Edit: lisan kasutatud kirjanduse kõige algusesse - lihtsama leidmise huvides. Seega hakkan esimest postitust muutma iga kord kui viitan mõnele uuele artiklile või videole
Mootori ehitusest
https://www.alfabb.com/threads/alfa-sud ... pecs.6483/
Boksermootor, mis läheb üle 9000 RPMi:
https://youtu.be/Od5jIdFJhac
https://youtu.be/I6WjzTuyxD0
Esisilla rough visioon: https://imohr.com.br/en/products/7/fron ... mpetizione
Tagasilla rough visioon:
https://imohr.com.br/en/products/8/rear ... mpetizione
G’day mate, how’s it going?
See lugu hakkas minu jaoks Austraalias, kui oli selgeks saanud et tuleme tagasi Eestisse. Lõin mobile.de lahti, et välja uurida, mis alfasid euroopas pakutakse ja kohe esimene kuulutus oli üks eestis asuv alfasud. Alfasud oli minu jaoks müüdud alates sellest hetkest, kui ma teda esimest korda Wheeler Dealersis nägin. Juba pikemat aega oli peas küpsenud plaan ise meistersada toruraamil sportauto, küll alfa 75 tehnikale, siis jälle BMW V12 ümber. Ja nüüd siis oli müügis boksermootor ja pidurisadulad viiekäigulise käigukasti küljes. Samas paketis veel pm kõik jubinad, mida sõitval autol vaja. Ja mitte kasti sees laiali vaid kõik auto kere kujulise roostetüki külge korralikult kinnitatud. Hinnasoov oli mõistlik ja kirjale “kui oktoobris alles, olen huvitatud” tuli vastusels “kui karpasse kütet kallata, siis käivitub.”
Mööduvad mõned kuud, vanemate külaskäik, reis läbi Kreeka tagasi kodumaale aga alati kerib kuskil mõtete tagasopis mõte tagaveolisest keskmootorig sportautost. Enda omast. Built, not bought. Ja nii ta meile hoovi peale tuli.
Kuulutus lubas nagu arvat, et tegu võiks olla 1500TI’ga, aga see vist ei vasta tõele. Karpade kogus on vale. Nimelt ainult 1 double-barrell. Kõik muu vastab ootustele. Häält saab kuulda, aga mitte kaua. Kütusetorustik on täiesti otsas ja sidur on ennast lukku keevitanud. Nüüd on ta poolteist kuud seisnud, telliskivi siduripedaali peal, ehk on lahti tulnud, saab põllu peal ka väikse tiiru teha. Kui ei, siis ei. Loodetavasti uue aasta esimeses kvartalis saab tööga pihta hakata. Mis toob mind teema tegemise põhjuseni - palun kõiki kellel on kuuri nurka jäänud boksermootorite juppe või teadmisi nendest mootoritest, endast märku anda. Kas keegi teab mõnda seeriatootmises olnud autot, mille 89-millimeetrised kolvid sinna mootorisse istuks? Vända võtaks ideaalis 1500-selt, aga 1700 kaas topeltklappidega sobiks oversquare mootorile, mis mul plaanis on, paremini. Ehh, segane jutt punktide kaupa:
Vaja on kahte double-barrell karpat. Pritse on ***
Maksimaalne kolvi läbimõõt
Keskmine kolvikäik. Natuke väänet on vaja, aga üldiselt eesmärk on pöördepill
Ülemine ots nii kergeks kui võimalik. Siin ongi küssa. 8V oleks tublisti odavam titaanklappe (ja sealt edasigo) paigaldada, kui 16-klapisele. Mis rahvas arvab, kas 16-klapiline laseb piisavalt palju rohkem hingata, et kahekordne hinnavahe ennast ära tasuks?
Projektil on mingisugune eelarve, numbritest ei taha rääkida, aga lõputuid ressursse mul ei ole. Selge on see, et hea asja eest tuleb raha välja käia, aga mõistus seab piirid.
Seega hea nõu ja jõud on oodatud!
Alfasud “alfie”
#1
Viimati muutis j00nas, 06 Veebr 2020, 18:29, muudetud 5 korda kokku.
alfadel pole vigu, alfadel on iseloom
- Manused
-
- F079D356-B699-4581-BB04-5968D672ADD6.jpeg (33.02 KiB) Vaadatud 6294 korda