Page 1 of 1

Mingi kala jahutussüsteemis (Ford Escort)

Posted: 27 Aug 2009, 13:04
by AaduT
Alfa mul praegu pukkide peal ja riiulis, nii et kulub praegu pere teine auto - Ford Escorti 1995 1.4L. Loodan et keegi ei pahanda et abi saamiseks siia pöördun :roll: . Postitasin teema ka Inglise fordi klubi foorumisse, aga seni pole midagi kuulda olnud sealt ja pealegi oman siinse foorumi nõuandjatesse suuremat usku! (http://www.fordownersclub.com/forums/in ... topic=7199" onclick="window.open(this.href);return false;).

Probleemiks siis minuarust see et, armatuuris paneb temperatuuri seier segast. Nimelt olen tähele pannud, et isegi pärast pikemat sõitu ei tõuse seier kõrgemale kui "normal" sektori algusesse, kattes umbes 1/6 selle alast. Kuid kui avan kapoti on seal alla kenasti soe ja kätt ei saa mootori ega jahutustorustiku vastas üle sekundi hoida.
Image
(illustreeriv)

Mul on tunne, et termostaat on terve, sest kui 164-ga katkise termostaadiga ringi sõitsin ja näidik näitas, et mootor jahe, siis oli kah mootor jahe :lol:. Muidu ma selle jutuga siia ei trügikski, aga auto on vanaisa oma ja ta kibeleb autot kuskile töökotta viima. Ma ei taha, et talle seal kott pähe kistakse. Hetkel mulle tundub, et see on liiga lihtne probleem, et selle eest mingile suvalisele õlile sotte maksta.

Äkki oskab keegi suunavaid nõuandeid jagada?

Tänud ette!


EDIT: Ning jah, mul on häbi, et escortiga sõidan kui omal garaazis kallike ootamas! :twisted:

Mingi kala jahutussüsteemis (Ford Escort)

Posted: 27 Aug 2009, 13:35
by mrt
Anduri viga :roll:

Mingi kala jahutussüsteemis (Ford Escort)

Posted: 27 Aug 2009, 15:10
by ts
:icon_hi:

armatuuris vale temp näit saab tekkida kas vigasest ühendusest või vigasest andurist (kuna tegemist peaks olema NTC anduriga, siis vastavalt temperatuuri tõusule väheneb anduri takistus)

kuna takistama hakatakse mootoriploki maad, siis vigane/korrodeerunud ühendus võib teha täpselt sama, mis vigane andur-> kui ma nüüd väga ei eksi, siis on escort jäänud ka selles versioonis truuks keeratava otsaga ühendusele (erinevalt "normaalsete" plaatliidetega sõidukitele), siis võib olla, et juhe on lihtsalt paari kolme soonega veel napilt napilt kinni (ja sealt siis kehva ühendus)

igatahes-> kui sul on tester, siis otsi üles veetemp andur (peaks olema mootoriplokis suht ligipääsetaval kohal), keera (või tõmba) juhtmeotsik ära (ja muidugi vaata, kas juhe on ilusti küljes) ning mõõda takistused ära külma mootoriga; sooja mootoriga (selline, et radikasse veel vett ei voola) ning väga sooja mootoriga (sellisega, et kõrvetab :D ) takistuse näidud peavad olema erinevad

Kui sooja ja kuuma mootoriga on number sama, siis on andur vigane; kui numbrid erinevad oluliselt, siis on viga kuskil juhtmestikus anduri ja armatuuri vahel.
escorti kohta ei oska öelda, kuid vanaaegsetel (väga vanaaegsetel) autodel sai seda tihtipeale kontrollida ka selliselt, et kui juhe otse plokki panna, siis lõi veetempi lakke (igaks juhuks seda muidugi ei soovitaks... juhul kui seal mingi lisaplokk vahel on, siis see ei pruugi mõjuda selliselt nagu siin kirjutatud :mrgreen: vaid võib kuhugi mujale lüüa- umbes nagu ishias... kui pähe lööb siis on asjad pahasti)

Mingi kala jahutussüsteemis (Ford Escort)

Posted: 27 Aug 2009, 15:19
by ts
ah jaa teemasse [ Mingi kala jahutussüsteemis ] kah

mina panustaks meriahvenale :icon_thumbup:
Image
räägitakse, et igasugused kalad jääs mõjuvad perfoomanssile hästi

Mingi kala jahutussüsteemis (Ford Escort)

Posted: 27 Aug 2009, 15:45
by cyber
http://foorum.fastfords.org.ee/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fordklubi.eu/" onclick="window.open(this.href);return false;

Äkki aitavd need maakeelsed kohad sind?

Mingi kala jahutussüsteemis (Ford Escort)

Posted: 27 Aug 2009, 16:05
by VML
http://www.ladu24.ee/et/ladu1/1090/3,0,0,1/20372" onclick="window.open(this.href);return false; vaata kas leiad säärase vidina mootori küljest üles! ja vaheta see ära lihtsalt! ei ole nii suure hinnaga, et väga miskit põdeda oleks, kui viga pole selles.

Mingi kala jahutussüsteemis (Ford Escort)

Posted: 27 Aug 2009, 16:07
by ts
cyber wrote:Äkki aitavd need maakeelsed kohad sind?
:icon_wtf:

NTC andur on NTC andur... nii Bentley, Ferrari kui ka ülisportliku nimega Opel Corsa peal...

ja nagu näha, siis see tuutukujuline anduri disain on jätkuvalt in

Mingi kala jahutussüsteemis (Ford Escort)

Posted: 27 Aug 2009, 17:55
by cyber
ts wrote:
cyber wrote:Äkki aitavd need maakeelsed kohad sind?
:icon_wtf:

NTC andur on NTC andur... nii Bentley, Ferrari kui ka ülisportliku nimega Opel Corsa peal...

ja nagu näha, siis see tuutukujuline anduri disain on jätkuvalt in
irw.. see oli rohkem teemaalustajale mõeldud..:) Ma seda su kirjutatud oopust ei viitsind isegi lugeda..:D

Mingi kala jahutussüsteemis (Ford Escort)

Posted: 27 Aug 2009, 22:21
by AaduT
Keerasin maha selle tüki mida termoanduriks pean - see mis otsapidi termostaadi korpusesse jokseb. Taga oli tal 2 juhet. Kumbki klemm ei näita takistust ei korpusega ega omavahel. Julla ise näeb välja selline:
Image
Image
Ja oli ta seal kus praegu on punn :P
Image
Näpin ma ikka õiget asja? :lol:
Mis edasi? :lol:

Mingi kala jahutussüsteemis (Ford Escort)

Posted: 27 Aug 2009, 23:02
by ts
:D

nõup- see on termolüliti :icon_shifty: arvatavasti radikaventika oma :icon_thumbup: kes iganes kunagi välja mõtles, et termostaat on hea koht selle paigaldamiseks :mrgreen:

selle korrasolekut saad katsetada selliselt, et kuumutad seda... ja kuskil 90 midagi kraadi juures peaks klemmid lühistuma

temp andur näeb välja selline
Image
ja võib vabalt olla hoopis mootoriploki küljes

Mingi kala jahutussüsteemis (Ford Escort)

Posted: 29 Aug 2009, 05:47
by AaduT
Mässasin veidi nende takistuste mõõtmistega, aga numbtrid ei öelnud mulle suurt midagi :oops: . Tundus kõige loogilisem, et seesama andu ikka läbi ja ostsin 98.- krooni eest uue, saigi korda :D

Nüüd hakkab jahutus ventilaator tööle kui seier on katnud 2/3 NORMAL sektorist. On see paras näit?