Re: AUTOTEEMALINE suvaline PLÄMA vol 5

#182
kallurautojuht kirjutas:ühel dislal mille läbisõit on mingi 230t km teen kappi juba õlirõngad olid otsas.saaled kergelt kulunud.kolksu polekuid visuaalselt tunda.

Aga küsimus kui kaua peab autot sisse sõitma ,enne kui võib juba täie raha eest talda anda (disla)
Diislil ja bensiinil ei ole sissesõidus küll vahet, kuid esimesed 2500km oleks soovitav nii sõita et tahhokas üle kolmveerandi ei läheks. Ning esimese käiguga ära viimast taga aja.
Peaks vähemalt vist nii olema, eks keegi parandab kui midagi valesti kirjutasin. :)
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: AUTOTEEMALINE suvaline PLÄMA vol 5

#183
regulaarne ja korralik õlivahetus on võtmesõnaks, igasugu longlifed ja muud võib eesti oludes ära unustada, ehk 10t km või kord aastas ja kvaliteetne õli, eriti masuudi pressi puhul

Re: AUTOTEEMALINE suvaline PLÄMA vol 5

#184
supp kirjutas:regulaarne ja korralik õlivahetus on võtmesõnaks, igasugu longlifed ja muud võib eesti oludes ära unustada, ehk 10t km või kord aastas ja kvaliteetne õli, eriti masuudi pressi puhul
Kui jutt juba õlide peale läks, siis millist mootoriõli hinnalt ja kvaliteedilt soovitad bensiini mootoriga Alfale? :angel:
Kas Havoline'id ja Pennzoil'id kõlbaksid Alfa mootorisse? Ning kas ainus valik on täissünteetiline või sobib ka poolsünteetiline? :hi:
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: AUTOTEEMALINE suvaline PLÄMA vol 5

#185
Õlivahetused olen teinud 2 x aastas tavaliselt panen 5w 40 . 2 x aastas isegi siis kui õlivahetusest õlivahetuseni ei tule 10k täis. Tavaliselt kui uue pilli jälle ostan teen kohe õlivahetuse, kuna ei tea millal seda viimati tehti ja mis solki kasutati ja teise õlivahetuse teen no nii igaks juhuks umbes 3000 peale esimest, seda siis selle, et äkki on mingit saasta mootoris sees ja loodetavasti peseb uus õli selle sealt välja. Ja siis sealt edasi 9- 10 k või siis 2 x aastas kevadel ja sügisel. Minu arust on odavam õli normaalsel ajal vahetada kui mootori remonti teha. ja hea õli pealt ei tasu kokku hoida. Mingit King ja addinol ja mannol `i jama ei kasuta Tavaliselt castrol või penzoli (aga kes teab ehk on need veel jamamad kui eelpool mainitud)
Filtrit ma sct ei kasuta kuna liiga odav kasutan kas hengst või mahle.

Aga need on siin minu kogemused ja tegemised, ja sellel teemal et mis on parim õli võimegi vist arutlema jääda.

Re: AUTOTEEMALINE suvaline PLÄMA vol 5

#187
Tegelikult on 230 tuh sõitnud autode mootorite kapremondi vajaduse põhjuseid laias laastus 2:
1. si** õli või harvad vahetused (jätkuvalt olen seda meelt, et 10 tuh või kord aastas on absoluutne miinimum, millest lähtuda)
2. see, et 230 tuh sõitnud auto odomeeter näitab seda numbrit teist või kolmandat korda :mrgreen:

ja õlide teemal kah-> parim õli on värske õli (ja kui keegi räägib, et 10tuh sõitnud 10w castrol on parem, kui värske noname 5W, siis ei tasu seda uskuda). Noname õlide puhul muidugi tuleb seda vahetada vast isegi tihedamini, kui 10 tuh tagant :roll:
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: AUTOTEEMALINE suvaline PLÄMA vol 5

#188
no rool ja käigukang ja pedaalid ei viita sugugi suurele läbisõidule. Tavaliselt ma autot ostes läbisõitu ei vaata, kuna see on üldjuhul keritud.
Olen omanud autot mille läbisõit oli poole milli lähedal, vot seal oli asju näha et on sõitnud, kellapal oli muidugi läbisõit üks, aga... korralikult oli keritud, kui maki välja võtsin oli seal ilust kuupäev ja kilometraas, ja see kilometraas oli kõvasti suurem kui see mis kellal. Keritud oli korralikult, aga mitte liiga , orig läbisõitu nägin ikka, aga see selleks. Muidu oli tolle pilliga väga hea sõita tehnika oli väga ok oma orig läbisõidu kohta.

Re: AUTOTEEMALINE suvaline PLÄMA vol 5

#189
õil puhul tuleb ikka jälgida tehase spetsifikatsiooni, need ajad on ammu mõõdas kui oli nn pool- ja täissünt, mõne mootori keerab paari vale õli vahetusega pekki ikka korralikult, olgu siis nii kvaliteetne õli kui tahes (no näiteks on massautod ford ja mazda teadtud mootorid, mis röömsa tossuga möödal linna liiguvad, vale viskoosuse ja spetsifikatsiooniga õli rikub nende mootori kiiresti)
kuna ma ise autode hoolduse ja juppidega tegelen, siis uus suund tundub olevat see, et varsti on igal autol oma õli, igasugu säästu-ja saastamootorid tingivad seda

Re: AUTOTEEMALINE suvaline PLÄMA vol 5

#190
supp kirjutas:õil puhul tuleb ikka jälgida tehase spetsifikatsiooni, need ajad on ammu mõõdas kui oli nn pool- ja täissünt...
uus suund tundub olevat see, et varsti on igal autol oma õli, igasugu säästu-ja saastamootorid tingivad seda
Õigus- ma rääkisin veel päris autodest (ajast, kui oli tähtis ikkagi viskoossus, mitte lisandite arv ja keemiline koostis) :mrgreen:
Tegelikult ma olen normaalne....