:icon_hi:
kui nüüd kõik ausalt ära rääkida, siis algas kogu see 155 asi selliselt, et sel ajal veel I.DE.A instituudis töötav legendaardne Hr Ercole Spada sai ülesandeks disainida auto, mis sobiks Fiati kontserni Tipo 2 ja Tipo 4 platvormi vahele.
Üllatuslikult sai selle platvormi nimeks... Tipo 3 (polnud just eriti kreatiivset mõttelendu Fiati inseneridel vist)
Ja nagu Tipo2 puhul nägi vanameister kurja vaeva, et teha "voogavat" kandilist autot.
Kuna paistis, et ka prisma/delta hakkavad otsa saama, siis tundus loomulik, et Giugiarole ärategemiseks tuleb ka sinna lajatada-> seega võttis I.DE.A üle kõik Tipo3 disainid (kuniks saabus aasta 1992 ja teatepulga võttis üle Centro Stile eesotsas Chris Bangle-ga... sealt on siis pärit sama põhja peale ehitatud uuemad autod-> Fiat Coupe, Alfa 145/6 jms- mis hetkel ei ole oluline)
Vaev sai tasutud 1989-dal aasta, kui ilmavalgust nägi Lancia Dedra. 1990 alguses järgnes sellele Fiat Tempra ning paar kuud hiljem Tempra SW. Ja pärast pikka otamist tuli 1992 märtsis välja ka esimene AlFiat mis kandis mudelinumbrit 155 ja tehasekoodi 167. Ajaloo huvides olgu veel öeldud, et veelgi kauem kulus selleks, et kujustada uus Delta (1993) ning Tempra Coupe, mis aga andis teed ülalmainitud majasisesele disainile (jumal tänatud-> oleks tulnud tempra coupe Fiat coupe asemel, siis poleks sellest ajast alates enam ühtegi ägedat Fiati :icon_thumbup: ).
Ja siis muidugi juhtus nii, et seoses ägeda ja eduka sisenemisega ringradadele oli vaja luua homolgeerimiseks "tänavaauto"-> kuna kogemata oli Fiatil grupis olemas selline tore auto nagu Lancia Delta Integrale, siis pikemalt mõtlemata homolgeeriti kaks masinat-> Bussoga varustatud 155 (et keegi ei saaks öelda, et meil eo ole tänavamootor- noh jõudu oli veidi vähem aga ikkagi V6) ja Alfa 155 Q4 (näe on küll olemas nelikvedu tänaval).
Vahepeal siis (aastal 1993) juhtus veel see, et Zagato lõi Mr. Spadaga käed, et luua Ultimate 155-> tähistusegaTI-Z, mis sisaldas siis laiemaid tiivaääri ja tervet hulka "pisi"mugandusi.
JA muidgi olles nüüd täiesti korrektne, siis 155 sai oma lõplikult viimistletud vormi siiski alles 1995 aastal, kui härradele Fiatis esimest korda jõudis kohale, et kitsa kerega 155 ei ole väärt seda, mida mida see suudab radadel-> seega võteti vastu otsus natuke ti-z kujundust ratsida NING teha veidi ägedam auto.
Peamisteks erinevusteks said uued mootorid (Nord, Busso ja Lancia turbo visati prügikasti ja nende asemele mõeldud tehtud meetodil vorbiti üks ütlemata kurikuulsa vastupidavusega mootor, mida isegi ei nimetata enam- keegi ei ole julgenud endale siiani võtta ka vastutust selle terroriakti eest.), natuke laiemad tiivad, laiem rööbe ja "natuke" kiirem roolilatt (noh ja siis veel nipetnäpet, mis ei ole auto funktsionaalse osa pealt eriti oluline)
Aga jah- sellise konfiguratsiooniga liiguti mudeliaastasse 1997, millal andis see suureprane masin maad 156-le (mille väliste võlude all siiski Alfast suurt midagi alles pole)
Aga sellest, mis ja kus siis minu 155-d on järgmisel korral koos plaanide ja mõtetega.
Igatahes on neid hetkel kolm (kusjuures ühte pole nagu näinudki veel )
Alfa Romeo 155 1993 (1.8 TS nb Sport -> 2.0TS wb Super) TS & Alfakass
#1Tegelikult ma olen normaalne....