On kellelgi rääkida midagi mootori suuremaks puurimise kohta
huvitav oleks teada kui palju kannatab mootri vastupidavus
ja kuidas mootor pärast neid toiminguid ennast üleval peab st kas ta töötab siis korralikult jne.
Mootori töömahu suurendamine
#3kas jaanil on mingi plaan valmimas
otseses mõtes tekkis küsimus kas 3.0 l mootorist on võimalik 3.5 liitrine puurida
ja mis oleks siis edasised toimingud
muidugi esialgu on need teoreetilised plaanid siin saab spekuleerida
selle teema üle enne kui asjaks läheks
otseses mõtes tekkis küsimus kas 3.0 l mootorist on võimalik 3.5 liitrine puurida
ja mis oleks siis edasised toimingud
muidugi esialgu on need teoreetilised plaanid siin saab spekuleerida
selle teema üle enne kui asjaks läheks
Mootori töömahu suurendamine
#4Eks see mootori vastupidavus sõltub põhiliselt sellest ikka, et kui korralikult see töö tehtud on. Ja noh, ma arvan, et kui see valmis teha, küll selle siis pärast ka korralikult seadesse saab panna, ega see mootori töömahu suurendamine mingi enneolematu asi ei ole ju.
Mootori töömahu suurendamine
#5kui võtta tavaline 155kW kolmene, siis esimesed 10kw ja 15 Nm saab lisada 4000.-kr investmendiga...
aga teemasse:
ma arvan et poole liitri tõõmahu kasvatamisel pole nii suurt efekti kui turbiini lisamisel... kolmejapoolene vabahingaja ei köhi minu hinnangul üle 200 kW välja, seega kui juba tegema hakata siis miks mitte täispanga peale?
3 liitrine turbiinitatud mootor peaks viskama kuskile 250kW lähistele rõõmsalt... vägapalju rohkem vist ka mitte... kui eesmärk on teda ikka rohkem kui 1 suvi kasutada. turbiiniga muidugi tuleb kütuserõhk üles saada ja rohkem kütet ka... ehk uus bentsupump, pihustid, rõhuregulaator... ja siis aju... (turbiin tahab minimaalselt saada õlitust... aga jahutus ei ole ka halb näitaja sinna juurde )
aga jõud asfaldile? 1 ratta abil?
lsd differ miinimumprogrammis...
aga veelparem oleks leida siis juba Q4 toorik millest raketti hakata ehitama...
ja 100 000 vaba raha
aga teemasse:
ma arvan et poole liitri tõõmahu kasvatamisel pole nii suurt efekti kui turbiini lisamisel... kolmejapoolene vabahingaja ei köhi minu hinnangul üle 200 kW välja, seega kui juba tegema hakata siis miks mitte täispanga peale?
3 liitrine turbiinitatud mootor peaks viskama kuskile 250kW lähistele rõõmsalt... vägapalju rohkem vist ka mitte... kui eesmärk on teda ikka rohkem kui 1 suvi kasutada. turbiiniga muidugi tuleb kütuserõhk üles saada ja rohkem kütet ka... ehk uus bentsupump, pihustid, rõhuregulaator... ja siis aju... (turbiin tahab minimaalselt saada õlitust... aga jahutus ei ole ka halb näitaja sinna juurde )
aga jõud asfaldile? 1 ratta abil?
lsd differ miinimumprogrammis...
aga veelparem oleks leida siis juba Q4 toorik millest raketti hakata ehitama...
ja 100 000 vaba raha
Mootori töömahu suurendamine
#6kuna 164 plokk on hülssidega, siis-sellest juba kuskil teemas juttu olnud, et teised kolvid ja hülsid sisse... samas ei ole erilist ideed esiveolisel-kuigi eks proovida tuleb elus kõike
Mootori töömahu suurendamine
#7millest turbo ja töömahtu muutmine
Kompressor on vastus!
Noviteci oma!!!
Kompressor on vastus!
Noviteci oma!!!
Mootori töömahu suurendamine
#8erinevatest kompressori tüüpidest eelistaks mina turbot...
tõõpõhimõttelt on turbo ju tsentrifugaalkompressor mis oma jõu võtab väljalaskegaasidest... rihmaga ringiaetavad kompressorid söövad neid kW mida mootor võiks kasutada ülekande ja rataste ringiajamiseks... erinevatest kompressori tüüpidest on ja tsenrifugaal üks tootlikumaid... igasugu roots jms ei ole kõrgetel pääretel kuigi efektiivsed enam ju...
samas igasugu rimaga ringiaetavaid vidinaid on kergem paigaldada kindlasti... ja ülelaaderõhu müstiline mõju kisub näo naerule nii või teisiti
hetkeli möirgeid võib ju ka keemilise ülelaadimisega läbi ajada, ehk kõige odavam viis saada lühiajaliselt palju jõudu.
ah jaa koos võimsuse kasvuga hakkab kindlasti probleemseks muutuma ka kolvi kepsugrupi elu j tervis
ah siia võiks kirjutada 3km pikkuse teksti koos tsiteeringutega... aga ehk on lihtsam ulatada link, kus palju teoreetlist juttu niigi koos, isegi kui ei tule kasuks otseselt on nauditav ning hariv lugeda kindlasti... http://www.tqhq.ee/dir.php?id=32
kokkuvõtteks: kuna ma unustasin küsida miks sa puurida tahad, kas võistlustarbeks või lihtsalt selleks et saada juurde mõni kw, siis siinkohal ei oska ma ka rohkem teoretiseerida teemal võimsuse kasv... ma olen kogu eelkirjutatu niigi teemast mööda pannud ju :S
tõõpõhimõttelt on turbo ju tsentrifugaalkompressor mis oma jõu võtab väljalaskegaasidest... rihmaga ringiaetavad kompressorid söövad neid kW mida mootor võiks kasutada ülekande ja rataste ringiajamiseks... erinevatest kompressori tüüpidest on ja tsenrifugaal üks tootlikumaid... igasugu roots jms ei ole kõrgetel pääretel kuigi efektiivsed enam ju...
samas igasugu rimaga ringiaetavaid vidinaid on kergem paigaldada kindlasti... ja ülelaaderõhu müstiline mõju kisub näo naerule nii või teisiti
hetkeli möirgeid võib ju ka keemilise ülelaadimisega läbi ajada, ehk kõige odavam viis saada lühiajaliselt palju jõudu.
ah jaa koos võimsuse kasvuga hakkab kindlasti probleemseks muutuma ka kolvi kepsugrupi elu j tervis
ah siia võiks kirjutada 3km pikkuse teksti koos tsiteeringutega... aga ehk on lihtsam ulatada link, kus palju teoreetlist juttu niigi koos, isegi kui ei tule kasuks otseselt on nauditav ning hariv lugeda kindlasti... http://www.tqhq.ee/dir.php?id=32
kokkuvõtteks: kuna ma unustasin küsida miks sa puurida tahad, kas võistlustarbeks või lihtsalt selleks et saada juurde mõni kw, siis siinkohal ei oska ma ka rohkem teoretiseerida teemal võimsuse kasv... ma olen kogu eelkirjutatu niigi teemast mööda pannud ju :S