Ringi sõites on 90% juhtudest aru saada, kas tegu on aftermarket või tehase originaal xenoniga. Millest see tuleb? Mõne sellisega kõrvuti sõites on ka näha, et eessõitvale autole ei joonistu sellist konkreetset piiri, nagu tekib halogeeniga ja veelrohkem tehase xenoniga. Enamus aftermarket xenone paistab palju sinisemana ja pimestavad võrreldes tehases paigaldatud xenoniga.
Kas on väga suur konstruktsiooniline erinevus xenon tulel ja tavalisel halogeenpirniga tulel?
Milles see seisneb?
Aftermarket vs originaal xenon
#2reflektor vs luup... H4 asemele topitud aftermarket HID-kit ei oma ka automaatset tulede kõrguse regulaatorit... Pimestavad eriti hästi, eriti tänu meie autode "väga hästi" reguleeritud tuledele... Siis müüakse neid ka veel erineva värvustemperatuuriga, mida kõrgem, seda sinisem (ja s...emini valgustav.. ) Aga peaasi et sinine on, LED-id ka aknapesudüüsidesse ja muidu ka elunormiks!! </irony>
Aftermarket vs originaal xenon
#3Tean autosid, millel need on õigesti reguleeritud, ikkagi hakkavad need silma. Luubi ja reflektori vahel on tõesti erinevus, kuid siiski on autosid, millel on originaalis luup + halogeen asendatud xenoniga ja ikka paistab silma ning ei joonistu seda konkreetset joont.
Kas on võimalik aftermarket xenoniga (nt 4300k), saada sama tulemust mis originaalil on. Kui mitte, siis miks?
Kas on võimalik aftermarket xenoniga (nt 4300k), saada sama tulemust mis originaalil on. Kui mitte, siis miks?
a.k.a Anthrax
Aftermarket vs originaal xenon
#4kui tuled ei oma automaatset nivooregulaatorit ja pesurit siis ei tohi neisse üldse HID paigaldada. TÜV läbimiseks ilma seebita pole lootustki.
PS! enne 1998 aastat toodetud autodele tohib HID paigaldada juhul kui tuledel on vastav hoiatuskleebis ja tehasest on seda marki ja mudelit autosid välja veerenud xenoonidega. (vajab kontrollimist, kuna tegemist linnalegendiga).
PS! enne 1998 aastat toodetud autodele tohib HID paigaldada juhul kui tuledel on vastav hoiatuskleebis ja tehasest on seda marki ja mudelit autosid välja veerenud xenoonidega. (vajab kontrollimist, kuna tegemist linnalegendiga).
Aftermarket vs originaal xenon
#5Tean seda, et see on ebaseaduslik. Ei olegi plaanis oma sõidukile neid külge panna. Huvitab lihtsalt, kas ja millised erinevused on tehase xenon ja halogeen laternal ning miks need erinevused ei luba paigaldada HIDi.
a.k.a Anthrax
Aftermarket vs originaal xenon
#6tuleklaas
Kui tehasest on xenonid paigaldatud (või nende paigaldus ette nähtud) siis on ka klaasi ehitus nende paigaldamiseks ette nähtud (ei tasu unustada, et nende valgustugevus on oluliselt suurem, mistõttu peaks klaas osaliselt seda ka hajutama).
Sama ka reflektori osas...
Aftermarketi komplektid on ju suuresti universaalsed, mis tähendab seda, et pisimuudatustega saab suvalise komplekti suvalisele autole ette kruvida-> tehasest seevastu võetakse olulise faktorina arvesse ka kõrgust maast ning reguleerimise ulatust, samamoodi ka kerekujust tulenevaid erisusi (lähitulede vihk peaks ikkagi ka osa teeäärest katma) jne jne jne
aga miks nad imehästi eristatavad on? Tõenäoliselt selle pärast, et kuigi tehastes paigaldatavad komplektid on "räigelt" ülepaisutatud hinnaga... maksavad nad siiski rohkem, kui universaalsed komplektid (materjalid, kvaliteedimäärang jne)
Kokkuvõtteks siis-> kuna tehased ei saa endale lubada ühtegi tuld ühegi auto peale ilma seda kohandamata ja testimata, siis tuleb sealt tuli sellisel kujul, nagu ta peab olema... kuna aftermarket kasutab sisuliselt kõigile sõidukitele "standartset" lahendust, mis on tegelikult võibolla vaid korra või paar testiks mõnele isendile kontrolliks ette keeratud (pesade kontrolliks nt ), siis sealt ei saagi head nahka tulla
ah jaa-> miks nad nii nõmedalt häirivad vastutulijatel on? Sellepärast, et 50% sõidukijuhtidest on hoolimatud teiste liiklejate suhtes... ja isegi automaatreguleeringu korral suudavad kavalpead reflektori alla mingi kruvikeeraja vms abivahendiks kinni lüüa, et jumala eest ei juhtuks tuled normaalselt maha näitama
OT kah ikka:
ts@praegu läbib kogu 130km/päevas pimeduses, ning umbes pooltel autodest on tuled reguleerimata, valesti reguleeritud või juhul, kui lähitulesid ei õnnestu kuidagi viltu reguleerida, siis on udutuled abiks võetud -> tervitused siinkohal ka Passatile, kes juba nädalajagu sõidab ühesilmselt igal hommikul vastu
Tegelikult ma olen normaalne....
Aftermarket vs originaal xenon
#7no eile öösel ma vaatasin et 1 hajameelne küpsetab täistuledega vasta...
kerge vilgutusega püüdsin tema tähelepanu äratada...
raibe - vilgutas vastu (ta pooltuled olid LAUSA OIVALISELT reguleeritud). kusjuures... need tema täistuled ei olenud enam OLULISELT erksamad nö pooltuledest...
kerge vilgutusega püüdsin tema tähelepanu äratada...
raibe - vilgutas vastu (ta pooltuled olid LAUSA OIVALISELT reguleeritud). kusjuures... need tema täistuled ei olenud enam OLULISELT erksamad nö pooltuledest...
Aftermarket vs originaal xenon
#8Veidi OT, aga kas keegi on Philips'i "a la ksenoon" ja muid lampe proovinud? Neid seal vist isegi 7 erinevat tüüpi olemas. Lubatakse kuni +50% valguse juurdekasvu
Aftermarket vs originaal xenon
#9Peukar306-le panin Philips Vision plusid. Ei kurda- näitavad päris hästi. Võrdlusmoment osram bi-luxidega. Udukatesse läksid Blue visionid, kuna vision plusse pole H1 saada. Oluliselt parem võrreldes seal varem olnud pirnidega.
159-le läksid ette Philips Xtreme power (lubasid vist kuni 80% rohkem valgust) milledel silmaga nähtav erinevus minimimaalne. Võrdlusmoment oli tehases pandud originaalpirnidega.
Xenoonist on asi kindlasti väga kaugel, kuid sellegi poolest soovitan. Järgmiseks proovin ilmselt BlueVisionit lähitules.
159-le läksid ette Philips Xtreme power (lubasid vist kuni 80% rohkem valgust) milledel silmaga nähtav erinevus minimimaalne. Võrdlusmoment oli tehases pandud originaalpirnidega.
Xenoonist on asi kindlasti väga kaugel, kuid sellegi poolest soovitan. Järgmiseks proovin ilmselt BlueVisionit lähitules.
a.k.a Anthrax
Aftermarket vs originaal xenon
#10Nende igasugu plus ja extra jms pirnidea on ainult üks häda, nad põlevad kiiremini läbi, kui tavalised. Üleeile kärvas pool aastat auto küljes olnud osram ära... Aga noh, millegi arvelt peab see lisavalgus tulema.
Peaks ikka laskma oma auto päevatulede rezhiimi aktiveerida (loe, paar juppi juhed, üks lisakaitse ja päevarezhiimis lastakse palju vähem voolu peale pirnidele -> kestavad kauem).
Peaks ikka laskma oma auto päevatulede rezhiimi aktiveerida (loe, paar juppi juhed, üks lisakaitse ja päevarezhiimis lastakse palju vähem voolu peale pirnidele -> kestavad kauem).
Aftermarket vs originaal xenon
#11cyber kirjutas:päevarezhiimis lastakse palju vähem voolu peale pirnidele -> kestavad kauem).
...ja näitavad vähem.
a.k.a Anthrax
Aftermarket vs originaal xenon
#12kasuta siis pigem longlife pirne...
muidu on natuke tagumiku kaudu hammaste ravi moodi
PS! halogeenpirn sureb ka liiga madala pinge tõttu, kuna hõõgniidilt aurustuv volfram sadestub kolvi seintele... vähem materjali hõõgniidil peaks aga olema juba märk otseselt füüsilise tugevuse langusest... mis omakorda ei tohiks olla pika ea saladus (TEOREETILISELT)
muidu on natuke tagumiku kaudu hammaste ravi moodi
PS! halogeenpirn sureb ka liiga madala pinge tõttu, kuna hõõgniidilt aurustuv volfram sadestub kolvi seintele... vähem materjali hõõgniidil peaks aga olema juba märk otseselt füüsilise tugevuse langusest... mis omakorda ei tohiks olla pika ea saladus (TEOREETILISELT)
Aftermarket vs originaal xenon
#13Ja eriti palju on nendega midagi valgustada päise päeva ajal.. Läheb pimedaks või vaja linnast välja sõita, keerad lüliti teise asendisse ja ongi kogu valgus käes. Tegelikult on see featuur paljudel minu poolt kasutatava automudeli esindajatel juba tehasest küljes, erinevatel turgudel lihtsalt vahel aktiveerimata.. Seepärast ei olegi väga suur töö see.
Anthrax kirjutas:...ja näitavad vähem.
Aftermarket vs originaal xenon
#14Härra suudab kindlasti ka selle kokkuhoitava elektri arvelt pidada arvestust... noh kasvõi 10 krooni täpsusega
Aftermarket vs originaal xenon
#15Ma avastasin, et kerge tuleklaasi poleerimine annab palju suuremat efekti kui extriim paueri. Ei aidand silver ega pillips Muidugi mitte ka laineliseks poleerimisel, nii võid lennukijuhid segadusse ajada. Aga kas originaal xenonid üldse üle 6000k seeria lähevadki? Sealt peakski see madalam sinakus tulema.
Huvitav ääremärkus-kaugtuled võivad gaaslahendusega olla ilma et pesurit või automaatset korrekorit oleks.
Huvitav ääremärkus-kaugtuled võivad gaaslahendusega olla ilma et pesurit või automaatset korrekorit oleks.