Alfa 166 2,5 24V + 2,4 JTD - Traktor

#1
Minu tee Alfa Romeo radadele jõudis võrdlemisi ammu. Aastaid 10 või 15 tagasi, kui 156 oli just ilmavalgust näinud ning mina olin seda enda jaoks teadvustanud noore poisiklutina, jäi masin silma kui üks kenamaid igapäevaliikureid mis tänaval kohata võib. Lootus oli, et kunagi saan ka endale sellise. Isegi oli riiulis üks hõbedane 156 sedaan automudel.
Nüüdseks kusagil poolteist aastat tagasi avastasin ühel hetkel, et müüsin just oma viimase liikuva auto ära ja nüüd pole millegagi igapäeva toiminguid teha. Juhuslikult komistasin ühe diisel 156 otsa, mis veidralt odava hinnaga müügis oli. Erilise ettevalmistuseta leppisin hommiku kella seitsmeks vaatamise kokku ja hetkel kui härra hakkas juba peale autoga proovisõidu tegemist uksi lukku panema oli otsus selge, see Alfa tuleb minuga ikka kaasa. Masin läbis koheselt omal jõul ülevaatuse ning muretuid kilomeetreid kogunes isuga. See 156 läks olude sunnil minu käest järgmisele omanikule ning järgnes aastake erinevate muude liikuritega kulgemist.

Olen taas uue auto otsingul kui pakutakse Audi 100 Quattro vastu vahetuseks ühte põnevat 166'te. Sai käidud puurimas ja uurimas, mõned vead nagu on, aga kõigi andmete põhjal tundub masin nagu uus, kellal kontrollitud ca 78000 läbisõit klapib - müstika, '99 tehasest välja ja '00 kohe Eestis ühe pere teise autona kasutuses. Okei, vähe sõidetud, aga pere naispool oli seda osavalt suutnud ikka igast nurgast ära lihvida. Tehniliselt viisakas. Sel hetkel jäi vahetuskaup ära, kuid paar päeva hiljem kui Audi müüdud, helises omaniku telefon ning 166 oli mul istumise all.

1999 veeres tehaseliinilt maha, 2000 esmane registreerimine Eestis
2,5 V6 24V, manuaal
Ülimugav sõidukogemus ja mitte ei saa ka mööda vaadata faktist, et kui vaja vajutada, siis oskab Alfa tegutseda.

Praeguseks alla saanud valuveljed, uued pidurikettad ees, uued laagrid, mahlad filtrid vahetatud. Selline loomulik hooldus. Minu käes juba ca 4 kuud ja ca 8000km muretuid kilomeetreid seljataga. 10000 täis saab, siis võtan ette jälle veidi suurema tegemise ja saab tähelepanu mult ja rahakotilt.
IMG_20170204_223351.jpg
IMG_20170204_223351.jpg (153.74 KiB) Vaadatud 9307 korda
IMG_20170204_222946.jpg
IMG_20170204_222946.jpg (244.36 KiB) Vaadatud 9307 korda

Vanaaasta õhtul tõin lõpuks ühe diisel 166 doonoriks: valuveljed, nahksisu, igasugu pudi padi ja veidi kosmeetilisi detaile mis eelmiste omanike poolt mul kahjustada saanud - hea endale asemele kruvida. Sain nii piinlikult hea hinnaga, et lihtsalt pidin ära tooma. Masina seismise põhjus oli sidur - pedaal vastu põrandat ja nii ta seisis. Vaikselt pusisin ühe tänavavahe esimese käiguga koju ja seisis mul seal kuukene, kuni mõttevälgatusena otsustasin siduri ära õhutada ja vaadata mis saab. Saab küll miks ei saa ja peale väikest testiringi hakkaski kripeldama, et nüüd ei saa küll autot juppideks kakkuda, kui teisel veel eluvaimu sees. Testiringil viskas küll mootoritule põlema ja jõud kadus hetkeks ära, aga arvan/loodan, et see mõne anduri viga, sest akuklemmide ühendus oli veidi kehvake ja siis võis sealt väike error sisse visata. Eks näis kui jälle ilma annab ja vähe rohkem aega, et pusida. Eks siis näha ole.

Pikk jutt, s'tt jutt, aga hea väike meenutus endale ja teistele. Eks edaspidi üritan teemat ajakohasena hoida ja hea endalgi väike autopäevik, kus ja millal tehtud sai.
IMG_20170101_180110.jpg
IMG_20170101_180110.jpg (146.23 KiB) Vaadatud 9307 korda
Viimati muutis Traktor, 07 Veebr 2017, 07:54, muudetud 1 kord kokku.

Re: Alfa 166 2,5 24V + 2,4 JTD - Traktor

#10
Puhastasin JTD loomal akuklemme, ühendus paranes ja mootorituld ei ole nüüd vilgutanud. Eks auto enne kaua seisnud ja igasugu pisivigu leiab. Saab ilmad soojemaks, saab käpad rohkem tööga kokku määrida. Kõige kriitilisemad hetkel rattalaagrid ja roolivõim - kas nüüd pump kuival või rihm lõdva, vahest kaob võim tagant ära, sõiduajal on okei, aga kohapeal manööverdades krutiks nagu jõumees rattakest ringi. Need sellised esmased hädad mis väikeste testiliigutustega teada saanud. Võti vajab ka tuunimist, klappvõtmel on võtmeosa raamiküljest ära murdunud.

V6 kohtus Tallinnas löökauguga, kindlustusel on täis savi minust (IF Kindlustus, peale meeleolukat vestlust teenindajaga lõpetasin päevapealt nendega lepingu ära), ei ole nõus fikseerima kahjusid, kuigi politsei väitis, et nemad peaksid seda tegema. Uurin toreda Tallinna LV kaudu nüüd igasugu vigureid - tuleb üks tüütu protsess - palju aja- ja närvikulu. Ette tekkis miskine kolksatus pöörates ja lohkudest üle sõites. Üldse Tallinnast kopp ees, autole nii halvasti mõjunud. Mingi türbel tõmbas auto isuga jutte täis ja parklates leitakse ikka mõni stangenurk üles kuhu otsa tuisata. Rääkimata siis võrratutest teeoludest. Varsti saab 10 000km minukäes täis, siis suurem hooldus ette võtta ja asi jälle mõnusamaks teha.

Muidu igati rahul :)

Re: Alfa 166 2,5 24V + 2,4 JTD - Traktor

#11
Löökauk on tõenäoliselt kas stabikas, ülemine õõts või amordilaager (sõltuvalt kas kolks on üles -alla või servalt servale)

panustaks õõtsale... ülemisele

lühidalt- proovi enne linnavalitsusega alustamist selgeks saada, mis läbi on, siis arvesta see rahasse ümber ja vaata, kas üldse on mõtet protsessima hakata

Hinnad-> amordilaager maksab 15.- , stabikas 10, ülemine õõts 50.-; alumine 100.-

ja LV protsessimisega pead arvestama, et kui mingi "spetsialist" ütleb, et nii väiksest august läbi sõites pidi tükk juba enne vigane olema või et LV katab ainult sõberliku käitumisega LV garaažis (kolmandik sulas) teostatud tööde maksumuse, siis võib juhtuda, et linnaisadega kemplemiseks kuluva 15 tunni asemel on mõistlik see ise ära vahetada.

NB- veaotsinguga soovitaks kiirustada- ka 166 esisild on ebasõbralik selles suhtes, et kui midagi läheb, siis lähevad kaasnevad detailid kohe järgi
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa 166 2,5 24V + 2,4 JTD - Traktor

#12
Ega ma kahtlengi kas on mõtet, vaeva rohkem kui asi tõenäoliselt väärt on. Ma vaatasin kah nende silladetailide hindu. täiesti aksepteeritavad ja üldse mitte ulmelised. Tähelepanekuna ka, et 166 detailid on odavamad kui 156 omad. Täiesti mõistlikud hinnad igatahes.

Re: Alfa 166 2,5 24V + 2,4 JTD - Traktor

#13
Kui vaja, saan TRW osadele teha head hinda ka. Ning ka teistele hooldus- ja muidu osadele.
Aga jah, ega ei ole mõtet jaurata. Kindlustuse puhul ainult kasko korral saab abi löökaugu korral.
Aga muidu jah, kui miskit vaja, siis number on olemas. Homme tööajal võid helistada ka, saan suure tõenäosusega ka miskiseid hindasid öelda.

Re: Alfa 166 2,5 24V + 2,4 JTD - Traktor

#14
Eks vaikselt taas nokitsemist.
JTD võti on kunagi murdunud ja ajutine lahendus ka enam ei pea. Ideid kus keegi selle metallosa ära vahetaks? Saab neid üldse ilma puldivahetuseta tuunida? Puldil tegelikult keskluku nupp ka tuksis. Aga kuna tal nutikas kivi sees, et süütelukuga kontakti luua, siis küsiks igaksjuhuks üle, enne kui mõne soss-sepa otsa satun.
Pilt

Re: Alfa 166 2,5 24V + 2,4 JTD - Traktor

#15
phm iga koht kus võtmeid tehakse suudab selle ,,võtme,,osa seal puldi küljes ära vahetada. Alles hiljuti lasin oma teisel autol(a6c5 just niimoodi teha) nn pult jäi sama aga võti vahetati ära. maksis miski 15 euri kogu see protsess. võttis umbes 5min aega :D :D :D
cron