Alfa Romeo 166, 1999 - janar_t

#76
ts kirjutas:üldiselt sellise logi peale on keeruline arvamust avaldada :mrgreen:
Lühikokkuvõte oleks selline, et MAF kukub järelt ära täiesti suvalistel hetkedel. Ühtlasel sõidul või kiirenduse ajal või tühikäigul või.. Ühesõnaga, millal iganes (graafikul konkreetselt pärast 10 minutist maanteeotsa püsikaga). Mingit ühist nimetajat nagu nimetada ei oska. Ja tegelikult see, mis mind kõige rohkem segadusse ajab (ja mida eelmine kord mainida unustasin), on et sellest, kas MAF on järel või ära kukkunud, ei muutu mootori töös tagumikudüno järgi mitte midagi (kui järelt ära kukkumise ajal korraks hingest kinni võtmine välja arvata - väike jõnks arvutatud õhukulu joonel). Kuulu järgi peaks ju tuksis MAF-i võrrandist eemaldamine auto performantsi paremaks tegema ja korras MAF-i eemaldamine kehvemaks :thinking:

Eniveis, järgmisest nädalast algab puhkus, ehk suudan end suure lebotamise kõrvalt MAF-i läbi mulistamiseks motiveerida ja eks siis vaatab juba jooksvalt edasi.

Alfa Romeo 166, 1999 - janar_t

#77
Mis siis vahepeal põnevat on juhtunud...

Ohtralt on mööda Eestit ringi tiirutatud saadud (küll Viljandi-Tallinn marsruudil ainult, aga mööda igast Pärnu ja Rakvere vahele jäävaid sõjateid :captain:), nii et järjekordne õlivahetusvälp sai just täna täis. Õli on ka juba ostetud, läheb järjekordselt Shelli 10W-60, tuleb nüüd värske filter ka veel kusagilt leida ainult :icon_roll:

MAF-i olen vahepeal kaks korda puhastada jõudnud. Esimesel korral sai asi natuke parem. Teisel korral tegin lisaks ka ECU ja throttle reset-i (mis tekitas ohtralt elevust, sest paar sõidutundi pärast resetti oli ca 1500 pöörde kandis gaasil kas lihtsalt on või off asend :icon_crazy:), aga märgatavalt paremaks enam midagi ei muutunud. Õhulekkeid sisselaskes ma ka ei ole leidnud, nii et uus MAF on soolas.

Siis... Tellisin veits kola, mis täna jõudis:
Pilt
Kuidagi müstiliselt on jõudnud kraamist puudu jäänud soojendusradikas :thinking:, mille jälgi ka kohe ajama hakkan. Tagumiste püstvarraste puksid said just tund aega tagasi külge (Powerflex), homme siis teemaks stabikapuksid (Superpro) ja parem sisemine rooliots (löökaugud). Mootori õhufilter jääb uut MAF-i ootama, salongifilter soojendusradikat ja käsipiduritrossid seda, millal ükskord summuti ümber tegemiseni jõuan (166-l jooksevad kässaritrossid kuumakaitse pleki pealt ja no ei viitsi summutit ainult mingi kahe trossijupi pärast maha kiskuda).

Muus osas... Kallame ja tallame edasi :finish:

Alfa Romeo 166, 1999 - janar_t

#78
Tunne on nagu pärast kõva pidu :mrgreen:. Alustasin eile kell 10 hommikul ja õhtul kui auto uksed lukku panin, oli kell 1.48. Ja seda nelja näkase puksi vahetamiseks. Rooliotsani ei jõudnudki. Ei tea, kas asi on mehes või milleski muus :thinking:

Eniveis, 166 omanikud on ilmselt selle probleemiga kokku puutunud, et autole ei paku keegi stabikapukse. Üks variant on ligi võtta komplektsed stabikavardad (ca 200€ tükk) või loota, et õnnestub saada, kummipukse, mida kusagil UK-s tehakse (mille saadavusega vähemalt esisillale on paras ikaldus). Lahendasin asja ise universaalsete Superpro polüpuksidega :idea: (pukside tootekood on SPF1450-<mõõt millimeetrites>K, klambritel SPF0984K; saab neid näiteks carshop.ee-st, julgen kohta soovitada). Plug'n'play lahendus see ei ole, aga mingit ulme engineeringut ka vaja ei ole.

Esisillaga on asi lihtne - vana puks tuleb kätte saada, universaalklambritel tuleb üks kõrv natuke lühemaks teha ja lihtsalt uus puks paigaldada. Enda omal ei hakanud ma ka mingisugust puksi alusplaati tegema, nagu originaalpuksidel, vaid tõmbasin puksi otse poolraami peale. Eks näis, kuidas see end õigustas. Tihkelt kinni see puks igaljuhul sai ja ehk ei hakka see ka nii pea lõtkuma.

Tagasillaga on asi keerulisem. Point on selles, et puksi poldid käivad sisse sillatala ülemiselt küljelt ja neile ei saa mitte mingisuguse valemiga ligi ilma sillatala alla laskmata :duh:. Ja just selle pärast ehitasin enda autol pukside kinnituse ringi (kuigi kui mõned nädalad tagasi puksivahetuseks luuret tegin, siis tundus, et keegi hea inimene on selle töö mu eest juba ära teinud :icon_roll:). Sillatala ülemisele küljele tegin vastusplaadid, kuhu keevitasin mutrid, poldid käivad nüüd sisse altpoolt ning stabikapukse saab vahetada ilma, et peaks talaga jukerdama :icon_thumbup:. Edasi on asi suht-koht lihtne. Puksile on vaja teha alusplaat. See võiks olla vähemalt paari milli paksusest materjalist, sest puksi all on sisuliselt tühjus (seal on ainult üks diagonaalselt puksi alt läbi jooksev sillatala tugevdus, õhem materjal painduks kõvema kangutamisega ilmselt läbi ja puks hakkaks lõtkuma). Pisut tuleb modida ka tagumisi klambreid, sest need on nõks pikemad kui OE-kaup, ning üks klambri nurk hakkab muidu kere ja sillatala vahelise puksi servale toetama.

Ise olen rahul 8). Ainult, et... nüüd on igasugused salongi naginad ja tirinad ja summuti aeg-ajalt vastu sillatala käimine ERITI hästi kuulda :icon_roll:

Alfa Romeo 166, 1999 - janar_t

#81
Frami pärast ma ise ka eriti ei põe. Aga Delphi koha pealt... kui on valida selle, Optimali, Sidemi ja Spidani vahel, siis... Kõikidest halbadest variantidest parim :butt:

Alfa Romeo 166, 1999 - janar_t

#82
supp kirjutas:miks, fram on 99% autodel originaal filtri tootja
See ei tähenda, et ta parim oleks :)
janar_t kirjutas:Frami pärast ma ise ka eriti ei põe. Aga Delphi koha pealt... kui on valida selle, Optimali, Sidemi ja Spidani vahel, siis... Kõikidest halbadest variantidest parim :butt:
Ja kuhu jääb TRW kui originaalitootja. Varsti saad uuesti vahetada seda.

terv, teager
Pilt

Alfa Romeo 166, 1999 - janar_t

#83
natuke ot, aga tuleb vaadata ka kaubandusvõrgus reaalselt saada olevat kaupa, näiteks trw pole lihtsalt saada ja kohati on hind ka selline et lihtsam on vahetada tihedamini, muuseas mis filtrit siis soovitate, kuigi suht savi on see, sest reelglina tuleb niikunii ühelt liinilt hiinast

Alfa Romeo 166, 1999 - janar_t

#84
Logiraamatusse täiendust. Esmaspäeval keerasin hommikukohvi jätkuks külge uue parema sisemise rooliotsa ja täna sai lõpuks tehtud ka sillastend. Sellega võib vist veermiku ametlikult ringi peale saanuks lugeda. Veermikus liikuvatest-kuluvatest osadest on puutumata veel ainult välimised rooliotsad (mis on vähemalt minu kogemuse järgi Alfadel igavesed). Ja just parasjagu, sest eesmised ülemised õõtsad juba kääksuvad ja nagu mingisugune šarniirikolks on ka suuremates aukudes kosta :wrench: :popcorn: (vägagi võimalik, et see šarniir on rooliotsa kustumisega seotud)

Lisaks tellisin täna ära MAF-i (ei võtnud 166-le ette nähtut, vaid katsun uue MAF-i sensori vana korpuse sisse torgata ja 120€ kokku hoida - kui õnnestub, räägin lähemalt) ja ostsin õlifiltri (2.50€, peal kirjad "Engineered and manufactured in Italy" ja puha :mrgreen:)

Ebaõnnestumistest on minu auto kütusenäidik kah lõpuks aiateibaid näitama hakanud :icon_thumbdown:

Alfa Romeo 166, 1999 - janar_t

#86
vahi, tsekkasin seda boschi kood, lett jah 35.- aga eesti maaletoojal tundub, et see on laos hapuks läinud, niiet saaks vast alla 25.- kätte isegi

Alfa Romeo 166, 1999 - janar_t

#88
Sain eile oma uue MAF-i kätte. Päris ühenda-järgi-ja-anna-kuuma lahenduseks asi ei kujunenud, aga praeguseks probleem lahendatud ja kõik hea :icon_thumbup:

Niisiis. V6-l on sensori koodiks F 00C 2G2 030. Sama sensorit kasutavad vist ka kõik 16-klapilised Twinspark-id. Out of the box töötab ka F 00C 2G2 027, sest enda vanast MAF-ist koukisin niisuguse koodiga sensori välja (oli mingi Boschi koodiga hiinakas, tundub et keegi on seda juba kunagi vahetanud) ning F 00C 2G2 044 (inglise džentelmenide foorumis loetu järgi). Tundub lihtne, ainuke häda on, et Bosch vähemalt lihtsurelikele sensori koode kusagil välja ei anna. Õnneks on väljamaa foorumites natuke eeltööd juba ära tehtud ja mingisugune ports MAF-i koode kokku kogutud, mis õiget sensorit kasutavad. Näiteks siin: http://forum.alfa156.net/forum/forum_po ... ?TID=47987 (googeldamise peale tuleb neid teemasid kindlasti veel välja).

Endale tellisin kõikidest nendest MAF-idest, mille koodid suutsin välja ajada, kõige odavama - 0 281 002 207 koodiga ja pärit on see P11 Primera küljest. Tundub, et mingil hetkel on MAF-ide spetsifikatsioone pisut muudetud, sest sellest MAF-ist tuli 030-lõpuga sensori asemel välja 033 sensor, mis tähendas seda, et tollel ei olnud sissetuleva õhu temperatuuri andurit (klemmid jm vajalik oli olemas). Mootoritule pani selle puudumine küll põlema, aga uue MAF-iga läks mootori töö ikka oluliselt paremaks. Täna võtsin vana MAF-i küljest temperatuurianduri, jootsin selle uue sensori külge, lappasin auto kokku tagasi, mootor käima, armatuuris kõik punased tuled kustus, elu nagu lill :guitar:. Uue MAF-i sain kätte nõks peale 60€-ga (V6 MAF-il letikas ca 190€). Kui eile poleks juba õlut joonud, võiks endale praegu paar tükki hea töö eest küll teha :mrgreen:. Ahjaa, õhufilter sai ka uue MAF-i puhul ära vahetatud.

Alfa Romeo 166, 1999 - janar_t

#90
"Alfa. Auto, mille õlivahetuseks võiks mootori maha võtta" :captain:

Ehk siis... Värske õli sees. Ei tea, kas professionaalidel on tagatoas V6 õlifiltri maha võtmiseks väikeste karvaste käte ja kahe küünarnukiga mees? :thinking: Igaljuhul, tehtud see operatsioon sai. Täna on ka see pidulik päev, kui mul auto esimest korda tungi pealt maha sadas :oops:. Õnneks läks kõik õnneks. Rattad olid kõik all ja jõudsin parasjagu viimast pukki auto alt välja võtma hakata, kui auto tagasi vajus. Ja eelmise nädalavahetuse ringi trippimisel sõitsin ma vist siilist üle :mrgreen:. Paremas tagumises rehvis oli üks väike auk, kust vajus välja veerand atti paari tunniga ja suurest august edasi järjest mitu väiksemat, kust lekkis see, mis ilmselt armatuuri kihtide vahele jooksis :thinking:. Lapitud too rehv sai ja loodetavasti õnnestub selle jooksuga suvi kuidagi lõpuni venitada.

Igaljuhul, täna jõudsin järeldusele, et autost on rohkem rõõmu, kui teised mehed seda remondivad :icon_roll:, sest siis sa lihtsalt ei tea igasugustest väikestest hädadest, mis võiks kõik auto juures parem olla. Aga noh... mootoriõli teeb rinna karvaseks, nii et... laseme edasi :wrench: :guitar: