Re: Suvaline pläma 2016

#17
lamell vs naast:

kui sõita linnas ja põhimaanteel, siis on naast enamjaolt suht kasutu (vahel harva on seda päriselt vaja- aga need olukorrad on kõik ennetatavad).

kui sõita tugimaanteedel, siis on lamelliga kaks varianti- kas olla väga ettevaatlik ja sõita linnakiirusel (ja tekitada meeletu hulk liiklusohtlikke olukordi) või osta omale auto, mis on ääreni elektroonikat täis ja seda usaldada (Või siis osta omale naastrehvid).

olen sõitnud nii lamellidega, kui naastudega- kõige suurem vahe on sees teatud teelõikudel viimase viie aasta jooksul "peegelsileda asfaldiga renoveeritud" (garanteeritult on seal kõigil temperatuuridel alla 0 kraadi kirme peal- kui just äsja soola pole pandud, rääkimata sellest, et kui seal on veel vaalud ning eriti pädevad ehitajad on tee kaldu projekteerinud, siis on sillaületustel 80km/h ja suuremal kiirusel enamvähem kindel, et tõmbab auto vibama)

Kokkuvõtteks- tegelikult pooldan lamelle (aga siis kõigile liiklejatele) linnas (naast on täielik raiskamine) ning naastu maanteel (olen paar koda kasutanud seda, et temperatuuridel +0 ning üles ja -10 ja alla kasutan lamellrehvidega masinat ja vahepeal naastrehvidega masinat... selle aastane katsetus saab arvatavasti lähipäevil otsa ja tuleb jälle kaks naastudega masinat)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Suvaline pläma 2016

#19
Fruit kirjutas:
H.E kirjutas:Päeva lõpuks on kõik peas kinni ja igaüks ostab selle, mis talle hea tundub.
See võtab suht hästi kokku selle teema

Muidugi hea alternatiiv talveks alfahoolikutele (kabiinis võib muidugi tiba külm olla)
3487_900.jpg

Mu tööautoks on diisel ja see asi on ikka kuramuse külm, isegi siis kui soojenduse põhja keerad. Tühikäigul töötades jahtub auto nii maha, et ainult leiget auru tuleb soojendusest. :D
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Suvaline pläma 2016

#20
Aga sa ära pane ventikaid maksimumi peale, jahutad maha :)
Ma selle õppisin juba aastaid tagasi ära, et hoian pigem esimese 1/3 peal, siis tuleb kenasti kuuma õhku. Kui mootor täiesti soe ja koormust saab, võid ventilaatori kiirust tõsta.

Leige radikaga jahutab maha. Tegin oma Alfa 159'ga ka seda testi. Kokku vist valikus 6 v 7 pulka pöördeid. 4-5 peal puhub leiget kiiremini ja rohkem, aga kuumaks saamiseni läheb aega. Hoian alguses 2-3 peal, läheb kiiremini kuumaks. :)

Jabur, kuna ventilaator on salongi oma, mitte mootori oma, aga minul on sellel effekt olemas.

Külm mul küll oma autos pole.
--
Urmas

Re: Suvaline pläma 2016

#21
Paljud kasutavad ka seda lahendust, et panevad papitüki vms asja mootoriradikale ette, et sõites tuul ei jahutaks.
Kuna Alfa 159'le saab seda ainult pamprit maha võttes panna, siis ma kasutan sellist lahendust:
alfa159.jpg
alfa159.jpg (181.72 KiB) Vaadatud 4803 korda
--
Urmas

Re: Suvaline pläma 2016

#22
urmask kirjutas:Aga sa ära pane ventikaid maksimumi peale, jahutad maha :)
Ma selle õppisin juba aastaid tagasi ära, et hoian pigem esimese 1/3 peal, siis tuleb kenasti kuuma õhku. Kui mootor täiesti soe ja koormust saab, võid ventilaatori kiirust tõsta.

Leige radikaga jahutab maha. Tegin oma Alfa 159'ga ka seda testi. Kokku vist valikus 6 v 7 pulka pöördeid. 4-5 peal puhub leiget kiiremini ja rohkem, aga kuumaks saamiseni läheb aega. Hoian alguses 2-3 peal, läheb kiiremini kuumaks. :)

Jabur, kuna ventilaator on salongi oma, mitte mootori oma, aga minul on sellel effekt olemas.

Külm mul küll oma autos pole.

Mul tavaliselt puhub 1. astme peal, suuremaks panen vaid siis kui tõesti kiirelt sooja vaja ja seda ka minutiks mitte kauemaks. Muidu puhumisastmeid on valikus 4.
Mul hakkasid igatahes jalad autos külmetama, pidin villased sokid jalga panema. :mrgreen:
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Suvaline pläma 2016

#23
Kui jalad külmetavad, siis ikka midagi valesti. Diisel läheb ju soojaks ja ka +10 kraadine mootor peaks salongiradikasse sooja andma = leige õhk ventikatest.
Uus v vana diisel? On ka variant, et salongiradikas on umbes vms teema.
--
Urmas

Re: Suvaline pläma 2016

#24
oma kogemus diisli(te)ga -15 juures maanteel saab sooja ka üle 1 astme, linnas või seistes ei saa (jama kah, kui liiga efektiivseit jahutust tehakse)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Suvaline pläma 2016

#25
urmask kirjutas:Kui jalad külmetavad, siis ikka midagi valesti. Diisel läheb ju soojaks ja ka +10 kraadine mootor peaks salongiradikasse sooja andma = leige õhk ventikatest.
Uus v vana diisel? On ka variant, et salongiradikas on umbes vms teema.
Tegu on 2015 aasta masinaga. Seega ikka suht uus, suvel sain uuena ta enda tööautoks. Eelmine kuu käis korralises hoolduses aga ei tea mis seal ära tehti, kuna ma olin sel ajal puhkusel. :think:
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Suvaline pläma 2016

#27
Siis pole muud, kui et anna talda ja ära ökota :D
Mu masin ka leebel sõidul ei saa isegi 90 kraadi peale soojaks 30 minutiga. Kui aga rullnokka panen, siis mootor suht kiirelt täis temperatuuril. Mingi 25-30m vist :P
--
Urmas

Mootorikoodi tuvastamine?

#28
Kuida leida mootori tüüp või kood üles? Olen aru saanud, et seal võib sama mudeli sama mootoriga mingi erinevus olla.
--
Urmas

Re: Suvaline pläma 2016

#29
mootori kood on tavaliselt keretahvlil kirjas (tavaliselt asub see kapoti all hästi nähtavas kohas)

159 puhul vist kõrvalistuja poolse amordipüstaku küljes. Mootori enda peal on kood nähtav käigukasti poolses servas (kaanetihendist natuke allapoole vaadates võiks olla näha- muidugi tuleb plastkate eelnevalt eemaldada, või siis kasutada telefoni kaamerat ning pimepilte teha ja vaadata, kas on nähtaval :-)
Tegelikult ma olen normaalne....
cron