Alfa Romeo 155 1992 Jarmo

#287
Reede õhtu:

Peale musta alfaga tegelemist, oli plaan sõbra juurde minna. Kell oli 21:00

Alustasin liikumist, sidur alla -> käik sisse -> sidur üles... oot... mis asja... sidur üles! Sidur.... Üless!

No ei kuulanud sõna. :mrgreen:

peale tagant otsasõitu oli ka midagi taolist, aga siis tuli mingi ajapeale ikka üles tagasi (siduri pedaal )

Tõmbasin käega jõuga tagasi, ei midagi, käik sees pill käib aga ei liigu.
Kiire pilk kapoti alla:
siduri hoob välja surutud asendis,
Siduri töösilindrist kolb väljas ja risti -> välimine manset puruks

Kiiresti akuraam eest, ja tööle.
Krt... garaazis kõik õiges mõõdus mansetid otsas.. fa'*k... musta siduri töösilinder kiiresti laiali, ja sealt kolb koos mansetidega välja.

Kõik kokku ja õhutama.

00:20 pill jälle liikumisvõimeline.
00:30 politsei sõidab garaazi juurde ja hakkab pärima mis ma seal teen. " natuke hilja ei ole remontimise jaoks?"
dokulaaride kontroll.. ja lahti ma neist sain.


:mrgreen:
155, 2x166, 159 ja 75?

Alfa Romeo 155 1992 Jarmo

#288
Et liiga igavaks ei lähe, kirjutan veidi tarka juttu ka.

Mure oli juba tegelt poolest talvest saati, kui kesklukk vahest pulli tegi. Kui uksed puldist lahti teha, siis tegi uksed lahti küll, kuid pani vahest uuesti kohe kinni. Teine kord tegigi kõik uksed lahti ja pani kõik ülejäänud peale juhiukse kohe kinni ka :mrgreen:

Ühesõnaga viga oli vist juhinaabri poolsel küljel esimese ukse juures, kus mootor kuidagi (hääle järgi) raskelt käis.

Täna, päike paistis ja päev oli ka vaba. Võtsin lammutasin kõrvalistuja keskluku mootori laiali.
Tegelt ennem seda olin pistikute kallal. See viis aga seleni, et üks pistik ei tulnud õigest kohast lahti vaid luku küljest koos kõige täiega

Seejärel kruttisin kesklukumootori alles küljest.

Ennem kõike seda muidugi lõhkusin polstri küljest kaks tüüblikronsat ära polstri eemaldamise ajal:icon_roll:

Olgu... keskluku mootor käes.
White spirit, 5 cm laiune pintsel, paber, kalts või mis iganes imavat leidub ja suruõhk
Peale puhastamist tuleb esile kolm ( +) peaga kruvi
Peale nende lahti keeramist avastate, et erilist tolku polnud sellest. :mrgreen:

Nali... tegelt on kaks neeti ka vaja veel lahti puurida. Siin tuleb appi trell ja 5 mm puur.
Peale seda kui ma ühe needi sain ilusti lahti puuritud, ja teise ka pooleldi (ülejäänud pool jäi alles kuna puur kaldus vähe kõrvale.) tuli kruvikaga natukene surkida ja saigi lahti selle värgi.

Sisu oli selline:
Pilt
Pilt
Põhjus, miks ma selle lahti võtsin: Siis kui see pistik koos kõigega ära tuli, läks ka see juhe seal pooleks. hiljem läks kõrvaljuhe ka samast kuhast.
Pilt
Pilt
Pilt
Tükkid puhastatud
Pilt
Proov:
Pilt
määrimine: panin mingit suvalist shelli ep2 määret... peaks hea olema küll.
Pilt

Tegelt seda vedru pole üldse vaja ära võtta. ja kui võtate siis pange pärast tagasi ka. Mina panen selle siis tagasi, kui järgmine kord ukse sisse asja on. Ehk siis sügisel, kui polstri kinnitus tüübli kõrvasid tagasi hakkan liimima.
Pilt
Ladusin kõik kokku ja praegu tundub, et parem kui varem. Täitsa töötab

Ennem seda kõike tegelesin täna ka tagumiste piduritega. Õgemini... käsipiduriga. See jäi ühel pool peale jäänud
Kõik sai väga hea, ainult et kuramuse silindri tolmukatted on täitsa ribadeks.

Käisin käbe Lihulas asuvas Autopoes ja tellisin kaks remondi komplekti. Hinnd oli 6. midagi euri tk.
Ja jälle peaks kiitma seda poodi. Klienditeenindus on viisakas. Mitte nagu rakveres, kus ühes autoosi müüvas ettevõttes alfa nime kuuldes teenindaja nagu ehmataks, ja kõik edasine möödub soiumise teel :mrgreen:

Mingi aeg tuleb siis jutt ka tagumiste pidurisilindrite tolmukattete vahetusest.
155, 2x166, 159 ja 75?

Alfa Romeo 155 1992 Jarmo

#289
Räägi sellest siis mulle ka...

Sai just endal rattalaagrit vahet....eerm, määritud, kuna 1997 laager on teistpidi!!!!!! võrreldes 1993 versiooniga. (OK äkki on abs versus non-ABS versiooni erinevus, aga fakt sellest ei muutu: uuemal on suur mutter väljaspool, sisekuuskant seespool, vanemal vastupidi ja laagrid pole kah päris samad). Tolmukate oli ribadeks, nagu seda hiilgavalt näha. Selle soonde toppimine on vihkamist väärt töö: kui sul on hea plaan koos piltidega, kuidas seda ilma seaks vihastamata teha, siis ära jäta seda jagamata:)
I teleport myself everywhere. Walking is for faggots. (Credits to the rightful owner of the saying on bash.org)

Alfa Romeo 155 1992 Jarmo

#290
Ma vihastasin ka paar aastat tagasi, kui avastasin, et saabunud tolmukate oli tiba suurem kui peaks. Loodetavasti tuleb seekord õiges mõõdus.

Aga seda kõike järgmine kord (nädalavahetusel) koos piltide ja kirumisega :mrgreen:
155, 2x166, 159 ja 75?

Alfa Romeo 155 1992 Jarmo

#293
Jarmo kirjutas:Mingi aeg tuleb siis jutt ka tagumiste pidurisilindrite tolmukattete vahetusest.
Minu viis senti :icon_hi:

Eelmine sügis tegelesin 156 juures sellega. Mul oli küll supportid auto küljest ära (uued tagumised voolikud, mansetid ja üldine sousti välja pesemine) ja sai kruustangide vahel nokitseda, aga tegin nii:
- tõmbasin tolmukatte kolvile peale seesmise otsa poolt ja jätsin tolle päris sisemise otsa peale, et endal rohkem tegutsemisruumi oleks
- pistsin tolmukatte suppordis ettenähtud ranti
- alles siis hakkasin kolbi silindrisse tagasi ajama

Kolvi sisemisele otsale panin veel ohtralt määret, et mansett ja tolmukate suurema tõenäosusega terveks jääksid.

Ja tegelikult võiks tolmukatete vahetamisega vähemalt suppordi kolvipoole küll osadeks võtta ja korralikult ära puhastada - pidurid saavad pärast nii odavat hooldust ikka uskumatult paremad (järgmisel päeval ülevaatusel oli ca 50 kilti sõitnud noname tagumiste ketaste klotsidega pidurdustegur tagasillal ca 60% ja pidurdusjõu erinevus 1%) :icon_thumbup:

Alfa Romeo 155 1992 Jarmo

#294
Kõigepealt: FA?!238 küll... terve romaan oli valmis juba, kui kogematta akna ise vabatahlikult kinni panin :icon_censored: :icon_censored:

Uuesti otsast....

Pikka aega kogusin motivatsiooni nende tolmukattete vahetamiseks.

Täna siis lükkasin peo käima :icon_roll:

Esimese asjana kontrollisin, et kas õhutusnipplid teevad koostööd või ei.

Seekord ei teinud, kuna üls nippel on juba eelmisest korrast kandid kuhugile maha jätnud.

Paar-kolm aastat tagasi mäletan, et igavest ennu-essi sai nähtud, neid vahetades.
Seekord lähenesin värgile teist moodi. Keerasin silindri täiesti sisse. (Need kes veel ei tea: tagumine silinder käib päripäeva keerates sisse)
Õnneks silinder läks täpselt niipalju sisse kui vaja. Muidu oleks tänane pidu varakult lõppenud.
Pilt
Edasi kulges värk sedamoodi, et väänasin vanast kojamehe traadist (see lapik traat, mis hoiab seda kummist osa seal kinni (2tk-i saab ühel kojamehelt) abimehe.
Pilt
Kõik puhas ja ilus, panin grahviitmääret silindri kraele, et tihend ehk tulevikus nii kergelt kaasa ei hakkaks käima, kui silindrit sisse keerata vaja on.

Peale seda, läks tolmukatte takkajärgi. Kõigepealt panin sealt tagantpoolt selle suporti randi taha, kuhu pärast näppude ja silmadega ei pääse. Siis sai eespoolt randi taha lükatud. Tegelt ta punnitas vähe vastu ka, aga siin tuli jälle see traadist väänatud abimees appi, ja lükkas selle ilusti sinna randi taha. Lõpuks lükkasin siis siis selle katte ka silindri krae otsa. Seda võib muidugi kohe ka teha, nagu ma teisel pool tegin.
Pilt
Pilt
Ühesõnaga, kui silinder lõpuni sisse keerata, on täpselt niipalju ruumi, et kõik sujub väga mõnusalt.

Komplekt ise oli selline.
Pilt
Täna läks ikka jube ootamatul kiiresti pimedaks :)
Pilt

Kindlustus oli isegi nõus mu pilli korda tegema :mrgreen:

kalkulatsioon läks 816€. Meister ise ka imestas, et nii vana auto veel korda tehakse, ja veel seda sellise hinna eest. :mrgreen:

Igastahes... oktoobris, kui maalt tagasi linna saab jälle tuldud, siis viin auto sõbra juurde, ja hakkame alfat jälle ilusaks tegema.

Esialgsed plaanid: Tagumised tiivakaared vahetada, sisemised koopad keevitada. Tagaluugilt mõlk, ja kege roostepoiss eemaldada. Värvi läheb siis arvatavasti tagaumine ots, uksed, ja esimesed tiivad poolest saati( randist saati). Esimesed tiivad sellepärast, et stange nurgad vist liiguvad niipalju, et on hõõrunud värvist läbi, ning pannud tiivad sealt kohast roostetama. Tulevikus tuleb sinna kohale 3m-i läbipaistev kivikaitse kile panna.
Kuna värv ei ole ju ka alfa originaal (rosso 130) vaid mingi osa sellest. Siis kartsin, et see värvisegamine võib ikka väga raskeks minna.

õnneks leidsin täna värvi tempimise spikri üles. Seega värvi muret ei tohiks olla enam.


Eks kui midagi juhtub vahepeal, siis kurdan jälle. :mrgreen: :phonecall:



Edit: Tagumine parem tuli on kuidagimoodi sedasi katki, et vesi koguneb sinna sisse. :evil: Täna uurides, siis tundus, et suunatule osa klaasist liigubveidikese.
155, 2x166, 159 ja 75?

Alfa Romeo 155 1992 Jarmo

#296
Punasele alfale tõin tartust Andrese käest suuremad esimesed pidurid 8) Mingi aeg kui monteerimiseks läheb, siis saab pilte ja muud juttu ka. Eeldusel et nood ikka sobivad sinna :mrgreen:

257 vs 284


Fakk jee.... raplas saab siis pidurdada nii et vähe pole :mrgreen:


Kui ma muidugi jõuan sinna.
155, 2x166, 159 ja 75?

Alfa Romeo 155 1992 Jarmo

#299
Vahepeal on veidi aega mööda läinud.

Peale "raplat" tekkis selline lugu, et termostaat mõtles, et võiks koguaeg suurest radikast vedeliku läbi lasta. Eelmine nädal võtsin vana mootori küljest uue termostaadi. (paar aastat vana ikka) :mrgreen: Sai natukene parem, kuid ikka on temp seal 80 juures. Tookord sai ka kerge 60-km proovisõit tehud
Pilt
Vahepeal muidugi pill ise remondib end. Näiteks teisipäeval sai Rakvere-Uderna-Tartu-Emumäe-Rakvere ring tehtud. Siis pill remontis end tagasisõidul ise ära ja temp püsis ilusti seal 90-e juures.

Mingi aeg lõi sumpsi suurest pütist ka tüki välja, mille tulemusel tekkis autole selline suht-koht reissing hääl. (Hääle järgi käis pill ikka tunduvalt paremini edasi kui muidu :mrgreen: )
See viga sai järgmine päev kõrvaldatud.

Täna tegin pigipesu, ning panin vaha peale. Tulemus jäis suht ok.
Ja ühe õnnetu digikäkiga tehtud pilt lõpetuseks:

suht palju ütlev pilt või mis... :icon_shifty:
Pilt
.... samas pilt pidavat rohkem kui 1000 sõna ütlema :mrgreen:
155, 2x166, 159 ja 75?

Alfa Romeo 155 1992 Jarmo

#300
Eelmine nädal sattusin kuhugile kahtlastele kruusateedele, mille tulemusena sai sumps vähe haiget. Järgmine päev, aga viga süvenes, ja kui hommikul lihtsalt lörises natukene, siis lõunal hakkasid autode alarmid millegipärast undama, kui ma mööda sõitsin :mrgreen:
Keskmine pütt oli jälle probleemi põhjustaja

Lõikasin selle nagu koservi lahti, ja vahetasin pleki ära.
Pilt
Kusjuures, mingi aeg tagasi sai just alles pool sellest plekist ära vahetatud. Aga see plekk vibrab seal nii kõvasti, et tulevad praod, ja pragudest tulevad suured augud :icon_roll:

Ausõna, A-rühma (The A-team) tunnuslaul hakkas peas laulma.

Nii valmiski uus kpõhi summutile... koos tugevtusega :twisted: :mrgreen:
Pilt
Seda kõike siis eelmine nädal.

Täna kruttisin alla talverehvid. Tagumised jäid samad mis eelmine aasta (ultragrip 500) Aga ette soetasin mingid Nokianid, millel sai kõik uued naelad sisse pandud. Ja tänane tarkuse tera: Good-Year ultragrip rehvis on 106 naastu nokian hakkapeliitta rehvis 110 naastu ::itpnt::

Ja kui talvekad alla sai, siis tegin väikese 60km ringi
Pilt
Pilt
Suht titepiigid said. :twisted: Minupärast võib nüüd Moonika või Angeelika vabalt tulla :mrgreen:
Pilt
155, 2x166, 159 ja 75?