155 16V õhuvõtt ongi tegelikult ju eraldatud (see suur kopsik, mis enne filtrit on istub ilusti koopas)
Kui filter ja kogu eelnev mudru eemaldada ja natuke õhukest plekki/plasti sinna vahele panna, siis saad kogu originaalse jahutuse maksimaalselt ära kasutada kõige puhtam CAI
tegelikult hakkasin praegu mõtlema, et peaksin kah õhuvõtu ära mudima (see alumine kopsik on konkreetselt pooleks vaevalt, et midagi hullemaks läheb :icon_thumbup: )
AR 155, 2,0 16V
#122mul oli kord sõiduauto, millele panin mitte koonuse aga orignaal korpusesse sobiva vabalthigava KN filtri ning küttekulu vähenes 2l/100km kohta, kuna auto kubatuur oli 7500ccm siis 30nelt 28sale l/100km kohta
AR 155, 2,0 16V
#124Kõik oleneb mis mootoriga sul tegu oli. Kas tjuuning õnnestus või mitte.supp kirjutas:mul oli kord sõiduauto, millele panin mitte koonuse aga orignaal korpusesse sobiva vabalthigava KN filtri ning küttekulu vähenes 2l/100km kohta, kuna auto kubatuur oli 7500ccm siis 30nelt 28sale l/100km kohta
Kui võtta tänapäevased mootorid siis peaks vabamalt hingav filter kütusekulu hoopis tõstma.
AR 155, 2,0 16V
#125Tänapäevastega tegelikult ei muutu põhimõtteliselt midagi (veidi tuleb jõudu juurde ja teoreetiliselt võib ka kulu veidi väheneda- sõltuvalt sellest, kui külma või sooja õhku saad ning kui palju läheb jõudu vaakumi tekitamisel kaduma ... üldiselt mida pikem ja kurvilisem sisselasketorustik, seda rohkem "jõudu" läheb sakkimisel kaduma- jõukadu muidugi on "meeletu"- ehk siis seesama 1-2hj)
Tagumikudüno on selles osas väga tänuväärne, et kui tegemist on väga ´pika sisendtoruga (resod ja värgid) ning MAF-iga ja saad eelnevast jahedamat õhku, siis muutub pedaalireaktsioon tuntavalt paremaks -
Karpa ja monopritse puhul saad vabamast hingamisest oluliselt enam kasu kütuse ja jõu osas aga pedaalireaktsioon jääb siiski enamvähem samaks
peaasi, et me jälle auto teemas offtoppi ei küta
ning lõpuks- kallis koonusfilter ei anna pritsega mootoril juurde rohkem, kui odav (mingi teoreetiline vahe võib tulla sisse õli läbiimbumisel aga ...)
Tagumikudüno on selles osas väga tänuväärne, et kui tegemist on väga ´pika sisendtoruga (resod ja värgid) ning MAF-iga ja saad eelnevast jahedamat õhku, siis muutub pedaalireaktsioon tuntavalt paremaks -
Karpa ja monopritse puhul saad vabamast hingamisest oluliselt enam kasu kütuse ja jõu osas aga pedaalireaktsioon jääb siiski enamvähem samaks
peaasi, et me jälle auto teemas offtoppi ei küta
ning lõpuks- kallis koonusfilter ei anna pritsega mootoril juurde rohkem, kui odav (mingi teoreetiline vahe võib tulla sisse õli läbiimbumisel aga ...)
Tegelikult ma olen normaalne....
AR 155, 2,0 16V
#126Ma arvan et te saaksite kõik Nobeli preemia kui suudate väiksem kuluga rohkem jõudu kätte saada.
Vabam filter peaks teoorias rohkem õhku läbi laskma ja siis antakse ka rohkem kütust peale et gaasid normi saada. Kui kulu väheneb siis järelikult mootor ei saa õhku vajalikul hulgal kätte ja kütust ka niisama juba mootorisse siis ei valata. :offtopic:
Vabam filter peaks teoorias rohkem õhku läbi laskma ja siis antakse ka rohkem kütust peale et gaasid normi saada. Kui kulu väheneb siis järelikult mootor ei saa õhku vajalikul hulgal kätte ja kütust ka niisama juba mootorisse siis ei valata. :offtopic:
AR 155, 2,0 16V
#127aga samas olla olnud enamikel Tulika Omegatel vabamalt hingav õhufilter ja sellega saadud 2L mootorist umbes ühe liitrine kütusesääst.Kristop kirjutas:Ma arvan et te saaksite kõik Nobeli preemia kui suudate väiksem kuluga rohkem jõudu kätte saada.
Vabam filter peaks teoorias rohkem õhku läbi laskma ja siis antakse ka rohkem kütust peale et gaasid normi saada. Kui kulu väheneb siis järelikult mootor ei saa õhku vajalikul hulgal kätte ja kütust ka niisama juba mootorisse siis ei valata. :offtopic:
Tee nüüd siis kindlaks ...
AR 155, 2,0 16V
#128Ma arvan, et enne siin selgust ei saagi, kui masin koos ja dünos käidud. See nagu kõige kindlam tõendus, kas asi töötab või mitte.
Taksojuhte ei tahaks võrdlusse tuua, kuna pole viimaste aastate jooksul näiunud taksot, millel pöörded läheks üle 1500rpm. Nagu piirajad kõigil peal
Taksojuhte ei tahaks võrdlusse tuua, kuna pole viimaste aastate jooksul näiunud taksot, millel pöörded läheks üle 1500rpm. Nagu piirajad kõigil peal
See suvi siis Volvoga : XC60 R-Design Polestar
AR 155, 2,0 16V
#129asi on väga lihtne-> bensiinimootor on üks tänamatu loom... tegelikult maha jõuab kogu kulutatud energiast vaid napp 60%- ülejäänud läheb sisekadudeks, elektriks, loomulikult soojuseks ja napp osa ka töötamiseks selleks, et töötada (näiteks hooratas ja sisselasketrakt).spark kirjutas:aga samas olla olnud enamikel Tulika Omegatel vabamalt hingav õhufilter ja sellega saadud 2L mootorist umbes ühe liitrine kütusesääst.Kristop kirjutas:Ma arvan et te saaksite kõik Nobeli preemia kui suudate väiksem kuluga rohkem jõudu kätte saada.
Vabam filter peaks teoorias rohkem õhku läbi laskma ja siis antakse ka rohkem kütust peale et gaasid normi saada. Kui kulu väheneb siis järelikult mootor ei saa õhku vajalikul hulgal kätte ja kütust ka niisama juba mootorisse siis ei valata. :offtopic:
Tee nüüd siis kindlaks ...
Kui sisselasketraktil on liiga suur takistus, sööb see ära selle osa jõust, mida võiks kasutada näiteks selleks, et jõud maha saada- samuti on probleem siseneva õhu temperatuuris: mida soojem õhk seda kehvem on panna kokku ideaalsegu.
Liitrist kulukokkuhoidu on võimalik enamvähem iga autoga saavutada puhtalt sõiduvõtete arvelt (see ei ole koonusfiltrist tingitud-> küll aga on põhimõtteliselt võimalik saada ca 5-6% kütuse kokkuhoid sellega, kui elimineerida "lag", sisselasketrakti takistus ja väljalasketrakti liigne takistus-> samas saab sealt ka jõudu juurde)
Kokkuvõtteks-> igal autol ei anna koonusfilter juurde samapalju, mõnel rohkem, mõnel vähem (ideaalsegu koostamine käib ju täiesti erinevalt sõltuvalt pritse tootjast-> kui tegemist on õppiva ECU-ga, siis saab rohkem jõudu/kui on tegemist stabiilse ECU-ga, siis väiksema kütusekulu)
Ja kui Sa ei usu, et jõudu kulub väiksema takistusega trakti puhul vähem, siis proovi tõmmata õhku läbi jämeda lühikese sirge kõrre ja selle vastu siis poole pikema, peenema ja krussikeeratud kõrre (sisselaskesse ei tule õhk kuskilt mujalt kui mootorist)
Tegelikult ma olen normaalne....
AR 155, 2,0 16V
#130Minu assjakohane küsimus siit:
kas nordil on mingil määral iseõppiv ecu?
kas nordil on mingil määral iseõppiv ecu?
155, 2x166, 159 ja 75?
AR 155, 2,0 16V
#131ma kütan veel hullemat offtoppi vahele...
kuidas oleks lood kappa 16v turbo ecu ja maf-iga? Õpib ära kui koonus asemel? Lahjaks hakkab loom jääma :cop2:
kuidas oleks lood kappa 16v turbo ecu ja maf-iga? Õpib ära kui koonus asemel? Lahjaks hakkab loom jääma :cop2:
155 Q4 / 159 jtdm / Kappa 16vT
AR 155, 2,0 16V
#132Nord- ehk M1.7 õpib ise nullist; ka CF1 16V (M2.10.3) õpib ise aga mitte nullist vaid kohandab lihtsalt veidi
Kappal peaks olema (vist) seesama M2.10.4, mis natuke suudab kohandada
Kappal peaks olema (vist) seesama M2.10.4, mis natuke suudab kohandada
Tegelikult ma olen normaalne....
AR 155, 2,0 16V
#133Värskendus:
Eile sai masinal karter alt võetud, täpsemalt abiline võttis, ma rohkem targutaja rollis
Vänt 5+, aga saaled 3- . Ei hakka riskima ja lähevad uued saaled. Ühe kolvi võtsime ka välja, rõngaste vahed puhtad ja silindris mingit ranti pole, seega hoonima ja uusi rõngaid panema ei hakka.
Tegelesin täna karteri puhastusega, sama lugu, mis ülemisel otsal - silikoni pandud jälle ämbriga, aga üks põhjus vist oli ka see, et ühes nurgas oli tööpinnal mingid kühmud üleval ja seetõttu oli see silikoni kiht ka 2mm.
Lasin need mügarikud viiliga maha. Bensuga jälle vannitamine ja nagu uus.
Aju on ka Audi tagaistmel hetkel, alustab homme sõitu Soome.
Eile sai masinal karter alt võetud, täpsemalt abiline võttis, ma rohkem targutaja rollis
Vänt 5+, aga saaled 3- . Ei hakka riskima ja lähevad uued saaled. Ühe kolvi võtsime ka välja, rõngaste vahed puhtad ja silindris mingit ranti pole, seega hoonima ja uusi rõngaid panema ei hakka.
Tegelesin täna karteri puhastusega, sama lugu, mis ülemisel otsal - silikoni pandud jälle ämbriga, aga üks põhjus vist oli ka see, et ühes nurgas oli tööpinnal mingid kühmud üleval ja seetõttu oli see silikoni kiht ka 2mm.
Lasin need mügarikud viiliga maha. Bensuga jälle vannitamine ja nagu uus.
Aju on ka Audi tagaistmel hetkel, alustab homme sõitu Soome.
See suvi siis Volvoga : XC60 R-Design Polestar
AR 155, 2,0 16V
#134Update
Suurest kevadisest ajapuudusest pole masina juures 2 nädalat käinud.
Aga kodus ootab ära viimist 155 põhjamatt (hall), ühes tükis. Keegi tahab?
Pagassi polstrid, mustad, kogu kpl
Hallid istmed ja tagaukse polstrid kah pealekauba, ilgelt ruumi võtab kogu jama
Suurest kevadisest ajapuudusest pole masina juures 2 nädalat käinud.
Aga kodus ootab ära viimist 155 põhjamatt (hall), ühes tükis. Keegi tahab?
Pagassi polstrid, mustad, kogu kpl
Hallid istmed ja tagaukse polstrid kah pealekauba, ilgelt ruumi võtab kogu jama
See suvi siis Volvoga : XC60 R-Design Polestar
AR 155, 2,0 16V
#135pagassi polstrid oleks koos ülejäänud pagassi paigutatud mudruga jätkuvalt teema- lihtsalt ei ole veel ajaliselt õnnestunud
Tegelikult ma olen normaalne....