Alfa Romeo 147 2.0TS, 2006a, man

#1
Terekest Alfa pere!

Sai siis pealkirjas mainitud preili kodu toodud ja kuidagi ei taha enam akna pealt ära tulla.

Tegu siis 2006 aasta augustis Eestis uuena registreeritud 5-käigulise manuaali ja 2.0 Twin Spark mootori komboga mis tänaseks läbinud pealt 118 000 kilomeetri.

Eelnevalt olnud kahe omaniku käes ja üldjoontes on ta veel täitsa viisakas korras.

Ajalugu olen senini enda kätte saanud aastani 2014, viimased 4 aastat on puudu.

Kuigi natuke hirmus oli ilma ajaloota masinat koju veeretada (kes see neist rihmadest jm kuluvast materjalist ikka ilma paberimajanduseta midagi teab?) sai süda võitu ja nii ta peale kiiret TRK kontrolli minu omaks saigi. Müügihind 1200 euroraha jättis esmase remondi jaoks õnneks väikese puhvri ka.

Nüüd seisab ta mul kahjuks järgmise reedeni laias laastus akna all sest selleks ajaks sai rihmade-rullikute-pumpade vahetus kokku lepitud.

Lisaks tuleb tal ära vahetada esimene alumine õõtshoob (tegelikult on vatti saanud puksid, aga no kui juba siis juba), eesmise stabika keskmised puksid ja käsipiduritrossid.

Lisaks tuleb järgmises etapis üle vaadata käigukasti hoovastik ja selle puksid ning tagumised pidurid - pidurdusjõud on tasakaalust väljas.

Täna sai ta esimese kiire välispesu ka, sellejärgsed pildid allpool.

Tahaks eelmise omaniku käest välja kiskuda viimase nelja aasta hooldeajaloo kah, siis oleks süda rohkem rahul. Eks näis, mis sellest ettevõtmisest välja tuleb.

Pildid järgmisel lingil:
https://photos.app.goo.gl/9FQKEQjq2N9OlOn53

Siia loodan vaikselt enda jaoks luua ülevaadet tehtud töödest ja sellest, mis veel ees.

Tänan tähelepanu eest ja muretuid kilomeetreid täis algavat suve!

Tanel

Re: Alfa Romeo 147 2.0TS, 2006a, man

#2
:beaver:

kongräts-> paistab väga... palju autot 1200.- eest :clap:

sillad-> tee väike lisaväljaminek ja lase ka ülemine õõts vahetada (stabika kont niikuinii). Siis on üks pool tehtud ja asi unustatud :)

Tagapidurid - kui trossid kinni on, siis on see enam, kui tõenäoline, et ka ülejäänu on kinni jäänud (kui trosse vahetatakse, siis oleks mõistlik ka kõik ülejäänu üle vaadata )
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 147 2.0TS, 2006a, man

#3
Tänan, paistab päris palju ressurssi veel olevat küll. :D

Õõtsadega selline plaan on jah aga vaatame, kas saab tuttava kaudu Alfa õõtsad või ei. TRK pakkumine oli küll hea aga tbh on juba praegu eelarve lõhki :D Conti rihmakomplekti pakkumise sain tuttavalt miskine 140€ koos pumbaga, kui õõtsad sama hea hinnaga saab võib kohe juhipoolsed ka tihedaks teha.

Ei osanud tuttav eile õhtul öelda kas tema kaudu neid õõtsasid reedeks saab. Kui selgub siis arvutab. :)

TRK ÜV pool ütles, et tross liigub aga ei lähe 100% algasendisse tagasi. Tõenäoline, et suporti viga aga mees, kes TRKs laua taga istus (veel nägusid nimedega kokku ei vii) pakkus esiteks ikkagi trosside tegemist.

Lisaks küsiks tsipa nõu ka - kuna pole veel ise auto alla saanud siis täpset seisukorda ei tea aga nagu ikka pidi tal esimene sillatala roostene olema. Sellest sa küsimus - kui suur tõenäosus on mõnest lammarist taastatavat juppi leida? Kui reedel selgub, et rooste läbivaks kipub, tuleks ilmselt selle vahetus ka ette võtta.

Eile õhtul viskas tagumise aknapesuri vooliku lahti aga see oli õnneks üsna lihtne viga eemaldada. :)

Lisaks ei tööta tulede pesurid. Uus kaitse sai vahele aga ikka jupsib (vana oli läbi). Järgmisel nädalavahetusel võtame stange maha ja uurime mis täpsemalt teda vaevab. Eile sõbra juurest koju sõites tegin tanklas peatuse ja esistange juhipoolsest nurgast tilkus asfaldile miskist lõhnatut-läbipaistvat vedelikku. Umbes 10 minutiga jäi ise järgi. Loodame, et on klaasipesuvedelik...

Re: Alfa Romeo 147 2.0TS, 2006a, man

#4
Tulepesurid on üks ikaldus 147 juures :)

läbipaistev lõhnatu vedelik on tavalsielt vesi (koniditsioneer nt?)

Sillatala on väga tõenäoline leida (igaks juhuks 100% kindlusega ei väida aga sillatalad on 147/Gt/156 kõik samad)

Ülemise õõtsaga tasub TRK-d kuulata -> üldiselt tasub paigaldada neid tükke, millega kogemus olemas on (minu kogemus ütleb, et odavad õõtsad on tavaliselt saast ja ega kalli õõtsa ostmine samuti automaatselt ei garanteeri, et see hea on). Õõtsad on üldiselt meie kaubandusvõrgus 2 päevaga käes.
P.S. Odavate (25.- per tükk) õõtsade eluiga on ca 20 tuh

üldiselt, kui käsipidur maha ei tule, siis 95% juhtudest probleem trossis (5% on kolb kinni ja ei liigu piisavalt)

EDIT: Kalvo on see, kes tavaliselt laua taga istub :)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 147 2.0TS, 2006a, man

#7
Nõnda, nüüd hakkab suvi vist lõplikult läbi saama.

Suurem osa muresid on Kalvo ja TRK abiga korda saanud. Täna toimetavad just sillastendi ja käigukastimurega.

Mehhaanikud vaatasid sillatala kah üle ja too pidi täitsa kutu olema. Roolilati kinnitusi pea et polegi enam.

Enne augusti lõppu läheb kindlasti tegemisse.

Viimaste kuude jooksul on tehtud saanud järgmised asjad (panen pigem enda jaoks kirja)

1. juuni
RIhmakomplekt + veepump
Käsipiduritrossid
Küünlad
Õõts
Stabikapuksid
Mootoriõli
Õlifilter

Juuli keskel
Õhufiltrid

31. juuli
Juhipoolne esimene rattalaager
Esimesed klotsid

Täna õhtul loodaks teada saada kui hullusti ülejäänud alune roostetab. Kui auto tungiga nädal tagasi üleval oli siis tagantpoolt pindmist paistis aga päris head ülevaadet ei saanud.

Samuti roostetavad (täpset nimetust ei tea) mõlemad alumised kerevärvi osad (liistud) altpoolt. Täna veel rooste pindmine.

Enne lume tulekud oleks plaanis põhi ja nood küljed ette võtta.

Sellest tulenev küsimus, kuna roostesurmast miskit ei jaga - kas kellegil on soovitusi milliseid tooteid kasutada või just kindlasti vältida?

BR,
Tanel
cron