Re: Suvaline pläma vol 2018

#136
urmask kirjutas:
ts kirjutas:Ja see surnud autode osa registris saab muidugi lõbus olema - kui seal on 200 tuh autot, mida tegelikult ei eksisteeri ja ei kasutata, siis kuidas saaks nendest lahti maksu kehtestamisega?

Need autod jäävad ju ikka registrisse ( tegelikult teavad ju kõik, et nendest autodest enamus ei reosta kuskil midagi vaid on jupitatud ja lihtsalt metalli viidud)
Kui maks on iga sõiduki eest, mis on sinu nimel, küll sa siis end arvuti taha ajad ja arvuti registrist maha kannad :)

See ongi siin kõige lõbusam osa-> 90% nendest autodest, millest jutt käib on mingil viisil müüdud või utiliseeritud ning neid ei ole võimalik maha kanda...
vanasti osteti ja müüdi autosid juppideks ja metalliks ning kedagi ei huvitanud, mis neist edasi saab.

Kurb reaalsus on see, et selle maksuga saavad pihta need inimesed, kellel raha ei ole ning kes müüvad oma vana auto 200.- eest varuosadeks (kellele iganes) selle asemel, et see 10.- eest vanametalliks viia ...

P.S. kui maks kehtestada ainult kindlustusega autodele, siis ei anna see ju ikka midagi (tegelikult on see masendav, kuidas õnnetud ärikad püüavad ennast sellest surnud ringist välja mängida, kuhu nad ise astunud on)

P.P.S. tegelikult oleks vaja selle jama likvideerimiseks juba ammu riigipoolset otsust ja vastutust, mitte seda munavaba jahumist :D
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Suvaline pläma vol 2018

#137
Alati on võimalus teha ka ajutine kustutamine, mis siis võibki jääda püsivaks.
Samas jälle,
Lammutustõendit ei pea esitama sõiduki, mis on lammutatud või hävinud enne 2004. aasta 1. maid, registrist kustutamiseks.
Lisaks pakun, et koos selle maksuga tehakse ka kampaania, mille korras tuuakse sisse nii palju erandeid, kui võimalik.
Loodetavasti on isegi selle raha saamise eesmärgil juppideks müümisega on võimalik autot maha kanda korrektsel viisil. Tõenäoliselt on see osadeks müümine ikkagi ka seadusega ametlikult võimalik.
--
Urmas

Re: Suvaline pläma vol 2018

#138
Varuosadeks müüa on lubatud ainult ametlikke kanaleid pidi ning auto peab olema "täiskomplektne" - st peab olema kere, mootor, kast, roolilatt, genekas, starter, rehvid/veljed jne.
Eriti karmid juhud on need, kus romulasse viimisel võetakse auto vastu ning tehakse puuduvatele detailidele arve, mille pead rõõmsalt kinni maksma, et autost lahti saada ... kuna mittekomplektset autot metalli viia ei saa.

Erandeid ei tule - seadus näeb ette, et kõik peale 2004 maid ülevaatusel käinud autod alluvad uuele seadusele ning lammutustõendi saamiseks peab olema auto utiliseeritud vastavalt nõuetele (s.t. kui müüd auto mingile kodanikule, kes sõidab sellega 1 kuu ning siis müüb selle metallihuntidele/jäärajale edasi, siis on auto sinu nimel ja kogu muusika).
Isegi, kui lähed maanteeametisse ja viid ostumüügilepingu sinna, siis on ikka registris auto sinu nimel :)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Suvaline pläma vol 2018

#139
Tõesti jääb selline mulje nagu inimesed kiusu pärast sõidaks vaid vanade autodega, putitavad neid omaette ning jumal hoia kui nad mõnda doonorautot kasutavad.

Totaalne ülereguleerimine.

Okei, kogu ümbertöötlemine on väga teretulnud, risu metsa alla ei taha keegi, kuid kas siin ei aitaks just see kui inimestele võimalikult lihtsaks risust vabanemine muuta??

Re: Suvaline pläma vol 2018

#140
Fruit kirjutas:Tõesti jääb selline mulje nagu inimesed kiusu pärast sõidaks vaid vanade autodega, putitavad neid omaette ning jumal hoia kui nad mõnda doonorautot kasutavad.

Totaalne ülereguleerimine.

Okei, kogu ümbertöötlemine on väga teretulnud, risu metsa alla ei taha keegi, kuid kas siin ei aitaks just see kui inimestele võimalikult lihtsaks risust vabanemine muuta??
Ma isiklikult arvan, et ainus viis seda olukorda lahendada olekski kampaania korras, aga see eeldaks sellise komisjoni loomist, kes on mõistlik. St, et tehaksegi erandid, aga sel juhul on vaja ka neid pätist tegelasi kuidagi kontrolli all hoida.

Ei ole lihtsat lahendust.

100-200k autot registris, millest pooli vbla pole ammu juba enam olemas.. päris räige ikka.
--
Urmas

Re: Suvaline pläma vol 2018

#141
Üldiselt kui riik soodustaks seda, et autot utiili viies ei saaksid inimesed auto eest reaalset raha ning auto ei peaks olema komplektne, siis oleks asi korras (praegu saab vist auto eest juba peaaegu 70.-? ning kui mul on vajadus geneka järgi, siis on variant, et ma võtan sealt geneka ja auto jääb seisma või viin 70.- eest auto ära ja ostan 250.- eest geneka)

See EU reeglistik, mis 1:1-le üle võeti ei kehti meile (siinkandi inimestel veel on käed otsas ja mõistus peas)...
Romusõidukite kogumisel ja tootjale tagastamisel tekkinud kulude katmine
(1) Tootja kannab romusõidukite vastuvõtmise ja nende käitlemisega seotud kulud proportsionaalselt liiklusregistris eelmisel kalendriaastal esmaselt registreeritud mootorsõidukite margipõhise turuosaga.

(2) Käesoleva seaduse § 26 lõikes 41 märgitud mootorsõidukite kogumisel võib tootja nõuda, et puuduva osa jääkväärtuse hinnast kompenseerib jäätmevaldaja. Puuduva osa jääkväärtus ei saa ületada puuduva osa materjali jääkväärtust.

(3) Käesoleva paragrahvi lõikes 2 sätestatut ei kohaldata, kui romusõiduki osa puudub väärteo või kuriteo tagajärjel, välja arvatud juhul, kui väärteo või kuriteo pani toime jäätmevaldaja.

(4) Tootja ja turustaja on kohustatud sõidukite äravisatud osa jäätmevaldajatelt tasuta tagasi võtma sõltumata sellest, kas jäätmevaldaja kavatseb selle asendada uuega või mitte.
P.S. see 100-200 tuh on tegelikult väga väga suur probleem (tõenäolselt on enamus metalliks muudetud)

P.p.s. kampaania korras on võimalik ka pragu autost lahti saada. Kirjutad maanteeametisse ja keskkonnaametisse vabal käel avalduse auto hävimise kohta ning loodad, et sulle määratakse miinimumtrahv (20ühikut), mitte maksimumtrahv (300 ühikut).
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Suvaline pläma vol 2018

#144
RaidoSV kirjutas:Väga tore on näha ka vähemalt ühte punast Stelvio QV Eesti teedel.
Nägin ka täna seda punast Stelviot, tuli tallinnasse sõidul vastu ja siis tagasiteel samuti :) Päriselus ikka näeb päris kobe välja :)

Re: Suvaline pläma vol 2018

#146
ts kirjutas:
P.S. see 100-200 tuh on tegelikult väga väga suur probleem (tõenäolselt on enamus metalliks muudetud)

P.p.s. kampaania korras on võimalik ka pragu autost lahti saada. Kirjutad maanteeametisse ja keskkonnaametisse vabal käel avalduse auto hävimise kohta ning loodad, et sulle määratakse miinimumtrahv (20ühikut), mitte maksimumtrahv (300 ühikut).
Mul maal naabrimehel on metsa all 4 romu või noh, üks on metsa all ja 3 ümber maja ... Tõenäoliselt jääb nende äravedu tulevastele põlvedele.
Huvitav, mis keberniidiga seda tulevikus, tulevane omanik, seda teha saab? Ma arvan et osad või vähemalt üks (sapakas) on neist eelmise " kustutamis kampaania" käigus likvideeritud.
Seitsekümmend Viis

Re: Suvaline pläma vol 2018

#147
Oskab keegi öelda kus 2.0 JTS-il mootoriõli tase õlivarda peal olema peab? Kas kahe kriipsu vahel või kõige kõrgema kriipsu peal?
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Suvaline pläma vol 2018

#148
niikaua, kuni on kas ülemisel piiril või sellest natuke allpool on kõik hästi :)

kui on üle, siis on halb ja kui on alla, siis on väga halb ..

soovitaks stabiilselt ülemise piiri ligi hoida
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Suvaline pläma vol 2018

#150
Kui keegi Maltale satub siis külastage kindlasti kohalikku automuuseumi ja te ei kahetse.
DSC_muuseum1.jpg
DSC_muuseum1.jpg (87.11 KiB) Vaadatud 4565 korda
IMG_muuseum.jpg
IMG_muuseum.jpg (91.29 KiB) Vaadatud 4565 korda
Manused
DSC_muuseum2.jpg
DSC_muuseum2.jpg (85.14 KiB) Vaadatud 4565 korda