1. leht 2-st

Alfa Romeo 155 1997a (zakalwe)

Postitatud: 25 Nov 2007, 22:47
Postitas alfahoolik
Autoks siis Alfa Romeo 155 1997 aasta väljalase. Mootor 1,6 twin spark 88 kw. Kõik peaks olema originaal peale helisüsteemi. Originaalkõlarid said vahetatud Hertz komponentide vastu taga ja ees on Hertz kaheribalised koaksiaalid. Auto ise ostetud septembri 2007 algul Tartust Nooruse autoaiast. Paari kuu jooksul mis autoga sõidetud, on välja löönud/leitud järgmised väiksemad ja suuremad vead:

-Salongis naginad, kriginad. Kriginad tulevad arvatavasti kummist uksetihendite tõttu, ohtralt silikoonõli lahendab probleemi mõneks ajaks
-Kella displei on katki. Kui kellelgi üle andku teada.
-Tagumised kiigepuksid on veidi kolisema hakkanud, tänu meie ideaalses korras olevatele ning pahatihti kruusakattega teedele, kuigi neid on võimalikult vähe kasutatud.
-Klapikambrikaane nurgas mõra tänu ühe poldi ülepingutamisel. Viga likvideeritud kättesaadavate vahenditega.
-Süvenes mõra juhiukse välimises lingis ning viis lõpuks selle purunemiseni.
-Auto süda ei tööta nii nagu peaks. Pole korralikku minekut, poob kinni tõusudel ja suitseb. Peale õhukulumõõtja vahetust võis märgata probleemi vähest paranemist, kuid asi pole kindlasti mitte korras. Niiet, kui keegi aimab probleemi põhjust, siis hüva nõu on teretulnud.

Igatahes naeratus naaseb näole ka peale mõne järjekordse vea avastamist. Alfa on ikkagi Alfa. :wink:

Ja nüüd kõige olulisema juurde. Pildid:
Pilt
Pilt
Pilt
ja veel pilte:
http://nagi.ee/photos/danielj/sets/55057/

Alfa Romeo 155 1997a (zakalwe)

Postitatud: 25 Nov 2007, 23:07
Postitas ts
:lol: näedsa peaaegu minu naise auto sõsar :wink:



tõusudel poomine võib tõenäoliselt olla kinni teisel pool õhukulumõõtjat olevas asjas (lamda andur tasuks ehk üle kontrollida-> testri olemasolul ei ole see just eriti keerukas)

Alfa Romeo 155 1997a (zakalwe)

Postitatud: 25 Nov 2007, 23:39
Postitas alfahoolik
to ts:

Ega juhuslikult ei oska öelda lambda takistust?

Alfa Romeo 155 1997a (zakalwe)

Postitatud: 25 Nov 2007, 23:47
Postitas ts
:roll:



ei ole :wink: lamdal mõõdetavat takistust (normaaltingimustel s.t.) takistus on küll lamda küttekehal olemas (10 oomi ehk oli?), kuid selle järgi ei saa suurt miskit anduri enda seisukorra kohta teada



küll aga tuleb sealt pinget vaheminus 0,2 kuni 0,8V (lahja-rikas töötava mootoriga :wink: )

Alfa Romeo 155 1997a (zakalwe)

Postitatud: 25 Nov 2007, 23:53
Postitas morbiid
Mul kadus samal mootoril jõud tänu mustale gaasisiibrile. Tasub ehk ülevaatamist.

Alfa Romeo 155 1997a (zakalwe)

Postitatud: 26 Nov 2007, 00:43
Postitas alfanatico


ei ole lamdal mõõdetavat takistust (normaaltingimustel s.t.) takistus on küll lamda küttekehal olemas (10 oomi ehk oli?), kuid selle järgi ei saa suurt miskit anduri enda seisukorra kohta teada

küll aga tuleb sealt pinget vaheminus 0,2 kuni 0,8V (lahja-rikas töötava mootoriga )


...einomuidugi, hakkab pihta jälle :lol: :lol: :lol: ...ts, ma räägin sulle, kirjuta raamat, või tee oma eestikeelne manual, ning siis müü seda, või siis ok, tasuline abitelefon :lol:



...aga muidu, ilus sininine alfake, velkam on boord 8)

Alfa Romeo 155 1997a (zakalwe)

Postitatud: 26 Nov 2007, 01:57
Postitas K.Kotkas
O. Blue Alto Metallic..

Alfa Romeo 155 1997a (zakalwe)

Postitatud: 26 Nov 2007, 09:33
Postitas alfahoolik
Blu Armonico Metallic peaks siiski olema.

Alfa Romeo 155 1997a (zakalwe)

Postitatud: 26 Nov 2007, 13:38
Postitas cyber
ja ohtra silikoonmäärde asemel otsi parem teflonisisaldusega kraami..;) Ei ole vaja ohtralt ja saab parem ka.

Alfa Romeo 155 1997a (zakalwe)

Postitatud: 28 Nov 2007, 00:51
Postitas alfahoolik
Nii. Esimene juhipoolne ukselink olemas :) Nüüd oleks vaja tagumist juhipoolset. :D :P



Sai õhtul veidi auto kallal surgitud ja avastatud järgmised sümptomid:

Vana õhulugejaga tundub, et segu oleks lahja, sooja mootriga väljalaskegaasid lõhnavad nitrolahusti järgi, küünlad on helepruunid. Mootor töötab kõrgetel pööretel normaalselt, tühikäigul jätab vahele(eriti sooja mootoriga), minekut pole.

Uue õhulugejaga lööb küünlad mustaks, ja väljalaskegaasides on bensiinilõhn. Uue lugejaga võib veel täheldada mootori jõnksutamist sooja mootoriga ja vahepeal mootor justkui seiskuks sekundiks(jätab vahele pikalt ja samal ajal on kapoti alt kuulda justkui mingi klapi avanemise vms häält-plõksatus ja tõmbaks nagu kusagilt õhku, ei oska kirjeldada täpsemalt.



Lambda lahtiühendatud sõita pole proovinud, kohapeal käies ilma lambdata erinevusi ei märganud. Andurit ennast lahti keerata ei õnnestunud, oli kole kõvasti kinni.

Alfa Romeo 155 1997a (zakalwe)

Postitatud: 28 Nov 2007, 01:04
Postitas ts
:roll: kui mingit muudatust ei ole, siis on tõenäoliselt lamda andur õhtal :roll: see nitrolahusti hais on kah tuttav sama probleemi juurest :(



see asi, mis justkui klõpsataks ja õhk jms on EGR (ja see on saatanast :evil: :evil: :evil: ) aga pole midagi teha... pead ära kannatama :lol:



kuna lamda ei tööta korralikult, siis on egr-i töö praktiliselt võimatu (nimelt põletab see siis osa heitgaase veel üle) :roll:



siiski-> mõõda andur ära, et kindel olla...

Alfa Romeo 155 1997a (zakalwe)

Postitatud: 28 Nov 2007, 09:43
Postitas alfahoolik
Oleks ainult klõpsatus, siis kannataks, kuid sellega kaasnev jõnksutamine küll erilist sõidumõnu ei paku :P :roll:

Eks tuleb siis selgusele jõudmiseni vana õhulugejaga sõita, hea rahulik.

Ega seda EGR välja ei lülita kuidagi?

Alfa Romeo 155 1997a (zakalwe)

Postitatud: 28 Nov 2007, 10:34
Postitas ts
:roll:



tegelikult õnnestub (väljalülitatid olekus siis kas ecu poolt või EGR-i enda poolt juhtmed lahti)... aga siis sõidad pidevalt veareziimis :roll: kardetavasti ei ole just kõige tervislikum tegevus :lol:

Alfa Romeo 155 1997a (zakalwe)

Postitatud: 10 Dets 2007, 23:24
Postitas alfahoolik
Keerasin lambda küljest ja loputasin desinfitseeriva :P vahendiga läbi, nüüd mootori soojenedes enam jõud ei vähene. Tuleb uus õhulugeja peale panna vaadata mis teeb.



Kas EGR töö võib olla häiritud ka muudest teguritest näiteks must tühikäigumootor või throttle body?

Alfa Romeo 155 1997a (zakalwe)

Postitatud: 11 Dets 2007, 10:39
Postitas ts
Ei :)



sellest on tõenäoliselt häiritud kõik ülejäänu-> samuti võib TB ja tühikäigu tahmumise põhjuseks olla poolvigane EGR-i või selle kompode töö :wink: