Ajendatuna Auto24.ee mälumängust, siis kirjutaks paar sõna AR kaubikute kohta
Nimelt siis olid asjalood sellised, et vaeste aegade ületamiseks oli tehas sunnitud 50-datel ennast ümber orienteerima.
6C oli suurepärane sõiduk aga kokku kuivava luksusauto turu juures rippus taaskord vahe tera tehase pea kohal.
Selle ületamiseks orienteeriti kogu tegevus üksiksõidukitelt masstoodangule (tekkis selline tore seeria, nagu 101 -> muuseas esimene numbritähisega seeria AR ajaloos). Päästerõngana toiminud Giulietta kõrval osaleti ka suures Itaalia armee maasturite hankes mudeliga AR-51 "Matta" ,kus kaotati tänu kahe ülanukkvõlliga mootori kasutamisele (kuna Fiat kasutas lihtsalt ja palju vähem kapriissemat mootorit ning seeläbi muutus odavamaks nii auto omahind, kui ka ülalpidamiskulud). Matta tootmisarvuks kujunes paartuhat sõidukit, millest alles on vaid mõned (mis maksavad praeguseks juba väga väga palju).
"Matta" (tõlkes siis metslane) muuseas ei ole teps mitte ainus AR päritolu maastur-> 80-datel nimelt viidi (vastik periood, väga vastik periood AR jaoks) lisaks vene läbiussitanud terasele Itaaliasse ka mõned GAZ 69-d, mille lõplik viimistlemine koos AR päritolu 2,4L diiselmootori paigutamisega toimus ülalnimetatud tehase "valvsa"
pilgu all.
Muuseas see GAZ-ide komplekteerimine oli niivõrd masendav, et sellelt ajalugu vaikib (isegi Alfa Dauphine ja Alfa Cherry koostamine oli selle lükkega ületatud)
paneks paar pilti kah AR Matta-st:
vähemalt siin on midagi ilusat
Sisust pilti ei ole, seelepärast, et juba pealevaadates on selge, et armatuur on loomulikult plekist väänatud ja piisavalt kohutav selleks, et mitte pildile jääda
Lisaks Mattale tuli ju siseneda ka teisele ülitulusale segmendile... kaubikud, veoautod, bussid (kuna veoautod ja bussid on liiga masendavad, siis neist ei tahaks kohe teps mitte kirjutada)
Seega jäävad Romeo (T10 koodiga) nime kandvad sõidukid (tervelt kolm versiooni), mille vahetasid hiljem välja A11/F11 ning A12/F12 numbrit kandvad bussikesed.
kontseptsioon oli lihtne-> ehita karp, tõsta sinna sisse esivedu ning varusta see AR päritolu twincam mootoriga
ehk siis nagu VW bussikenegi-> lihtne, robustne ning maailma muutev
[Siia kirjutan võibolla kunagi ka "võimsus" ja "kiirusomadused" kui kedagi peaks huvitama]
Esiveo kasutamise tingis soov saada lame kaubaruum, mida oli vaja just eriti A tähisega sõidukitel (A tähendas siis tegelikult kasti, F kinniehitatud "väikebussi/kaubikut). Kasutu faktina võiks veel mainida, et numbrid 10-11-12 tulid kandevõimest (1 quintale = 100kg)
tootmisarvud olid võrdlemisi väikesed -> Romeo tähisega T10 bussikesi toodeti ajavahemikus 1954-1966 napp 23000
T10 juures oli kõige huvitavamaks lahenduseks suicide kabiiniuksed
aga nüüd pilti:
Aprill 1954
ja loomulikult suicide uksed:
ah ja-> vahepeale ka üks pisike diisel (kaks silindrit, 30hj ning kompressor)
kui jõudis kätte aasta 1966 leiti, et peaks autot natuke ajakohastama...
selline nägi siis välja F12 aastal 1967
selline aastal 1968
1971 aastal nägi tehase poolt pakutav 12 seeria gamma välja selline
ja veel paar pilti A12-st
üks ülihea sait, mis neid palju põhjalikumalt tutvustab on siin:
http://www.romeoregister.com/phdi/p1.ns ... ent&part=3
ja pilte eelmisest teemast kah
Matta
üldiselt on veel teisigi huvitavaid maastureid, millest keegi midagi ei tea
näiteks: Fiat Campagnola (ehk siis esimene euroopa pärismaastur)
leia 10 erinevust MB G-st (tegemist siis II põlve '75-86 autoga)
aga siiski Alfa Romeo "Romeo"
EDIT: MATTAT MUUSEAS TOODETI tsiviili 2052 EKSEMPLARI... nii et seltsimehed unetud-> tõtake!
Tänan tähelepanu eest ja järgmise korrani