad rattad õhus kuivalt sõites olidki asja proovinud ja ainult üks ratas olla ringi käinud.
Kuigi ma pole veel päris täpselt suutnud endale selgeks mõelda, mis loogika alusel täpselt see jõu jagamine seal käib, siis kaine mõistus ütleb, et siiski mõlemad rattad peaksid ringi käima...
Kuigi ma pole veel päris täpselt suutnud endale selgeks mõelda, mis loogika alusel täpselt see jõu jagamine seal käib, siis kaine mõistus ütleb, et siiski mõlemad rattad peaksid ringi käima...
Maserati 222 SR, 1994, Luman
#307:icon_wtf:
ma ei lugenud kuidagi seda "sõitmise" osa välja (õhtu junõu)
kui ikkagi korraliku kiiruse (nii 40 teoreetilist kilomeetrit) kätte sai, siis oleks igal pidanud mõlemad ringi käima- seega kuna ühel pool olid laagrid läbi siis suunati jõud sinna kui suurema takistusega poolele; oleks rullid all olnud, siis oleks tõenäoliselt mingil hetkel ka teise ringi tõmmanud
ma ei lugenud kuidagi seda "sõitmise" osa välja (õhtu junõu)
kui ikkagi korraliku kiiruse (nii 40 teoreetilist kilomeetrit) kätte sai, siis oleks igal pidanud mõlemad ringi käima- seega kuna ühel pool olid laagrid läbi siis suunati jõud sinna kui suurema takistusega poolele; oleks rullid all olnud, siis oleks tõenäoliselt mingil hetkel ka teise ringi tõmmanud
Tegelikult ma olen normaalne....
Maserati 222 SR, 1994, Luman
#308Ma nüüd seda ei tea täpselt, palju nad seal tallasid, aga miks ta väiksema kiiruse puhul mõlemat ratast ringi tõmbama ei peaks? Kogu see ülekanne on seal mehaaniline ju, peaks toimima sama moodi sõltumata kiirusest..?
Maserati 222 SR, 1994, Luman
#309LSD puhul peaks võtmesõnaks olema jõumoment?.Igatahes väga huvitav lugemine :icon_thumbup:
155 Q4 / 159 jtdm / Kappa 16vT
Maserati 222 SR, 1994, Luman
#310mosseliigas leiutati viis (või siis arutlet sel teemal) kuidas LSD teha, nii et kohtunikud aru ei saaks
mingile hammasrattale jäeti väike loks - kohapeal reerates teine ratas kaasa ei tulnud - aga sõites toimis
mingile hammasrattale jäeti väike loks - kohapeal reerates teine ratas kaasa ei tulnud - aga sõites toimis
Maserati 222 SR, 1994, Luman
#311Kui see piiratud libisemisega diferentsiaal on momenditundlik, siis auto maasta lahti tõstmisega ei saavutata mingit momenti ju mida üle kuskile kanda - see seletaks ka asjaolu, miks teine ratas kaasa ei tule
Võid teha ka katse erineva haarduvusega pinnal... näiteks 1 ratas teepervel ja teine asfaldil ning siis laba põhja lüüa... piiratud libisemise korral peaks vaatamata 1 ratta olematule pidamisele järgnema muljetavaldav kohalminek ka asfaldi poolel
Läbitud eluskatse - momenditundliku 4 veolise keskdifriga autol piisab kui tõstad maast lahti 1 ratta - see vurab abitult ringi ja 0% jõudu kantakse üle ülejäänud 3 rattasse - piisab kergest piduri puudutusest, selleks et tekiks moment mida üle kanda ja läheb sõiduks. Hilisem leiutis nö veojõukontroll elabki ju peamiselt pidurite seljas paraku.
Võid teha ka katse erineva haarduvusega pinnal... näiteks 1 ratas teepervel ja teine asfaldil ning siis laba põhja lüüa... piiratud libisemise korral peaks vaatamata 1 ratta olematule pidamisele järgnema muljetavaldav kohalminek ka asfaldi poolel
Läbitud eluskatse - momenditundliku 4 veolise keskdifriga autol piisab kui tõstad maast lahti 1 ratta - see vurab abitult ringi ja 0% jõudu kantakse üle ülejäänud 3 rattasse - piisab kergest piduri puudutusest, selleks et tekiks moment mida üle kanda ja läheb sõiduks. Hilisem leiutis nö veojõukontroll elabki ju peamiselt pidurite seljas paraku.
Maserati 222 SR, 1994, Luman
#312Sai siis ükspäev siin vana LSD pulkadeks tõmmatud ja ei tulnud sealt välja ei mingit metallipuru, ega hammasratta hambaid. Ainus asi mis kaheldava väärtusega tundus olid pinnad veovõlli otsa minevate hammasrataste ja LSD korpuse vahel. Mõned pildid ka neist:
Selline kulumine vist päris normaalne pole? Ehk tekitas see selle ropu heli?
Üldiselt eks tuleb mingi hetk differ mõne spetsialisti juurde viia, kes asjale üle vaataks, oma hinnangu annaks ja siis lõpuks kõik kokku lappaks.
Kuna siin kõva kliimasüsteemide arutelu on lahti läinud, siis viskaks oma küsimuse ka õhku. Nimel lugu järgmine:
Sõites on tihti kuulda, kuidas armatuuris mingi relee teeb plõksu (kohati nii paarikümnesekundise intervalliag) ning kui kliima on automaatse peale lükatud, siis teeb auto selle relee plõksuga kerge jõnksu, nagu kaoks jõud korraks. Samas kui kliima on välja lükatud, siis plõksib see relee ka vahel, samas siis seda jõnksu ei teki.
Ilmselt see päris nii olema originaalis ei peaks, kellegi ideid, mis võib põhjuseks olla?
Üldiselt eks tuleb mingi hetk differ mõne spetsialisti juurde viia, kes asjale üle vaataks, oma hinnangu annaks ja siis lõpuks kõik kokku lappaks.
Kuna siin kõva kliimasüsteemide arutelu on lahti läinud, siis viskaks oma küsimuse ka õhku. Nimel lugu järgmine:
Sõites on tihti kuulda, kuidas armatuuris mingi relee teeb plõksu (kohati nii paarikümnesekundise intervalliag) ning kui kliima on automaatse peale lükatud, siis teeb auto selle relee plõksuga kerge jõnksu, nagu kaoks jõud korraks. Samas kui kliima on välja lükatud, siis plõksib see relee ka vahel, samas siis seda jõnksu ei teki.
Ilmselt see päris nii olema originaalis ei peaks, kellegi ideid, mis võib põhjuseks olla?
Maserati 222 SR, 1994, Luman
#313Väga uhke värk ma peaks ütlema :icon_clap: :icon_thumbup:
Pos First Name Overall BestTm
1 Roul Dodge Viper GTS 1:00.508
2 purk Seat Leon 1:03.958
3 crack Nissan 200 SX 1:04.084
4 Keijo BMW 325 Cup 1:04.099
5 m33lis VW Golf II 1:05.144
6 wirx Estfield Hayabusa 1:05.303
7 lauri911 Porsche 911TT 1:05.334
8 Indrek Subaru Impreza STI 1:05.562
9 Vigri Maserati 222 SR 1:05.795
10 Sergei Nissan 200SX 1:05.862
11 Kristjan Porsche 911 Carrera 1:05.875
12 priitpo Seat Leon 1:06.049
13 rmm4 Audi S4 1:06.094
14 lauri960 Pontiac GTO 1:06.165
15 Ülari Porsche 968 1:06.231
Pos First Name Overall BestTm
1 Roul Dodge Viper GTS 1:00.508
2 purk Seat Leon 1:03.958
3 crack Nissan 200 SX 1:04.084
4 Keijo BMW 325 Cup 1:04.099
5 m33lis VW Golf II 1:05.144
6 wirx Estfield Hayabusa 1:05.303
7 lauri911 Porsche 911TT 1:05.334
8 Indrek Subaru Impreza STI 1:05.562
9 Vigri Maserati 222 SR 1:05.795
10 Sergei Nissan 200SX 1:05.862
11 Kristjan Porsche 911 Carrera 1:05.875
12 priitpo Seat Leon 1:06.049
13 rmm4 Audi S4 1:06.094
14 lauri960 Pontiac GTO 1:06.165
15 Ülari Porsche 968 1:06.231
a.k.a Anthrax
Maserati 222 SR, 1994, Luman
#314Ma ei tea tagamaid, aga see wirx oma busa mootoriga estfieldiga on muidu igal pool targutamas ja kõvatamas, et tema nr 1 ja hull püss tal, ja nüüd võrdlen aega Lumaniga, siis kas meie Luman on ülikõva sõitja (milles ma ei kahtle) ja teises mehes natuke liiga palju õhku vist sees
See suvi siis Volvoga : XC60 R-Design Polestar
Maserati 222 SR, 1994, Luman
#315Seekord olid ajad jah sellised, ei saanudki täpselt aru miks, aga üldiselt enamus jäi ikka enda varasemate aastate tulemustele oluliselt alla. Wirxi Estfield suutis eelmine sügis veel igal juhul 1.00.xx aegu naäidata, seda miks ta seekord seda teha ei suutnud, ei teagi, igal juhul poole ürituse pealt lükati auto treilale...
Oma sooritusega jäin võrdlemisi rahule, eelmise aasta parim tulemus sai kohekm kui 2 sekundiga lõhki sõidetud ning nagu racechrono sektriaegade järgi välja arvutas, siis optimaalne ring võiks veel kuskil 0,8 sekundit kiirem olla.
Probleemideta siiski päris ei saanud, nimelt sellise palava päevaga kippus siiski mootor ülekuumenema. Ilmselt tuleb hakata siiski radikat vahetama, ju ta siis on seest ikka katlakivi või mingit sodi liialt täis. Samuti olin kimpus väheke õlirõhuga, mis kippus sõidu lõpufaasis kiires kurvis kohati ~1 bari peale kukkuma. Eks peab hakkama uurima, mida selle vältimiseks teha annaks...
Üldiselt oli väga kena rajapäev, ning lisaks endale ja Anthrax'ile(kes seekord olid alfatud alfamehed) oli ka üks Alfa isegi sõitmas :icon_clap:
Oma sooritusega jäin võrdlemisi rahule, eelmise aasta parim tulemus sai kohekm kui 2 sekundiga lõhki sõidetud ning nagu racechrono sektriaegade järgi välja arvutas, siis optimaalne ring võiks veel kuskil 0,8 sekundit kiirem olla.
Probleemideta siiski päris ei saanud, nimelt sellise palava päevaga kippus siiski mootor ülekuumenema. Ilmselt tuleb hakata siiski radikat vahetama, ju ta siis on seest ikka katlakivi või mingit sodi liialt täis. Samuti olin kimpus väheke õlirõhuga, mis kippus sõidu lõpufaasis kiires kurvis kohati ~1 bari peale kukkuma. Eks peab hakkama uurima, mida selle vältimiseks teha annaks...
Üldiselt oli väga kena rajapäev, ning lisaks endale ja Anthrax'ile(kes seekord olid alfatud alfamehed) oli ka üks Alfa isegi sõitmas :icon_clap: