ajendatuna Brera GTA teemast tekkis huvi, et kas üldse kedagi huvitab minu Silma läbi kirjapandud mudeliajaloo lugemine
olles korra juba selle raske raja sissetampinud (elagu läpakad, mille kõvakettad ära surevad) ei tahaks seda nagu uuesti nisama ette võtta
paar sõna on seal juba kirjas 105 GTA ja spideri, kui mõiste kohta aga ei tea kas jätkata või mitte (kui on huvi, siis kopeeriks selle ka siia teemasse)
P.S. see oleks hea koht, kust saaks tutvustusi natuke korrigeerida ja mudida ning võibolla suunata ka klubi lehele ( häbi küll aga siiani olen tutvustused võlgu )
"ajalootund"
#2Alfa ajalugu on peaaegu 100 aastane, mudeleid on kokku 80-ne ringis (tõsi küll-> osad saab tehniliselt kokku suruda)
Seega...
Kuna aga huvi on olemas, siis proovin ennast kokku võtta ja hakkan kirjutamiseks inpiratsiooni ammutama
Seega...
Kuna aga huvi on olemas, siis proovin ennast kokku võtta ja hakkan kirjutamiseks inpiratsiooni ammutama
Tegelikult ma olen normaalne....
"ajalootund"
#3Ajendatuna Auto24.ee mälumängust, siis kirjutaks paar sõna AR kaubikute kohta
Nimelt siis olid asjalood sellised, et vaeste aegade ületamiseks oli tehas sunnitud 50-datel ennast ümber orienteerima.
6C oli suurepärane sõiduk aga kokku kuivava luksusauto turu juures rippus taaskord vahe tera tehase pea kohal.
Selle ületamiseks orienteeriti kogu tegevus üksiksõidukitelt masstoodangule (tekkis selline tore seeria, nagu 101 -> muuseas esimene numbritähisega seeria AR ajaloos). Päästerõngana toiminud Giulietta kõrval osaleti ka suures Itaalia armee maasturite hankes mudeliga AR-51 "Matta" ,kus kaotati tänu kahe ülanukkvõlliga mootori kasutamisele (kuna Fiat kasutas lihtsalt ja palju vähem kapriissemat mootorit ning seeläbi muutus odavamaks nii auto omahind, kui ka ülalpidamiskulud). Matta tootmisarvuks kujunes paartuhat sõidukit, millest alles on vaid mõned (mis maksavad praeguseks juba väga väga palju).
"Matta" (tõlkes siis metslane) muuseas ei ole teps mitte ainus AR päritolu maastur-> 80-datel nimelt viidi (vastik periood, väga vastik periood AR jaoks) lisaks vene läbiussitanud terasele Itaaliasse ka mõned GAZ 69-d, mille lõplik viimistlemine koos AR päritolu 2,4L diiselmootori paigutamisega toimus ülalnimetatud tehase "valvsa" pilgu all.
Muuseas see GAZ-ide komplekteerimine oli niivõrd masendav, et sellelt ajalugu vaikib (isegi Alfa Dauphine ja Alfa Cherry koostamine oli selle lükkega ületatud)
paneks paar pilti kah AR Matta-st:
vähemalt siin on midagi ilusat
Sisust pilti ei ole, seelepärast, et juba pealevaadates on selge, et armatuur on loomulikult plekist väänatud ja piisavalt kohutav selleks, et mitte pildile jääda
Lisaks Mattale tuli ju siseneda ka teisele ülitulusale segmendile... kaubikud, veoautod, bussid (kuna veoautod ja bussid on liiga masendavad, siis neist ei tahaks kohe teps mitte kirjutada)
Seega jäävad Romeo (T10 koodiga) nime kandvad sõidukid (tervelt kolm versiooni), mille vahetasid hiljem välja A11/F11 ning A12/F12 numbrit kandvad bussikesed.
kontseptsioon oli lihtne-> ehita karp, tõsta sinna sisse esivedu ning varusta see AR päritolu twincam mootoriga ehk siis nagu VW bussikenegi-> lihtne, robustne ning maailma muutev
[Siia kirjutan võibolla kunagi ka "võimsus" ja "kiirusomadused" kui kedagi peaks huvitama]
Esiveo kasutamise tingis soov saada lame kaubaruum, mida oli vaja just eriti A tähisega sõidukitel (A tähendas siis tegelikult kasti, F kinniehitatud "väikebussi/kaubikut). Kasutu faktina võiks veel mainida, et numbrid 10-11-12 tulid kandevõimest (1 quintale = 100kg)
tootmisarvud olid võrdlemisi väikesed -> Romeo tähisega T10 bussikesi toodeti ajavahemikus 1954-1966 napp 23000
T10 juures oli kõige huvitavamaks lahenduseks suicide kabiiniuksed
aga nüüd pilti:
Aprill 1954
ja loomulikult suicide uksed:
ah ja-> vahepeale ka üks pisike diisel (kaks silindrit, 30hj ning kompressor)
kui jõudis kätte aasta 1966 leiti, et peaks autot natuke ajakohastama...
selline nägi siis välja F12 aastal 1967
selline aastal 1968
1971 aastal nägi tehase poolt pakutav 12 seeria gamma välja selline
ja veel paar pilti A12-st
üks ülihea sait, mis neid palju põhjalikumalt tutvustab on siin:
http://www.romeoregister.com/phdi/p1.ns ... ent&part=3
ja pilte eelmisest teemast kah
Matta
üldiselt on veel teisigi huvitavaid maastureid, millest keegi midagi ei tea
näiteks: Fiat Campagnola (ehk siis esimene euroopa pärismaastur)
leia 10 erinevust MB G-st (tegemist siis II põlve '75-86 autoga)
aga siiski Alfa Romeo "Romeo"
EDIT: MATTAT MUUSEAS TOODETI tsiviili 2052 EKSEMPLARI... nii et seltsimehed unetud-> tõtake!
Tänan tähelepanu eest ja järgmise korrani
Tegelikult ma olen normaalne....
"ajalootund"
#4AaduT kirjutas:Väga huvitav postitus
Sellist kaubikut tahaks isegi omada
aga palun-> just äsja nägin müügil F12 kiirabiautot (22000 EUR) ja ussitanud kerega (peaaegu kereta) A12 rallikongi (seesama, mille pildid lisasin)-> 18000EUR
esimese põlve sõidukeid olen näinud ühte-> panoraambuss oli ja hinnaks 60000EUR
TÄHELEPANU! A/F12 seeria sõidukeid sattus GAZ vahetuskaubana ka endise NL territooriumile!
seega kui kellelegi kuuris vedeleb, siis
Tegelikult ma olen normaalne....
"ajalootund"
#5Tõstaks siia nüüd natuke veel infot kokku
Proovin ennast taaskord vormi viia ja mõne aja peale veel midagi üllitada
ts@suvaline pläma kirjutas:otto tshii?
mis pergel see siis peaks olema? (loed saksa kirjandust jah )
ametlikult on 8C siiski otto cilindri (ehk kaheksa silindrit)-> C tähistus on pärit ennesõjaaegsest ajast, kus AR nimetas oma mudeleid (silindrite arv)C(töömaht)
näiteks 8C2900 tähendab kaheksa silindrit 2900 cm3; samamoodi ka 6C1750 või näiteks 6C2500
-----------------------------------------------------------------------------------
Bussidest:
AR on toonud busse ja ka veoautosid (kuid vaevalt, et mõnda AR kaugliinibussi nägid-> need on kõik väga arhailised )
Alfa Romeo 900
siis veel näiteks 140A
Alfa Romeo Mille (1000)
kuna bussi pilti ei leidnud, siis veoki pilt ("nägu" on ju sama )
Küll aga on südamega varustet "utilility sõidukid"
Lisaks Romeo seeriale näiteks ka AR6 (ehk siis Ducato)
ja näiteks AR8 (ehk siis Iveco Daily)
ts@BreraGTA kirjutas:eile Top Gear'i 147 GTA tampimise taustal tuli tahtmine natuke õigetest GTA-dest kirjutada
peaaegu sobiv teema ju
GTA (Gran Turismo Alleggerita) oli siis tegelikult tootmises ajavahemikul 1965-1971. Baseerus see 105 seeria Bertone kupee põhjal ning oli ette nähtud sigakiireteks ringideks.
Mootoreid oli neli, kõik TwinSpark tehnikas Nord'id (ehk siis täisalumiiniumist kahe ülanukkvõlli ja märgade hülssidega)
Töömaht ning vastavad võimsused:
Junior -> 1,3 liitrit (stradale 71 ja 81 kW; corsa 121kW)
GTA-> 1,6 liitrit (stadale 78 ja 85kW; corsa 125kW)
GTAm-> 2,0 liitrit ei avalikustanudki oma stradale versiooni võimsust (hinnanguliselt võis see olla olenevalt autost 130-160kW); corsa igatahes saavutas 177kW võimsuse. Mootor ei olenud enam karbureeritud vaid selle asemel kasutati SPICA sissepritset (sama, mida kasutas ka Montreal ning 33 Stradale)
Kõige huvitavam versioon oli aga 68-69 umbes 10 eksemplaris toodetud GTA-SA (GranTurismoAlleggrita Sovralimentato), kus võeti GTA mootor ning turbineeriti see kasutades õlisurvel töötavaid puhureid saavutades tippvõimsuseks MASENDAVAD 184kW.
kuna viimane mootor on kahtlemata kõige huvitavam, siis pilti kah
ülejäänud mudelitel on suht tavapärane mootor, mida on võimalik vaadata ja imetleda ka 75, 155 ning 164 8V isendite kapoti alt
paneks siis igaks juhuks ka autode pildid nagu huvitavam või nii
1300 Junior GTA corsa ja afkoorss GTAm
stradale corsa
Tänan tähelepanu eest!
p.s. To be continued... GTA tehnikal baseeerusid ka TZ-id (Tubolare Zagato)... aga see on juba teine jutt
Proovin ennast taaskord vormi viia ja mõne aja peale veel midagi üllitada
Tegelikult ma olen normaalne....
"ajalootund"
#6:icon_shocked:
alles praegu avastasin, et olen GTA juures kõige olulisema kirjutamata jätnud :icon_wtf:
nimelt kaalu:
kuna GTA kasutas vana head lõika, needi kleebi tehnikat siis lõigati ära niipalju metalli, kui oli võimalik alumiiniumiga asendada (tiivad, kapott jms) ning kõik mittevajalikud klaasid asendati pleksiga (tagumine ja küljeklaasid), siis :icon_roll: kukkus aluseks olnud GT tonnisest kaalust maha tervelt 260kg
seega-> numbrid tõin ära ja kes nüüd tahab võib erikaalud välja arvutada :icon_thumbup:
--------------------------------------------
Neile, kes midagi uut ja huvitavat lugemist ootavad:
võtsin plaani kirjutada paar sõna "C" kategooria alla klassifitseeruvad sõidukid (aga see kirjatükk võtab ikka tõsiselt aega- kirjutada on palju, pilte otsida on veel rohkem jne...)
iga asi omal ajal :icon_angel:
alles praegu avastasin, et olen GTA juures kõige olulisema kirjutamata jätnud :icon_wtf:
nimelt kaalu:
kuna GTA kasutas vana head lõika, needi kleebi tehnikat siis lõigati ära niipalju metalli, kui oli võimalik alumiiniumiga asendada (tiivad, kapott jms) ning kõik mittevajalikud klaasid asendati pleksiga (tagumine ja küljeklaasid), siis :icon_roll: kukkus aluseks olnud GT tonnisest kaalust maha tervelt 260kg
seega-> numbrid tõin ära ja kes nüüd tahab võib erikaalud välja arvutada :icon_thumbup:
--------------------------------------------
Neile, kes midagi uut ja huvitavat lugemist ootavad:
võtsin plaani kirjutada paar sõna "C" kategooria alla klassifitseeruvad sõidukid (aga see kirjatükk võtab ikka tõsiselt aega- kirjutada on palju, pilte otsida on veel rohkem jne...)
iga asi omal ajal :icon_angel:
Tegelikult ma olen normaalne....
"ajalootund"
#7Loodan,et ts ei pahanda sellepärast,et ma paar pilti lisan siia teemasse "Matta" maasturi kohta,mis ma leidsin!? :icon_shifty:
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.
"ajalootund"
#8"ajalootund"
#9vahepeal jõudsin siis siia http://www.alfaromeoforum.info/viewtopic.php?f=5&t=3295" onclick="window.open(this.href);return false; teha lühikokkuvõtted 6c2500-st ning ka 106-stts kirjutas:Neile, kes midagi uut ja huvitavat lugemist ootavad:
võtsin plaani kirjutada paar sõna "C" kategooria alla klassifitseeruvad sõidukid (aga see kirjatükk võtab ikka tõsiselt aega- kirjutada on palju, pilte otsida on veel rohkem jne...)
iga asi omal ajal :icon_angel:
:icon_hi:
sry my bad:
:icon_eh:
ma luban, et kui see tõesti on ennesõjaaegne Alfa ning Sa selle sisse ampsad, siis saad alles teada, mida tähendab restaureeriminealfanatico kirjutas:vaatab pm-i palun :icon_hi:
ja ühtlasi luban ka seda, et lähen ametlikult kadedusest lõhki :icon_thumbup:
6C2500 on väga vähetõenäoline ainsad 6C2500-d mida sõjaeelsel perioodil kokku jõuti panna on mõnikümmend Sport touring berlinetta't, mõned supersport corsa'd (millede ostmiseks vajalikku sendikuhilat arvatavasti sel hetkel siin ei olnud)
lisaks siis väike hulk Coloniale-sid (kokku tehti colonialesid 152 tk vahemikus 39-42 ning need siia rindele jõuda ei saanud)
teoreetiliselt on muidugi võimalus, et see sõiduk on siia sattunud kuskilt teistpidi kõverat rada pidi peale sõda (mõne asjamehe garaazist koos võidukate vägedega vms)
Pilti kah:
Selline on Touring (nimigi ütleb kuskohast):
või siis Berlinetta Castagna'lt (umbes 25 ühikut):
supersport (75 tk)
Supersport Corsa
ning Coloniale (152tk):
ja veel mingi hulk cabrioid:
näiteks selline Farina
või siis selline Wolfblauen:
või siis selline Tüscher šveitsist:
Või Graber:
PEALESÕJAAEGNE 6C2500 on veidi veel ebatõenäolisem (sry about zät-> aga kuna NL piirid olid kinni, siis on ülimalt vähetõenäoline, et mingi suvaline parteitegelane oleks olnud võimeline omale mõne sellise muretsema... UNLESS sai Breznev selle togliatti ehitamsie käigus kingiks või midagi-> tegelikult siis on ju asi selline, et 6C-d läksid koheselt kollektsioonidesse laiali...)
aga teeme siis kiire ülevaate ka pealesõjaaegsetest mudelitest/keredest:
Kuulsaim on kahtlemata Freccia D'oro ning Villa D'estate koos oma cabriotega:
Villa d'estate
aga olulisel kohal on ka berlina
ning loomulikult farinate loming:
Pinin Farinalt siis kuulsaimad kered: ning loomulikult nelja tulega coupe 2500 SS põhjal Rääkimata siis "aerost" (tegelikult küll sõijaaegsest ajast aga who cares):
ja ega ka Stabilimenti eriti alla jäänud...
ja muidugi-> erikohal:
hoolimata sellest, et see on siis korra juba figureerinud
ja oli ka (üpriski kole) Ghia versioon 2500 SS-ist
Tääkimata siis esimesest gran turismost (esimene GT põhjatähisega Alfa-> üllataval kombel ei suuda sellest ilusamat pilti leida)
ning tubolare:
kuigi tegelikult oli 6C variante veel meeltult läheb eriauhind siia:
6C2500 Competiotone
6C 3000 on juba teine teema:
Ah jaa-> enne unustasin tõenäoliselt ilusaima 6C ennesõjaajast
ja teise poole 6c2500 kohta teen siis kui jälle vaim peale tuleb (kerestajate erimudeleid on kohutavalt keeruline leida)
Järgmise korrani
:icon_hi:
Tegelikult ma olen normaalne....
"ajalootund"
#10Noo loeks siis koos :icon_thumbup:
ALFA SZ (sprint Zagato 162C1) ning RZ (Roadster Zagato 162D1) olid koondnime ES-30 ehk Experimental Sportscar 3,0 Litre" suurepärased plastmassist kerega sõidukid, mida tõepoolest komplekteeriti kupeedena 1035 (millest 1000 olid "ametlikud") AR tehases ning Roadsterid kogu oma 283 eksemplarina puhtalt Zagato tehastes.
Retsept perfektse auto ehitamiseks oli lihtne-> võta parimad komponendid, vormi sinna ümber plastkere, vii tuuletunnelisse... too sealt tagasi kruvi ja mudi natuke ning vii uuesti-> sellisena siis sündiski selle ajastu üks uskumatumaid sõidukeid, mis sai omale hüüdnime "il Monstro"
Miks siis selline nimi?
põhjused olid palju lihtsamad, kui pelgalt välimus, mis oma ülima maskuliinsusega mõjus lausa grotseskselt. Tarbimisväärtus oli autol 0 (kaks kohta ja olematu pagasiruum); rehvid olid ülikallid (P-zero'd ees 205/55ZR16; taga 225/50ZR16); kaalu oli sobivalt (SZ 1260kg), roadsteril aga nii sobivat asja enam ei tulnud, kuna katuse eemaldmisel auto kokkukukkumise vältimiseks lisatud talad ning katusekonstrukstioon lisasid autole lausa 120kg juurde (tegelikult isegi rohkem- osa paneele asendati õhematega, et natukenegi midagi tagasi saada).
auto välismõõtmed ei ole just väga aukartustäratavad- pikkust napp neli meetrit, laiust 1,7 ning kõrgust 1,3.
Mootoriks vana hea 3,0V6, mis oma 12 klapi konfiguratsioonis suutis arendada natuke rohkem kui QV (147kW) ning oluliselt rohkem, kui standardmootor (138kW)-> nimelt kirjutati neile passi tervelt 154kW@6200. KUna aga tegelikult olid mootorid käsitsi koostatud, siis üldiselt hinnatakse selle tegelikuks võimsuseks kuni 170kW (teinekord rohkemgi-> mingi osa autodest sai omale "veidi suurema" töömahuga mootori). Mootori töö juhtimiseks kasutati Bosch ML 4.1 pritset
Veermik ja jõuülekanne oli võetud 162 seerialt, kuid veidi muditud kujul- ette tulid vedrupüstikud; käigukast käidi põhjalikult üle; differ sai 25% lukustuv jne jne jne.´
Kui nüüd täiesti aus olla, siis ei olnud selle veermiku aluseks mitte see: vaid see: huvitava lisafunktsioonina sai ES30 omale nupu, millega sai salongist valida lausa kahe erineva vedrustusjäikuse vahel-> raputav ning tagumik asfaldil. Raputavas seades oli auto kliirens 11-12 cm ning tagumik asfaldil oligi konkreetselt tagumik asfaldil ehk siis maast 8cm.
Kogu selle tulemusena siis juhtus selline huvitav asi, et loodi auto, mis suutis kiirendada 0-100-ni 7 sekundiga, läbida kilomeetri nullist 27,4
sekundiga ning sisuliselt kurvis pidurdama ei pidanud (ehk siis 1,1G külgkiirendus oli nohu... ning RZ suutis tänu jäigemale kerele püsida sirgelt trajektooril lausa 1,4G külgkiirenduse juures) võrdluseks siis mõned teised sõidukid:
Ferrari 360 F1: 1.13 g.
Ferrari 355 F1: 1.13 g.
Chrysler Viper VT 1.11 g. ( üllatus missugune !)
Lamborgini Diablo VT 1.09 g.
Porsche 911 Carrera 1.06 g.
Lotus Esprit V8 1.06 g.
Ferrari 550 1.04 g.
BMW "M Coupe" 1.03 g.
Audi S4 Avant: 0.96 g.
Volvo V70R AWD: 0.90 g.
Ja nüüd natuke kõige painavamat osa mis värvi valida?
Kuna värvivalik on "superautode" puhul ülioluline, siis pakuti RZ-le värvipaletti, mis koosnes kolmest värvist-> punane, must, kollane ning eritellimusel sai ka hõbedase (3tk) või siis valge (1 tk)
Veelgi keerulisem oli valida aga SZ-i värvi, kuna valikus oli tervelt Alfa rosso ning... kui see ei meeldinud, siis SZ-i ei saanud (ainsana sai musta kuue selga Hr. Zagatole kuuluv SZ) Sisemus oli ilma igasuguse kahtluseta ette nähtud rajale ning vaid üks auto ehitati parempoolse rooliga (ümberehituse teostas... Autodelta)
Tähelepanuta ei saa muidugi jätta kahte eriversiooni-> nimelt tehti kunagi speedster, mis on praeguseks teadmata suunas kadunud (kolimisega "unustati" see esimese hooga kaasa võtta ning see vedeles lahtise taeva all niikaua, kuni neegi võttis julguse kokku ja selle sealt ära varastas)- mis oma kerekujundusega on täiesti teisest maailmast, kui roadster
ning loomulikult 188kW mootoriga Castagna Vittoria mis ehitati es-30 põhjale aastal 1995 (ei ole just eriti kena vaatepilt aga noh)
Lühidalt siis kõik
ALFA SZ (sprint Zagato 162C1) ning RZ (Roadster Zagato 162D1) olid koondnime ES-30 ehk Experimental Sportscar 3,0 Litre" suurepärased plastmassist kerega sõidukid, mida tõepoolest komplekteeriti kupeedena 1035 (millest 1000 olid "ametlikud") AR tehases ning Roadsterid kogu oma 283 eksemplarina puhtalt Zagato tehastes.
Retsept perfektse auto ehitamiseks oli lihtne-> võta parimad komponendid, vormi sinna ümber plastkere, vii tuuletunnelisse... too sealt tagasi kruvi ja mudi natuke ning vii uuesti-> sellisena siis sündiski selle ajastu üks uskumatumaid sõidukeid, mis sai omale hüüdnime "il Monstro"
Miks siis selline nimi?
põhjused olid palju lihtsamad, kui pelgalt välimus, mis oma ülima maskuliinsusega mõjus lausa grotseskselt. Tarbimisväärtus oli autol 0 (kaks kohta ja olematu pagasiruum); rehvid olid ülikallid (P-zero'd ees 205/55ZR16; taga 225/50ZR16); kaalu oli sobivalt (SZ 1260kg), roadsteril aga nii sobivat asja enam ei tulnud, kuna katuse eemaldmisel auto kokkukukkumise vältimiseks lisatud talad ning katusekonstrukstioon lisasid autole lausa 120kg juurde (tegelikult isegi rohkem- osa paneele asendati õhematega, et natukenegi midagi tagasi saada).
auto välismõõtmed ei ole just väga aukartustäratavad- pikkust napp neli meetrit, laiust 1,7 ning kõrgust 1,3.
Mootoriks vana hea 3,0V6, mis oma 12 klapi konfiguratsioonis suutis arendada natuke rohkem kui QV (147kW) ning oluliselt rohkem, kui standardmootor (138kW)-> nimelt kirjutati neile passi tervelt 154kW@6200. KUna aga tegelikult olid mootorid käsitsi koostatud, siis üldiselt hinnatakse selle tegelikuks võimsuseks kuni 170kW (teinekord rohkemgi-> mingi osa autodest sai omale "veidi suurema" töömahuga mootori). Mootori töö juhtimiseks kasutati Bosch ML 4.1 pritset
Veermik ja jõuülekanne oli võetud 162 seerialt, kuid veidi muditud kujul- ette tulid vedrupüstikud; käigukast käidi põhjalikult üle; differ sai 25% lukustuv jne jne jne.´
Kui nüüd täiesti aus olla, siis ei olnud selle veermiku aluseks mitte see: vaid see: huvitava lisafunktsioonina sai ES30 omale nupu, millega sai salongist valida lausa kahe erineva vedrustusjäikuse vahel-> raputav ning tagumik asfaldil. Raputavas seades oli auto kliirens 11-12 cm ning tagumik asfaldil oligi konkreetselt tagumik asfaldil ehk siis maast 8cm.
Kogu selle tulemusena siis juhtus selline huvitav asi, et loodi auto, mis suutis kiirendada 0-100-ni 7 sekundiga, läbida kilomeetri nullist 27,4
sekundiga ning sisuliselt kurvis pidurdama ei pidanud (ehk siis 1,1G külgkiirendus oli nohu... ning RZ suutis tänu jäigemale kerele püsida sirgelt trajektooril lausa 1,4G külgkiirenduse juures) võrdluseks siis mõned teised sõidukid:
Ferrari 360 F1: 1.13 g.
Ferrari 355 F1: 1.13 g.
Chrysler Viper VT 1.11 g. ( üllatus missugune !)
Lamborgini Diablo VT 1.09 g.
Porsche 911 Carrera 1.06 g.
Lotus Esprit V8 1.06 g.
Ferrari 550 1.04 g.
BMW "M Coupe" 1.03 g.
Audi S4 Avant: 0.96 g.
Volvo V70R AWD: 0.90 g.
Ja nüüd natuke kõige painavamat osa mis värvi valida?
Kuna värvivalik on "superautode" puhul ülioluline, siis pakuti RZ-le värvipaletti, mis koosnes kolmest värvist-> punane, must, kollane ning eritellimusel sai ka hõbedase (3tk) või siis valge (1 tk)
Veelgi keerulisem oli valida aga SZ-i värvi, kuna valikus oli tervelt Alfa rosso ning... kui see ei meeldinud, siis SZ-i ei saanud (ainsana sai musta kuue selga Hr. Zagatole kuuluv SZ) Sisemus oli ilma igasuguse kahtluseta ette nähtud rajale ning vaid üks auto ehitati parempoolse rooliga (ümberehituse teostas... Autodelta)
Tähelepanuta ei saa muidugi jätta kahte eriversiooni-> nimelt tehti kunagi speedster, mis on praeguseks teadmata suunas kadunud (kolimisega "unustati" see esimese hooga kaasa võtta ning see vedeles lahtise taeva all niikaua, kuni neegi võttis julguse kokku ja selle sealt ära varastas)- mis oma kerekujundusega on täiesti teisest maailmast, kui roadster
ning loomulikult 188kW mootoriga Castagna Vittoria mis ehitati es-30 põhjale aastal 1995 (ei ole just eriti kena vaatepilt aga noh)
Lühidalt siis kõik
Tegelikult ma olen normaalne....
"ajalootund"
#11alfanatico kirjutas:...täitsa lõpp, mees... omal ei hakka imelik vä? nii lolli küsimuse esitad, vapshee, käivad siin ka igasugused :icon_crazy:Anthrax kirjutas:Ma küsin ilmselt väga rumala küsimuse aga kas keegi selgitaks natuke seda seeria teemat?
seeriad
see on ju lihtne
alates Giuliettast on AR kasutanud seeriaid selleks, et eristada mudeleid. tegemist on täpselt sama eesmärgiga numbritega nagu näiteks e36 bmw puhul või siis w124 MB puhul
162 seeria sisaldab nelja mudelit:
Alfa 90 ehk 162A
Alfa 75 ehk 162B
Alfa SZ ehk 162C
Alfa RZ ehk 162D
iga tähe taha lisandub modifikatsiooni number või täht näiteks 162A2A on 2,0 Alfa 90, samas kui lihtsalt 162A tähistab Top of line (ehk siis QO) mudelit osadel mudelitel eristavad tähed vaid trimmi ja mootorit, teistel tuleb sinna juurde lisatäht näiteks faceliftiga (162AA on 2,5 l 90 QO Super)
ja üldiselt on mõned numbrid, mida peaks meeles pidama ->
105 on ülitähtis (Giulia; GTV; Spider; 1750, montreal jne)
115 on vana hea asja edasiarendus (nt. Giulia Nuova; Spider kuni 1994 jms)
119 on suur alfa (ehk siis Alfa 6- mis oma olemuselt jääbki 115 ja 116 vahele)
116 on esimese põlve transaxle (Giulietta, Alfetta, GT);
162 on teise põlve transaxle (75; 90; SZ; RZ)
ja ülejäänu on juba lihtne
164 on 164
167 on 155
901 on Alfasud
902 Alfa Sprint
905 on 33
907 on kandiline 33
916 on GTV-Spider alates 1995
930 on 145-146
937 on 147
932 on 156
939 on 159
spark kirjutas:937 ::itpnt::ts kirjutas:Arna? seeria algas 9-ga aga vot ei tea peast äkki oli 920?spark kirjutas:aga liigitub see datsunist tehtud asjandus
Edit: ja edaspidi räägivad "targemad" seerjatest
EDIT: GT ei saanud ametlikult seeriat (nagu tegelikult ka 164 ja 166) aga vaata passist (vin koodi esimesed numbrid)
ja veel äkki ts sa ise puhastad (kui mode) teema üleliigsest mulast ära ... teise kommenteerimise teemasse, et siia jääks ainult sinu jutt. :icon_hi:
ts kirjutas:on ikka loogika olemas- kõik ühega algavad seeriad on tagaveolised (v.a. 164 ja 167) ning kõik 9-ga algavad on esiveolised (või siis neliveolised)Anthrax kirjutas:[Aga mingit loogikat ma siin küll eriti ei näe. Umbes nagu bmw E mudelitähised.
ja 116 ning 162 on transaxle lihtne ju
Tegelikult ma olen normaalne....
"ajalootund"
#12:icon_hi:
teema veidi puhtam...
:grandpa:
Ning 106 seeria kohta siis edaldi
sedaane ~2000 (koos mõnekümne OSI ga )
Spidereid ~2230
Sprinte ~7000 (koos ~70 zagatoga)
seega kokku ~11000 sõidukit 7 aasta jooksul
"massiauto" ikkagi
ah mis seal ikka- mootor on siis ridakuus 2584 mm3,Berlinal 130hj ning sprint ja spideri peal 145
ja pilti kah:
Sprint zagato Sprint
2600 Spider
Berlina
OSI berlina
eriti palju erikeresid sellele ei loodud, kuna mis seal salata kõigil kerestajatel olid käed jalad täis 1900 ning hiljem juba Giulietta&Giuliaga
järgmise korrani
teema veidi puhtam...
:grandpa:
Ning 106 seeria kohta siis edaldi
sedaane ~2000 (koos mõnekümne OSI ga )
Spidereid ~2230
Sprinte ~7000 (koos ~70 zagatoga)
seega kokku ~11000 sõidukit 7 aasta jooksul
"massiauto" ikkagi
ah mis seal ikka- mootor on siis ridakuus 2584 mm3,Berlinal 130hj ning sprint ja spideri peal 145
ja pilti kah:
Sprint zagato Sprint
2600 Spider
Berlina
OSI berlina
eriti palju erikeresid sellele ei loodud, kuna mis seal salata kõigil kerestajatel olid käed jalad täis 1900 ning hiljem juba Giulietta&Giuliaga
järgmise korrani
Tegelikult ma olen normaalne....
"ajalootund"
#142uettottanta on väljas siis spiderdaks veidi veel
Giulietta
750/1900 Sport 2000
2600
Dardo Proteo
Disco Volante
1900 CSS-i
1900 Aigle ning klassika
105 Duetto (Duetto ehk "paadisaba") 105 2 seeria (Fastback ehk "kastsaba")
115 3 seeria (Ducktail ehk "kummihuul") 115 4 seeria (Classico) 916 Spider ja facelift ning uus spider
NING 8C
ja loomulikult mõni pisike concept
vola ning Zender progetto
ja V12 mootoriga varustet Sbarro Issima
rääkimata siis Monopostodest (mida on kõigi spiderite peale ehitatud)
näiteks ning
Rääkimata kümnetest ja kümnetest C tähisega keredest ning 750 seeriale ehitatud mudelitest (või kasvõi GTC-st ning Bertone vastandit Pininfarinale)
Bertone Spider
tegemist ei ole lõpliku galeriiga kõigist Spideritest... siia lisaks tuleb veel terve pihutäis Ghiasid, Fruasid jpm
Tegelikult ma olen normaalne....