Re: Alfa Romeo 156, JTD 2002 ts

#46
Kui on soovi siis ma saaks esmaspäevaks tuua GT-lt kunagi mahakruvitud põhja - loksus teine natuke, ptaegu on lastele mängida puust auto küljes ... katkise annad asemele.

aga uus maksis tookord 1200 või 1400 krooni ... iseasi kaua seda oodata tuleb :)
Seitsekümmend Viis

Re: Alfa Romeo 156, JTD 2002 ts

#47
kui Sul selle vana põhja tagasi saamisega väga põletavalt kiiret ei ole, siis oleks huvitatud küll (GT-l oli vist täpselt sama põhi)
Pilt
mul oleks vaja nimelt selle vahetamiseks jõuda kuhugi, kus ei peaks maas muda sees aelema (umbes järgmise nädala lõpus võiks selline koht tekkida, seega ülejärgmisel nädalal saaksin vana tagastada :) )
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 156, JTD 2002 ts

#48
ts kirjutas:kui Sul selle vana põhja tagasi saamisega väga põletavalt kiiret ei ole, siis oleks huvitatud küll (GT-l oli vist täpselt sama põhi)
Pilt
mul oleks vaja nimelt selle vahetamiseks jõuda kuhugi, kus ei peaks maas muda sees aelema (umbes järgmise nädala lõpus võiks selline koht tekkida, seega ülejärgmisel nädalal saaksin vana tagastada :) )

ts mul peaks üks komplekt vedelema garaazis 2004 a masina pealt, kui teaks su varuosa koodi siis saaks kontrollida sobivust

Re: Alfa Romeo 156, JTD 2002 ts

#50
spark kirjutas:aga uus maksis tookord 1200 või 1400 krooni ... iseasi kaua seda oodata tuleb :)
Hämmastav värk-> uus maksab tegelikult ka praegu umbes samapalju-> alumine osa 31.- ja ülemine 21 ja kohal võiks olla nädalaga

however- pisike uurimine tuvastas, et GT ja 147 kasutavad osadel modifikatsioonidel natuke teist kinnitust-> seega võiks esmaspäeval-teisipäeval vaadata ning kui see ei sobi, siis võtaks juba hr Kristopiga ühendust :roll:
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 156, JTD 2002 ts

#51
Tänud sparkile ja kristopile...

Laupäeval läks kokku pea 7h koos auto kergitamisega piisavalt kõrgele. Kõige ajakulukam oli trossi klabrite tagasisaamine (pea tund läks klambrite eemaldamiseks ja tagasi panekuks)
Päeva lõpuks oli auto koos aga 5 käik oli kuhugi kadunud.

Täna hommikul tuli kogu kompott maha ja läks tagasi napi 2h-ga ning peale trosside eemaldamist kapoti alt lülitades paistis, et kast ise ei lülita, seega läks kokku teadmisega, et 5 käik ikka puudu. Sõiduproov aga avaldas, et 5 käik on olemas aga vale koha peal...

Infoks siis teistele- 5k diisli kast on tegelikult 6 käigulise korpuses ning tagurpidikäik asub viiendast käigust tunduvalt kaugemal paremal. Selle tarbeks on diislitel (ja v6-tel) tõstetav nupp, et viies oleks serva peal fiskeeritud ning tagurpidikäik saaks mina kaugemale serva peale. Kuna mul oli kangi põhi mitu korda remonditud ja nii ribadeks, kui üldse saab, siis ma loomulikult ei tulnud selle pealegi.

R4 bensiinimootoritel asub viies käik otse tagurpidikäigu kohal, seega pole seal vajadust tõstetava stopperi järgi.

Kusjuures kolmas ja viies on diislil masendavalt lähestikku :)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 156, JTD 2002 ts

#52
pilk odomeetrile ja ... pagan- õlivahetuse lasin sujuvalt üle (nädala lõpuks kerib juba 11 tuh ette).

pilk õlikleepsule, pilk õlivardale ja pilk auto manuaali ... välimusest võiks arvata, et vast kannatab ikka 12 tuh ära.

Siiski sai tehtud üks tellimus, mis algas filtritest ja lõppes (jälle) mingi 120 rahaga (masendavalt odavad jupid on sel):
luugiamordid- üks on veidi niiske
tagumine kojamees (koos tagavara varrega),
tagavedrud (üks amort on läbi ja üks vedru on väsinud, siis on normaalne ju mõlemad vahetada) koos amordikaitsmetega,
stabika kondid (üks tagumine teeb natuke häält ning mõistlik on koos amortidega need samuti kohe ringi visata),
kõik filtrid (tuleb välja, et diislil on KÕIGI filtrite intervall 20 tuh),
kundepoolne logar (see on küll enamvähem ühes tükis AGA paari koha pealt kaablisidemetega kokku tõmmatud...

praegu hakkan mõtlema, et oleks kohe pidanud teise logari samuti ostma (nüüd jääb ühele poole uus ja teisele poole vana logar)...

peale pisikest hooldust siis jääb nimekirja veel:
käigukanginupp (praegune on veidi kulunud)
yatour (kui jõuan nii kaugele, et katsetada, kas boxi sisend toimib)
kuna üks kõlar krudiseb kahtlaselt, siis arvatavasti on kohe peale mp3 converti käes ka kõlarite vahetamise aeg
rääkimata suverehvidest, mis ikka veel kuidagi velgedele ei taha jõuda

ja siis ei olegi rohkem midagi, kui stange maha, pahtel peale, värv peale; kere ainus roostekoht haljaks ja uue värvi alla; tuledelt lakk maha (kui nende kõrvad veel kinnitada õnnestub- kui mitte, siis saab uued tuled), uued märgid ja voila... võiks juba veidi viisakam välja näha
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 156, JTD 2002 ts

#53
Update- kuna asjalikud kodanikud müüsivad mulle mitteasobiva õlifiltri, siis jäi õlivahetus jälle sinnapaika (JTD filter on jaburalt lühike) ning eraldi ei hakanud ka õhufiltrit kangutama- kui niikuinii peab mingi aeg auto alla pikali viskama, siis on mõistlik need korraga teha.

siiski- kütusefilter ja klabrid on uued, kojameeste vars sai natuke värskendatud, väsinud tulepirnid said välja vahetatud (tagumisi parktulesid polnud enam pimedaski hästi näha), amort vahetatud, luugiamordid vahetatud, ukselink vahetatud, uus tagaakna kojamees küljes, stabika kondid vahetatud, "tuuning" hall metallik summutiots otsetud ja originaalile peale paigaldatud (mm täpsusega ja auto värvi otsik jäi näppu)

nagu teine auto kohe (veermik on igati korras... vahelduseks) :)

Ootel on siis veel:
- kõik vedelikud (mootoriõli, roolivõim, jahutusvedelik, pidurivedelik),
-kaks filtrit (õli ja õhk),
-kliima kontroll (väikese viitega hakkab külmetama, arvatavasti on külmaainet natuke vähe),
-rehvid
-käigukanginupp
-stereo upgrade (MP3 keg ja lihtsamad hertz-i kõlarid)
-pagassituli (keegi on sellel kunagi ühe kõrva ära murdnud... quickfix - kahepoolne teip)
-hullult keretöid (kuigi praegu ma enam isegi ei tea, kas neid on mõtet teha- viimase kahe pesukorra vahel-ca 3 nädalat? On lisandunud korralik hunnik kriipse ja kraapse auto peale...)
-kõrvaistuja uks tuleb lahti võtta ja vaadata, miks pagana pärast on lingi all ukse sees auk :shock:
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 156, JTD 2002 ts

#54
Alfa elektrisüsteem on asi mida lihtsalt peab armastama...

Vahetasin kõlareid... Ükski juhe ei ole sama värvi, mis skeemil ega ka sama värvi, mis ühelgi teisel Alfal - sealhulgas eelmisel 156-l (ülla ülla onju)

Seega lähtusin siis loogikast, et paneb kõik musta triibuga juhtmed miinuseks (teatavasti ei ole ju vahet, kumba pidi kõlarid faseeritud on- peaasi, et kõik samapidi on) kuniks esimesest uksest tuli välja paar roheline valge ja kollane punane... Oh well- isu läks ära :D selleks korraks. Mingi aeg lähitulevikus tuleb siis jälle kõik kõlarid eemaldada ning makist faseerida.

Ah jaa- kütusekulu keskmine on suveperioodil kliimaga 5.2 talvise 5.7 vastu
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 156, JTD 2002 ts

#55
Kui sul huvi, siis mul enda Alfa tagumiste uste kõlarid üle, 4 tk. Tagumised teatavasti veidi pisemad, kui esimesed. Ma panin teise komplekti esimeesd ka taha (läks paremaks tümps küll).

Ei usu, et mul nende jääkide müügiga kunagi õnne oleks, aga kingitusena õnne kellelegi anda on ka tore.
IMG_20160413_201544.jpg
IMG_20160413_201544.jpg (60.83 KiB) Vaadatud 4535 korda
--
Urmas

Re: Alfa Romeo 156, JTD 2002 ts

#56
Kõlarid on mul tegelikult olemas ja ustesse paigaldatud ("odavad" Herzid), tänan pakkumast :)

ja praegu tundub, et üks kõlar on vales faasis... seega tuleb ikagi mõõtma hakata.
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 156, JTD 2002 ts

#57
pole ammu juhtunud midagi...

mingi aeg eelmisel nädalal sadas tublisti ... egas midagi- kojamehed tööle ja kukkusid jubedalt kakkuma. Kuniks lõpuks jäid puhta kinni.

2h hiljem peale hoovastiku mitmekordset lahtivõtmist, kontrolli ning mootori kiiret korrastamist sai siis lõpuks korda. nädalavahetusel- auto päikese käes, sisetemperatuur 28 kraadi ja kojamehed jälle tuksis. Pühapäeval- ilma läks jahedamaks , kojamehed jälle toimivad.

Eile hommikul vihmaga kääks ja jälle kinni. Pisikese võimlemisega sain need jälle veidi liikuma aga ... vaid mõneks minutiks.

Sümptomid kinnitasid seda, mida juba mõnda aega olin kahtlustanud (kui auto ostsin, siis olid juba kojamehed kinni)- laagrid kutud, harjad kulunud ning rootor arvatavasti samuti lühises.

Täna hommikul ilus ilm ja kojameeste mootor jälle nagu uus ... igatahes on uus mootor tellitud ja läheb vahetusse koos hoovastiku kuludetailidega (ei viitsi nikerdada pidevalt).

reedel siis saab vedelikud vahetatud, kliima kontrollitud, uued rehvid ja laupäeval arvatavasti saab ka stereo ja õhufiltritega lõpuks ühele poole ning krigisevad/nagisevad detailid kinni (võib-olla julgen ka ukselingini jõuda).
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 156, JTD 2002 ts

#58
Mis selle kojamehemootori läbiminemise põhjustaja on? Kas vihmasensor esiklaasil mis kojamehi automaatselt tööle ajab ning siis läheb aegajalt see süsteem hulluks või ongi nii kehva kvaliteediga tehtud see mootor?
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Alfa Romeo 156, JTD 2002 ts

#59
Peale vaadates ütleks, et kehva paigutus ja vanus.

Muidugi tehasest tulnuna peaks mootor asetsema katte all või kilekotis (vanadel Alfadel vähemalt oli)-> minu omal ei olnud seal mitte midagi peal. Selle tulemusena satub vesi ja niiskus mootorisse ning enamvähem sellega asi piirdubki (veidi roostet siin, natuke niiskust seal).

Tegelikult ega mootoril pole häda midagi- lihtsalt elektroonikaplokk hakkab jupsima, kui mootor kinni pooma hakkab. Ja mootori kinnipoomise peamiseks põhjuseks on tavaliselt kuivad laagrid ja kulunud harjad (pmst- mootor välja võtta, lahti võtta, puhastada, määrida, isoleerida, harjad ja laagrid vahetada ning on jälle nagu uus).

However- selle tegemiseks on vaja umbes 3 päeva (või siis suurt harjade ja laagrite tagavara).

Vimasensorit mul ei ole (jumal tänatud)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 156, JTD 2002 ts

#60
ts kirjutas:Vimasensorit mul ei ole (jumal tänatud)
Mu masinal on see vigur peal ning vahepeal ühe väikese piisa sattumisel klaasile hakkasid kojamehed täistuuridel tööle ja kuramuse kurat - seisma ka ei jää. Lasevad aina edasi-tagasi, kuigi vihma nagu enam polegi - klaas täitsa kuiv. Kõige mõistlikum variant oleks mingi teip sellele vihmasensori silmale peale kleepida, et ta ise tööle ei hakkaks? :)
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.