Alfa Romeo 156 2.4JTD Kalapea

#1
Tere,

Tuli aeg, kus lõpuks viitsin midagi kah siia kirjutada.
Alguse sai asi ühest silmapilgust, nagu tavaliselt :wink: . Sai turgu uuritud ja selgus tõsiasi, nagu tavaliselt, et Eestist ei ole mõtet autot osta, vähemalt sellist mis vastaks minu soovidele, seega tuli minna lollidemaale, kus oli hea pakkumine. Järgmisel päeval bussipilet ostetud ja õhtul teele, 8h bussiga Vilniusesse ja sealt 3h Alytusesse (Poola piiri ääres). Auto täiesti olemas ja sõit tasus ära, mõni tagasilöök oli, aga kõigest saab üle. Ning selle raha eest isegi silm ei pilgu. Toredas Leedu arkis läks pea 3h aga see oli kah kõik. Transa numbrid külge ja tuld. Mõnus ja rahulolev tunne :icon_roll: aga selle tunde katkestas Läti politseinik, kellele ei meeldinud minu sõidukiirus ja nagu asjad käivad seal pool, tuleb loovutada nende jaoks mõni kroon, panna see autopassi vahele ja siis head aega soovida. Peale 600km reisi pidas kõik hästi vastu ja bussiga tagasi ei pidanud tulema. Ai kui hea tunne on suure tahmapressiga sõita, möödasõitu on tore ikka teha.

Mootoriks on reas 5 silindri ja kolviga common rail turbotatud diisel
100Kw ja üle 300Nm väänet 2000pöörde juures
Nahksisu, Kliima, Istmesoe, Tuus helisüsteem, Kõik elektriaknad, airbagid, abs jne...
Kütust võtab keskmiselt 6l sajale, ökotada ma enamasti ei suuda, seega ulmet pole mõtet ajada.

Eestis, esimene pilt ever.
Pilt
Järgmine hommik olid käsipiduri trossid enda lollusest kinni külmunud
Pilt
Esimesi asju mis koheselt tehtud sai olid rihmarullikud, mis lagisesid jubedalt. Väikse nuputamisega, sai see odavalt tehtud, lisaks sai ka kõik filtrid ja mahlad vahetatud. Siis sai juba Eesti numbrid külge ja ülevaatusel käidud, veermik täiesti korras, CO hea (kuigi putka oli nii vingu täis, et silmad läksid märjaks), ainukesed probleemid olid õli ja kütuseleke. Kütuselekke põhjuseks oli pihustitoru ebapiisav pingsus ja õli leket põhjustas mõranenud karteripõhi.

Siis oli tükk aega vaikust ja sõitmist, nipetnäpet midagi vist sai tehtud. Hetkeni millal ma sain aru, et karteri remondist polnud piisavalt ja õli lekib ka vända otsatihendist. Mis seal ikka, käigukast maha, iseenesest mittemidagi rasket aga selle auto puhul kulus 2 päeva, et kast mahagi saada. Põhjuseks on reas viiene mootor, mis on nii lai, et ei mahu kuidagi pidi vahele liikuma.
Pilt
Otsasimmeri vahetusega läks ka uus sidur (või siiski katted, sest topeltmassiga hoorattale on lollus osta uus ketas )
Pilt
Leedu rebase auk sai kah stangest eemaldatud.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Kuna kõik siin foorumis tekitavad rihmadega paanikat ja see ajas hirmu nahka ning sai rihm vahetatud.
Pilt
Ahjaa, vahepeal sai kont kah täidetud, kuid peale 3 nädalat oli lõbu otsas, seega otsin Pärnust kedagi, kes tuvastab lekkekoha mitte ei sussuta lihtsalt täis.

Hetke to do listis on:
Rohkem jõudu
Õlipumba keti vahetus
Küljekarbid remontida ja värvida koos tagumise stangega
Nipetnäpet kindlasti midagi veel

Kui midagi meenub, siis kirjutan juurde, niikauaks paar ilusamat pilti ifööni udukogude kõrvale.
Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Alfa Romeo 156 2.4JTD Kalapea

#3
Juttu lugedes tekkis paar küsimust:
Mis kavalus see oli, et saada odavalt rihmarullikuid.
Miks sa õlipumba ketti vahetada tahad.

Muidu ilus masin

EDIT:kui jõudu juurde tahad siis mul on üks tuningbox üle,166 oma, aga äkki sobib ka 156-le

Alfa Romeo 156 2.4JTD Kalapea

#4
Tänud!

Kavalust näed siit teemast http://www.alfaromeoforum.info/viewtopi ... 065#p39065" onclick="window.open(this.href);return false;
Unustasin lisada, et ma kavaldasin üöe aux rihma rullikud mitte hammasrihma rullikud :) , hammasrihma rullikute vahetusest pole pääsu.

Õlipumba kett on veninud ja teeb soojast pärast tobedat laginat/raginat, midagi sellist http://www.youtube.com/watch?v=n1YpKwB8wtI" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuuningboxi mul hetkel vaja ei lähe, saab aju flashimisega hakkama.

Alfa Romeo 156 2.4JTD Kalapea

#6
Natuke mõlemat, terve auto on poleeritud ja esistange on värvitud, nüüd tuleb karbid ja tagumine stange värvida, lisaks kapotilt mõned kivitäkked üle teha. Kui täpsemalt vaadata, siis on auto kolmevärviline, aga enamasti on ta piisavalt tolmune, et seda ei pane tähele.

Alfa Romeo 156 2.4JTD Kalapea

#14
Nüüd loobin BRturbo kapsa-aia kive ääreni täis.
Esiteks kulus aega lubatud paari päeva asemel pea 2 nädalat, Teiseks ei andnud nad mittemingit garantiid, Kolmandaks kulus minuarust natuke palju raha remontkomplektile millest ei kasutatudki kõiki osi, Neljandaks oli turbo rõhk stendis nii olematuks timmitud, et vaevu mootor töötas. Viiendaks oli külm pool teise nurga all. Kas tõesti ei saa enam midagi nii, et ise ümber ei pea tegema.

Läksin ostsin siis turbole rõhu kella ja hakkasin rõhku juurde kruvima. Hetkel on sarnane vanale seadele, kui rõhku veel keerama hakata, siis tuleb aju kallale minna.

Alfa Romeo 156 2.4JTD Kalapea

#15
Mul jälle sulle mitu küsimust :oops:
Räägi millise rõhuga sõidad? Kas rõhku reguleerid nii et liigutad turbo külma osa?
Ja siis veel, kas sul sama jama, et kui turbo on oma rõhu saavutanud kukub järsku rõhk 0.3bar-i allapoole? Ma pole sellest aru saanud miks ta nii teeb.