Alfa mootori kaasaaitamine?

#3
:twisted:



ütle mulle palju Sul raha on ja ma ütlen, mida teha saab :twisted:



variante on kolm-> vabalthingav, mehhaaniline ülelaadimine või turbiin :roll:



odav... ei ole neist ükski :wink:



Mida sa iseenesest kaasaaitamise alla mõtled? (kas umbes +10% või +50%)
Tegelikult ma olen normaalne....

Alfa mootori kaasaaitamine?

#5
endal käis mõttest läbi mehaaniline ülelaadimine.pm saaks kasutaa corrado g60 tehnikat(mootorite kubatuurid on suht samad)

Aga kas tuleb alandada siis ka surveastet ja kui palju?

Turboga tuleb tegemist liialt pikkade kollektoritega?

Nitro on tegelt üpriski mõeldav variant :P

Alfa mootori kaasaaitamine?

#7
:roll:



IMHO nii väikesele mootorile kompressori paigaldamine on suhteliselt mõtetu ettevõtmine :roll:



Tegemisrõõm küll jääb, kuid saadav jõulisa arvatavasti ei ole seda väärt :P



Asi siis selles, et kompressor teatavasti annab küll umbes 30% juurde, kuid küttekulu vaadates oleks nagu tegu hiiglama suure võimsuskasvuga :wink:



Lugu siis selles, et kompressorit tuleb pidevalt kaasa vedada, lisaks sellele ei õnnestu sinna korralikku jahutust ehitada; KUID osa mootori sisust tuleb ikkagi välja vahetada.



Lihtsam oleks siis juba turbiinike koos cooleriga sinna peale aretada :wink: kollekorid lähevad küll pikaks, kuid samas-> jõud tuleb "tasuta" kätte (ehk siis turbiin ei nõua mootorilt endalt mitte ainumasti hobujõudu; erinevalt kompressorist)



Kuna aga niikuinii pead kolvigrupi kallale asuma, siis oleks vast ikkagi mõtekam paigaldada hi-comp kolvid + veidi teravamad nukid + nipet näpet (klapid, pihustid jms) -> kulukas ta küll tuleb, kuid samas on kõige vähem ümberehitusi muus osas



Keemiline ülelaadimine ei ole just kõige parem variant, kuna seal saad "jalaga selga" ~1000.- mats ning vaid loetud sekundite jooksul (pealegi ei ole isiklikult üldse kindel, et ka selle hetke jooksul Sul mootor pudruks ei muutu-> stock kolvid/klapid üldiselt ei ole selleks ette nähtud)



P.S. ära siis unusta, et mootori kaasaaitamisel puhumise teel on Sul vaja ka ARK luba :roll: (ülevaatajad tõenäoliselt siiski tunnevad vabalthingaval mootoril turbiinilaadse asja ära)



P.P.S. ära unusta ka seda, et stock sidur ei ole just kõige :roll: pädevam meeletu võimsuskasvuga kaasa mängima ning ega ka pidurid just kõige :roll: eeskujulikumad ei ole :wink:



Edu igatahes :!:
Tegelikult ma olen normaalne....

Alfa mootori kaasaaitamine?

#9
Mina pakuks sulle suhteliselt lihtsa varianti, nimelt Colombo&Bariani+Squadrachip+2.5" väljalase. Raha poolest läheb u 15k arvan maksma ja liikuma hakab v hästi. + Kui minek tähtis on siis võtaks ma seda tagavedu maha, sest see pole see päris tagavedu seal, nn "pidev" vaid selline, et tavaline user talvel end surnuks ei lööks kurvis või et parkida lumes oleks mugav :lol:

Alfa mootori kaasaaitamine?

#11
Colombo et Bariani on nukkvõllitootja, ehk siis kui teiste markide puhul räägitakse "sportnukkadest", siis alfisti nagu viisakad inimesed ikkagi märgivad ära, kes neid toodab :lol:



samamoodi tasuks tuuningu juures jätta meelde nimed nagu Zender, Lester ning Novitec ja loomulikult ka Autodelta :twisted: rääkimata siis Ah-Motorsports (millest juba juttu oli) ning Alfaholics :twisted: :twisted: :twisted:



C&B kodulehte hetkel ei leia, aga otsi ise (google abistab hea meelega, kui mittevajaliku info eemaldatud saad) :wink:
Tegelikult ma olen normaalne....

Alfa mootori kaasaaitamine?

#13
wilson kirjutas:kas suurema kubatuuriga mootorit pole tehtud sellisele kerele?
Colombo&Bariani < mis see veel on :roll:
Tegelikult peaks piisama sellest mida annab see motor ennast väljapigistada.

Vaja vaid kannatust, oskusi/teadmisi ja veidi raha.

Minu setup oleks selline:

- minimaalne headporting + kanalite lihvimine (vt turboprojektika lehest), poleerimine ülemistes kanalites (kus õhk on veel ilma kütust)

- surveaste tõstmine 1 punkt juurde

- koonusfilter otse õhulugeja peale

- 2.5" väljalase, resonanssagedusega pööretele 6000

- squadrachip

- sportnukad + regullitavad hammasrattad (annab ise teha)

- nelivedu maha, 4.11 (1,3-1,4 oma) KK alla

- nu eeldatav mootori hea seisukord, elektroonika top seisukord jne jne jne, mida tuleb by default tuunimise kõrval teha :)



Ei tea palju C&B maksma lähevad, aga arvan et $1000 vähemalt :)

Alfa mootori kaasaaitamine?

#15
ts kirjutas:Nordile maksab C&B race komplekt ~ 600EUR-i

Krrt neil oli kodulehel ka ilus hinnakiri olemas aga... ei leia kohe mitte


Jama selles et boxeril on 4 nukka :)



PS Vabalthingava tuuning on v keeruline ja kõrgemaid teh. teadmisi nõuav protsess. Kui eesmärgiks märkav (üle 20%) võimsuse juurdekasv, mõnikord mõistlikum minna ülelaadimise juurde. Ehk vali enda jaoks kolmest variandist keerukuse kasvamise järjekorras :) :

- uus võimsam auto :)

- turbotamine

- v/hingava tuunimine