Alfa Romeo 166, 2.5, 1999, teisik

#1
Tervist AR pere :icon_hi:

Tänaseks olen sõitnud AR-ga juba natuke rohkem kui nädal ja 700km :captain:

See masin on olnud varasemalt foorumi auto seda traditisiooni jätkan hea meelega ::itpnt::

Auto enda kohta leiab info siit http://www.alfaromeoforum.info/viewtopic.php?f=3&t=3879 ja seda ma hetkel täpsustama ei hakka. Pilte teen kui ilmad jälle ilusamaks lähevad

Alustame emotsioonidest - alates auto kätte saamisest on minu igapäevasõiduk (2008 Civic) seisnud nukralt hoovis ja ringi liikunud olen ainult Alfaga. See masin on sõitmiseks nagu loodud. Kõige tugevama emotsiooni tekitavad pidurid, sest midagi sellist ei koge just tihti. Muidugi on AT kast Tallinnas liiklemiseks suurepärane ja 2,5 liitrit on oluliselt etem kui igapäevasõiduki 1,8. Lisaks minu positiivsetele emotsioonidele on viimase nädala olnud ka kodus igahommikune teema abikaasaga - kes saab täna Alfaga sõita :roll: . Väike tagasilöök saabus talverehvide alla panekuga, sest need osutusid väga lärmakaks. Nüüdseks aga olen leppinud, et sellised need Nokia rehvid on ja kõige hullem see undamine ka ei ole. Siiski ootan juba seda päeva millal jälle suvekad alla saab.

Suure aitähi ütlen eelmisele auto omanikule (kasutaja Segusilm), kes on palju vaeva näinud selleks, et meil nüüd mõnus sõita oleks :icon_think:

Mõne väikese puuduse siiski avastasin:
*Tagasilla kokkujooks oli paigast - Margus Murakase garaaz aitas selle õigeks tagas (loodame, et said hakkama)
*Pagasiluuk ei hüppa luku avamisel üles
*Kojameeste intervall-reziim tundub vahel mitte toimivat - kas sel masinal võiks olla mingi niiskuse/vihma sensor mis asja regullib? (täpsustuseks see, et päris vihmase ilmaga toimib. Väikese tibutamise korral aga töötab ainult pidev kojameeste käik)
*Ülemine mootoripadi paistab väsinud
*Tagumised udutuled ei toimi

Lähiajal hakkan nende asjadega otsast tegelema.

Hooldusajalugu ka:

11.2010
150000 km
Sillastendi külastus

12.2010
151000 km
Uus aku

01.2011
152000 km
Hammasrihma vahetus

02.2011
153000 km
Uus ülemine mootoripadi (stabilisaator)
Tagumise vasaku stabika "kondi" vahetus

04.2011
154000km
2 uut rehvi + vahetus (2 väga korralikku suvekat oli autol ostes all :))

06.2011
156400km
2 uut rattapolti :icon_wave:

12.2011
158500km
Rehvivahetus

12.2011
159000km
Väntvõlli kk poolse simmeri vahetus
Käigukasti simmerite vahetus ja visuaalne kontroll
Roolivõim torustiku remont
Õlijaradikas torustiku remont
Agregaadi rihm

03.2012
161000km
KKK tihendid
Küünlad
Ülemised õõtsad

10.2012
166000km
rehvivahetus
summuti järele aitamine (esialgu keevitus)

03.2013
167000km
rehvivahetus
uued käsipiduritrossid
esipidurite hoole ja uued klotsid
uued pagassi amordid
Viimati muutis teisik, 13 Mär 2013, 14:00, muudetud 9 korda kokku.

Alfa Romeo 166, 2.5, 1999, teisik

#5
Kaunitar peab ennast üleval suurepäraselt - teine auto seisab ikka hoovis ja peas juba keerleb mõte ka see Alfa vastu vahetada :icon_think:

Aga selleks, et ülalmainitud vigadega vähe tegeleda tahaks väikest abi küsida - kas on ideid kust võiks leida selle auto kasutajamanuali, kaitsme-releede karpide paigutuste kirjeldused ja võimalusel ka elektriskeemi. Eelistatud oleks muidugi sellised variandid mida saab netist tõmmata.

Alfa Romeo 166, 2.5, 1999, teisik

#10
Täna sai minu sõber Alfa uue hammasrihma. Parima pakkumise selle töö jaoks tegi Metro Auto. Olenemata väiksematest sekeldustest jäin lõpuks asjaga rahule :icon_roll:.

Lisaks sellele tekkis 1 küsimus - kas foorumikasutajatel on häid ideid mida teha ülemise mootoripadjaga. See paistab täitsa puru olevat. Kas on mingeid võimalusi pukside taastamiseks või peab uue originaalosaga asendama ?

Alfa Romeo 166, 2.5, 1999, teisik

#12
Rihmaga koos vahetasin ka rullikud ::itpnt::. Pakkumised küsisin sealt ja TRK-st - valik läks odavama poole. Pilotist ei küsinud pakkumist, eeldasin esindusest suurt hinda - jätan järgmise töö jaoks meelde ka sealt küsida. Tuleb õppida alfade maailmas orienteeruma :reading:

Googeldasin ülemise mootoripadja kohta ja sain tulemuseks nii eraldi powerflex puksid kui kogu originaalosa soovitajaid. Ennekõike huvitabki kas hakata vahetama ainult pukse või kogu "konti"? Ja kas seda peaks koos kere küljes oleva puksiga vahetama? Lisaks juurde, et visuaalselt on näha, et mootori poolne puks on ribadeks - teisele aga diagnoosi panna ei oska :icon_wtf:

Alfa Romeo 166, 2.5, 1999, teisik

#14
teisik kirjutas:Rihmaga koos vahetasin ka rullikud ::itpnt::. Pakkumised küsisin Metrost ja TRK-st - valik läks odavama poole. Pilotist ei küsinud pakkumist, eeldasin esindusest suurt hinda - jätan järgmise töö jaoks meelde ka sealt küsida. Tuleb õppida alfade maailmas orienteeruma :reading:
...
Seda on muidugi kurb kuulda, et inimestel on endiselt eelarvamused - esindus on kallis ja väänatakse kirvest. Kohvipaksu pealt võin ennustada, et meie pakkumine oleks tulnud samasse hinnaklassi kui TRK, kasutame enam vähem samu kvaliteetseid B-osasid, samat tunnihinnet ja arvestusmeetodeid. Esindusena me ei tee asju "odavalt" vaid korralikult. Siit kohe küsiks, miks ei läinud vahetusse veepump? Kindlasti ei ela ta järgmise rihmavahetuseni. Ning klapikambrikaanetihendid? Kaaned eemaldatakse hammasrihma paika panekuks ning need tihendid on seal alati plastikuks muutunud, väga raske on neid tervena kätte saada ja veel raskem tagasi panna. Õlilekked tulevikus garanteeritud, kui jätta vahetamata.

Lõpetuseks veel õpetlik looke eelmisest nädalast. Klient soovis hammasrihma vahetust, enda varuosadega. Nõustusime tingimusel, et kontrollime need enne paigaldamist üle. Tulemuseks oli see, et kliendi osadest läks külge ainult hammasrihm, kuna sellesama tootja (Gates) rihma oleksimse ka ise paigaldanud. Vabajooksu rullik oli lõtkuga, rihmapingut rull oli PLASTIKUST :S, veepumba labad PLASTIKUST ning klapikambrikaanetihendi oli klient sootuks ära unustanud, seega ka see tuli meilt. Ei läinud tal need jupid kallimaks, kui oleks meilt kohe ostnud, aga talle endale jäid kaela vanad...

Lugupidamisega,

Kalvi Nõmme
cron