Tunne on nagu pärast kõva pidu
. Alustasin eile kell 10 hommikul ja õhtul kui auto uksed lukku panin, oli kell 1.48. Ja seda nelja näkase puksi vahetamiseks. Rooliotsani ei jõudnudki. Ei tea, kas asi on mehes või milleski muus
Eniveis, 166 omanikud on ilmselt selle probleemiga kokku puutunud, et autole ei paku keegi stabikapukse. Üks variant on ligi võtta komplektsed stabikavardad (ca 200€ tükk) või loota, et õnnestub saada, kummipukse, mida kusagil UK-s tehakse (mille saadavusega vähemalt esisillale on paras ikaldus). Lahendasin asja ise universaalsete Superpro polüpuksidega
(pukside tootekood on SPF1450-<mõõt millimeetrites>K, klambritel SPF0984K; saab neid näiteks carshop.ee-st, julgen kohta soovitada). Plug'n'play lahendus see ei ole, aga mingit ulme engineeringut ka vaja ei ole.
Esisillaga on asi lihtne - vana puks tuleb kätte saada, universaalklambritel tuleb üks kõrv natuke lühemaks teha ja lihtsalt uus puks paigaldada. Enda omal ei hakanud ma ka mingisugust puksi alusplaati tegema, nagu originaalpuksidel, vaid tõmbasin puksi otse poolraami peale. Eks näis, kuidas see end õigustas. Tihkelt kinni see puks igaljuhul sai ja ehk ei hakka see ka nii pea lõtkuma.
Tagasillaga on asi keerulisem. Point on selles, et puksi poldid käivad sisse sillatala ülemiselt küljelt ja neile ei saa mitte mingisuguse valemiga ligi ilma sillatala alla laskmata :duh:. Ja just selle pärast ehitasin enda autol pukside kinnituse ringi (kuigi kui mõned nädalad tagasi puksivahetuseks luuret tegin, siis tundus, et keegi hea inimene on selle töö mu eest juba ära teinud :icon_roll:). Sillatala ülemisele küljele tegin vastusplaadid, kuhu keevitasin mutrid, poldid käivad nüüd sisse altpoolt ning stabikapukse saab vahetada ilma, et peaks talaga jukerdama :icon_thumbup:. Edasi on asi suht-koht lihtne. Puksile on vaja teha alusplaat. See võiks olla vähemalt paari milli paksusest materjalist, sest puksi all on sisuliselt tühjus (seal on ainult üks diagonaalselt puksi alt läbi jooksev sillatala tugevdus, õhem materjal painduks kõvema kangutamisega ilmselt läbi ja puks hakkaks lõtkuma). Pisut tuleb modida ka tagumisi klambreid, sest need on nõks pikemad kui OE-kaup, ning üks klambri nurk hakkab muidu kere ja sillatala vahelise puksi servale toetama.
Ise olen rahul
. Ainult, et... nüüd on igasugused salongi naginad ja tirinad ja summuti aeg-ajalt vastu sillatala käimine ERITI hästi kuulda :icon_roll: